Tollaset tuntemattomien ihmisten ohimennen lausutut loukkaukset jättää kyllä pahan mielen. Vaikka useimmiten niitä taitaa heittää just ne, joilla vähiten olisi varaa haukkua muita. Mutta silti. Ainakin äiteihin ja lapsiin kohdistuvat kommentit tuntuu julmilta, äidit kun saavat arvostelua ihan tarpeeksi muutenkin. Ja lapset taas...ne on viattomia, jättäisivät ne rauhaan. Itse olisin varmaan tuossa tilanteessa huutanut takaisin tai ainakin kiehunut raivosta. Olen ehkä vähän leijonaemo, mua ärsyttää jos joku ohikulkija ei moikkaa takaisin vaan suu mutrussa tarpoo eteenpäin kun mun herttainen pikkutaapero autuaan onnellisena vilkuttaa tai sanoo hei vastaantulevalle mummolle/papalle :D Ei voi olla niin kiire ettei ehdi moikata takaisin. Lapsethan oppii ympäröivästä maailmasta kaiken. Nojaa, ehkä olen itse "vähän" yliherkkä kun tämmöisestä keksin suivaantua :D
Ja nyt kun asiaan päästiin, olen kyllä sitä mieltä, että ulkomailla lapsiin suhtaudutaan eri tavoin kuin Suomessa. Täällä yleensä äidit+lapset+vaunut saa murhanhimoisia katseita ja lapsen itku pitäis aina peittää. Joskus lomamatkoilla olen katsonut vierestä ja muutaman kerran itsekin kokenut sen, että ainakin Etelä-Euroopassa lapset on vähän enemmän osa normaalia elämää, ne huutaa välillä, that's it, ei siitä suurempaa numeroa. Ja mitä ihasteluja ja huomiota välillä siellä nämä pikkuiset saa :)