Syyskuun sykkeet

Joo taisi olla muutaman aamun lääkkeet ottamatta, sen verran nyreän näköinen oli :wideyed::grin Tää oli ensimmäinen vihainen mummo minullekin, yleensä mummot ja papat, miksei nuoremmatkin ihastele tyttöä kantorepussa tai vaunuissa :)

Aikamoinen homma pakata laatikoita, viihdyttää/ruokkia/nukuttaa vauvaa, ja samalla pitäis tehdä kotityöt! Meidän kämppä on aika sotkunen... Toi hirveä pyykkikasakin pitäis saada katoomaan tässä ennen muuttoa. No laskujeni mukaan 13 laatikkoa pakattuna, jee, vaikka ei ollakaan vielä voiton puolella.

Eilen poika nukkui hyvin päikkäreitä, tänään taas ei. Mies lähti vaunujen kanssa iltalenkille jotta saataisiin tyyppi nukkumaan, yleensä onnistuu ihan näin.

Tsemppiä muuttoon Tai Yang ja onneksi teillä omituisia kommentteja saaneilla riitti huumorintajua. Kaikenlaista kulkijaa...

On täällä värikästä väkeä, kun on huoramutseista ja piripäämutseista lähtien kaikenlaisia seassa :p:woot: Terveppätuloa vaan siis Lamppis mukaan tänne joukkoon iloiseen :wink

Itse en kans ole vielä törmännyt ihan noin rajuihin tyyppeihin. Eräs nainen oli vain kerran täysin vakuuttunut siitä, että mieheni täytyy olla ulkomaalainen, koska pojalla on niin tummat silmät ja hiukset! Eikä siinä mitään, onhan hällä oikeastikin erikoisen tummat silmät! Syntyessään näytti pikimustilta ja nyt niistä löytyy tumman harmaata ja ruskeaa. Meillä miehen kanssa on molemmilla sellaiset jännät moniväriset, itsellä sinivoittoiset ja miehellä vihreävoittoiset, pojalle on sitten osunut tuolta väriskaalan tummemmasta päästä noi sävyt :joyful: Posteljoonin poika... paitsi, että meidän posteljooni on nainen :nailbiting:

Se on Hellis meidänki poika 9-vuotta samanlainen ku silläkin on ruskeeta hieman silmissä ja meillä muilla ei oo :p Ja meillä on posteljooni välillä mies, välillä nainen:wink poika ei vaan näytä onneks kummaltakaan :grin
Raskausaikana pojat jo kysyi minulta, että entäs äiti sieltä syntyy musta vauva :facepalm: Tuumin vaan silloin että ei kannata isille sanoo :grin

Hei asiasta keppihevoseen, näin myöhäisheränneenä sain juuri päätökseen Eve Hietamihen Yösyötön. Suosittelen todella lämpimästi!

Tollaset tuntemattomien ihmisten ohimennen lausutut loukkaukset jättää kyllä pahan mielen. Vaikka useimmiten niitä taitaa heittää just ne, joilla vähiten olisi varaa haukkua muita. Mutta silti. Ainakin äiteihin ja lapsiin kohdistuvat kommentit tuntuu julmilta, äidit kun saavat arvostelua ihan tarpeeksi muutenkin. Ja lapset taas...ne on viattomia, jättäisivät ne rauhaan. Itse olisin varmaan tuossa tilanteessa huutanut takaisin tai ainakin kiehunut raivosta. Olen ehkä vähän leijonaemo, mua ärsyttää jos joku ohikulkija ei moikkaa takaisin vaan suu mutrussa tarpoo eteenpäin kun mun herttainen pikkutaapero autuaan onnellisena vilkuttaa tai sanoo hei vastaantulevalle mummolle/papalle :D Ei voi olla niin kiire ettei ehdi moikata takaisin. Lapsethan oppii ympäröivästä maailmasta kaiken. Nojaa, ehkä olen itse "vähän" yliherkkä kun tämmöisestä keksin suivaantua :D

Ja nyt kun asiaan päästiin, olen kyllä sitä mieltä, että ulkomailla lapsiin suhtaudutaan eri tavoin kuin Suomessa. Täällä yleensä äidit+lapset+vaunut saa murhanhimoisia katseita ja lapsen itku pitäis aina peittää. Joskus lomamatkoilla olen katsonut vierestä ja muutaman kerran itsekin kokenut sen, että ainakin Etelä-Euroopassa lapset on vähän enemmän osa normaalia elämää, ne huutaa välillä, that's it, ei siitä suurempaa numeroa. Ja mitä ihasteluja ja huomiota välillä siellä nämä pikkuiset saa :)

Syökö moni teistä minipillereitä? Mulla alkoi nyt kolmas liuska ja menkat kestänyt kohta 3 viikkoa.... Normaalisti finnittömään ihoon pamahtanut hirveesti näppyjä. Alkaa pikkasen kyrpimään. Onko muilla ollut vastaavaa? Pojalla on neuvolalääkäri tällä viikolla niin ajattelin kysyä jos vaihtais ehkäsyä kun en enää imetäkään. Vai kannattaisiko vaan kestää jos sivuoireet tästä helpottaisivat?

Mä syön cerazetteä. Ihan normaalia tuo vuoto, mulla on yleensä loppunu tn alun tuskasuuden jälkeen kokonaan menkat! Tä ln siis joku neljäs tai viides alotuskerta näillä pillereillä!

Minulla ei ole vielä ollutkaan edes menkkoja synnytyksen jälkeen. Millaisenahan ne tulee :eek: Ja hormonikierukan aattelin ottaa, resepti jo on kunhan saisin haettua. Nuo pilsut tekee kuulema osalle sen, että aiheuttaa vuotoja. Kannattaa mainita lääkärille, luulen et suosittele muuta.

Joo nuo minipillerithän saattaa tehä sen että vuotaa ekan puol vuotta tyyliin koko ajan ja sit loppuu kokonaan. Muidenkin oireiden pitäisi tasoittua puolessa vuodessa. Mä sain noihin cerazetteihin reseptin, en oo hakenu enkä aio. Täysimetän eikä kuukautisia oo kuulunu, kortsuilla aateltiin mennä siihen asti kun lopetan imetyksen niin alotan sit yhdistelmäpillerit jotka sopi mulle hyvin.

Täälläkään ei vielä ole menkkoja näkynyt eikä haittaa vaikka olisivat pois vielä jonkin aikaa. Ehkäisyä olen pohtinut, joko hormoni- tai kuparikierukka. Pillereitä en enää ala syömään. Kuparikierukassa miellyttäisi kun ei ole ylimääräisiä hormoneja, hormonikierukka on saakelin kallis ja siinä mietityttää jos ei se itselle sovi niin menee rahat ihan hukkaan. Jälkitarkastuksessa ei reseptiä vielä kirjoitettu kun en osannut päättää kumpiko se olisi.

Cerazette käytössä, eka liuska vasta. :) Kuukautiset alko heti kun alotin ne ja kesti n. 10 vrk tiputteluvuotona. Finnejä ei tullut normi menkkanäppyjä enempää. Mulla oli ennen raskautta ehkäsykapseli, siitä tuli lievä akne naamaan ja selkään. Kierukassa akne on vielä yleisempi sivuvaikutus. Hormonien kanssa kun puljataan, niin on kovin yksilöllistä kenelle tulee mistäkin valmisteesta mitäkin sivuvaikutusta. Akne ja mielialajutut tavallisimmin.

Elikkä tai yang, voit odottaa josko oireet helpottaisi tai jos et imetä niin yhdistelmäehkäsypilleritkin voi ottaa käyttöön (jos ei ole muita vasta-aiheita niille). Onko sulle aiemmin sopinut joku tietty pilleri? Sillä voisi ajatella jatkavasi nytkin.

Kuukiurustakesään; Mitä tykkäsit kapselista? Joskus mietin senkin vaihtoehtoa..mietityttää tuo kierukan hormonimäärä itseänikin. Pillereitäkään en halua kun ne on sitten muistettava päivittäin.

Mulle laitettiin hormonikierukka eilen. Laittaminen oli vähän epämiellyttävää ja sattu vähän, ja koska mun kohtu kallistuu voimakkaasti eteenpäin, kierukka ei mennytkään oikein, piti tehä operaatio kahteen kertaan. Illalla tuli muutama nippasu mahaan, tänään vähän tiputellut mutta ei satu. Tän pitäs nyt olla yhtä luotettava kuin streilisaatio ja kestää 5 vuotta, eikä menkkojakaan ehkä tule. Vaikuttaa hyvältä, aika näyttää..

Niin ja just eilen ois tainnut olla eka ovulaatio synnytyksen jälkeen (anteeksi ällöt jutut), tuli sellanen kirkas limaklöntti. Viime raskaudenkin jälkeen se kun tuli niin 2vk ja alko kuukautiset. Poju pian 5kk.

Takaisin