Syyskuun sykkeet

iltatähti2015

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Se olis jo syyskuu :) Onko muilla jo syksyn tuntua? Kohta poltellaan kynttilöitä ja lämmitellään uuneja :grin Puetaan meidän pienet lämpimiin pukuihin:wink Täällä ainakin on nyt niin viilee aamu ollut, että syksyltä tuntuukin jo! Kohta mietitään joululahjoja :p En ole ollenkaan aikasessa :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: NM
Eih, ei vielä joululahjoja, please :nailbiting:... Onneksi nyt elokuussa saatiin vielä kunnon kesä, niin voi hyvillä mielin jatkaa kohti syksyä. Hyvänä puolena voisi nyt kokeilla parvekenukutusta, kun lasitetulla parvekkeella ei ole enää liian kuuma. Vaatetusasioita täytyy ryhtyä miettimään, haalareita on, mutta pipaa, käsinettä ja töppöstä pitäisi penkoa esiin.
 
Me jännitetään soittoa pankilta riittääkö vakuudet tuohon taloon mistä tehtiin viime viikolla tarjous. Alunperin piti riittääkin mutta nyt joudutaankin kai maksamaan vielä veroa päälle, vaikka pankki aiemmin kyllä sanoi ettei jouduta koska ollaan ensiasunnon ostajia. Näköjään ei ollakaan ensiasunnon ostajia kun miehellä on sijoitusasunto ennestään. Oon jo niin orientoitunut muuttamaan maalle että harmittaa hirveesti jos tää meneekin pyllylleen. Toivottavasti ehtivät jo tänään soittaa takaisin. Ilmoittelen sitten miten kävi. :)
 
Toivotaan että riittää :) jännät on paikat, muistelen itsekin parin vuoden takaisia aikoja kun jännättiin laina päätöstä :happy: ihana oma koti ja piha :Heartred
 
Tää mamma on umpirapakunnossa. Meinasin kuolla vauvajumppaan tänään.. ja hiestä aivan umpimärkänä. Noh tästä ei pääse kuin ylös päin :D
 
Onneksi tosiaan tuli vielä kesä, nyt voi hyvällä mielellä viettää syksyä. Mä oonkin aina ollut enemmän syksyihminen, vaikka jotensakin sitä on viime vuosina kesäihmisenkin itsestään löytänyt. Jouluihminen olen vain vähän. Tykkään antaa lahjoja ja siitä, kun ollaan vaan rauhassa, mutta kaikki ylimääräinen killutes ei sovi mun pirtaan. Toivottavasti joululaulut ei ihan vielä tässä kuussa ala soimaan :p

Tänään kun läks liikkeelle, niin oli kyllä ihan kummissaan, kun kaivoi haalaria ja tumppua ja pipoo ja töppöstä jostain kätköistä :eek:

tai yang, toivottavasti saatte unelmakotinne :)

Tiukuliisa, siis hui, itsekin uisin hikilammikossa varmasti, jos erehtyisin jotain liikuntaa harrastamaan :woot:
 
Joo en itsekkään niinkään joulusta tykkää, mutta lapsille on joulua tehtävä ja lahja toiveitakin on jo heitelty :p mutta olenkin sanonut että ei pliis vielä tässä kuussa :grin

Joo jotain liikuntaa tartteis alkaa varmaan harrastamaan, kun on nyt jotenki kaikki jääny vaan mietintään. Onneksi vaunuilu on kivaa :happy:

Meillä huomenna 3kk rokotukset, apua :hungover: Näemmekö ensimmäiset ihka oikeat raivarit :wink
 
Jeejee, me muutetaan omaan taloon varmaan lokakuun tienoilla! Paperit kirjoitetaan ensi viikolla, voi jee. ♡ Kyseessä siis pieni omakotitalo (3h+k+wc/kph+ph+s), johon kuuluu myös jonkin verran varastotilaa ja pieni piha. Hyvä muuttaa "korpeen" kun ei ole korttia taikka autoa, mutta onneksi palvelut lähellä kuitenkin. :p Läheiset pitää meitä hulluina kun muutetaan pois Helsingistä, vaikka mun mielestä surkea paikkahan tää on.

Meilläkin huomenna rokotukset. :sad001 En tiedä selvitäänkö kumpikaan traumoitta.
 
Hienoa tai yang! Kyllä maalla on mukavaa, ymmärrän täysin miksi mielummin muutatte kuin asutte kaupungissa. :) Tämä on taas näitä mielipide-/tottumuskysymyksiä, mutta minusta lapset on helpompi kasvattaa maalla kuin kaupungissa. Mielekästä tekemistäkin riittää enemmän ja luonto on lähellä!
 
Olen samaa mieltä! ollaan asuttu kerrostalossa ja nyt omakotitalossa niin on tämä kaikinpuolin helpompaa ja mielekkäämpää. Vaikka ei mekään ihan metsän keskellä asuta, mutta oma piha kuitenkin on ja tilaa temmeltää. Mutta tosiaan nämä on mielipide juttuja, kuka tykkää mistäkin :happy:
 
Minä olen maalta kotoisin ja sitä myöten ihana lapsuus metsissä möngertäen takana. Siinä teini-iässä, aikuisuuden kynnyksellä siihen kyllästyi aivan täysin (olen siis oikeasti pienestä paikasta, noin 4000 hlön kylästä) ja ajattelin etten ikinä koskaan enkä milloinkaan tahdo omakotitaloon. Asuin jopa ihan keskellä keskustaa parisen vuotta ja nautin! Nyt kuitenkin lapsen myötä tilanne on ihan eri. Olisi niin ihanaa asua edes rivitalossa, että olisi edes pieni oma piha. Ajelimme jossain lähiseuduilla ystävien kanssa männä viikolla ja tunsin oikein suurta kaipuuta takaisin "keskelle metsää" ja ihan omaan taloon! Niin nämä ajatelmat vaan muuttuu :) Onneksi kerrostalomme lähellä on iso ihana metsä ja tuo pihakin on suuri.
 
Niin juuri, ajatukset muuttuu. Voihan se olla että haluan omakotitalosta vaikka rivarin kun lapset ovat kasvaneet ja omillaan. Sitä ei tästä ihmismielestä koskaan tiedä :grin Antaa vaan tunteiden ja haaveiden viedä :wink
 
Maalla on kyllä kivaa puuhaa kun voi kesäsin laittaa omaa pihaa ja syksysin käydä naapurissa keräämässä sieniä ja marjoja ja suunnitella remontteja jaja.Tää on ihan uus juttu mulle kun oon lapsesta asti ollut kerrostaloeläjä. Toivottavasti osaan ylläpitää pihaa yhtä hyvin kuin edellinen omistaja, ja totun siihen ettei lähin kauppa sijaitse ihan 100m päässä...

Meillä kävi ikävästi niin että miehellä käsi kipeyty talonmetsästyksen aikoihin ja nyt ilmeni vielä ettei kunta ota häntä leikkaukseen. Pitäisi kuulemma kokeilla ensin muita hoitomuotoja, tiiä sitten mitä kun kyse on luusta joka hankaa jännettä ja ihan synnynnäinen juttu siis... Tuskinpa millään hieronnalla saa luuta luutumaan muuhun asentoon. :p Mutta kaipa myö jotenkin pärjätään, ehkä tää kunta mihin muutetaan myöntää leikkauksen, mietityttää vaan että mihin ne työtätekevien verorahat menee jos ei julkiseen terveydenhuoltoon...
 
Onnea uuteen kotiin tai yang! Mekin kyllä tahdotaan joskus vielä omakotitalo, mutta nyt on kyllä kiva asua helposti kerrostalossa. Ja lähellä kaikkea niin ei mökkihöperyys uhkaa äitiyslomallakaan :)

Tiukuliisa, rapakunto täälläkin, kun vaikea raskaus esti liikunnan kokonaan, en paria kertaa lukuunottamatta pystynyt koko raskausaikana kävelemään paria kilometriä pidempää matkaa! Eilen olin salilla tekemässä keskivartalopainoitteista ohjelmaa, oli hieman metsästämistä suorissa vatsalihaksissa kun ei ollut vuoteen moisia käyttänyt :D
 
Voi ei, nyt se flunssa sitten rantautui meillekin... onneksi vasta vain itsellä on ettei vauvan tarvitse ainakaan vielä tukkoilla. Mutta ihan oma syy, kun menin miehelleni sanomaan ääneen, että onpas hienoa, kun ollaan pysytty tosi kauan terveinä, enkä muistanut koputtaa puuta... :hilarious::shifty:
 
Koputtelee puuta vaikkei ole mitään ääneen sanonutkaan :rolleyes: Parane pian Hellis ja toivotaan ettei pojuun tartu !

Meillä on pojalla silmätulehdus, se tarttuu aika herkkään muihinkin :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top