Syyskuun sykkeet

Hellen, tervetuloa vaan joukkoon. :)

Hihii.. Meidän Emma on alkanut kääntyä mahalleen heti selälleen laitettaessa. Nyt kääntyy lähes aina vasemman kyljen kautta, pari kertaa myös oikealta kääntynyt. Mahallaan juttelee ja huutelee aikansa ja sitten hermostuu. :D

Kisumami, ihana vesipeto! ♥ Minäkin haluaisin uskaltautua uimahalliin... Ehkä jos saisin toisen naisen mukaan, kenele antaa vauva oman suihkun ajaksi. :) Tai sitten menen vasta kun pystyy esim. Bumbossa istumaan.

Tervetuloa Hellen :)

Olisi kyllä hauska päästä kans kokeileen uimista, kuulosti niin kivalta tuo kisumamin uintireissu :joyful:

Hoihoi! Ollaan nyt innostuttu reppuilusta, ja oon tässä tän aamun kuumeisesti pohtinut kun ollaan päivällä lähdössä kauppaan, mitä ihmettä vauvalle päälle reppuun näillä keleillä? Mittari näyttää nyt +15, tuulee mutta näyttäisi tulevan aurinkoinen päivä.

Puenko liikaa/liian vähän, jos laitan pitkähihaisen bodyn ja äitiysp. villahaalarin, joiden päälle college-housut ja paksun puuvillaisen hupparin, plus sukat, tossut, tumput, ohkasen (kuola-)huivin ja päähän lämpimän myssyn? Kannattaisiko haalari laittaa mielummin housujen päälle vai onko sillä merkitystä? :p Vitsi oon hukassa tän asian kanssa...

Mä oon laittanu rintareppuun näillä keleillä vaan pitkähihaisen bodyn, sisähousut, tumput ja paksut sukat/töppöset ja pipon. Itselle sitten iso huppari ja se edestä kiinni niin että vauva jää sen sisään :)

Vitsi te puette paljon...mulla on ollu liinassa nyt pitkähihanen body+ sisähousut + huppari +pipo ja sukat. Turussa on kyl koko ajan ollu tosi lämmin...

Jatkoajatus...

Siis viime yönäkin jätkä oli hiestä märkä joka kerta kun nostin syömään. Että meillä on helposti hikoava vauva ja huuto tulee samantien jos on liikaa vaatteita.

Joo vauvat on kyllä tosi yksilöitä ton lämpötilan suhteen. Toiset hikoaa tosi herkästi ja toiset on ihan vilukissoja. Niinkuin me aikuisetkin :) Meillä on tumput ulkona melkein aina, kun sormet on kokoajan suussa ja märkinä kylmettyvät herkästi. Ja sitten vaihtotumput on mukana myös kun ne lussutellaan myös märiksi :D

Mä en tykkää pitää vauvalla repussa bodyn lisäksi muuta yläosaa, ettei mikään paina. Mieluummin laitan sitten repun päälle (eli itselleni) lisää kerroksia.

Taidan jättää haalarin pois ja siis alle vaan body, ohkaset sisähousut ja vähän paksummat päälle. En laita itselleni muuta kuin lyhythihaisen ja villatakin joten en laita vauvaa oman paidan/takin sisään. Jätkä on aika kuumaverinen joten otan hupparin lisäksi ohkasen villatakin mukaan jos tulee kuuma niin pystyy vaihtamaan. :)

Moi kaikille täältäkin!

Olen koko raskausajan seurannut tätä foorumia, mutta en ole kerennyt aktiivisesti osallistumaan. Ja en enää "kehdannut" loppuraskaudesta liittyä :D nyt kuitenkin muutama muukin uusi ilmoitti itsensä mukaan, niin päätinpä nyt minäkin! Ja voisin alkaa osallistua keskusteluihinkin aktiivisemmin..

Rakas tyttömme syntyi 13.5 muutaman päivän ennen laskettua aikaa. Asumme täällä Pohjois-Savossa. Itse en ole täällä kovin pitkään asunut, joten kaverit ja varsinkin mammakaverit on hieman vähissä. Eli jos täällä sattuisi olemaan Kuopion lähettyvillä asuvia ja haluisitte seuraa, ottakee yhteyttä! ;)

On ollut todella mukava lukea näitä juttuja täältä ja olen saanut paljon apua! Ja kiva kun täällä tavallisella puolellakin on keskustelua, itse kun en enää pääse salaiselle.. :(

Lamppis, tervetuloa sullekin! Täällä ilmottautuu yksi Kuopion lähellä asuva. :) Meidän tyttö syntyi 12.5. eli varmaan törmättiinkin synnyttäneitten osastolla ruoka-aikoihin. :) Pistetään yksityisviestiä jos vaikka treffattaisiin!

Meilläkin on liinassa lämpimillä keleillä vaan sisävaatteet (body+housut) ja yleensä villasukat (junasukat, eli tulee polviin asti). Jos poika on hereillä, niin pipo, mutta usein laitan pään toisen olkaimen sisään (trikooliina) niin pysyy lämpimänä ilman pipaakin. Reppua meillä ei olekaan, mutta laittaisin varmaan hupparin tai neuleen, kun on "väljempi" yläpäästä ja kädet vapaana, pipon ja tumput. Mutta meilläkin tosiaan aikamoinen kuumakalle pääsääntöisesti ja trikooliina varsinkin on aika hiostava. Liinan päälle mahtuva huppari olisikin kiva! Taidanpa varastaa miehen hupparin :D

Vauva on nukkunut jo 20 minsaa ilman mua!!!!! WTF! :wideyed::woot: Äkkiä siis foorumille :grin

Tervetulloopi muutamille uusille käyttäjille! Täältä on saanu paljon hyviä ideoita ja tukee. Päivittäin yritän ite käydä lukemassa kuulumiset ja päivän parhaat vinkit täältä puolihajonneella puhelimellani. On muuten luksusta näppäillä tietokoneella, ku ei aina puhelimella jaksa näpsytellä!

Mun hehkuttamat yöunet katos yhtä nopeesti, ku tulikin... Yllätys. :facepalm: Ny ollu kauheeta härväämistä taas varsinkin klo kolmen jälkeen. Yks yö laskeskelin heränneeni noin 20 kertaa syöttään, huoh. Noh, positiivinen puoli on se, että HERÄSIN, eli oon siis nukkunut välissä! Valvomisessa auttaa kuitenkin se, että meillä on vain yksi lapsi, ja tiedän, mitä on unettomuus isolla uulla ja miten siitä selvitään.

Suvitus, jos viet miehen hupparin, ni varo, ettei sulle käy samoin ku mulle: Lainasin miehen mustaa hupparia muutama viikko sitten ja pistin vauvan kantoreppuineen hupparin alle puoliksi suojaan. Käveli kirkon rinnettä alas vauvan kanssa, ja multa tultiin kysyyn, onko mulla pillereitä myynnissä. Siis anteeks!?!? Ihan normi diileriäitihän se tässä kaupustelemassa. Käytän vauvaa hämätäkseni poliiseja. Näytän siis tosi tavikselta, mitä nyt silmäpussit on aika pahat.

Haha mä en kestä :'D Olisko pillereitä...
Mä taas olin tänää vaunujen kanssa kävelyllä niin joku ystävällinen mummo tuli mua vastaan ja ohittaessa murisi että siinäkin huoramutsi pentuansa työntää... ??? Kiva kiva, olin ihan siisteissä, asiallisissa vaatteissa liikenteessä enkä tietääkseni mitään pahaa ole mummolle tehnyt :D No se nyt näytti muutenkin aika elämäänsä leipääntyneeltä joten annettakoon anteeksi mummon letkautukset.

Siinä lienee mummolla jääneet aamulääkkeet ottamatta. Miten voi tuollaista edes suustaan päästää? Meille ne mummot yleensä vaan ihmettelee, että ai tällaisia (tuplarattaita) on nykyään olemassa. No, onhan niitä.

Takaisin