Syyskuun supinat

Nyt en muista yhtään, mutta oliko vitamiineissa jotain rajoitteita? En ole mammaversioita hakenu, kun kaapissa on normeja. Rauta nyt ainakin tulee kuvioihin tässä, kun on aiemmin pudonnut alle sadan hemppa :meh:

A-vitamiini ainakin oli kiellettyjen listalla. Kurkkaappas sinne kaappiin ja katso onko vitamiineissasi a-vitamiinia.

Täällä kans tuli tota roskapostia. Ilmoitus yp:lle tehty jo aamulla, mutta siis mä varasin nyt Mehiläiseen sen ar.ultran :nailbiting: Ei ollut ilta-aikoja ja ois menneet niin kauas, että sain ajan 29.9 mut saa nähdä näkyykö siellä mitään. Mä jännään jotenkin kauheesti, mietin vaan, et voinko oikeesti kantaa mitään elävää, mikä olis oikeessa paikassakin :nailbiting: 5.10 on eka neuvola, jännittävää :hilarious:

Mulla ei ole vielkään juuri oloja, muuta kun ihan törky väsymys. Mä huomasin kyllä, et minisun vitskuista sain järkyttävää pahoinvointia, mutta sit toisenmerkkisestä en saa. Mikäköhän siinäkin on :oops: Mielialanvaihtelut on kyllä olleet viime ajat huikeet..:inpain: Lisäksi pientä poskiontelo-ongelmaa havaittavissa :banghead:

No joo, ehkä tää viikko menee töissä vaik silmät kii :grin Nyt nukkumaan...:sleep011
Jospa huomenna jaksaisin enempi kirjotella!

Mä oon miettinyt et pitääköhän mun varata neuvola kans, vai hoitaako Tays kaiken o_O pitääpä laittaa kysymystä.

Itellä kans vaikeuksia keskittyä välillä töissä, kun väsyttää, epämukava olo ja pahoinvointia. Työ on sen verran haipakkaa, ettei kerkee onneks hirveesti miettiä. Plus eipä tuu tehtyä ympäripyöreitä tunteja, kun aivot zippaa viideltä viimeistään.

Miulle just tänään sairaanhoitaja suositteli foolihappoa (oon syönyt jo toista kuukautta) plus D-vitamiinia 10ug (suomessa alhaiset d-vitamiinin suositukset niin syön 20ug :angelic:). Muuten ei puhunut mistään erikoisista vitamiineista, terveellinen ruokavalio ja tiheä syönti pitää kuulemma raskauspahoinvoinnin poissa. Toivotaan :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Zarar_, tiedän tunteen! Oli jotenkin ihan "huijarisyndrooma" koko raskaudesta kun oli tieto perustuen muutamaan viivaan. Mutta hienoa että sait varattua, se rauhoittaa omia ajatuksia ainakin ja konkretisoi koko asiaa:)

Mäkin oon ymmärtänyt että foolihappo + d-vitamiini ja toki riittävä kalsiumin saanti ois aikalailla peruspilarit. Monivitamiineissa ne nyt mene helposti samassa purkissa (paitsi se kalsium taitaa uupua monesta).
Kivaa alkavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä töihin ja opiskeluihin! :cat:

Soitinpa itsekin eilen neuvolan ajanvarausnumeroon. Meil on takaisinsoittojärjestelmä, mikä ainakin tämmösellä asiakaspalvelualalla on kökkösysteemi, kun ei voi aina vastata puhelimeen.
No eilen onneks pystyin. Varattiin aika ekaan neuvolaan ja ar-ultraan. Molemmat lokakuun loppupuolella. Lisäks konsultoidaan lääkäriä lääkityksistä.
Menispä aika nopeesti!

Joo oikeastaan eniten huolehdin, ettei ole kohdun ulkoista, kun viimeeksi keskenmenneessä naistentaudeilla ultrattiin tuon epäilyn takia, mutta siinä vaiheessa kaikki oli tullut jo pois eikä voitu enää varmaksi sanoa, missä raskaus oli ollut, mutta nestettä oli aika reippaasti vielä kohdun takana ja vasen munasarja artisti todella voimakkaasti. Meni onneksi seurannalla silloin. Mut tämän raskauden oireet on olleet ihan erit kun viimeeksi ja siksi elättelenkin toiveita normaalista raskaudesta :smiley-angelic001 Viimeeksi mm. Vuotelin läpi raskauden, viivat haamuili ja oli älyttömän kovia päänsärkyjä. Lopulta tuli niitä kovia toispuoleisia alavatsakipujakin. Nyt on enemmän yleisluonteisia oireita ja yhtään en ole vuotanut, eikä kipuja ole esiintynyt juuri lainkaan. Varotoimeksi sitten varattiin toi ultra, kun se on pieni hinta siitä, jos jotain onkin pielessä :bag:
Ihan liian jännittävää aikaa tämä alkuraskaus! :hilarious::nailbiting:
Mä huomasin et banaani kyökäyttää eli en saa ilman etomista sitä enää syötyä. Samoin hampaiden harjaus, mitä mulla ei ikinä ole ollut. Mut kaikki muu aika lailla menee, ehkä jotkut hajut on alkaneet ällöttää ja välillä tuntuu et itekin haisen ties mille :grin Mut varsinaista oksentelua ei ole yhtään esiintynyt, mut maha vetää sekaisin välillä aamuisin, ehkä mulla on sit vaan joku raskausripuli pahoinvoinnin sijaan :grin

Soitinpa itsekin eilen neuvolan ajanvarausnumeroon. Meil on takaisinsoittojärjestelmä, mikä ainakin tämmösellä asiakaspalvelualalla on kökkösysteemi, kun ei voi aina vastata puhelimeen.
No eilen onneks pystyin. Varattiin aika ekaan neuvolaan ja ar-ultraan. Molemmat lokakuun loppupuolella. Lisäks konsultoidaan lääkäriä lääkityksistä.
Menispä aika nopeesti!

Tsemppiä! Saanko kysästä mitä lääkkeitä syöt? :) Mulla kans lääkitys mut se hoidettiin erikoissairaanhoidossa jo valmiiksi ennen raskautta ja nyt vaan varmistelin sieltä et kaikki ok ja olihan se :joyful: Mulla menee muutoinkin niin et raskauden hoito ja seuranta neuvolasta, mut kaikki sairauteen liittyvät raskaudenaikaisetkin asiat sit erikoissairaanhoidon kautta :)

Hurjasti onnea kaikki uudet ja hirveesti jarrusukkia ja sen semmossii jokaiselle :love7

Täällä on kans jo soiteltu neuvolaan ja ens viikolla ois eka käynti. Oon kuumeisesti odotellut sitä ultraa, meillä neuvola varaa sen käynnin.. Doppleri ois tuossa vaan en uskalla sitä vielä kokeilla, kuuluisi varmaan vaan suoliäänet kaikuna kun jatkuva nälkä on ja aikalailla täytettä tuossa mahan edessä :hilarious:

Salainen ryhmäkin jo näköjään auki! Kauhea kiriminen että sinne pääsee vapaammin höpisemään. En tiiä miksi haluan jotenki vielä pitää tämän raskauden salassa vaikka töissä muutama tietää ja lähipiiri. Ois vaan niin paljon ihanampi esittää se ultra kuva ja kertoa siten :sorry:

Varotoimeksi sitten varattiin toi ultra, kun se on pieni hinta siitä, jos jotain onkin pielessä :bag:
Ihan liian jännittävää aikaa tämä alkuraskaus! :hilarious::nailbiting:

Saitko siis ihan julkiselle tuon ar ultran? Ihana et pääsee varmistelemaan, antaa enemmän todellisuuden tuntua vaikka oireita olisikin. :happy:

Meillä ei neuvolan täti siihen suostunut koska muut "raskausoireet" on niin voimakkaat ja ei oo km taustalla tms. Okei, ehket se huoli ja vika on lähinnä miun korvien välissä kun esikoisesta sain rv 7 ultran ja nyt ollaan jo rv8 eli vielä saa odotella :shifty:

Miulla on pari päivää ollut uusi selkeä oire ja se on herkistynyt hajuaisti. Ja kaikki pistävät hajut käy nenään, viikonloppuna äitini luona haisi eräs sitruunan tuoksuinen tiskiaine niin kamalalle etten halunnut keittiöön mennä. Eilen totesin miehelle että vesikin haisee :wtf: :rolleyes:

Mahakipuiluja ei ole nyt ollut niin paljon kuin just tuossa ennen plussaamista. Päättelin että alkio on saanut sen verran tilaa jo tuonne kohtuun kasvaa että jos hetken aikaa antaisi olla kipuilematta. Pieniä pistoja ja kuumotuksia kyllä tuntuu joka päivä ja mahan turvotus on jo sitä luokkaa kun se oli ekassa raskaudessa rv. 16. Että löysät paidat on tulleet tutuiksi...

Muokattu viimeksi:
Vitsi kun te kaikki puhutte ar-ultrasta niin alkais tehdä itsekin mieli sellaiseen :joyful: mut ajattelin sinnitellä nt-ultraan asti. Ei käyty esikoisen aikaankaan ar-ultrassa, jotenkin ajattelin, että en voi kuitenkaan tehdä mitään sen suhteen, mitä kohdussa tapahtuu, sama odotella ekaa virallista ultraa. Vaikka onhan se just niin kuin joku sanoi, että tuntuu tosi epävarmalta ja huijaukselta, että vain pariin viivaan tikussa pitäis luottaa. Mä en edes ole tehnyt kuin yhden raskaustestin :woot:

Varmaan jos oisin kokenut keskenmenoja, niin haluaisin varmistuksen raskaudelle mahdollisimman pian ja kaikin keinoin, mut nyt vielä jotenkin pysyy suht tyyni mieli ilman ylimääräisiä ultria. Ens viikolla on eka neuvola ja sit pääsee varaamaan labra- ja ultra-ajat, niin on taas mitä odottaa :)

Vitsi kun te kaikki puhutte ar-ultrasta niin alkais tehdä itsekin mieli sellaiseen :joyful: mut ajattelin sinnitellä nt-ultraan asti. Ei käyty esikoisen aikaankaan ar-ultrassa, jotenkin ajattelin, että en voi kuitenkaan tehdä mitään sen suhteen, mitä kohdussa tapahtuu, sama odotella ekaa virallista ultraa. Vaikka onhan se just niin kuin joku sanoi, että tuntuu tosi epävarmalta ja huijaukselta, että vain pariin viivaan tikussa pitäis luottaa. Mä en edes ole tehnyt kuin yhden raskaustestin :woot:

Varmaan jos oisin kokenut keskenmenoja, niin haluaisin varmistuksen raskaudelle mahdollisimman pian ja kaikin keinoin, mut nyt vielä jotenkin pysyy suht tyyni mieli ilman ylimääräisiä ultria. Ens viikolla on eka neuvola ja sit pääsee varaamaan labra- ja ultra-ajat, niin on taas mitä odottaa :)

Mä koitan kans pysyä pöksyissäni ennen ekaa ultraa. Tuo on totta, ettei sille raskauden kesken menemiselle tai jatkumiselle voi tehdä mitään, vaikka tilanteen tietäisikin. Koitan omia hätähousujani rauhoitella, kun tänään oireet olleet kevyemmät.

Heipä hei kaikille!

Kylläpä taas voidaan ihmistä koetella..

Juuri kun raskausoireet alkoivat puskea pintaan kunnolla ja jouduin töissä kertomaan muutamalle työkaverille tilanteesta (olen sairaalassa töissä enkä voi toteuttaa tiettyjä hoitoja jos olen raskaana). Päätti verenvuoto alkaa kesken yövuoron. Tänään kävin siis ultrassa, jossa todettiin keskenmeno, nestettä vatsaontelossa ja emätintulehdus.

Poistun tästä nyt takavasemmalle ja toivotan kaikille oikein mukavaa raskausaikaa! ☺️ Jospa täällä vielä joskus tärppäisi!

Täällä myös hylättiin lopullisesti eilen haaveet toukokuisesta, tsemppiä ja mukavaa odotusaikaa kaikille! Toiveet ja ajatukset jo suunnattu syysvauvaan - tai kevätvauvaan -22.. :)

Pahoittelut Rookie91 ja Unelma123 :Heartred toivottavasti pian tulee uusi pysyvä tärppi

Rookie91 ja Unelma123 :Heartbigred

Voimiksia tilanteeseen, kyllä nuo keskenmenot on surullisia ja kamalia kokemuksia :sorry: Olen tosi pahoillani, nyt vaan päivä kerrallaan :Heartred

Joku kyseli pääsinkö julkiselle, en päässyt kun en edes tajunnut kysyä :hilarious: Epäilen kuitenkin, ettei välttis olisi päässyt kun meillä pieni sairaanhoitopiiri ja en ehtinyt olla neuvolan rekisterissä ennen keskenmenoa + neuvola aikaa varatessa kerroin keskenmenotaustastani.
Mehiläiselle oon siis menossa 29 päivä :)
Neuvola onkin sit 5.10 :nailbiting:

Mulla on oikeestaan oireena vain nälkä, vessahätä ja jatkuvat ilmavaivat. Turvottaa tota mahaa kanssa ihan huolella :hilarious: Tosin mulla tänään ollut muutakin turvotusta kasvoissa, vatsassa ja jaloissa ja tää polte turvotuksineen taitaa olla tätä mun ihosairautta eli allergista turvotusta, joka tulee mm pitkään seistessä tai ruokien jälkeen. Muuten väsyttää hulluna ja oon työpäivien jälkeen ihan poikki :bag:
Ei muuta ihmeellistä tämän pallon alla :joyful:

Takaisin