Syyskuun supinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
iisi:
Ei oikein oo mahollista siirtää mua toisiin tehtäviin. Pitää vaan nyt olla ite tarkempi, niin ei tuommosta tilannetta enää pääse tapahtumaan uudelleen... Tietysti jos tuommosta tapahtuu uudestaan, ni pitää sit alkaa miettimään tarkemmin tuota työpaikkahommaa...
Joo, katon sitä Vatsasta maailman-ohjelmaa, jos on aikaa, esim. tänään vapaapäivä. [:)] Tykkäsin kyllä enempi siitä Vauva tulossa -ohjelmasta, mutta sitä ei enää tule. [>:]
 
No huh mikä hinta tollahan sais jo useamman bodyn täällä Suomessa.
Julkkiksilla ois ainaki varaa tollasiin hienouksiin :D ja sit viel kaiken lisäks kun ei sitä niin kauaa käytetä tuotakaan kunnes se on jo pieni :/ rahat menis vaan hukkaan.
 
iisi: Niin pitäis [:)] Ihmeellistä sisältöä mun pää tuottaakin.. Ei mua synnytyskään pelota, et tiedä sit mistä toi uni tuli..? Huoli vauvasta varmaan..

Adalmis : Mä kiehun täällä sun puolestas!! [:@] ÄRRRR mikä lääkäri!
Mulla itellä on kans noita issias tyyppisiä kipujä, oikeeseen pakaraan juilii kun kumartuu/kyykistyy tai kävelee. Lääkäri kirjotti heti viikon saikkua ja sano, et jos ei mene ohi kivut, niin tule maanantaina uudelleen.. Ja eihän ne ole mennyt.. Tukivyön (s-i tukivyön nimellä) sain lainaan kunnan apuvälinehuollosta loppuraskausajaksi, mut en oo kokenut sen auttavan kipuihin.. Pimee tunne vaan tulee kun ottaa sen pois.. Tuntuu et lantio leviää käsiin just [&:]
Mulla nuo kivut johtuu lantion löystymisestä, joka ei ainakaan parane raskausaikana.. Saas nähdä mitä töissä tykkäävät [&o] Mut minkäs teet.. Sattuu niin ja vihloo, et huudan välillä ääneen..
Toivottavasti pääset jonkun hintsun asiallisemman lääkärin vastaanotolle!

Istukan paikasta: Jännä tosiaan, miten jotkut sanoo suorilta missä istukka on ja toisille taas ei sanota.. Mun siskollekkin kyllä sanottiin jo tosi varhain et missä istukka on ja mulle taas ei.. [8|] Mut eiköhän tää istukkamysteeri selviä mullekkin sit 4.10 klo 12 [:D]
 
Iisi: Helsingissä paistelee, mutta nyt myös sataa..Eli aika vaihteleva sää. Just kun sain päiväpeiton kivasti parvekkeelle tuulettumaan syysaurinkoon->alkoi sade. [:@]
Hitsit näiden kipujen kanssa, kun ei sitä mielellään ottaisi edes parasetamolia. Minä ainakaan--. Välillä täysin pakko. Ootko kokeillut lämpöpussia? Mulla auttaa (välillä). Ihan sellainen kauratyyny. Parasta olis jos ois kaksi->toinen vatsa ja toinen selkäpuolelle.
Turvotuksesta: En ole huomannut silminnähden muuta kuin sormissa (just kiva!), mutta jalat tuntuu "levottomilta" ja jotenkin epämiellyttäviltä, tetenkin pitkän seisoskelun tai kävelyn jälkeen. (Kiitän onneani, että asiakaspalveluhommat on näillä näkymin takanapäin..) Eilen jaksoin tunnin olla shoppailemassa, ja sitten olikin jo pyörtyminen lähellä..Oksetti, pyörrytti, hikoilutti, heikotti..No, ehdin onnekseni löytää Vero Modasta Mamalicious-stretch-farkut! Ihanat, 35 €!! Ja mama-sukkahousut kans, oliko 10 €. Siitä taitaa olla sellainen puoli vuotta aikaa, kun olen viimeksi itselleni ostanut vaatetta ihan uutena vaatekaupasta. (Gina tricon toppeja ei lasketa..[;)] ) Wau, mikä tunne!
 
Apua!

Onko normaalia, että näillä viikoilla mahan koko vaihtelee? Nyt siis rv 19. Maha on silminnähden pienempi kuin viime viikolla. Voiko johtua pelkästä turvotuksesta, vai mikä sen saa niin paljon vaihtelemaan...? Vähän ihmetyttää ja huolestuttaa, hulluin ajatus on, että ei kai vauva oo litistyny sinne...
 
rötkis: Istuin yks päivä tässä sohvalla inkkariasennossa ja yhtäkkiä tuntui kuin lantio olis leventyny...ihan friikki tunne. Johtuuko se just siitä löystymisestä?

Sukris: Se on se seesteinen keskiraskaus, mitä tässä nyt parhaillaan eletään. Mulla on kyllä väsymys kaikonnut ja energiaa tuntuis olevan. Paha olo ei vaan ole vielä kokonaan hellittänyt, mutta uskoisin (toivoisin, rukoilisin), että se nyt tästä helpottaa. Onnea tavaranmetsästysreissulle!

Maiza: Se on just tota! Tänään kaupungilla vesisateessa ja just, kun sai kaivettua varjon laukusta, sade loppui. [:@]
Mulla kivut ei onneksi ole mitään ihan kauheita, mutta just semmosia, että unen saaminen on hieman haasteellista. Viimeyönäkin nukahdin varmaan vasta yhdeltä. [8|]
Ja Ginan toppeja ei todellakaan lasketa. Nimim. Itsellä n. kymmenet

Möllimöykky: Mulla ainakin turvotus väheni, kun jätin suolaiset hyvät pois.

Istukan paikasta: Mulle ei ainakaan sanottu np-ultrassa, enkä sitä tiennyt kysyäkkään. Nyt on täällä teidän jutuista viisastunut sen verran, että rakenneultrassa hiillostan ultraajan kaikilla kysymyksillä... Pitäisköhän väsätä lista... [:)]

Ja vielä turvotuksesta: Mullahan ei siin sormukset oo menny vähään aikaan sormeen. Tai siis menee, mutta on aika tiukat. [:@] siitäkin

(.) Mun takkiongelma ratkesi! Ostin sellaisen viittamallisen, jossa mahalle tosi paljon kasvutilaa. Ei ehkä kaikista trendikkäin ratkaisu, mut toimii ainakin farkkujen kanssa.
 
Ssalla: Katsoin linkin ja itkuhan tuosta tuli [:(]

Potkuista: Täällä potkiskellaan jo pitkin päivää [:)] Aamuisin ja iltaisin on erityisen hauska seurailla kun on pienellä menossa on jumppahetki [:)] Ihania pieniä "tömähdyksiä" <3
 
iisi:
Kannattaa tehä lista kysymyksistä. [:D] [;)] Iteltä ainaki hävis päästä kaikki jutut, mitä olin ajatellu kysyä, kun se pikkunen lävähti ruutuun. <3 Esim. se paino jäi nyt sitte kokoaan kysymättä. [8|]
 
Tollasia linkkejä ei saisi katsoa, varsinkaan ollessa raskaana. Tein sen silti[:(] Tosi surullista..
 
Mullekkin on näytetty missä istukka on mutta ei sanottu varsinasesti että missä se on. Miks tää asia on muuten ees oleellinen? [:D]
 
En tiiä onko muuten oleellinen tieto, mutta ainakin jos etuseinässä niin potkujen tuntuminen kestää kauemmin kun istukka on siinä välissä..
 
Voi hitto.. Kävin sitten sokerirasituksessa ja jo parin tunnin päästä soitettiin et sokerit on koholla paastoarvosta lähtien [:(][:(][:(] Ensi viikolla saan välineet kotiseurantaan ja ohjeita.. Kylläpä tuli mukava uutinen viikonlopuksi [:(][:(][:(] Kamalaa jos pitää alkaa piikittelemään, huoh. Muita lukemia en muista (tuli pienenä järkytyksenä koko homma) mut paastoarvo oli 7,4 kun se kai pitäis olla alle 5,3. Plaaah!!

Kaikesta huolimatta mukavaa viikon vaihdetta kaikille!
 
ssalla:
Jos istukka on kohdunsuun päällä, niin se on vähä hankalampi juttu. Vaatii muistaakseni aika lailla seurantaa, ja voi esiintyä vuotoa raskausaikana. Ja sitte jos se on ihan siinä päällä, niin sit synnytys tapahtuu sektiolla. Korjatkaa, jos puhun läpiä pääni. [:)]

Tipsi:
Voi ei. [:(] [X(] Minä en tiiä noista lukemista, että millä sitte pitää ihan pistosinsuliinit alottaa, lievemmissä tapauksissa kait riittää ihan ruokavaliohoito. Yönsäde varmaan tietää ainaki paremmin, hänellä kokemusta? Mullakin eessä ens kuussa toi sokerirasitus, pelottaa kyllä, että jos onki korkeet paastosokerit. [8|]
 
ssalla: Olihan tuo linkki aika hurja. Mutta kuten sanoitkin, elämä on täynnä erilaisia kohtaloita. Mitä tahansa voi tapahtua ja toisaalta mitään kummoista ei välttämättä koskaan käy. Liviltä tuli dokumentti viitosista (!), jotka syntyivät 16 viikkoa ennen laskettua--. Ja jokainen noista pikkuisista selvisi. Ei pidä liikaa katsella noita "kauhujuttuja", etenkin jos tietää olevansa herkkä. Ohittaa vaan, siinä ei tavallaan menetä mitään. Kaveria aikoinaan kehotti lääkärikin välttämään kaikkea järkyttävää materiaalia ennenaikaisten supparien vuoksi. Otti neuvosta vaarin, eikä vieläkään katso edes "poliisisarjoja".

Ja taas paistaa aurinko! [:D][:D][:D]
 
Ok, pitää kysyä sitten keskiviikkona rakenneultrassa että missäkä siellä se nyt sitten on oikein.. [:D] oijoi, siihen ei oo enää montaa päivää [:)] [:)] huh, toivottavasti kaikki hyvin sit, uskon ainaki. En oo mitenkää manaillu tilannetta kun tuntuu että kaikki tässä vaiheessa ainaki on hyvin, toivottavasti en pety sitten.. [:o]

Mulla oli ihan hivenen viimeks koholla sokruarvot niin katellaan nyt että jos nousee nii itekki joutuu sokrurasitukseen. Mikä siinä muuten on, että täällä Kuhmossa kaverille tekivät sen rasitustestin vaikkei suvussa oo diabetesta eikä hänellä itselläänkään oo arvot ollu koholla, mutta mulle eivät oo tehny vaikka suvussu semmosta diabetesta että isän sisko kuollu parikymppisenä, sokeutu jo parivuotiaana diabeteksen takia ja miehen puolelta isällä diabetes yms.. [:o] [&:] On kummallista, jos sanosin........

Insuliinin pistäminenhän on simppeliä nykyään, kun se on vaan semmonen "kynä", joka painetaan ihoon kiinni ja painetaan nappia niin se työntää sen insuliinin. Vai annetaanko se siis semmonen normaali insuliinikynä jos noi paastoarvot koholla vai mitenkä..
 
iisi : [:)] En kyllä yhtään tiedä mistä johtuu..? Mulla lantion löystyminen aiheuttaa kipuja ja sit sen tukivyön pois ottaminen aiheuttaa kummallisen "perseen leviämisen" tunteen, mut en mä ainakaan silmämääräisesti oo mitään huomannut [:D]
Mut en tosiaan oo mikään ihmiskehon asiantuntija [:D] Voi hyvinkin olla et johtuu siitä... [8|]

Tipsi : Voi ei [&:] Mä arvelisin et ensin otetaan hoidoksi ruokavalio-hoito ja sit taas seurataan.. Ja jos sekään ei auta niin sit se insuliini.. Mutta tosiaan tää raskausajan diabetes on niin vieras aihe mulle, et varmaksi en osaa sanoa..
Tutulla just diagnosoitiin se, mut sen arvot oli ihan todella pikkusen koholla ja hoidoksi siis vaan ruokavalio..
Toivottavasti saat sokerit aisoihin! Ei se pistäminen taida todellakaan hääviä olla, vaikkakin helppoa nykyään.. Jaksuja sulle!

Hyvää viikonloppua tasapuolisesti kaikille mammoille [:)]
 
mimmu: Siis toi on niin tuttua! Tässä neuvolakäyntien välillä aina tulee asioita mieleen ja miettii, että kysyy sitten seuraavalla käynnillä. Mutta edeltävän yön aikana viimeistään kaikki katoaa mielestä [:D]

Tipsi: Voi ei! Toivotaan, että hoituu ruokavaliolla. Joo, nyt tarvitaan Yönsäteen asiantuntijuutta [:)]

Maiza: Wou...eli syntyivät viikolla 24? Wikipediankin mukaan lapsella on tuossa kohtaa jo 50% mahdollisuus selvitä. Mun mielestä tuo on aika ihmeellistä, kun ottaa huomioon, minkä kokoinen vauva silloin on.

ssalla: Aikas jänskää, ettei sua laiteta testiin, vaikka suvussa diabetesta. Ehkä ei oo riittävän lähellä eli vanhemmilla tai sisaruksilla.

rötkis: Ihan hyvä, jos perse vähän levenis [:D] Ärsyttää, kun mulla läski ei osaa yhtään mennä takapuoleen, vaan kaikki kertyy mahaan ja tisseihin...todella sopusuhtaista [8|]
 
Taas on niin huolissaan masuasukista että voiko se hyvin.. saanu taas semmosia unia joita ei ees pitäs nähdä. Ainakin se eilen potki muutamat kerrat nyt sit vaan täytyy odotella että se potkis jossain vaihees että tää huoli menis ohi.
Tekis niin mieli päästä ultraukseen tai johonkin katsomaan että pikkusella on kaikki hyvin :/. Rakenneultraanki on viel aikaa!!
 
Takaisin
Top