Syyskuun supinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sukris mulle ei kukaan sanonu,ettei sais nostella mitään painavaa raskauden aikana. Oon normaalisti kassalla, mut nyt harjoittelun vuoksi lihaosastolla. Ja nostelin kun ei tuntunu pahalta, nyt toki järki sanoo ettei ois kannattanu.. Mut sillon en yhtään ajatellu [&:] Te varsin pidätte mua huonona ihmisenä kun en tajunnu [:(]
 
hilppa hei, ei täällä kukaan pidä sua huonona ihmisenä, ja tiiätkö, tulee vielä niin monia asioita joita ei raskauden ajasta tiedä (ellei oo sit lukenu 100 opasta raskaudesta ja synnytyksestä yms.), mutta sitähän tää elämä on. Ja tietääpä vastaisuudessa sitten mitä ei tehdä enää, niin ite ku muutki ku virheitä tekee.. toivottavasti kellekkään ei vaan niin isoja virheitä satu, että maha-asukista tulee enkeli [&:] Mulla nostattaa kyyneleet silmiin ajatellakkaan että itelle tai kenelle tahansa joka tässä maailmassa vauvaa odottaa, niin tulis keskenmeno.. jotenkin vaan niin järkyttävää, ja yrittäny olla miettimättä nyt moisia ja olla lukematta kun sitten vauhkoon täällä itkien että ku pelottaa että kesken menee.. mutta kun ei koskaan voi tietää.

Mutta toivottavasti hilppa sulla ja muillaki kellä on ongelmia ollu, olo parantuu ja kaikki menee hyvin [:)] Hirmusesti jaksamisia kaikille!!

Ainiin JEE, pääsin vielä kolmeksi kuukaudeksi palkkatuella töihin, niin tienaa 400e enemmän kuussa kun aiemmin tuolla pelkällä työmarkkinatuella kituuttelin.. vaunut ja pinnasänky ostetaan jo ens kuun alussa yhteishintaan 100e, tutulta. hyvännäköset ja -kuntoset [:)]
 
w.astis: Kiitti vinkistä! Oon muistaakseni joskus lapsosena noita tabletteja syönytkin. Ei vaan oo visiin tullu mieleen hankkia niitä vanhempanakin.

rötkis: Mua vähän ihmetytti, kun multa neukkaritätsy mittasi sf:n, vaikken viikkojen mukaan ollut ees käyrällä [:)]

hilppa: Ei kukaan pidä sua huonona ihmisenä *hali*. Ite olisin varmaan mennyt tekemään saman [:D] Mulla varsinkin on välillä päällä semmonen "en tarvi apua keltään: en ole sairas, vaan raskaana" ja sitten sen mikälie toiminnan jälkeen mahassa tuntuu, ettei ollut välttämättä kaikista fiksuin veto. Ja mun täytyy ihan rehellisesti sanoa, että itse ainakin luulin, että tuo nostelukielto pätee vasta raskauden loppuvaiheessa. Eikä mullekaan neuvolassa sanottu, ettei sais nostella. Viime raskaudessa, joka siis päätty keskenmenoon, nostelin yli 20kg:n laatikoita, kun remontoitiin kämppää.

ssallalle onnea töistä ja dreamerille mammapaidoista!
 
Heippa hei, ja Buon Giorno!!!
 
Olipa reissu! Kiva kuulla että kaikilla on täällä enemmän tai vähemmän hyvin! En muista kuka sanoi mitä mutta ihan pikana:
 
Asuntolaina: Jos on ensiasunnonostaja niin saa myös osuutensa ilman varainsiirtoveroa (1,4% myyntihinnasta). Eli sitäkin pitää ajatella.
 
Liikkeitä: en ole vielä tuntenut mitään konkreettista. Olin jo ihan huolissaan kun en ottanut koti-doppleria reissuun mukaan. Eilen illalla oli pakko sitten kunnnella, ja siellähän se pieni sydän sykki hurjasti! Ihanaa!
 
Italiassa on muuten kivaa kun "mamma" on niin ylistetty yksilö: sain aina istumapaikan metrossa/spårassa/junassa :)
 
Miten muuten teillä: onko jalat turvonneet?? Minulla on nyt sellainen fiilis että vähintään 0,5 numeroa isommpaa, jos ei jopa 1 numero. Höh! Kauheet monot meikäläisellä :(
 
Lisää myöhemmin: mm yksi kuva "alennuksessa" olevasta lastenbodysta - emme ostaneet!! Siis oli Baby-Dior merkkinen!!!
 
 
aaahhhhh[&:] huomenna perjantai ja saunapäivä.
rakkaan kanssa mentiin kihloihin

muuten mun fysiikka alkaa kohta pettämään [:@] selkäsärkyä, supistelua ja kolotusta. ja huomenna olis vielä hammaslääkäri [:'(]

ymmärtääkseni painavien tavaroiden nostelussa riski on nimenomaan kohdun suun aukeaaminen, mutta yleensä sen huomaisi jo supistelusta. ei se vauva sinne sen takia menehdy, että jotain painavaa nostaa. nimenomaan mulla kielletty kaksosraskauden vuoksi, vaikken ole riskiodottaja, ku molemmilla omat kämpät ja tarvikkeet.
nämä palstat ja foorumit ovat nimenomaan siitä loistava vertaistukipaikka, että täällä saa kaikki vastauksia ja kokemuksia kaikkiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin tai pohdintoihin [:)] mikään asia ei ole turha jos se mietityttää.
[;)]
 
Ciao Jenni! Voi miten ette nyt ostaneet Dioria..? [;)] Italiassa mammat ja bambinot on tosiaan ihan juhlittuja kansalaisia! [:D]

myy: ONNEAA!!!! Ihanaa. <3 <3

Hilppa: Mahtavaa, että kaikki on hyvin ja toivottavasti olet saanut lepäiltyä. Ja olethan jo täysin unohtanut huono-ihminen-puheet?! [;)]

Hyvä salla! Onnea työstä! Ihanaa, kun ei tarvitse stressata!

(.) Nukkuminen on ollut erittäin vaikeaa viime aikoina, sitten oon ihan naatti päivisin. Tuntuu niin hirveän pitkältä ajalta odottaa ultraa ja neuvolaa.. Jotenkin kun huolestuin viime viikolla, niin se on jäänyt kestona päälle. Hirveästi yhtenä iltana sattui oikealle puolelle vatsaa, aaltomaisia vihlaisuja koko illan. Ihan joutui itsekseen kitisemään, kun sattui niin. Tänä aamuna oli liikkeitä ekaa kertaa aamuaikaan. Yleensä ajoittunut iltaan. Nyt vaan epäilen niitä jotenkin koko ajan, kun olen niin huolissani, ettei kaikki olisikaan hyvin.
Niska- ja päänsärystä pääsin kuin pääsinkin eroon tyynyä vaihtamalla. [;)] Eipä ollut sitten sen kummempi juttu..Nyt pitäisi tentteihin ilmoittautua, huh. Ja lukeakin. Eilinen opiskelunaloitus (2 tuntia tietokoneen ääressä opettelemassa mallinnusta) oli kyllä väsyttävä paukku. No, tästä se lähtee.

Eipä ole satanut koko viikkoa koko aikaa! Ihanasti aurinko paistaa tänäänkin. Mukavaa torstaita kaikille ja hyvää vointia!
 
Moiks! Oottepas kirjotellu paljon taas. [:)]

Mitähän minun pitikään kirjotella? [:D]
myylle ainakin onnea kovasti! [:)]

Flunssasta: Joo, tosi kivaa, kaikki tuntuu olevan sairaina. [:'(] Monta viikkoa sain sen pidettyä poissa, vaikka työkaverit oli saikuilla ja asukkaat räki minkä kerkes. Nyt sit tietysti just tulee tunnolliselle työntekijälle flunssa, kun vapaat alkaa. [8|] Nyt siis tänään ja huomenna vp, eilen illalla aloin voida huonosti... Inhottavaa, kun ei voi nenäsumutettakaan käyttää, mutta tungin tyynyä petarin alle, niin sain jotenki sit nukuttua...

Omaa: Myttynen liikkuu hurjana, muljauttelee menemään, tekee välillä vähän jo ilkeetä. [:D] Isäänsä potkas, kun tämä lauloi poitsulle iltalaulua, soittorasiaa on myös monottanu. Kuulee siis jo ilmeisesti jotain. <3
Mulle sattu kamala juttu töissä tässä pari päivää sitten. Jouduin todella uhkaavaan tilanteeseen, jouduin käyttämään voimaa, että sain estettyä pahimman. Oonhan ennenki joutunu kohtaamaan väkivaltasia/uhkaavia asiakkaita, mutta tää raskaus varmaan nosti säikähyksen potenssiin sata. [8|] [:(] Mua pelotti ihan hirveesti vauvan puolesta. Muutama tunti tästä alkoi sitte supistelemaan suht säännöllisesti levossa. Ikinä ennen ei oo levossa supistanu. Ei ollu kivuliaita, mutta tuntui tosi inhottavalta kun niin kiristi, masu muuttu ihan kovaksi. Jonkun tunnin kesti sitte näitä, olin tosi peloissani, vaikka kivuttomia olivatkin. Sain sitte rauhotettua itteni näistä tapahtumista, niin supparit loppu ja Myttyskä alotti ihan hirveen elämöinnin. Varmaan säikähti seki raukka. [8|] Mutta nyt kaikki hyvin. [:)]

Mutta joo, nyt sängyn pohjalle, vois ottaa koiran lämmittäjäks. [:D] [8D] Kohta alkaa myös vauvaohjelma, sitä katsomaan siis. [:)] Koittakaahan parantua flunssasta, ja toivottavasti ne joilla tätä tautia ei vielä ole, eivät sitä saisikaan! <3
 
Moi!

Onnea myylle kihlauksen johdosta!

Ja tervetuloa Jenni74 takaisin Suomeen! Hyvä että reissu onnistui. Itsellä myös hirveä matkakuume. Ajateltiin joku äkkilähtö ottaa etelän lämpöön lokakuussa.

Ssallalle onnittelut töiden jatkumisesta!

mimmu87 varmaan tosi pelottava tilanne sinulla töissä, toivottavasti et joudu uudestaan vastaavanlaiseen.
Sitten flunssasta... Miksi et voi ottaa nenäsumutetta[8|]? Siis ainakin Nasolinia voi ottaa ja muitakin näitä apteekista ilman reseptiä saatavia tukkoiseen nenään. Ihan vartavasten olen parilta eri lääkäriltä kysynyt ja sanoivat että saa ottaa. Turha kärvistellä, jos voi oloaan jotenkin helpottaa. Se on tietty eri asia jos et halua periaatteen vuoksi käyttää lääkkeitä. Itsellä ekassa raskaudessa oli todella huono vastustuskyky ja sairastin ainakin 6 flunssaa talven aikana... ja käytin nasoliinia iltaisin että pystyin nukkumaan. Toinen hyvä ja varmasti turvallinen vaihtoehto on nenäkannu, josta joku jo mainitsikin!

Muistinkohan nyt kaikkea kommentoida mitä piti, hmm... No, jos joku unohtui niin täytyy palata asiaan!
Mukavaa viikonloppua!
 
Viper:
Joo, toivottavasti ei nyt raskausaikana satu enää noin kuumottavia tilanteita. [8|]
Mulla on tuota jotain Ratiopharmin Nasoa, siitä luin eilen ohjeesta, ettei raskausaikana saa käyttää? Sitte suoraan vaan ajattelin, ettei sais muitakaan käyttää... Mutta ihanaa jos saiskin! [:)] Pitäs käyvä apoteekista kyselemässä.
 
tipsi: Mä kun yritin utsia NP ultrassa istukan paikkaa, niin kätilö vaan sano mulle, et näillä viikoilla istukka täyttää kohdusta niin suuren osan, että on vaikea sanoa missä kohti se sitten tulee olemaan [8|] Ihme touhua.. Vaihtelee vissiin niin ultraajan mukaan nekin arviot sit.. ? Kyllä säkin jo kohta pikkuisen melskaamisen tunnet [:)] Ei mee pitkästi enään!

myy: Onnea onnea kihlauksesta [:)]

iisi: No jopas [:)] On kyllä niin jännä miten noi neuvoloiden touhut eroaa niin paljon.. Luulis et suurinpiirtein samalla tavalla menis noi tutkimukset ja suositukset yms.. Mut taitaapi olla tässäkin taas niin neukkutätistä kiinni..

(.) : Vauva se melskas eilen niin hurjasti et ukkelikin tuns ihan käteensä sen kun silitteli mun massua [:)] Olin jotenkin tosi kummallisessa asennossa (tavallaan "kylkirutistus" asennossa [:D]) ja vauva onnistu jotenkin huitomaan niin et tärähti ihan tonne kylkiluiden alas.. Voimain tunnossa siellä pieni on [:D]

Ihan hirveetä unta näin eilen aamuyöstä.. Synnytin pienen pullean tyttövauvan, joka oli eloton.. [:(] Heräsin omaan huutooni.. Ihan kamalaa! Kätilö unessa vaan sano kun sydänäänet katos, että ei oo mitään hätää vielä pitkään aikaan kun vauva ei oo sininen ja siinä se unessa vaan seistä tillotti tumput suorana tekemättä mitään vaikka mun vauva sydän ei lyönyt.. [&:] Kyllä oli sitten päässä selvittelemistä kun heräsin.. Toivottavasti ei enää tulis tämmösiä unia..
 
Onnea myy77 kihlauksesta <3

Jenni74, tervetuloa takaisin [:)] Oi, baby-dioria <3333

rötkis, meille kätilö sanoi siellä np-ultrassa et se istukka on siellä takaseinällä, en olis ymmärtäny ite ees kysyä. Mutta eilen tuntui vihdoinkin niitä ensimmäisiä liikahduksia, olin/olen niin onnessani kyllä [:)]

Flunssa jatkuu täällä karmeena yskänä [&o] Täytyy varmaan harrastaa höyryhengittelyä, jos auttaisi.

Leffojen ystäville: eilen tuli katsottua pitkästä aikaa oikeasti hyvä leffa! Remember me, siinä on Robert Pattison (vai mikä onkaan, se Twilightin Edward kuitenki..) Siis aivan hirmu hyvä leffa, pisti miettimään mitkä asiat tässä elämässä on oikeasti tärkeitä.. Ja itkultahan ei voinut välttyä. Suosittelen lämpimästi!

Hyviä vointeja mammoille [:)]
 
Mulle sanottiin np-ultrassa, kun kyselin istukan paikkaa, ettei sillä oo vielä silloin väliä, kun paikka muuttuu vielä niin paljon. Siksi ei varmaan oo kaikille sanottu vielä sitä paikkaa. Nyt rakenneultrassa sitte kertoivat, tai taisin keritä ite kysyä eka. [:D] [;)] Tästä ei kuulema enää laskeudu sitte kohdunsuun päälle, kun kerta takaseinässä on. 
 
Onnea kihlauksesta myy!!

Nenäsuihkeista: Mie kysyin kans lääkäriltä niiden käyttöä ja sanoi,että ihan huoletta voi käyttää kunhan noudattaa annostusohjeita ja ei käytä yli sallittua aikaa. Mulla oli flunssan aikaan niin tukossa nenä,ettei meinannu henki kulkea nenän kautta ollenkaan. Ja apteekissa ne ei osaa sanoa mitään! Mie kysyin eka apteekista ja sanoivat,ettei suositella käyttämään. Lääkäri sanoi,että apteekki on todella huono suosittelemaan kun siellä halutaan pelata varman päälle eli kannattaa lääkäristä kysyä. Mie käytin tuota vicks suihketta.

Istukan paikasta: Mulle sanottiin heti ekassa ultrassa,että on etuseinässä joten potkujen kanssa saa olla maltillinen. Vaan enpä oo osannu, sitä jo murehdin toissapäivänä vaan neuvolatäti sano,että vkoilla 16-22 tuntuu liikkeet yleensä. Joten yritän olla seesteinen [:)]

ON: Kyllä mie oon unohtanu jo eilisit huono ihminen-ajatukset [:D] Eilen oli aika itkuntyrskyinen päivä, vissiin hormoonit heittelee.. Äiti soitti,että onko villasukkiin väritoivetta pikkuiselle ja sitäkin piti itkeä [:(][:D] Nyt vaan liikkeitä odottelen,että ei tarviis miettiä onko siellä pikkuisella kaikki hyvin. Ens viikolla ois sokerirasitus 22.9 ja neuvola sitten 24.9. Mun äiti sattuu olemaan kyläilemässä täällä Savonlinnasta tuolloin kun on neuvola, ajattelin ottaa tulevan mummon sinne [:)] Se on vähän harmitellu kun oon muuttanu näin kauas, välimatkaa melkein 500km.
 
voi myy onnea ihan hirmusesti kihlauksesta koko perheelle [:)] [:)] [:)]

uniongelmat jatkuu, ny ei enää painajaisia oo ollu mutta heräilen koko ajan yöllä ja varsinkin aamuyöllä ja ihan rättiväsyny olo kun pitää töihin 07.00 herätä sitten. Huoh. [&:] Sais alkaa parantua tääkin että jaksaa sit jatkaa niitä töitä kun mahdollisuus on...

Miten kovasti teijän pikkuset potkii? Mua ihan pelottaa välillä, ku tuntuu että se kohta potkasee jalkasa läpi mun mahasta.. Voimistunu niin paljon nuo potkut. Onhan varmasti ihan normaalia? [&:] [:D]
 
 Potkuista nykyään päivittäistä ja yleensä se alkaa silloin kun oon syöny tai juonu jotain. Voimakkuudet vaihtelee joskus ihan hentoja ja joskus taas teräviä potkuja.

Omaa napaa: 17. viikko napsahti täyteen.. tää aika menee tosi nopeesti. Ja nyt on sit alkanu kyrsiintymään muutamaan ihmiseen niin että miltein oon jo saanu välit poikki :/ tai no ainaki toiseen meni näköjään kun sanoin väärän sanan. Et näin hyvin alko taas mun päivä/ilta.
 
Mulla kanssa hermo menee niin helposti. Onneksi (jos sitä nyt onneksi voi sanoo..) yleensä perheenjäsenten niinkun oman äidin ja siskojen kanssa, että ne ymmärtää ku niille vähän kiukkuilenki välillä.. [:D]

Löysin tämmösen sivun, jossa on kaikkea kertomuksia syntymistä yms. Tässä vauva syntyny viikolla 23. Hirveetä ajatella jos itelle tulis pikkunen maailmaan nyt.. Jos joku on herkillä niin älkää kattoko, siinä on kuvia syntymästä, syntymän jälkeisestä ajasta, ja sitten siitä kun se kuoli kahden päivän ikäisenä, niin sen hautajaisista. Huoks. Mutta...elämä on, niinhän? [:o] [:(]

http://www.birthdiaries.com/diary/birth057/
 
Myylle hurjasti onnea!

Mullekin sanottiin np-ultrassa, että istukka on jossain tuossa (sohi hiirellä ympäriinsä) ja että se katotaan tarkemmin sitten rakenneultrassa. Hassua tosiaan kun täältä on sit lukenu, että joillekin on selkeesti jo sanottu missä se sijaitsee :).

Liikkeet on taasen palannu kehiin. Parina päivänä on möyrynnyt keskellä päivääkin ettei vaan iltasin <3. Kyllä se vaan rauhottaa mieltä heti kun päivittäin vauva antaa merkkejä olemassaolostaan.

hilppa86: Onneksi kaikki oli hyvin! Ja et tosiaan oo huono ihminen. Eipä mullekaan kyllä sanottu neuvolassa mistään nostelurajotuksista, mut en kyl joudukkaan nostelemaan tollasia määriä töissä. Rajottuu muutamiin kiloihin.

ssalla: Voihan niiiisk. Katsoin tuon linkin. Oli aika herkkä tarina. Ihan hirvittävää kyllä ajatella, että vauva tulis noin aikaisin maailmaan. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Elämä on sellasta, niin kai sitten [:(].

Omaa: Selkä/issias/mikälie on pitäny mut tänään pois töistä. Kävin aamulla yleislääkärillä, koska neuvolassa ei ollu vapaita lääkäriaikoja (!!!). No yllättäen yleislääkäri vaan murahteli ja oli selkeesti sitä mieltä että oon vaan laiskapaska enkä jaksa tehdä töitä. En jaksanu sen kummemmin taistella, sain kuitenki just ja just tämän ja huomisen saikkua. Huomiseksi sain soittoajan neuvolatädille, jolta aattelin kysyä, että saisko terkkarilta lainaksi tukivyötä, jotta pystys tekemään töitä. Mun työ on suurimmaksi osaksi lasten kantamista ja nostelemista sekä kyykistelyä ja huonoja asentoja. Kaikki nää yhessä plus se, että meillä on 15 lasta (ja kolme hoitajaa) tekee sen, että selkää särkee, kankkuun pistää ja vatsa on ihan kireenä/kipee koko ajan. Ihan kevyenkin lapsen kantaminen tekee jo sen verran pahaa, että huolestuttaa :/. En haluais olla pitkiä aikoja pois töistä, mutta täytyy ajatella omaa ja vauvan hyvinvointia. Toivon, että saisin sen tukivyön, jospa siitä ois apua.

Adalmis ja möttönen
 
Herramunjee! Kylläpäs tänne on tullu juttua!

Jenni: Tehän olitte Milanossa? Kävittekö Duomon katolla? Sinne on aika hyvä määrä rappusia [:)] Mitäs muuten tykkäsit? Me kun oltiin siellä, niin ei yhteenkään merkkiliikkeeseen uskallettu menny, kun oli portsarit niin pelottavan näköisiä [:D]

Turvotusta ei ole ollut, mutta olen siihen varautunut ja ostin suomalaiset, hieman leveämpi lestiset syys-/talvikengät. Ok, mulla on muutenkin ihan kauheen kokonen mono, 41 [:D]

myy: Onnea!!!

Maiza: Mulla on alkavu nivuskivut ja vihlomiset ja ne sijoittuu aina iltaan. Yritä siinä nyt sitten saada unta [:)]

PS. Missä paistaa aurinko? Tampereella tullut vettä kaks päivää putkeen [:@]

mimmu: Mä oon käsittänyt, että kun jää lomalle ja keho rentoutuu (immuunisysteemi siinä ohessa), se on aika normaalia, että heti iskee taudin.

Apua! Pääsisitkö sä mahdollisesti semmosiin hommiin töissä, jossa tollasta loukkaantumisen vaaraa ei olisi? Kuulostaa aika hurjalta!

Et kai sä kato "Vatsasta maailmaan" Neloselta?

rötkis: Tommosien unien näkeminen pitäis kieltää laissa! [:D]

Tipsi. Mulle ei mitään itkuleffoja! Aivan järkyttävää, kun melkein ohjelma kun ohjelma, niin minä poraan [:D] "Kadonneen jäljillä" on aina pakko kattoa ja sitten itketään... [8|]

Ootteko muuten nähnyt "Up-kohti korkeuksia"? Ite kävin sen leffassa kattomassa ja oli hyvä, että siinä vaiheessa olin raskaana, mutta oli se siitä huolimatta [:(]

ssalla: Mun oli pakko kattoa! Itku tuli [:(] , mutta se on kyllä ihme, miten täydellisen ihmisen näköinen vauva oli! Ja vaaveli eli kuitenkin vähän aikaa, vaikka raskaus oli vasta puolivälissä...

Potkuista: Nukkumaan mennessä ja etunojassa aikaa tuntee liikkeitä, mutta ne menee niin nopeesti ohi, ettei kerkee kunnolla tajuamaan. Ja sitten se huoli siellä takaraivossa [:@] Vaadin voimakkaampia potkuja!

(.) Huomenna äiskän kanssa vauvakirppiksille!
 
Iisi: juu, Milanossa oltiin ja Duomon katolla. Mutta sinne menee raput [:D] Oli kyllä vaikuttavat näkymät.

Ohessa siis tämä kuva Baby Diorin potkuhousuista. Siis, oliskohan pitänyt ostaa??? Oli siis 50% alennuksessa... kröhöhöm.. katsokaa nyt sitä hintalappua [:D] Voi pyhä lehmä!



 
Takaisin
Top