Syyskuun supinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
dreamer hormonit tekee kyllä ihan kamalia unia. Mä näen kauheita painajaisia melkein joka yö [:'(] Ootko koskaan harkinnu ostaa kotidoppleria jos huolettaa ? Mulla sellainen on ja on kyllä helpottavaa kun sillä tosi nopeasti tarkistaa että elossa ollaa. Ja sillä kuulee tosiaan liikkumisenkin hyvin[:D]

Nopeasti tulin vaan täälläkin käymään taas, luen kyllä useasti päivässä näitä, mutta kirjoittaminen on jostain syystä jäänyt...

Eilen tunsin ekan potkut/lyönnin. Tänään lisää liikkeitä, dopplerin avulla kun ne on helpompi kohdistaa ja varmistaa liikkeiksi[;)] Ja sitten kun painan masua vastaan niin tuntenut parit potkut <3
 
en viitsi edes hankkia doppleria muuten mä oon koko ajan huolissani ja kuuntelemas sydänääniä. Ehkä tää tästä menee ohi.. muutenki stressanu liikaa asioita niin ei ihmekään että alkaa huolestua vaavin hyvinvoinnista.
 
Oi ihanaa wastis! Onnittelut siitä, että tunnet jo ekat liikkeet. Muistan miten ihanaa se onkaan. Ja mahtaa olla mukavaa voida kuunnella pikkuista aina silloin kun haluaa. Ja varmasti suo sullekin mielenrauhaa. [:)] Kohta sullakin jo toinen ultra kolkuttaa! Haluatteko tietää onko siellä tyttö vai poika? 
 
vaavi2010 kyllähän me kysellään, jos pieni suostuu vaan näyttämään kumpi on[:)] Toinen ultra lähenee, täällä Porissa se tosin on pikkasen myöhempään, mullakin se on vasta 21+6, mutta odotellessa[8D]
 
Kyllä se kuukausi lopulta nopeasti menee wastis. Ja toivotaan, että on pikkuinen silloin poseerausmielellä niin saisitte tietää. Täytyy muistaa silloin tulla taas tänne vakoilemaan. [:D] 
 
Judith: Kannattaa soittaa neuvolaan jos yhtään arveluttaa. Oudolta kyllä kuullostaisi, ettet ole käynyt neuvolassa vasta kuin kerran. Täällä Kuopiossa kävin ekan kerran neuvolassa joskus rv 8-9, omasta pyynnöstä kuuntelemassa sydänääniä rv 11, np-ultrassa rv 13, lääkärillä rv 14 ja tällä viikolla (rv 17+4) lääkärillä omasta pyynnöstä vihlomisien takia. Ensi viikon tiistaina on seuraava neuvola eli rv 18+3. Rakenneultra minulla on 6.10. eli rv 20+4. Olen kyllä kuullut, että pääkaupunkiseudulla voi  olla hiukan haastellisempaa päästä vastaanotolle, mutta sinulla on siihen oikeus. Ei ne voi estääkään[:D][:D]

Minä olen itse niin hermoherkkä, että jos ei liikettä tunnu päivään, niin heti alkaa kuvitella pahinta[:)] doppleria en ole raskinut ostaa, joten mies saa vähän väliä vakuutella että kaikki on hyvin[:D] Ei taida pikkunen turhia masussa stressata, mutta onneksi silllon tällöin muistuttaa pikku tökkäisyllä<3

Omaa: Ollaan saatu kämppä nyt vihdoin kuntoon ja tänään sain myytyä kirjahyllyn pois[:D] Sai taas varastoon lisää tilaa. Huomenna käyn hakemassa eräältä tutulta pinnasängyn[:D] Vie niillä turhaa tilaa, joten sama ottaa se jo tänne meille odottamaan pikkuista.

Nyt on kyllä pakko vähän purnata vaikka niille onkin ihan oma keskustelu perustettu... olemme siis myymässä minun autoani pois (ostettiin isompi pari viikkoa sitten) ja tänään eräs mies soitti oikein innostuneena ja halusi tulla katsomaan. Oli oikein tyytyväinen autoon ja testasi myös hiekkatiellä. Mutta ei... "On tosi siistissä kunnossa oleva auto ja olen kaikin puolin tyytyväinen...jne jne, mutta en taida raskia ostaa." PRKL! Sa***nan renkaanpotkija!! Meni siinäkin aikaa ihan hukkaan. Kyllä kismittää tuollaset[:@][:@] Jos on liian kallis, niin mitä sitä tulee edes katsomaan!!![:@]
Kiitoksia kun sain purkaa v*****kseni[:D][:D]

Nyt mustikkapiirakan leivontaan ja jännäämään tiistaista neuvolaa[:)][;)]
 
Mullakin on ollu jo monet neuvolakäynnit takana; mulla on neljät vai viidet ultrakuvatkin... Ekat kaks on semmosta pientä palloo vaan siellä, naurattaa aina katella niitä kyllä [:D] [:D] neuvolakäyntejä sit muuten vaan on kolme vai neljä.. yhet ultrat oon saanu ekstrana kun soittlin vihlonnan takia niin ultrasivat. Muut on ollu normikäyntejä niin outoa että jossain paikoissa saa vaan tyyliin kahdet tai kolmet ultrat koko raskaudesta.. hmph.
 
w.astis: Onnea potkuista!!!

ssalla: Meillä Tampereella on kaks ultrausta: np ja rakenne. Mua itteeni ketutti aivan suunnattomasti, kun ensimmäisen raskauden km huomattiin vasta viikolla 12. ARGH!

(.) Ex tempore reissu tänään Pikku Hurmuriin Keravalle ja tuliaisena vaunut. Yllätyin itekin [:)]
 
Ohoh! Tuli näköjään vahingossa kirjotettua Judithille tänne, vaikka piti kirjottaa Neuvola kuulumisiin...[:)]
Siirrän osan tekstistä sinne siis.....
 
Ohhoh!

Taidanpa kirjoittaa taas tänne "Tukeen&Turvaan", kun ei äippäpolilla vastata puhelimeen, päivystyksessä oon tusinakamaa ja neuvolalääkäri on paikalla vain kerran viikossa, eikä ikinä tiedä saako sinne aikaa.

Oon kohta kaksi viikkoa kärvistellyt kotona sairaslomalla alavatsakipujen vuoksi. Jatkuvaa vihlontaa ja tuntuu, että olisi koko ajan pahimmat kuukautiskivut käynnissä. Joka toinen yö menee suihkun lattialla maaten lämpöisessä vedessä tai vehnäpussin kanssa kärvistellessä, ja joka toinen yö suunnilleen on ihan ok. Kauppaankin uskaltauduin pitkästä aikaa eilen ostamaan viikonlopun ruokia, ja jo tuli nopea lähtö kotiin. Sattuu niin p*rkeleesti! Ja joo.. kestäisin tämän kuin tuleva äiti, jos kaikki olisi VARMASTI OK, mutta..

Nyt on kaksi kertaa käyty päivystyksessä, kerran työterveyslääkärillä. Päivystyksestä ei edes ultraan anna aikaa, saati tee mitään muuta kuin painelee vatsaa. Työterveyslääkäri sattumalta oli entinen neuvolalääkäri, joka kattoi kohdunsuun ja kaulan, ja ne oli ok - olin todella helpottunut. Kuulemma kohdun kasvua.

Nyt on vaan olo aika sietämätön tän tietämättömyyden vuoksi. Kun kivut pahenee, niin pakostakin alkaa ajattelemaan "onko kaikki kunnossa"? Onneksi on kotona Doppler, jolla kuuntelen, ja vauvan sydänäänet on olleet ihan normaalit.

Mun kysymys kuuluukin, miksi ne ei tee kunnon tutkimuksia, kun tilanne on jatkunut näin pitkään? Parin päivän päästä tiistaina olisi neuvolalääkäri, jonne sain ajan talsimalla neuvolaan ihan paikan päälle asenteella "en lähde täältä, ennen kuin saan ajan". En vaan tiedä jaksanko enää odottaa siihen asti. Rakenneultra on 28.9. Tää on vaan jo henkisesti aika raskasta, kun työpaikaltakin painostavat "koska tuut töihin" jne. Enhän mä pysty tekemään mitään, kun työpäivä on pääosin (n. 7 h/pvä) seisaallaan oloa ja liikkumista.

Onko kellään muulla tällaisia oireita? Miten olette päässeet kunnon tutkimuksiin?

Anteeksi oman navan ympärillä pyöriminen[:(] Oli pakko purkaa, kun olen niin raivona tästä, että apu ja hoito on niin kiven alla!!![>:]
 
hellurei!!![:D]

kirpparilöytöjä taas tehty, rintapumppuu, mammafarkkuu ym ym. oli muuten paljon massuloita (myyrmäen kirppis) liekö joku täältäkin kävellyt vastaan[:)]
ny tonkin vauvojen hankinnat jo viittävaille. eli toinen peitto, vuodevaatteet, harsot ja pullot ja tutit vielä ostamatta, mutta pulloja 40kpl saan kaverilta.[8D]

saikulla olen supistelujen vuoksi, vauvat voi ihan hyvin sykkeet 146 molemmilla ja kohdunsuu ok.[;)] laittoi kuitenkin kun selkääkin särkenyt ja liitos/repäisykivut härnänneet.[8|]

vauvatkin nukkuvat taas öisin, pari yötä menikin niiden zumbaamiseen. [>:]

huomenna 20 täynnä, en puhuisi puolivälistä, kun tuskin sinne rv40:een menee[&:] ja tiistaina päästään katselemaan vauvojen kehitys, painot, pituudet, ehkö sukupuolet ja kait ne nyt sitten määrittelee kummasta tulee vauva A kummasta vauva B. sit mulla on viralliset nimet [:D]

take care[:)][:)][:)]
 
Hei Sofiaana,
Tiedän juuri mistä puhut, itse kans kärvistelen ja ramppaan suihkussa useasti päivässä ja iltaisin nukahdan venhäpussi alavatsalla. Jos yöllä joudun herää vessaan, saan raivarit koska en saa enää unta kiupjen takia. Itse kuitenkin olen "tuudittautunut" siihen että tämä kuuluu raskauteen ja koitan vain selvitä, vaikka välillä voisin kiroa miehen alempaan helvettiin [:D],et on mut tällaseen tilaan pistäny.
 
Sofiaana: Voi hitto, suoraan sanottuna!!! Miten h*lvetissä ne eivät äippäpolilta VASTAA?! Mua sapettaa nyt niin paljon sun puolesta, että huh. Onhan toi nyt ihan järjestöntä pistää ihminen tuolla tavalla kärsimään. Koita jotenkin jaksaa tiistaihin, hyvä jos olet kuitenkin saanut sydänäänet ja sisätutkimuksen, tiedät kuitenkin, että asiat on siinä suhteessa hyvin! Kai se vaan on niin, että kohdun kasvu on näillä viikoilla aika hurjaa ja sulla ottaa koville. VOIMIA!!!

Omaa: Eilen oli itku/hermoheikkopäivä...Olin menossa kaverin luokse tekemään sisustussuunnitelmaa ja jotenkin väsytti eikä olis jaksanut millään.. Siinä sitten muhjailin aikani ja yhtäkkiä tajusin myöhästyväni. Sitten kiireenvilkkaa juoksua pysäkille. Ja mitä siitä seurasi: Supistuksia!!! Jopas säikähdin. Ei sattunut, mutta kiristi niin kamalasti neljä-viisi kertaa, että ajattelin jo, pitääkö istua kadulle rauhoittumaan. [&:] No, illalla sitten saunan jälkeen meni verenpaineet vissiin aika suht matalalle (en mitannut), kun meni jalat alta. Mies ja isäni vieressä katsoivat, mitä tapahtuu. Mies toki oli heti ottamassa kiinni, kun ensin jouduin ottamaan tukea pöydästä, mutta eipä aikaakaan kun olin lattialla. Ihan hölmistynyt fiilis, voisin sanoa. Yritin nousta, mutta ei siitä mitään tullut, pyörrytti niin, että huone vaan heitti. Siihen sitten könysin tuolille istumaan tekemään salaattia. Ei tämä raskaus sairaus ole, ei. [;)] Hohhoijjaa.

Ihana ilma, aurinko paistaa, kaverille kohta kylään katsomaan sen kultaisia mukuloita. [:D] Voi että mä rakastan lapsia!!!!
Kohta on oma, hihii. Ja: huomenna katsomaan yksiä käytettyjä vaunuja, miten voinkin sitäkin näin jännittää?! Tuntuu niin hauskalta saada sellaiset ihan omaksi ja hypisteltäviksi..Ja keskiviikkona ultra, oi elämää!!! [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Huomenna 20 viikkoa täynnä, saas nähdä, onko "oikea" puoliväli. [;)] Onko muut kuulleet, miten odotusaika menee suvuttain? Siis jos omalla äidillä raskaudet menneet yli/aikaisin, merkkaako mitään? Ainakin kuulin, että synnytykset olisivat jollain tavalla "perinnöllisiä". Syöksysynnyttäjät menevät suvuittain jne. Katsoiko joku muu Rosemary's Babyn eilen? Eipä ollut ihan sitä, mitä muistelin, pieni pettymys jotenkin, ei yhtään niin kauhee. (Tykkään kauhuleffoista) [;)]

Ihanaa viikonlopun loppua kaikille!!!!!
 
Voi Sofiaana, tsemppiä kipujen kestämiseen! Jos ne on normaaleja liitoskipuja tai kohdun kasvukipuja? Vaikeeta sanoa kun ensimmäinen raskaus täälläkin menossa. Toivotaan että kaikki on ok! Onneksi *koputtaa puuta* itsellä ei ole ollut kauheita kipuja, toivottavasti pysyvätkin poissa. Alkuraskaudessa mulla oli jonkun verran vihlontoja, siitä raskaustestinkin ymmärsin tehdä. Loppuivat sitten siinä rv 8 paikkeilla. Joudun tekeen töitä joka tapauksessa lähes laskettuun aikaan asti (ellei muksu laita aikatauluaan uusiksi [:)] ), onneksi ei kuitenkaan mitään 8-16 aikataulua..
 
uh, löysin ihanan äitiystakin; http://linuslotta.com/fi/%C3%A4itiysvaatteita/mama-licious-100226/lucca-sweat-cardigan-5234-83/#

Mutta kattelin noita koon M mittoja, niin vyötärö 50cm??? Onko se ihan oikeasti mahdollista.. ei ole mittanauhaa niin ei oo mitään käsitystä paljonko tuo vyötärö, mutta kun miettii että 50cm niin on kai se nyt herrajumala melko pieni... [:D] .. vai?
 
Sukris: mulla on myös tuo kotidoppler. Eilen kuuntelimme siskojen kanssa. Kesti niin kauan löytää äänet, ja kun ne löysin ne oli tosi heikot - mutta selkeät. Tämä oli siinä 16:30 aikaan. Kun edellisenä iltana olin kuunnellut, siinä klo 23 pintaan, oli äänet niin kovat että piti väntää volyyminappia pienemmälle. Ja samalla kuulee myös kun pikkuinen huitoo ja potkii. Myös ohjeissa sanotaan että paras hetki kuunnella on aamuisin tai iltaisin kun on itse ihan rauhallisena - silloin vaaveli on aktiivisin. Se varmaan vaikuttaa miten paljon niitä ääniä kuuluu.
 
Mie haaveilen tuosta dopplerista, vaan en oo saanu aikaseks tilata ja mietin kannattaako sitä enää tilata jos liikkeet alkas kohta tuntua.. Vaikka oishan se kiva kuunnella sitä jumputustakin :)

Mie sain taas ison läjän vaatetta ystäväperheeltä. Ihania kaikkia pikkuvaatteita, nuuhkin niitä tämän aamun <3 Kestovaippojakin sain, ne ajattelin myydä kirpparilla kun en niitä aio ottaa käyttöön ja uusia olivat, paljonkohan vois laittaa hintaa? Pitää muutenkin laittaa kirpparipöytä kasaan, muutto ois loppuvuodesta edessä niin ajattelin päästä ennen sitä ylimääräisestä eroon. Mulla on edelleen osa vaatteista edellisen muuton jäljiltä laatikoissa joten kai niistä raaskis jo luopua [:D]

Mulla ois jo hirvee pesänrakennusvietti. Käytiin tänään kattomassa sitä uutta kotia ja harmittelin kun en hoksannut mittanauhaa ottaa mukaan, ois voinu verhoja jo alkaa suunnittelemaan.. Vaan saan kuulema käydä mittaamassa ne ikkunat myöhemminkin, tuttavia ovat nykyiset asukkaat niin onnistuu hommat helpommin ehkä kuin vieraan kanssa.
 
Hui apua olen vielä hengissä! [;)]

Koko viime viikko on mennyt täysin ohi. Makasin 4 päivää sängyssä taudin kourissa. Lauantaina uskaltauduin ekaa kertaa ulos. Tuntuu et koin kovimman flunssan mitä ikinä! Ensin meni kurkku tukkoon ja siiten nenä, sitten en saanut enää henkeä ollenkaan ja kuume nousi taivaisiin. Lääkkeitä kun ei saa ottaa, niin pitkitty tietenkin.. Eli menin apteekkiin osatamaan panadol hottia ja kurkkutabletteja, niin apteekkari ei antanut ostaa. Pelkkä panadol ja lämmin mehu auttoi toki sekin. Luulin kahtena yönä etten selviä.

Nyt kuitenkin istun töissä ja ihmetteln et voiko ihanampaa olla!! [:D]
 
Kotidopplerista : Mä olisin saanut kaverilta ilmaseksi kotidopllerin ja vaikka ajatus sydänäänien kuuntelusta milloin ikinä haluaa, kutkuttikin kovasti niin mä sanoin ei kiitos [8|] Ihan sillä vaan, et tiedän olevani kaamea ressierkki ja soittelisin terveysasemat ja keskussairaalat läpi jos en sais ääniä kuuluviin [:D]
En todellakaan moiti teitä kellä kyseinen kone on [:)] Nostan hattua, että osaatte olla huolestumatta ja kuuntelen kateellisena vierestä kuinka ootte kuunnellu päivittäin pienen sydämen sykettä [:)]

(.) : Alaselän särky vaan pahenee.. Viikon oon ollut nyt saikulla ja eilen pelkkä kaupassa käynti jomotti loppuillan lantiossa niin, et melkein itku pääs [&:] Soitin sit jo eilen työmaalle, et musta ei oo vieläkään töihin.. [:(] Tälle päivälle sain tivaamalla lääkärinajan ja fysioterapia-ajan.. Täytyy kokeilla sitä fyioterapeuttiakin nyt sit, et voin töissä sanoa, että oon ottanut kaiken mahdollisen avun vastaan.. Mut silti poden huonoa omaatuntoa siitä etten oo työkunnossa.. blaah..
Sori vuodatukseni..
 
Rötkis: kyllä sitä muutaman kerran on ollut hieman sillee että.. noh, kuuluuko mitään? Mutta sitten se taas on tullut se pieni jumputus! Ja huitominen! Eilen illallakin sanoin Bundle:lle että "potki ny vähän kovempaa, että tuntuisi"... no heti se veti sellaisen mavasigerin suoraan kohti doppleria että säikähdin! [:D] Naurettiin isännän kanssa että ainakin on tottelevainen pikkuinen [:)]
 
Mia 85: toivottavasti kipu hellittää, ei ole kiva jos koko ajan sattuu *tsemppiä*
 
Tähtiys: tervetuloa takaisin eläviin kirjoihin [:)] En kyllä ymmmärrä miksi et saisi vetää tuota panadol hottia? Tai kurkkupastilleja?? Tässä http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=8920&i=GLAXOSMITHKLINE_PANADOL+HOT  ihan selkeästi sanotaan että:
Raskaus ja imetys
Panadol Hot valmistetta voi käyttää tilapäisesti ohjeen mukaisina annoksina raskauden ja imetyksen aikana.
 
Hilppa86: hitsi, voisin itse ostaa noi kestovaipat, jos vaan sattuisit olemaan jossain pk-seudun läheisyydessä. Kestareita aiotaan täällä käyttää. Haluamme a) vähentää jätevuorta ja b) säästää omaa rahaa, joten se on sen arvoista että pyykinpesukone pyörii päivittäin. Varsinkin kun meillä on tuollainen energiatehokas, ja lapsiystävällinen höyrypesukone, niin saakin pyöriä. Muuten niin Huuto.netistä saa aika hyvän kuvan mitä voisi pyytää... muutama euron kappale näytti olevan hintakuva..
 
(.) Itselläni on outo kipu oikeassa kyynärpäässä. Ihan kun mulla olis joku tenniskyynärpää. Tennistä en harrasta, kun ehkä katson joskus telkkarista [;)] Enkä muista että olisin kolhinut mihinkään tai muuta outoa.
 
Kävin hakemassa siskolta lisää vauvavaatteita! Ihan sormissa syhyää että pääsen pesemään ja hypistelemään kaikkia [;)] Ja haen myös netistä parvekerattaita. Saamme tutulta ostaa todella halvalla hyvät rattaat, mutta haluan parvekkeelle omat, jotta ei tarvitse nostella toiseen kerrokseen "perus"rattaita (asumme siis 2 kerroksisessa rivarissa). Ja Huuto.netistä näyttää löytyvän ihan hyviä halpoja.
 
Todettiin eilen miehen kanssa että oho, 5 kuukauden päästä ollaan jo yli lasketun ajan!!!
 
Hyviä vointeja kaikille!
 
Takaisin
Top