Syyskuun supinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maanantain kuulumisia:

Tänään päästy taas hiukan etenemään kämpän laitossa. Nyt on uusi sohva tilattu[:D] Tätä mä olenkin odottanut ja kauan! Meillä on sellaset 2 ja 3 hengen sohvat, jotka on n. 8 vuotta vanhoja ja aika nuivahtaneita.... eivät ole olleet alunalkaenkaan mistään kalliimmasta päästä. Nyt mä pääsen niistä eroon!!![:D][:D] Jos joku opiskelija esim. ottaisi tai sit pitää heivata tuonne ekotorille... saavat myydä ne pois. Toisekseen, nyt on verhot paikoillaan. On silitetty kolmet verhot ja paitakasa.... käsi ihan hellänä. Mies lähti veljensä kanssa kalalle mun siivousintoa pakoon. Vesisateeseen[:D] Noh, huomenna mä sit nakitan sen hommiin[;)] Pitää saada tän viikon aikana koko kämppä valmiiksi. Lomarahat + muutkin rahat menneet, luottokortit huutaa armoa, mutta onneksi saadaan kaikki valmiiksi pienokaisen saapumiseen mennessä. Ollut sisustuksen muuttaminen mielessä jo pari vuotta, mutta ei olla vaan raaskittu. nyt olikin sit viimoinen hetki, ei olis varmaan tullut tätä ihan heti tehtyä. Säästökuuri alkakoon siis!![:D][8|] Voi keskittyä ihan vaan pikkuiseen<3

Ihanaa, heti kun rauhoittui tähän koneen ääreen, niin pikkuinen ilmoittelee olemassaolostaan<3
 
No nyt se sit alko.. nimittäin kunnon potkut ja riehuminen mahassa. Olin jo huolissani eilen kun ei pahemmin mitään tuntunu ja nyt sitten tänään oikein kunnon terävät potkut tuntu mahas niin että ihan säikähti :D
 
Rölli: Lupaan sitten tulla raportoimaan omasta matkasta. Lennot on vaan 3h suuntaansa, ettei onneksi sen pitempään tarvi istuskella. Vähän jännittää koko reissu, mutta eiköhän se hyvin mee.

mmj: Tosi kökkö tilanne kämpän kanssa. Itse opiskelen vielä ja mies töissä. Meillä pankissa täti otti huomioon lainalupauksessa mun tulevat tulet (DI:ksi valmistun). Ollaan naimisissa ja omistetaan kämppä 50:50.

Miu: [:@] Yritä tossa nyt luoda hyvää suhdetta neuvolatätiin, jos vaihtuu koko ajan. Kyselet sitten anopilta [:)]

Yönsäde: Helpottavaa kuulla, että jollakin muullakin on vielä paha olo. Oma on aika vaihtelevaa ja stressi pahentaa tosi paljon.
Mullakin menee rasvaisesta ruoasta vatta ihan kuralle, varsinkin jos ei oo vähään aikaan mitään syönyt. Hauskaa, jos sattuu olemaan kyläilemässä. Kerran meni miehen isovanhempien tykönä [:)]

Onnea dreamerille potkuista!!!

(.) Ketuttaa, kun meni Yhdeksäs Portti -nauhoitus persiilleen, kun tuli piippivaroitus. Johnny Depp on *lääh*
 
Pari tuntia töitä ja sitten lääkäriin ja sairaslomalle. Kuumeen nosti eilen päälle! [:'(] 2 yötä nyt valvottu.
Töissä on monta kipeenä, yritin pestä käsiä ja vältellä flunssaisia ihmisiä mutta niin se vain tuli!
 
Heippa mammat!

Täälläkin flunssassa! Pientä kuumettakin pitää ja olo on ihan karsee [&o] Tänään pitää vielä töissä jaksaa ja huomenna ah, vapaapäivä, enkä todellakaan nouse sängystä! Tässä tilanteessa tämä yrittäjän elämä on p***** kun ei oikein saikkua voi hakea [8|]

Joko kaikki tuntevat jo liikkeet? Mulla oli muutama viikko sitten jotain kuplintaa mahassa, mutta ei sen jälkeen joten luulen ettei ne olleet kuin jotain suoliston kohinoita. Tiedän että voi mennä muutama viikkokin ennenkuin mitään tuntuu, mutta ei jaksais odotella.

Perjantaina sokerirasitukseen, toivottavasti se ei oo niin kauheeta mitä oon saanu ymmärtää.

Hyvää viikon jatkoa kaikille ja pikaista paranemista flunssapotilaille [:)]
 
[:)] HYVÄÄ HUOMENTA [:)]


...Krooh pyyh..tää akka on ihan väsynyt..mutta jotain sekavaa ja nopeeta laitan [;)]


IISI: No hyvä,että siellä on toinen "kuravatta" [;)][:D]..Ei vaiskaan..ei kyllä yhtään naurattanut silloin yöllä,kun mahaa ja selkää poltteli aika lailla ja sitten vielä niiden polttojen kanssa sai istua pöntöllä [:'(][&:].Ei ollut helppoa edes täytellä siinä samalla sudokua [;)]
Joo,ei varmaan ole kivaa,jos vatsa menee kuralle jossain kyläpaikassa [&o]
Kivaa on vetää pienet pörinät vaikka jossain juhlapaikassa,jossa äänet kuuluvat kaikkialle [:o][:D].
Pokkana sitten naama punaisena astelet vessasta takaisin kahvipöytään [;)][:D]
Mullahan on keliakia ja laktoosi-intoleranssi ja silloin,kun keliakaa ei oltu vielä diagnosoitu,niin kyllä meikäläinenkin sai juosta useasti erilaisiin paikkoihin kakalle [&o]


DREAMER: Jee..onnittelut potkuista..ihanaa [:)][:)][:)]


TÄHTIYS: Paljon paranemisia flunssaan [:)]
Ei ole mukavaa sairastaa mitään pöpöä näin raskaana ollessa [&:]


TIPSI: Tsemppiä sokerirasitukseen [:)]
Se ei ole yhtään paha juttu!!Muistat vain varata paljon hyvää lukemista sinne [;)]
Mulla ainakin vain siellä tulee aika pitkäksi [:D]..niin ja persuus puutuu paikallaan olosta [;)]
Paranemisia sinullekin flunssaan [:)]
Sairasloma..mitä se on [8|][:D]..Mää aina sinnittelen ihan viimeiseen asti,ennenkuin otan saikkua.Juuri tämän yrittäjyyden takia.Hankala on saada äkkinäisesti ketään tuuraajaa [&:]
Tuosta polvesta olen viimeksi joutunut saikkua ottamaan,kun se leikattiin viidennen kerran v.-08.Pakko oli ottaa saikkua,kun ei käveleen päässyt.


(.) Hitsit mää olen väsynyt..Esikko soitti klo.5.40,että he ovat koululla kymmenen mintsan päästä.Juu,heidän piti siis tulla klo.7.30 koululle [:D]
Siitä sitten suoraan sängystä lähdin hakemaan Esikkoa koululta.
Lento oli ollut ajoissa ja matka Hesastakin oli ollut verkkaisaa.
Ihanaa oli saada Poitsu kotiin [:)]
Hän toi sitten äidille ISON pehmoisen lehmän [:)][:)]..Minä siis keräilen lehmäkoristeita vitriiniin sekä myös noita pehmeitä lehmämaskotteja ympäri kämppää ja siis kaikkea lehmiin liittyvää juttua.
Isälleen ja pikkusisarilleenkin hän toi tuliaisia.

Mulla piti tänään olla neuvola.Se siirrettiin torstaille.Silloin sitten varataan samalla se aika rakenneultraan [:)].
Vointi on ihan hyvä [:)]

KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 18+0
 
huomenia!!

liikkeitä täällä tuntuu niin että yötkin menee nyt valvoessa. ei tarvitse ku kylkeä kääntää (mitä tapahtuu monesti yössä) niin aina toinen tai molemmat herää ja alkaa riehumaan. noin aamutunneille. Ei hemmetti, näistä tulee jotain yökukkujia varmasti....[:@] onnee vaan naapureille [:D] voivat sitten taas rustailla niitä valituksia.

olipas mukava aamu, sai maksettua laskuja niin ihan jäi 100e kuukauden ruokiin [:-] jee!!!!! tosin taitaa sekin mennä ku jäi vielä jotain maksamatta.
mitähän sitä kanittais????[:'(]

ultraääni siis 21.9, joku kyseli

mun flunssaoireilu meni ohi, ei siis iskenyt päälle, mutta tsemppiä vaan kaikille flunssan kourissa
 
Voimia kaikille flunssaisille!!!

Tipsi: Mä en uskalla ihan 100% varmasti sanoa, onko mulla vielä potkuja, kun ei oo vertailukohtaa. Sanotaanko, että 92% varma olen [:)] Mulla on kevyitä töyssyjä tuntunu jo kauan ja ne on vaan voimistunu. Aamulla ja päivällä on hiljaisempaa ja sitten illalla tulee muksauksia, mutta aika epäsäännöllisesti (omasta mielestäni). Tsemppiä sokerirasitukseen!

Yönsäde: Toivottavasti tää juttu ei nyt lähde lapasesta, mutta mullakin on laktoosivamma, joka kyllä aina välillä kylässä...hmm...nostelee päätään [:)] Kaikki kun ei muista, että pitäisi olla laktoositonta, enkä aina jaksa (lue:kehtaa) sanoa. Yritä siinä nyt sitten istua vessassa hiljaa... [8|]
Oli pojalla varmaan aika upee reissu. Itellä ainakin yhdet parhaista muistoista liittyy koulun ym. reissuihin.

myy: No, teidän naapureille se olis ihan oikein, että muksut huutais yötä myöten [:)]
Silloin kun ite haluaa tai on pakko syödä halvalla, teen ison kattilallisen italianpataa. Kestää meillä melkein viikon. Totuuden nimissä myönnettäköön, että alkaa kyllä lopussa maistua aika puulta [:)]
 
Täällä ollu tänään flunssan puolesta hieman parempi. Eilen makasin kuolleena koko päivän sohvalla peiton alla. Kuume nous ja kurkku niin pirun kipee ettei niellä pystyny, limaa tuli ja tulee vieläki joka suunnasta. On ollu nyt flunssan aikana pahoinvointiaki ja kysyin terkkarilla nii sanoi että johtuu siitä ku nielen limaa niin paljo. Se on jännä ku tässä flunssassa tuo lima ei tuu nenästä vaa valuu suoraan kurkkuun [:'(] Jouduin viime yönki juosta sylkemässä pönttöön. [&o] Voimia kaikille flunssan kourissa oleville!
 
Liikkeistä: Eilenki koitin sängyssä rauhottua ja keskittyä liikkeiden tuntemiseen, mutta ei oikein mitään. Olen jo hieman malttamaton, vaikka tiedän että voi vielä viedä aikaa! [:D]
 
Miu79: Kiitos vinkeistä! Selvensi taas päätä hiukan, ovat laina-asiatkin niin monimutkaisia, huh!
 
iisi: Itse opiskelen alalle, jolla varmasti töitä tarjolla, harmittaa vaan kun olen niin alussa opintojeni kanssa, aloitin vasta elokuussa ja jäävät kesken jo ennen ekaa työharjoittelua äitiysloman takia. Mutta voisihan sitä käydä pankissa yhdessä juttelemassa, eikai siinä mitään menetä? [;)]
 
 
 
Aktivoidun mukaan keskusteluun täältä flunssan kourista. Täälläkin siis podetaan, mies tuli kipeeksi pe ja silloin jo arvasin, että kyllä se mullekin iskee - hyvä on vastuskyky, mutta joku raja sentään. Saikulla nyt sit toista päivää lepäilen, että pääsisin mahdollisimman pian kuntoon. Omaa oloa on auttanut tosi paljon nenäkannu (!), jota nyt pakko hehkuttaa teillekin - on kätevä siitä, että voi huoletta käyttää myös raskauden aikana.

Itellä on siis ollu taipumusta kroonisiin poskiontelontulehduksiin, mutta nyt oon saanu tulehdukset estettyä tällä. Nenäkannuja myydään apteekeissa ja homma toimii simpelistä - kannuun sekoitetaan teelusikallinen tavallista ruokasuolaa kädenlämpöiseen veteen ja sit nokka asetetaan toiseen sieraimeen ja päätä kallistetaan niin et suolavesi virtaa sierainten läpi eli tulee toisesta sieraimesta läpi lavuaariin. Kuulostaa ehkä vähän järkyltä, mut toimii mainiosti eli lima tulee pois veden mukana ja olo helpottuu heti (tosin jos on supertukossa voi olla aluksi vaikee saada toi vesi virtaa, mut sit vaan ottaa ihan iisisti ja yrittää uudestaan niin kyl se lähtee kulkee). Muistaakseni ihan mun oma lääkäri tän aikoinaan vinkkasi, kun oli ties mones antibioottikuuri tulossa.

Paranemisia nuhaisille, ja ihanaa odotusta kaikille!
 
laktoosivammasta itse täällä sellainen myös. Mulle käy vaan laktoositon, mutta... Apteekista saa tommosia tableteita, joita kun ottaa, voi vaikka punasta maitoa vetästä[;)] Se siis rikkoo laktoosin kropan puolesta ja sopii myös odotus aikana. Niitä mä käytän jos jotain laktoosipitoista haluan syödä, nimimerkillä suklaa hullu[:D]

flussasta täälläkin sairastettiin, nyt jo parempi olo. Mutta oli kyllä kamalaa olla kipeänä kun ei oikein lääkkeitä voinut käyttää.

painosta mulle tuli pari kiloa kun lopetin tupakan polton, mutta ne ei siis ole raskauskiloja. Mutta raskauskiloja ei oo tullut yhtään. Samassa paino pysyy ja hyvä niin, on meinaan ylipainoa sen verran reippaasti itellä.

liikkeistä mulla oli yks "kupla puhkes tuntemus" lauantaina mutta siinä ne. Osaako joku muuten kertoa, että mihin se perustuu että liikkeitä tunnusteltaessa, esim liikelaskentaa tehtäessä pitää mennä juuri vasemmalle kyljelle?

kyselyä missä teidän pienet asustaa? Siis tiedättekö missä puolella mahaa? Meillä ollaan visusti vasemmalla, ja keskellekin mennään mutta oikealla puolella ei oo ees käyty. Tämä siis sydänäänten ja dopplerilla kuultujen meuhkaamisten perusteella, kuuntelemme melko usein.

En osaa oikein vieläkään tänne kirjoitella....
Ehkä minäkin joskus opin.
Rakenneultraa ootellen, joka on tasan kuukauden päästä vasta[:'(]
 
Fludesta kärsiville pikaista paranemista [:)] Mun lähipiirissä moni sairastanut nyt flunssaa, mut onneks oon ite säästynyt..

Yönsäde: Ei myökään selvitetä kumpaa sukupuolta Köpi on [:)] Vaikka mä oon maailman malttamattomin, niin tahdon tän yllätyksen kuulla vasta synnytyssalissa [:D]


(.)Mun toksoplasma kokeen tulokset tuli: Ei tuoretta, eikä vanhaa infektiota.. Eli uudestaan testeihin.. Koska mähän kävin kokeissa kissankynsäsystä heti seuraavana päivänä.. Tää koe näytti nyt siis vaan sen, että olenko sairastanut esim lapsena sen.. Ja koska en ole, niin täytyy nyt vielä käydä yhdessä kokeessa, jossa tutkitaan se, sainko siitä muutaman viikon takaisesta kynsäsystä sen toksoplasman vai ei [8|]
Jopas olikin monimutkaisesti selitetty [:D] ..toivottavasti siitäkään ei sitä pöpöä löytyis..
Neuvolasta juuri palailin: Painoa on tullut nyt 2,7kg , mikä vissiinkin on ihan ok?! Eivät siihen mitään kommentoineet.. Hemppa oli 124, eli hyvin pysynyt aisoissa.. Pissa puhdas ja RR kunnossa.. Kaikki ok [:D] Hirvittävän kovasti vauva myngers.. Neukkutäti ja kätilöopiskelija nauroivat, kun eivät meinanneet saada Köpiä pysymään paikoillaan sitä aikaa, et olis selkeesti vahvat äänet kuulunut.. No kuulu ne sit vihdoin hetken verran ja taas jumalaton vipellys ja suhina [:D] ..Sf mittaa eivät vielä mitanneet, mut sanoivat et kohdun yläreuna on hiukan ylempänä kuin normaalisti näillä viikoilla (navan yläpuolella jo..)

w.astis : Meillä Köpi ultran perusteella hyödyntää koko yksiönsä neliöt ja majailee kaikkialla minne pääsee [:D] Parhaiten mä tunnen liikkeet kuitenkin juuri ollessani vasemmalla kyljellä [8|] Syytä siihen kyllä en tiedä.. Oon itekkin sitä miettinyt kun kuulin et liikeseurannassa niitä liikkeitä tarkkaillaan juuri vasemmalla kyljellä ollessa..

Vielä hetkeks (.) : Nyt on sit meikäläisellä ruvennut lantio löystymään.. s-i nivel pottuilee ja kävely, nostaminen, kumartuminen yms sattuu lantioon ja repii vasempaan pakaraan [>:] Viikko saikkua ens alkuun.. Ei ihan onnistu tuo hoitotyö tällä lantiolla nyt.. Toivottavasti asettuis, eikä ainakaan heti pahenis, et pääsis töihinkin vielä..
 
Flunssa yrittää tehdä itseään tykö..En ota vastaan. Ja toivotaan että perääntyy. Toipumista kaikille, jotka on sairauden kourissa! Nenäkannu on todella hyvä väline, kokeilkaa te joilla ei vielä ole! Kannattaa niistää kunnolla ennen käyttöä, helpottaa toimintaa.

Helsinkiläiset odottajat: Mulla on ollut ihan samanlainen olo, että täällä kyllä saa kaikkea vähemmän ja pienemmin. [:@] Tulkaa mukaan pk-tapaamiseen! Tällä hetkellä seuraava on tammikuisten järkkäämä, 28.9. Jumbon Fasulla.

(.) Viikonloppuna pelästyin ihan kunnolla kun tuli ekaa kertaa koko odotusaikana jotain vaaleanrusehtavaa vuotoa n.teelusikallinen ja en tuntenut koko päivänä yhtään mitään. Hyi hitto, mä huolestuin!! Sitten illalla saunassa poikanen alkoi riehua ja melkein tuli itku.
Silti siitä jäi sellainen jatkuva huoli päälle ja olo, että jospa noi tuntemukset ei olekaan ollutkaan mitään potkuja vaan just ilmavaivoja tms. ja olenkin ollut koko ajan hakoteillä...Iik. Vasta ensi viikolla 22.pv ru ja 4.10. neuvola. Ekasta raskaudesta kun puhutaan, niin on välillä aivan pihalla miten mikäkin menee. Mikä nyt sit oikeasti kuuluu asiaan ja mikä ei.

Voin muuten erittäin lämpimästi suositella kirjaa, jonka sain appivanhemmilta: Katerina Janouch: Lasten kanssa - Odotusajasta murrosikään. Otavan kirja, 752 sivua!! Aivan mahtava opus! Olen ihan hurahtanut. ;)
 
Täällä taitaa supistaa [:(] Ihmettelin ukolle illalla,että vetääpä välillä mahan ihan kivikovaksi ja oikeen asentoa pitää ettiä. Samaan heräsin yöllä ja nyt aamulla taas. Soitin neuvolaan ja ajattelin,että sanoo vaan kasvukivuiksi, mutta käskikin heti lääkäriin. 9.15 ois aika lekurille.

Huolettaa kyllä niin,että silmissä sumenee [&:] Ja tietty kun muutenkin eilen mietin, miks en vielä ole tuntenu liikkeitä niin tämä vielä siihen päälle. Tosin liikkeistä neuvolatäti sanoi,että ihan normaalia.. mulla kun tuo istukka on vielä etuseinämässä.. Mie oon kerenny jo kaikki hirveydet kuvittelemaan..
 
Voi ei, hilppa [:(]

Toivotaan, ettei ole mitään vakavaa ja vaaveli voi hyvin. Mä ainakin ajattelen sua koko ajan *hali ja pusi*
 
Kiitos iisi!

Kaikki onneks hyvin. Itkun kanssa kuuntelin sydän ääniä, nyt jotenkin helpottunut mutta herkkä olo. Sain sairaslomaa perjantaille asti ja nyt vaan pitää lepäillä ja toivoa,että ei tuu enempää noita supistuksia. Ja kaiken painavan nostelua käski vältellä, viime viikon töissä nostelinkin 30kg lihalaatikoita [&:] Sykkeet oli vauvalla vahvat ja neuvolatäti meinas,että piilottelee vaan istukan takana ja siksi ei liikkeet tunnu vielä.

Huhhuijjaa, miten pikkuinen menijä voi säikytellä..
 
Vitsit hilppa, kun pelästytit [:)]

Onneksi vaavilla kaikki hyvin! Ihan hyvä, että ottavat kaikki tommoset jutut vakavasti ja parempihan se on katsoa, kun katua. Ja *soo soo* laatikoiden nostelusta [;)]
 
Täälläkin käyty aamusella ylimääräisellä lekurikäynnillä. Vihlonu niin kovasti mahan oikealta puolelta ja yhdynnän jälkeen lihakset krampannu n. tunnin verran. ei ole normaalia. Enemmän kyllä säikähdin noita kramppeja, kun sattunut jo muutaman kerran sama homma.... Ei onneksi mitään hätää[:D] Kuulema on niin tiukat lihakset että ei ihmekkään jos vähän jumittaa. Kohtu oli kasvanut hienosti ja kaikki oli hyvin.

Nyt kyllä vähän nolottaa kun piti mennä käymään, mutta enhän voi ensikertalaisena tietää jokaisia tuntemuksia[:)] en mä normi vihlomisien takia ole nauvolaan hakeutunut......
 
Huh, onneksi hilppa86 kaikki oli kuitenkin hyvin! Mulla on myös huoli että miksei tunnu liikkeitä vaikka järki sanoo että ei vielä tarvii huolehtia. Np-ultrassa todettiin et istukka on takaseinällä, joten sen puolesta vois jo tuntua. Tuntuu tää odottaminen olevan yhtä huolta alusta asti, vaikka kaikki ollut tähän mennessä hyvin, pitäis vaan osata nauttia! Helpommin sanottu kuin tehty. Neuvola mulla on vajaan 2 viikon päästä, jos sinne asti jaksan odotella.. Tosin meillä neuvolassa sanottiin että jos huolettaa niin saa tulla kuuntelemaan sydänääniä ennen varattua aikaa. Mut enköhän mä sinne asti odottele, kun tosiaan ei oo ollu mitään häikkää, vuotoja tai muuta. Tää mamma taitaa vaan huolehtia liikaa [8|]

Joo, ja mun piti pysyä tänään sängyssä parantelemassa lentsua.. Töistä on soiteltu jo muutamaan otteeseen typeristä asioista, jotka mun mielestä pitäis hoitua ihan maalaisjärjellä. Hermostuttaa ja harmittaa että onko tämä sit vain minun vika, perehdyttämisen puutettako.. Ehkä mä oon sit surkee boss [:)] Nyt on sellanen fiilis että lähdenkö töihin kun ajatukset siellä vaan pyörii, aargh! Kaatuiskohan maailma jos menisin peiton alle ja puhelin kiinni?
 
Takaisin
Top