Syyskuun supinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
myy: Siis mua ärsyttää toi tommonen "syyllinen kunnes toisin todistetaan". Kun me remontoitiin, laitettiin lappu siitä fiksusti ilmoitustaululle. Joku sitten käytti tilaisuutta hyväkseen ja vei roskiskatokseen omaan purkujätettään (siis tyyliin kaapin raatoja). Meille sitten tuli nimetön lappu "ei purkujätettä roskakatokseen" [:@] Enää ei onneksi harmita, mutta silloin kyllä SÖI [8|]

Tähtiys: Hyvä, että ruoka maistuu. Mun ei onneksi tarvi kuitenkaan yöllä nousta syömään [:)]

Maiza: Oikeesti mun neuvolatäti on ihan mukava ja itekkin hieman yllätyin sen kommenteista. Ehkei halua valaa muhun liikaa toiveita, että liikkeet tuntuis joka päivä, kun oon ollu vähän hermona vaavelin jaksamisen kanssa [:D]

Anoppi ja appi -> [:@]

Yönsäde: Mua hirvittää toi tuleva sokerirasitus (vasta viikolla 26). Pelkään sitä ite testiä, kun siinä ei aamullakaan sais ilmeisesti hirveesti juoda vettä. Ite joudun juomaan vettä pahaan oloon ja pelkään, että pahoinvointinen oon silloinkin [:(] Saako silloin juoda sen verran, ettei oksenna? Pissakokeet on ollu puhtaita tähän asti.

dreamer ja ssalla: Mä näin viimeyönä kaks kertaa painajaista. Eka oli ihan viihdyttävä, mutta herätessä oli kauheen painostava olo, että oli pakko päästä miehen kainaloon. Toka uni oli Manaajan ja Child's Playn välimaastosta (en oo kumpaakaan elokuvaa ikinä nähnyt...kammoan kauhuleffoja)...ja eikun taas miehen kainaloon [:D] Ei oo kyllä yhtään levollinen olo ollu tänään.

Miu: Mulla on samanlaisia tuntemuksia vattassa (syke tuntuu mahassa). Neuvolan täti sanoi, että on normaalia, kun verenkierto siellä vilkastuu.
 
[:)] HYVÄÄ PERJANTAITA [:)]


SUKRIS: Niinpä..eli minuakin vähän ihmetyttää,että mitenkä mulle voitaisiin edes tässä tilassa diagnosoida rasitusastmaa,kun testiä ei voida tehdä?
Ja sitten eilen se lääkäri sanoi,että kumminkin mun ahdistus ja hengästyminen rasituksessa pitää hoitaa,koska siinä kärsii myös vauva [&:].
Ja tuo Holter tutkimus tehdään varmuuden vuoksi,että saadaan poissuljettua sydämestä johtuvat viat.Kun kumminkin astman ja sydänvikojen oireet kävelevät vähän kuin käsi kädessä.Tosin itse en usko yhtään sydänperäiseen vaivaan [:D]

No,eihän sitä nyt sitten kannata "hyvää ystävää" piilottaa [:D]..mutta älä nyt sentäs itseäsi ihan joka päivä punnitse [;)]
Mullakin on tullut joka raskaudessa painoa 15-20 kiloa ja hyvin ne sitten lähtee imetyksen myötä [:)].Tai hyvin ja hyvin [&o][:D]..mutta armottomalla tahdonvoimalla ainakin [;)].
Ei niistä nyt vaan kannata stressiä ottaa,koska jokainen kilo tulee kumminkin vauvan parhaaksi [;)].Näin mää olen aina itselleni uskotellut [;)][:D]

Jos sinä olet kovin hoikka,niin ei tuo 5 kiloa ole todellakaan mikään liian iso painonnousu!
Ja eihän tuo tarkoita sitä,että sulle tulisi loppuun asti tuota mukaan tuota painoa.
Jos sulle nyt alussa vaan tulee enemmän painoa ja sitten lopussa paino alkaa hidastumaan.
Meidän neuvolassa normaali painonnousu on se max. 500g/vko.
Jos sen ylittää,niin johon täti tiukka heti huomauttaa [;)][:D]


IISI: Mun mielestä tuo sokerirasitus ei ole ollenkaan paha!!
Ainoa paha homma siinä on mun mielestä,kun joutuu istumaan paikallaan sen koko tutkimuksen ajan.Pylly puutuu ja aika ei kulu millään [;)]
Määhän olen pari kertaa käynyt rv12 eli juuri silloin,kun on ollut kauheet pahoinvoinnit ja oksentelut.Mutta siltikin se on sujunut hyvin.
Aamulla saa ottaa vähän vettä ennen sokerirasitukseen menoa esim.jos on lääkkeitä mitä pitää ottaa aamulla.
Sokerirasituksessa sitten ensin otetaan verikoe,jossa nähdään se paastoarvo.Sitten juot sitä sokerilitkua,joka nykyään on todella äitelää ja pahaa [:'(].Entinen litku oli miljoona kertaa parempaa..siis sitä joi melkein himoonsa [8D][:D].Sitten litkun juomisen jälkeen otetaan tunnin päästä toinen verikoe ja sitten viimeinen verikoe 2 tunnin päästä.
Jos sua alkaa huimaamaan tai tekemään pahaa,niin kerrot siitä heti jollekin tädille,niin pääset makuulle.
Ja sulla on vasta rv26 sokerirasitus.Eiköhän sulla silloin jo ole pahoinvoinnit tiessään.Ainakin toivotaan niin [:)]


(.) Tänään on ollut niin julmetun ihana ilma,että mää olen vain "laiskotellut" [;)]
Mies on painanut sonnina töitä,kun minä olen vain ollut lasten kanssa ulkona,nauttinut auringosta,grillaillut ja kerännyt omenoita ja luumuja puista [8D][:D].
Nyt tuli mies kotiin ja ajateltiin lähteä vähän hirvikärpäsiä moikkaamaan eli marjametsään [:)][:)][:)]


IHANAA VOINTIA KAIKILLE PIKKUMASUILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 17+3
 
Noista painajaisista..
 
Näin yks yö alle viikko sitten unta, että mun mies kuoli. Yritin epätoivoisesti soittaa hänen puhelimeen, ja aina kuulin kuinka puhelinnumero on poistettu käytöstä. Sen jälkee purskahdin itkuun. Tiesin mieheni kuolleen, mutta en pystyny hyväksymään sitä. [:(] Itkin itkemistäni unessa vaikka itkua joutu väkisinki vääntää. Oli KAUHEA uni! Huh! Heräsin sitte uneen ja ku huomasin miehen vieressä nukkumassa niin kyyneleet valuen painuin häneen kiinni nukkumaan. Illalla sitte kun mies oli harjoituksissa sain sellaset itkukohtaukset ettei happeakaan meinannu saada, uni kummitteli vieläki mielessä [&o] Onneks tollasia unia ei oo tullu lisää!!
 
Itsellä paino on noussut nyt siihen mitä oli ekassa neuvolassa.. Maanantaina oliski neuvola aika, niin katsotaan mitä siellä tulee lukemiks. [:)] 
 
hmm, mä oon nähny aina unta tytöstä ja kuvitellu aina meneväni sitten pienen tytön tyllerön kanssa sienestämään ja marjametälle :) Ja mulla ei onneks oo noita ollu että tuo "ukonrutjake" olis kuollu, mutta semmosta oon kerran nähny että sitä ei vaan ollu yksinketasesti olemassa. Ei ollu ikinä ollukkaan. Se oli outoa, ja olin vähä hädissään ku heräsin mutta siinäpähä toi vieres tuhis niin pääs itekki sen kainaloon änkäytyy.. [:D] [:D] jotkiut unet nii toden tuntusia että herätessä ei tiiä oliko unta vai ei, ärsyttävää.-
 
vielä iltalenkillä omenan keruutalkoiden päätteeksi

iisi
. olipa kiva lukea, että se on syke. Ajattelin jo että oon syöny liikaa luumuja ja ne siellä kummittelee.

Tää lähtee huomenna tyttökamujen kanssa möksällä, vielä pitäis löytää hyvät hirvifileresepti ja jotain sen kanssa. Kai punaviinikastiketta voipi syödä, kun eikös se alkoholi haihdu kuumennettaessa??
 
Moikka kaikille! ei ole tullut pariin viikkoon käytyä ja tekstiä tullut hirveesti lisää!

Painosta: Minäkin järkytyin lievästi eilen kun kävin vaa'alla pitkästä aikaa. Minäkin mittaan aina aamulla, alasti ja vessassakäynnin jälkeen[:D] Painoa tullut kaikkiaan koko raskauden aikana sellaset 4,5kg (55,5kg-> 60kg).[8|] Kai se on sitten normaalia, jos muillakin painoa tullut yhtälailla lisää... tuntuu vaan niin hurjan paljolta... Mutta maha on kyllä jo niin kauheen iso, että siinä mielessä en ihmettele. Moni onkin jo luullut että ollaan pidemmällä menossa kuin mitä todellisuudessa[:)]

Hiustenvärjäyksestä: Maalaisjärkikinhän sen sanoo, ettei kannata päätä värjätä jos päänahasta löytyy haavaumia tms. Itselläni on päältä vaaleat ja alta tummat hiukset ja olen värjännyt raskauden aikana vain kerran, ennen siskon häitä. Riskihän vaalean värjäyksessä aina on, koska ei ikinä tiedä mitä lopputuloksesta tulee näin hormoonien jylläämisen aikana. Onneksi edellinen värjäys onnistui.

Unet: Painajaiset lisääntyneet myös täällä. Monesti käynyt niin, että olen herännyt siihen kun mies herättää minut. Olen itkenyt ääneen unissani. Tätä on käynyt ennenkin, mutta nyt paljon useammin. Unet ovat liittyneet vauvaan sekä mieheen.... yleensä aina menetän jotain. [:(] Ei kivoja unia ollenkaan....

Myös seksi-unet ovat tulleet suuremmaksi osaksi unimaailmaani [:)] Kyllähän niitä joskus saattanut ennenkin olla, mutta nykyään saattaa olla jopa muutamia kertoja viikossa. Enemmän kuin yleensä. Varmaan saa syyttää taas hormooneja[;)][:)] mites muilla?

Kerrostalossa: On se kyllä kumma, jos tullaan syyttelemään ilman minkäänlaisia todisteita ja ihan syyttä suotta[:@][:@] Muuttaisivat prkl omakotitaloon jos eivät elämisen ääniä jaksa kuunnella. Kismittää tollanen!!
Meidän edellisen asunnon seinän takana asuin eräs vanha akka, joka valitti milloin mistäkin. Mies teki yötöitä ja kävi suihkussa töiden jälkeen siinä 5-6 aikaan-> hakkasi seinää. Minä pesin meikkejä klo23 illalla-> hakkasi seinää. Katsottiin kavereiden (2) kanssa leffaa illalla-> tuli oven taakse valittamaan metelistä ja siitä kuinka MINÄ pidin kuulema liian kovaa ääntä meidän harrastaessa seksiä!!! Ei terve! Sillon kyllä kiehutti! Tuli kyllä sanottua vaikka mitä sille muijalle sillä kertaa[:D][:D][:D]

Nykyään meillä on ihan unelma talo/asunto. Naapurit ovat varmaan kuuroja, ei ikinä kukaan valittanut mistään, kaikki aika vanhoja, seinän takana asuu vaan pari päivää viikossa jne.  Tässä yksi päivä juttelin erään naapurin kanssa pihalla, kun joku vieras halusi pitää autoaan meidän paikalla. Naapuri vaan totesi, että "taidatte olla uusia asukkaita?". Ööööö.... no ei ihan. selvisi että asuu meidän kerroksessa ja mehän ollaan asuttu tässä jo sellaset 4,5vuotta[:D][:D] Joten ei taideta olla hirveeksi häiriöksi vaikka parit bileet tullukin pidettyä.

Minä nyt kirjottelin tällein aihealueittain, koska oli tullut niin paljon tekstiä, etten ihan tarkkaan pysyny kärryillä kuka puhui mistäkin[:)]

Omaa vielä tähän lopuksi: Toinen lomaviikko lopuillaan. Käytiin 6päivää Prahassa ja oli kyllä mahtava reissu[:D] Paljon tuli käveltyä ja joka päivälle riitti uutta nähtävää. Asuttiin hiukan sivummassa, mutta metrolla pääsi 10min suoraan mestoille. Oli ihan mukava kun ei asunut ihan siinä turistialueen keskellä. Voin suositella Prahaa kyllä kaikille, jotka suunnittelevat kaupunkilomaa euroopassa. Hyvää ruokaa, nähtävyyksiä, hinnat jne. Pitää kyllä käydä joskus uudelleen[;)]
 Tulomatkalla kävästiin Tampereen Ikealla tuhlaamassa loputkin rahat[8|] Nyt ollaan tehty kämppään muutosta ja samalla suursiivousta viimeiset kolme päivää[&o] Tänään ollut lepopäivä, mutta huomenna jatkuu...  vielä viikko kesälomaa jäljellä, mutta sekin menee varmaan kämpän laitossa. Saa sitten olla koko loppusyksyn rauhassa. ei kuitenkaan jaksaisi tällaista revohkaa töiden ohessa.

Huh huh! Tekstiä taas riitti, mutta onneksi ei ole lomamatkoja tulossa ihan heti uusiksi. Seuraavalla kerralla pikkasen lyhyempää tarinaa tiedossa[:D][;)]

 
Heips pitkästä aikaa! [:)] Tässä oon sitä pitkää työputkeani kärsiny ja sitte monta vapaata sen jälkeen, niin en oo kerinny tänne olleskaan.

Yönsäde:
Poikaahan se kiinalainen kalenteri tais luvata. [;)] Se oli itseasiassa just niin, että mulla on synttärit just siinä kuussa ku Myttyskä on saanu alkunsa, mutta molempien ikien kohdalla oli, että poika. [:D] [8D]

Miu79:

Laita mulle sun sähköpostiosote yksärinä, jos haluat helmikuisten FB-ryhmään. [:)] Siellä onki nyt ollu aika hiljasta, kaikki taitaa täällä kirjotella. [;)]

Omaa:
Hiusten värjäys onnistui, ei tullu vihreetä! [:D] Sitä vaan mietin, että pitkien hiusten monivärjäyksessä menee helposti se pari tuntia, että mitenkä jätän sitte vauvan siks aikaa... Että oiskohan sittenki helpompi käydä värjäämässä tammikuussa ennen ku Myttyskä syntyy. [:)]

Mulla kans tuntuu se syke tuossa masulla. Se on tosi ärsyttävää, kun yrittää tunnustella potkuja. [8|] Musta kans tuntuu, että Myttynen on ollu vähä hiljasena nyt muutaman päivän. No, äsken tein mokkapaloja, niin johan alko nyt jytkämään! [:D]

Tuosta sukupuolen kysymisestä vielä semmosta, että miehen äiti ei oikein ollu mitään mieltä meijän vauvauutisista. Sama homma on ollu miehen siskon lasten kanssa aiemmin. Eli tää mun anoppi ei oikein osoita ikinä tunteitaan mitenkään. Miehellä oli jo vähä paha mieli, kun äitinsä ei ikinä soittaessaan kysyny mitään vauvasta tai raskausjutuista tms. Nyt sitte ku saatiin sukupuoli selville ja heille se kerrottiin, ni ilmeisesti anopille tuli se asia todellisemmaks. Nyt se on soittanu ja nimijuttuja puhunu ja kyselly potkuista ja muusta. Minusta oli aika jännä, miten voi noin täysin muuttua suhtautuminen... Mutta ehkä hän nyt osaa sit ajatella Myttysen persoonana, jotenki todellisempana. [:)]

Ollaan vähä innostuttu ostelemaan vaatteita nyt, kun sukupuoli on tiedossa. Lähti tänään kahelta kirpparilta kassilliset vaatetta mukaan, sattu olemaan tosi hyvin ja halpaa! Tehtiin myös inventaario kaikista vaatteista, mitä meillä on minkäki kokosta. Nyt on helppo kattoa, mitä vielä tarvitaan. Pienimpiä vaatteita tarvitaan, niitä on vaikeeta saaha kirppareilta.

Joo, nyt oon taas tainnu höpinäni höpistä vähäks aikaa. [:)]
Illan jatkoja mammoille! [:)]
 
[:)] HUOMENTA HUOMENTA [:)]


Ihana vesisade ulkona [;)]
Jeps,tänään täällä meidän kylällä pidetään jälleen yleisurheilukisat [:)]
Viedään meidän Kakkonen ( 5-vee ) ja Kolmonen ( 4-vee ) kisoihin [:)]
Nuo meidän pienemmät eivät pääse mukaan kisoihin,kun alaikäraja on tuo 4-vuotta..höh köh.
Toivottavasti tuo vesisade vähän loppuisi,kun kisat alkavat.

Soittelin jälleen Esikoiselle Kreikkaan.Eipä hän paljokaan "kerkeä" puhelimessa puhua [;)][:D][:D].Kovasti on siellä tekemistä.Hän oli ihan innoissaan,kun oli ostanut uudet sukelluslasit.Niillä pystyi hienosti katsella kaloja.Meidän Esikoinenhan on kauhia Kalamies [:)]

Vointi ihan ok [:)].Ei valittamista tällä kertaa [;)][:D][:D]

KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 17+5
 
Tööt!

Täälläkin yksi joka äksyilee. Paritkin itkuraivarit saanu tänään :P. Hemmetin hormonit! Noh, mies on ymmärtäväinen ja anteeksiantavainen ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Yritin selvittää, etten tahallani oo ihan hirvee.

Mäkin eilen ostelin vaatteita kirpparilta. Löysin pienen bodyn ja söpön myssyn ^_^. Varmaan sit kun sukupuoli selviää niin tulee osteltua vielä enemmän. Hirveän vahva poikaolo on niin eilenkin kirppiksellä kattelin vaan kaikkia poikien vaatteita :P.

Liikkeet on tosiaan aika yksilöllisiä. Mä tunsin ekat liikkeet sillon elokuun puolivälissä ja luulen, että neuvolantäti ei tuu uskomaan mua. Mutta saapa nähdä. Ite tiiän ainakin, että liikkeitä ne oli, koska ne toistu monena päivänä samassa kohdassa. Nyt on ollu vähän hiljasempaa. Ei oo hirveesti tuntunu mitään, mut se taitaa olla aika normaalia, että ne häviää hetkeksi. Näin ainakin yritän itselleni uskotella :P.

Painoa on tullu lisää neljä kiloa. Ei se hirvitä. Oon jotenkin sinut sen kanssa, että sitä nyt kuitenki varmasti tulee. Sitten jos alkaa hirveesti nousta niin täytynee miettiä tarkemmin mitä suuhunsa laittaa :>.

Eipä tänne sen kummempaa. Viikkojen kulumista ootellaan. Vielä ois kolme viikkoa rakenneultraan ^_^.

Adalmis
 
Sunnuntai iltaa!
 
Täällä flunssa iski takas [&:] Kurkku ollu perjantaista kipeänä ja tällä hetkellä hankala niellä ku tuntuu kurkussa, ja tuota limaa kun tuntuu olevan kurkku täys[:@] Muutenki voimaton olo, eilen tuli lähettyä käymään kaupassa ja meinasinpas sitte pyörtyä sinne. Oli jo mennessä ihmeellinen olo, päätä särki ja kuumotti. Seuraavaks tuli hirmunen pahoinvointi ja tuntu että oksennan siihen paikkaa. Lopuks sitte silmissä tummu ja pimeni. Ihan hirvee tunne, yksin olin siellä ja paniikki meinas iskeä. Onneks meni ohi ku kävin maahan vähäks aikaa. Osa asiakkaista tais hieman ihmetellä..[:-] "Kohtauksen" jälkee tuliki sitte vilu. Mulla normaalilämpö on normaalisti 35,5 (oon useesti ihmetelly kun niin alhanen) ja nyt lämpöä oli 36,7 ja tunsin oloni kuumeiseks ja viluiseks. [&o]
 
Huomenna olis neuvola aika ja mietin että voinko sinne mennä jos huomennaki kipeä olo? Jostain olen saanu käsityksen ettei kipeenä sais neuvolaan mennä..[8|] 
 
Yönsäde: Toivotaan, että paha olo loppuu. Viime viikot meni paremmin, kunnes taas tällä viikolla palasi [:@] Välillä mietityttää kyllä loppuuko tää koskaan. Kellään muulla enää pahoinvointia?

mmj: Mä oon kans nähny noita "mies kuolee"-unia. Aivan hirveitä ja herääminen tuntuu niin helpottavalta. Oon myös nähny unta, että mies jättää mut toisen naisen takia ja mä sitten anelen miestä palaamaan mun luo. Mietin, että regoisinkohan mä oikeessakin elämässä noin...
Mun normi kehonlämpö on meidän mittarilla mitattuna kans 35,5. Oon usein miettinyt, mistähän mahtaa johtua.

Miu ja mimmu: Toi syke on kyllä tosi ärsyttävä...varsinkin kun haluais kuunnella liikkeitä [:@]

Rölli: Me ollaan kans lähdössä lomaileen. Mites sulla meni lennot? Miten söit paikan päällä? Meille neuvolassa vaan sanottiin, että lentomatkalla pitäis jaloitella. Ja katurukaa ja salaatteja pitäis välttää. Ja lihan pitää olla varmasti kypsää... Vähän harmittaa, kun ei voi yhtä yhtä vapaasti voi kaikkee uutta maistella, mutta täytyy yrittää ottaa tästä kaikki irti, kun ei tiedä koska seuraavaksi pääsee lomalle [:)]
 
Sukris: "Mukava" kuulla, että jollain muullaki sama ongelma. Itsekin ajattelin katsastaa vielä aamulla tilani, neuvola aika olis 8.30 että herätessä heti olis mentävä. Äsken otin yhden panadolin jos helpottais. Ei tässä oikeestaan enää muuta ku tuo kurkkukipu, hieman tuntuis olevan turvoksissa kaulan imusolmukkeet. Mutta toivotaan, että päästäis neuvolaan! Pitkään olen odottanut huomista ja sitten jos joutuuki peruuttaa [&o]
 
iisi: lento ei kestänyt kuin vajaat pari tuntia, joten pystyin olemaan jaloittelematta sen aikaa. Viikon aikana tulikin käveltyä ihan tarpeeksi[:D]. Ruoka oli aika perus eurooppalaista ruokaa, joten söin huoletta ravintoloissa ja tuhdin aamupalan hotellilla joka aamu. Eri asia olisi ollut, jos oltaisiin matkustettu esim. aasiaan (lennot reilu 10h) ja siellä ruan kanssa pitää olla aina muutenkin tarkempi. Vuosi sitten Thaimaahan lennettäessä jalat turposi, sekä sama homma toukokuussa Las Vegasiin lennettäessä (välilaskuineen matka n.22h). En olis enää kestänyt sitä, joten päätettiin sitten lomailla Euroopassa[:D]

Pikkunen on tänään ollut suht villillä tuulella[:D] pieniä kevyitä potkuja tuntuu oikealla puolella vatsaa.
Samalla puolella on tuntunut myös nyt pari päivää vihlomista[&o] toiv. ihan normaaleja kipuja kun vatsa kasvaa. Lonkkien ja nivusten vihlominen ei ole vieläkään loppunut, vaan varsinkin öisin kylkeä kääntäessä vasemmalla puolella vihlaisee niin perkuleesti[:@] ei kiva. toivottavasti loppuisi pian.....[8|]

Nyt pitäisi selvitä nukkumaan. Viimeinen viikko lomaa starttaa ja mennyt hiukan rytmit sekaisin. Tullut mentyä nukkumaan aina joskus 01-02 aikaan ja nukkunu sitten 10 h unet.... Toiv. ei ole heti töihin mentäessä 06 meno töihin[8|] Olen niin "hyvä" heräämään aamuisin, enkä IKINÄ nuku pommiin[:)].

Öitä kaikille!
 
Eilen mies tunsi ensikerran vauvan potkut! Laitoin hänen kätensä vatsalleni ja mies oli malttamaton, ei tunnu mitään.. Sanoi varmaan kolmesti, sanoin et odota. Sitten vauva potkas ja mies meni aivan hämilleen ja oli niin onnellinen. [:D] -"poika" siellä potkii. Sanoi vain.

En saanut viime yönä nukuttua oikeastaan ollenkaan, kolmeen asti kääntyilin ja vääntyilin. Vauva liikkui nukkumaan mennessä tosiaan paljon ja potki niin etten voinut olla selälläni (selällä ne tuntuu niin selvästi). Joka asento kertakaikkiaan oli huono! Laitoin töihin viestiä kolmelta yöllä että tulen tuntia myöhemmin. Väsyttää! Koitan jotenkin jaksaa tän päivän. Varmasti kun kotiin pääsen nukun sellaiset päikkärit että!

Painoa tosiaan tullut sen 6 kg, eikä näy missään [:)].. Muualla kun tietty mahassa. Eilen juuri miehen sisko sanoi että et ole yhtään lihonu, heh heh. Outoa ettei näy sillai vaikka painoa on tullut noinki paljon lisää.
 
Jep, neuvolassa tuli sitten käytyä. Hieman hävetti kun ääni menny, mutta ei täti mitään sanonu. Kaikki oli onneksi hyvin. Sydänäänet kuunneltiin ja neuvolatäti sanoi että kovin on vilkas kaveri, että ei pitkään pitäis mennä niin potkut tuntuu, kovasti odottelen niitä! [:)]
 
Soitin sitte omalle hoitajalle kurkkukivusta ja menen iltapäivällä tarkistamaan kurkun tilanteen. Ei tuo panadol illalla auttanu yhtään [>:] 
 
Onko täällä moni hakenu asuntolainaa? Meillä nyt sellainen tilanne, että vuokranantaja pisti asunnon myyntii jo maaliskuussa. Nyt olis ostaja tiedossa, mutta hän suostuu ostamaan vaan jos muutamme vuoden loppuun mennessä pois. Äsken välittäjä yritti taas taivutella mua suostumaan, vaikka puol vuotta on meillä irtisanomisaika. [:@] Nyt sitte asunnon hankinta edessä.
Vuokralle ei haluttais enää kun niin kovin kalliit täällä. Ja kysyisinki että onko jollain ollut tilanne missä toinen ainoastaan tienaa säännöllisesti? Meillä kun mies käy töissä ja itsellä ainoastaan satunnaisia vuoroja, tienestit tulevat jäämään kuukaudessa alle 900 euroon itselläni [:o]. Mies saisi yksin 150 000 lainan, millä hikiseen saattaisi kolmion saada, mutta sitten minä en olisi osakkaana. En tiedä kannattaisiko mun lähteä lainaan mukaan vai pysyä sivussa? Tuskin minun tuloillani lainasummaa nostettaisi yhtään! [&o] 
 
HUOMENTA!
 
(.) omaa napaa ihan ekaks ku *ttuttaa. Mulla oli aamulla neuvola ja voi prkl sen tädin kanssa. Mulla on joka kerralla ollu eri hoitaja, kun oman alueen hoitaja jäi äippälomalle ennen kuin edes tavattiin. Nää on nyt sitte kaikki olleet semmosia sijaistyttöjä - mua ainakin 5vuotta nuorempia. Nyt jouduin neuvomaan tietokoneen käytössä [8|] Ja se oli jotenkin muuten myös ihan poissa oleva, ja on ilmeisesti nyt tämä henkilö sitten loppuraskauden ajan. [&o] No onneksi oma anoppi on kätilö 35vuoden kokemuksella, niin siltä voi kysellä, mutta noihin petipuuhiin liittyen en oikein kehtais, kun onhan kyseessä hänen poikansa [;)] Mutta sydänäänet löytyi hyvin, ja mullakin hemoglobiinit ja paineet kunnossa. En kyl muista milloin olis noin alhaiset hemot ollut (126), kun yleensä huitelee siellä 160 paikkeilla. C-vitamiinin himoon se ei osannu mitään sanoa, ja Panadolia käski nappailemaan päänsärkyyn ja niskakipuun (olen soittanut siitä jo 2 kertaa neuvolaan, kun ei tunnu asettuvan). Hiivaan saan toivottavasti lekurilta jotain stydimpää kuin Canesten, rupee meinaan sekin jo vähän hatuttaa...
 
Liikkeitäkin jo tuntuu hyvin, mutta en ollut edes ajatellu, että ne vois tuntua päälle päin. Onneksi olkoon Tähtiys isän ja beben ensikontaktista!
 
Sukris. Meikäläinenkin kuuluu aivastaviin ja vihloviin masuihin. Ei oo kyl yhtään kivaa. Meillä mies on myös huolestunut, jos vaikka tuhahdankin äänekkäämmin kuin muutoin. [:@] Rasittavaa, mutta niin ihanaa. Ei oo kyl helppoo olla mieskään [:D]
 
mmj. Me ollaan haettu jo kolmeen eri asuntoon asuntolainaa.
  • Ensimmäisen otti vain mies, ja toisen minä - molemmat ennen kuin oltiin naimisissa. Vasta kolmas on otettu 50/50. Tämä siksi, että näin saatiin molemmat käytettyä ensiasuntoa myytäessä myyntiveron vähennys (ei tarvinut maksaa).
  • Jos olette ostamassa ekaa asuntoa, niin ottakaa laina mieluiten 49/51, niin se kummalla on suurempi osuus käyttää vain tuon ensiasunnon vähennyksen.
  • Asuntolainan korot saa myös vähentää verotuksessa, joten jos miehesi ottaa lainan kokonaan nimiinsä, niin hän saa myös vähentää verotuksessa enemmän ja perheen (yhteiset?) tulot ovat ehkä suuremmat.
  • Vaikket sinä velkapaperilla/kauppakirjoissa omistaisi asunnosta mitään, ettekä ole naimisissa (?) niin voitte keskinäisellä testamentilla sopia asioista, jos toiselle teistä tai molemmille käy jotain. Keskinäisen testamentin voi tehdä myös naimisissa olevat.
  • Ja jos olette naimisissa, niin se kumman nimiin asunto on hankittu, ei ole väliä, koska se on avioliiton aikana hankittu. Velka-asiat voi järjestellä myöhemminkin, kun sinulla on tuloja ja alat osallistumaan lyhennyksiin.
  • HUOM! Eri pankit saattavat myöntää eri summan lainaa. Kannattaa kysellä useasta pankista, myös lainamarginaalien kilpailutuksen vuoksi. Tämä ratkaisee kuitenkin lainan edullisuuden teille! Itse ollaan vaihdettu pankkiin, josta ollaan saatu edullisin tarjous. Vaatii vaivaa, mutta säästetyt eurot on tervetulleita [:D]

Tulipa pitkä vastaus - ja kommenttina: ei en ole pankissa töissä, joten jos joku huomaa virheitä, niin korjattakoon [:D] Jonkin verran on vain tullut näiden asioiden kanssa puljattua.
 
Rölli. Pikaista paranemista. Meikäläinenkin koittaa torjua jo toista viikkoa tulossa olevaa flunssaa mustaherukkamehun voimalla.
 
Nuo vihlonnat on kyl todella inhottavia just aivastaessa tuntuu ihan hirveeltä.. ei tekis ees mieli aivastaa. 
 
[:)] HYVÄÄ UUTTA VIIKKOA [:)]


IISI: *Nostaa kättään* Mullahan jatkuu vieläkin pahat olot,mutta siis olotilat ovat helpottaneet huomatavasti siihen,mitä ne olivat vielä pari viikkoa sitten.Sillon vielä oksensin joka päivä ja paha olo jatkuvaa.Nyt tämä olotila on sellaista tulevaa ja menevää [;)]
Mullahan Kakkosesta kesti pahaolo synnytykseen asti.Mutta onneksi sellainen on aika harvinaista!!


KAIKILLE FLUNSSAN KOURISSA OLEVILLE LÄHETÄN PALJON PARANEMISSÄTEITÄ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ei ole kivaa sairastaa,varsinkaan kun on raskaana [&:]


(.) Eilen tuli syötyä aika huonosti,kun kävimme aamupäivästä kyntökisoissa ja sitten vielä iltapäivällä oli ne Yleisurheilukisat.
Juduin sitten syödä rasvaista kärytettyä makkaraa nälkääni [&o][&:]
Yöllä sitten klo.1 heräsin kamalaan vatsapoltoon ja siitä sitten siirryinkin "toiseen makuuhuoneeseen" eli toilettiin [;)][:D].Siis ihan järkyttävät ripulit tuli *anteeksi ikävät "ruokapuheeni" [;)]
Vatsakivut jatkui tuolla oikealla puolla ja säteilivät selkään.Otin sitten minäkin Panadolin.Ihan ekan pillerin tässä raskaudessa [;)]
Sain sitten nukuttua loppuyöstä.
Tais olla jokin sappikohtaus rasvasesta ruoasta?
No,onneksi pääsen kohta sinne maksan ultraan,jossa katsotaan myös,että näkyykö sappikiviä.
Mullahan tätä oikean puolen kylkikipua on ollut ennenkin.
Mutta ei siis tällaista järkyttävää kipukohtausta.
No,jälleen on vatsa kunnossa..ei mitään ongelmia [:)]
Voi olla,että kyseessä oli myös ihan vain ruoansulatusvaiva [:D]

Jee jee..Eilen tuli kultaa ja kunniaa kisoista [:)]
Siis osanottajia oli harmillisen vähän nyt [&:]
Mutta meidän Kakkonen ( 5-vee ) kisaili poikien kanssa samassa sarjassa.Hän voitti pojat 40 metrin juoksukisassa.Pallonheitossa hän hävisi ekaksi tulleelle pojalle.Tämä poika heitti yli 11m ja meidän tyttö heitti vähän yli 9m.
Eli meidän Kakkonen sai kultamitalin.
Meidän Kolmonen oli ainut 4-vuotias ja hän taisteli noiden isompien kanssa.Hienosti kilpaili,vaikkei voittoa tietenkään tullut.
Ilo ja riemu oli lapsilla aivan jotain mahtavaa [:)][:)][:)][:)]

Jeps,nyt kutsuun työmiehet syömään.Täällä sataa vettä,niin mies on kotosalla töissä.Tekee traktoreille uutta traktoritallia noiden isompien lasten kanssa.

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 17+6
 
Tervehdys !

Voihan kissan viikset ja kilin p*llit [:@][:@][:@] vihdoinkin pääsen tänne purkamaan tätä ääremmäisen suurta vuoren huippua otsassa [>:]
Mistähän alkaisi... Viime torstai aamuna heräsin käsittämättömään kipuun masussa (ei vihlovia,ei liitoskivun omasia) ja eikun vessaan ja siellä sitten sain todeta että ihanaa, pakki ihan sekasin -.- Eipä auttanut muu kuin hoitaa aamutoimet nopeesti ja lähteä kohti Pasilaa. Se olikin sen virhe tikki se. Alkoi kahta kauheimmat kivut ja päälle vielä pääkipu + huippaus sekä pahaolo (kun olisin monen promillen humalassa, eikä jalat kanna) Jaksoin päivän ja kotona olin ihan naatti. Pääkipuun panadolia ja nukkumista. Sama toistui kesken koulupäivän perjantaina, silloin lähin kotiin ja kohti Hyrylän päivystystä. Sieltä laittoi lähetteen Hyvinkäälle ja Hyvinkäällä sitten oltiin aamu neljään -.- Mitään ei varmaksi selvinnyt, saattaa olla jokin virusperäinen homma suolistossa, mutta huippaukselle ja pahalle ololle ei löytynyt selitystä [:(][:(] Pyörtyilin ja kaikkea :/ Hempat ok, samoin verenpaine...  Masuasukilla kaikki hyvin (onneksi ! ) Siellä se ultrassa vilkutteli meille<3 Voitte kuvitella kuinka paljon alkaa noita harmaita kasvamaan kun jatkuvalla syötöllä jtn, MUTTA "kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa "

Anteeksi vuodatus [&:]
 
Takaisin
Top