Syyskuun supinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sofiaana, ei kyllä kuulosta oikein hyvältä sun tilanne, eikä tuo sairaalan ja neuvolan toiminta [&:] Ihan järkyttävää mun mielestä.. Töistä jos painostaavat, niin sano vaikka vähän tylystikkin jos ei muuten mene perille, että et ole nyt työkykyinen ja sillä siisti. Pakkohan niiden on selvittää mikä noiden kipujen takana on; itelläkin kasvukivuiksi määriteltiin jumalattomat vihlonnat mutta niitä ei onneksi kestäny ku ehkä alle viikon, en edes muista kunnolla enää..  Missä päin sä asustelet, kun ei tunnu mikään homma pyörivän siellä oikein? yritä pärjätä, ja toivottavasti pikkusellakin kaikki hyvin [:)]
 
Tähtiys: Hehkutan nyt sun puolesta, kun näkyy olevan vauva munankuoressa tasan puolivälissä [:)]

Jenni: 12, apua!!! Mulla opiskelut loppuu kans jouluun...ei oo mitään mieltä aloittaa uutta lukukautta 2 viikon takia (ä-loma 14.1.).

Minun napaa: Oli hankala yö, ei meinannut saada unta [8|] Kaikkia asentoja kokeilin, mutta ei mitään [:@] Mahallaankin yritin olla, mutta heti alkoi monotus. Hieman tyhmä kysymys, mutta ei kai vaavi sinne voi litistyä? Mulla ainakin mahalla makuu tuntuu kuin rantapallon päällä olis...eikä se oikeestaan satu. Onkohan tää ihan normaalia?
 
Sukris: Joo, se riippuu ihan toimitusajoista yms. Eka suosikki oli valkoista keinonahkaa, joka olis pitänyt tilata kyllä ajoissa. Meille sanottii, että 6-8 viikkoo toimitus, mutta eivät yksittäisiä rupea tilailemaan, eli tilaaminen olis pitänyt tehdä vielä aikaisemmin, että olis kuormaan saanut muutakin [8|] En kyllä tiedä miten olisin saanut kärvisteltyä niin pitkän aikaa [:)] Nytkin oon jo harjoitellut kärryttelyä ympäri kämppää (vaunuissa tällä hetkellä nukkuu mun jättipehmokoira) [:D]
 
[:)] MOIKKA RAKKAAT PALSTAYSTÄVÄT [:)]


...KIITOS vesisateen..kerkesin jälleen koneelle [;)][:D]


JENNI74: KIITOS SUURI vasikka onnitteluista ja muutenkin
Hei,täällä myös RADE painaa päälle ja todella rankalla kädellä [;)][:D]
"Mitä,missä,minne [8|][;)]..tässä meikäläisen jokapäiväisiä kysymyksiä [;)][:D]


IISI: KIITOS SUURI vasikka onnitteluista
Ei se vauva sinne masuun litisty [:)]
Rakaana ollessa ainoastaan tuota selällään nukkumista ei suositella!!
Silloinhan voi olla vaarana,että painava kohtu painaisi noita suuria verisuonia ja näinollen voisi aiheuttaa sikiölle hapenpuutetta?Muistinkohan täysin ihan oikein [8|]
Mutta kumminkin siinä kyllä tulee ensin äidille huono olo ennenkuin vauvalle hapenpuute eli äiti kyllä ymmärtää vaihtaa asentoaan,kun alkaa tulemaan huono olo.


MAIZA: Siis sää olet ihana *halaa ja rutistaa*
KIITOS KAUNIS vasikka onnitteluista ja ihanista sanoistasi [:)][:)]
Minä ihan vallan herkistyin täällä...
Auts..ikävää tuo närästys [&:]
Minä en ikinä kärsi närästyksestä,MUUTAKUIN loppuraskaudessa.Ja se ei todellakaan ole kivaa.
Mulle lääkäri suositteli närästyslääkkkeeksi Gavisconia.Ja mulla se toimi tosi hyvin.
Ostin niitä purutabletteja ja ne oli kyllä kauheita sen takia,kun niitä pureskeli,niin suu tuli täyteen vaahtoa [:'(].Mutta siis pääasia oli,että ne toimi tosi hyvin!!
Ja niitä on myös turvallista käyttää raskaana ollessa.
Saapa nähdä,että närästääkö tässä raskaudessa..
Koitahan jaksella [:)]


SEA78: Oikeastaan se pieni ihmisen alku ei tarvitse ensimmäisinä elinkuukausinaan muuta kuin äidinmaitoa ( tai korviketta ),rakkautta,ison kasan vaippoja [:D]..niitä meinaan sitten menee ja paljon,kun sinappikone alkaa käynnistymään [:D].Puhtaita vaatteita paljon..niitäkin meinaten kuluu päivittäin tosi paljon,koska vauva puklailee ja sitten tosiaankin sitä sinappikakkaa yleensäkin tulee myös läpi vaateiden.Oman sängyn tai kopan.2 viikon iän jälkeen D-vitamiini tippoja.Pumpulipuikkoja,joilla saapi napatynkää putsailla.Pesulappuja,ettei aina tarvitse kylvettää kakkavaippa vaihdon jälkeen.
Pieniä steriilejä lappuja olen ostanut apteekista,joilla saa pyyhkiä silmiä.Vauvoilla kun on hyvin yleistä,että heidän silmänsä rääppivät.Ja niitä putsataan sitten ihan pelkällä vedellä kuten myöskin napatynkää.Ellei napatynkä sitten haise,niin sitten sitä voi putsata Desinfektol aineella.Niin ja toimiva pesukon on hyvä äidille ja isälle [;)][:D]..kun sitä pyykkiä sitten tulee ja tulee [;)]..ja varsinkin sitä tulee vielä enemmän,jos kestoilee!!
Amme eli missä vauvaa kylvetetään.Mutta älkää laittako mitään pesuaineita kylpyveteen.Vauva ei tarvi mitään pesuaineita.Herkän ihon rasvaa Apteekista esim.Aqualan.Mutta rasvaustakaan ei kannata käyttää kuin ääritapauksissa eli kun vauvan iho on oikeesti tosi kuiva!
Tuttipulloja,jos imetys ei heti onnistu.
Mulle on aina ollut tosi tärkee ja ihan ykkönen RINTAPUMPPU!!
Mulla tulee maitoa aina niin paljon,että on pakko pumppailla myös pakkaseen.
Olen myös Kakkosesta luovuttanut maitoa keskosille.
Mitäs vielä [;)]..Kyselkää lisää..en näin äkkiä ja kiireiltäni varmaankaan kaikkia muistanut?


SUKRIS: Ikäviä noi selkäkivut [&:]
Onko sulla issias vaivoja?
Toivottavasti saat tukivyöstä apua [:)][:)]


(.) Jeps,eli vettä sataa kaatamalla ja miehellä on vähän niinkuin työt "jäissä".
Lähtee kohta parin ipanan kanssa kauppaan rakennustarvike ostoksille.

Ihanaa oli kävellä aamulla pitkä lenkki koirien kanssa vesisateessa.Siis mää nautin kävellä vesisateessa.Meidän toi rotikka on yksi "hienohelma",kun se ei millään kävelisi vesisateessa,vaikka on iso uros koira..pyh [:D]

Ankat ja hanhet nauttivat ihan hirveesti myöskin vesisateesta.Tuolla noi ankat uivat vesiojassa lehmien laitumen vieressä.Lehmät katsovat ihan ihmeissään,että mitä hemmettejä tuossa polskii [:D]


IHANAA VOINTIA KAIKILLE TEILLE [:)][:)][:)]


Yönsäde ja Mini rv 19+0
 
Sataa sataa ropisee, pili pili pom...Ihana syyssade. Kynttilät lepattivat aamiaispöydässä ja kello raksuttaa hiljaa seinällä.

20+1 takana ja 19+6 edessä laskettuun aikaan. Tulee vauva milloin tulee, on nuo numerot aika ilahduttavasti tuossa....[:)][:)][:)]

Vaunut hankittu...Lisää hankinnoissa. Huomenna ultraan...Iik. Saas nähdä, nukunko ensi yönä ja saati saanko keskityttyä luennolla aamulla.
Tihkuista tiistaita kaikille, voikaa hyvin!
 
Pallomaha: Eikö sua ole määrätty saikulle? Luulisi jatkuvan valvomisen olevan henkisesti rankkaa. Mulla meni monta yötä niin, että neljästä-kuuteen ensiksi suihkun lattialla, ja sitten pääsi omaan sänkyyn nukkumaan, eikä olisi tullut kuuloonkaan, että olisin seitsemältä herännyt töihin. Ja raivarit kotona on tuttuja – tosin meillä mies on niin paljon poissa kotoa, että sekin jo harmittaa, kun neljä seinää ahdistaa ja ikävä toista/toisen kanssa raskauden jakamista.
 
Maiza, Tipsi, Sukris, iisi ja tietenkin kaikki, ketä kiinnostaa: Oli kyllä kurjaa, että aina vaan saikkulappua ja mitään ei tutkittu. Sitten sai kotona panikoida ja miettiä, mistä johtuu. Sillä tavalla kuitenkin aika rauhallisesti ottanut kun ei ole vuotoa tullut *koputtaa puista pöytää*, että ”kaikki on hyvin, ennen kuin toisin todistetaan”.



Maiza: Kauniita unia sitten kun on niiden aika!=) Mieti, se ultra on kuitenkin.. jo HUOMENNA!!:)) Aika menee niin nopeasti..

 
ssalla: Etelä-Suomestahan minä. Jorvissa meinaan synnyttää, mutta kaikkein eniten koen kusevan tuon meidän kunnallisen terveydenhoidon (Nurmijärvi-Hyvinkää).
 
No niin. Tänään koitti sitten neuvolalääkärin aika. Teki sisätutkimukset (ok), otti tulehdusarvot (ok), mutta painellessa vatsaa oikealta puolelta kiinnitti huomiota sen arkuuteen. Pari kertaa sitä aiemminkin paineltu (ensimmäisen kerran heinäkuun 8.päivä), ja aina se on tuntunut kovin aralta. Lääkärit on vaan sivuuttaneet koko asian tyystin. Nyt sitten tämän päiväinen lääkäri sanoi, että se pitää ultrata, ja koska meillä on jo ensi viikon tiistaina se rakenneultra, niin odotellaan siihen. Kaksi viikkoa eteenpäin taas sairaslomaa. Lääkäri oli nyt tosi mukava, ja koin oloni huojentuneeksi, kun kerrankin otettiin tosissaan ”Tämä asia tutkitaan perinpohjaisesti”.
 
Kotidoppler: Mulla ei tulisi kuuloonkaan enää elää ilman sitä. Varsinkaan nyt, kun on ollut tämä vatsa kipeä ja tutkimuksiin ei ole päästetty. Olen voinut olla paljon levollisemmin mielin, kun on tullut kuunneltua sydänäänet aina ennen nukkumaan menoa. Usein kuunnellaan miehen kanssa yhdessä ja todetaan, että ollaan me vaan niin onnellisia<3 Mietin aika pitkään ennen kuin sen hankin, että mahtaako olla järkeä itseni tuntien, mutta enemmän se on elämääni helpottanut kuin stressiä lisännyt. Ystäväpiiristäkin yksi odottava äiti (aiemmin kaksi keskenmenoa saanut) sanoi häntä auttaneen paljon, kun on aina saanut tulla sillä kuuntelemaan, että heidän vauva on kunnossa.
 
Nyt taidan tästä lepäilemään, kun on taas omaa maailmaa vähän avartanut teille ihanille helmikuisille;)
 
Eihän tuota suurta äitiyskirjaa saa mistään, selasin kolme nettikauppaa mitkä tuota myy,kaikista loppu. Saa toki tilata, mut ei tietoa millon sen sais.. Ostitko Jenni ihan kirjakaupasta? Onko ketjua?
 
Kirjasta: Tilasin sen Stockalta/Akateeminen - mutta tilasin sen jo alkuvuonna kun aloitettiin yrittää. Nyt näytti myös olevan loppuunmyyty. Voi harmi!

No nyt piti editoida! Huuto.netissä on 2 kpl:
http://www.huuto.net/kohteet/suuri-aitiyskirja/149809078
http://www.huuto.net/kohteet/suuri-aitiyskirja/149299061 (tämä sulkeutuu KOHTA!)
 
Pakko kysyä täältä, kun mieltä askarruttaa... Onko muita, joilta ole saatu vauvan sydänääniä kuulumaan viikon 17+0 paikkeilla?
Itse olin tokassa neuvolassa (viikolla 17+0) ja ensimmäistä kertaa yritettiin kuunnella vauvan sydänääniä. Aivan liian pitkän hakemisen jälkeen niitä ei löytynyt ja minut passitettiin ultraan, jossa tarkistettiin että vauvalla kaikki hyvin. Ultrassa näkyi liikehtivä vauva, jolla sydän jumputti ja istukka näytti olevan takaseinässä.
Mieltäni jäi kuitenkin vaivaamaan, että onko vauvan syke normaali. Kysyin asiaa ultranneelta lääkäriltä, joka sanoi ettei sitä näe ultralla (lyökö sydän normaalia tahtia). Seuraava kerran minulla on neuvola viikolla 21+0, jolloin yritetään taas kuunnella sydänääniä. Tämä on kolmas raskauteni ja ensimmäisessä sydänäänet kuuluivat jo viikolla 12+0 ja toisessa 14+5.

Onko muita, joilla on vasta raskauden puolenvälin jälkeen kuuluneet ensimmäisen kerran sydänäänet ja selvinnyt vauvan syke? Eipä ainakaan terveydenhoitaja ja neuvolalääkäri olleet huolissaan, kun ei vauvan sykettä saatu vielä selville. Itseäni vain kovasti mietityttää, onko kaikki hyvin, kun liikkeetkin ovat vielä niin pieniä, hentoja ja epävarmoja, että niistä ei vielä pysty seuraamaan vauvan vointia. Olisin kovasti kiitollinen muiden kokemuksista.
 
Yönsäde: Suurkiitos listasta! On aika vaikea ekakertalaisena ruveta miettimään, mitä se vauva tarvitsee.

Maiza: Ultrauutisia odotellen...

Sofiaana: Aivan loistojuttu, että tutkitaan!!! Eikä edes tarvinnut uhkailla ketään [:)]
 
jonkura, itelläni ei oo ollu kertaakaan etteikö olis saatu kuulumaan, mutta tuttavilla muutamia kertoja. Se voi johtua neuvola-tädistä, varsinkaan harjoittelijat ei aina saa kuulumaan mutta sattuu niitä tommosia ihan ammattilaisillekkin (vaikkei mun mielestä pitäis sattua, kun se säikäyttää mammaa aika paljon...). Hyvä että ultrassa kuitenki sulla oli kaikki hyvin sitten [:)] juu, ja minulla myös kuulunut sydänäänet vkon 12 paikkeilla.. että tähän en osaa sanoa, miksei ole kuulunut aiemmin [:-] mutta pääasia, että ne kuuluu nyt ja vauva voi hyvin, eikös? [:D]

Tänään rakenneultraan klo 13!!! Voi jotta jännittää.. pitäkää peukkuja ristissä, että kaikki on hyvin, ja että saadaan tietää kumpi tulee! [:D] [8D] Heräsin jo kaheksalta, pistin pyykit pesuun kun en muutakaan keksinyt kun saatiin eilen upouusi pesukonekkin [:)] eipäs tarvitse lähteä pyykkituvalle edestakaisin enää ravaamaan..

Miksei tuo kello nyt mene nopeammin............
 
huomenia!
 
sydänäänistä jonkuralle-> vauva voi olla myös asennossa, jossa sen selkä on istukkaa vasten takaseinällä. hankalaa silloin löytää sykkeitä. jos ultrassa jumputti, voit olla huoleti. sikiön sydämessä vielä kaikenlaisia virtauksia, seinien väliset aukot eivät ole sulkeutuneet ym, vaikeaa on tulkita "normaalia". kyllä kaikki hyvin menee. jos jotain vakavaa, se kyllä alkaa näkyä kasvussa ja kehityksessä ym.
[:)]
 
 
Viper ja Maiza: mulla on tuki/lasta siihen ranteeseen, mitä käytän öisin, vaihtelen aina kättä keskellä yötä kun toista alkaa särkemään. Ärsyttää vain tuo vaiva, pakko yrittää kestää[&o]

Mielialanvaihteluista: nyt on ollu havaittavissa paljon erilaisia vaihteluita, että omaa päätäkin hirvittää[X(], toisaalta ihmettelen itsekin että itken nykyään niin herkästi, muuten en oo koskaan ollu mitenkään herkkä ihminen, mutta raskaus pistää vissiin pään sekaisin.[:D][;)]

Rakenneultrasta: ei jaksais odottaa enää, vasta 13.10 ois uä. Plääh, vissiin oon niin kärsimätön. [&o] Mies haluaa tietää sukupuolen, joten me kysytään. [8D]

Mitäs muuta täällä oli kyselty..huomaan, että täälläkin on iskeny pahemmanlaatuinen RADE[:D][:D][:D][;)][;)][:)]

Omaa: tänään taas parempi päivä ja alkaa helpottaan nuo kivutkin. Jotenkin oli paha kuukausi, tuo elokuun lopusta tähän syyskuun loppuun. Ei tahtonu oikein henkinen puoli olla kondiksessa. Edelleen ei mitään vaivoja ole ollut. Mitä nyt nuo mielialanvaihtelut, ranteet ja rade. Varmasti aikas normaalia kuitenkin. Helpolla toisin sanoen olen selvinnyt! [X(]

Oikein mukavaa syyskuun loppua kaikille inhottavasta kelistä huolimatta!!!! Ihanaa, että on pimeää ja saa poltella kynttilöitä[:)][:)][:)] 
 
Rakenneultra takana!! Tarkemmat tiedot ultrakuulumisissa..[:D][:D][:D][:D][:D]

Voi tsiisus, en sitten TIETENKÄÄN nukkunut viime yönä kuin ihan pätkissä, neljältä heräsin ja lämmitin maitoa ja luin Hesaria..[&:] Sitten takaisin pyörimään miehen viereen, joka nukkui kuin tukki. [:@] Kahdeksalta soi kello, siitä opettelemaan 3d-mallinnusta, joka ei sujunut ihan opetuksen tahtiin..Kahdeltatoista hirmuvauhtia pyörän selkään ja Kättärille. Mies tuli pihalla vastaan. [:D] Edellinen asiakas oli jättänyt tulematta, joten me päästiin etuajassa. Olin niin pirun sekaisin, että olin jo jossain puolessavälissä kyselemässä "kumpaa merkkiä se on"...[:D][:D][:D] Kätilöä hiukka huvitti ja hän tokaisi, että mitä jos katsottaisiin nämä asiat nyt ihan järjestyksessä. Nauratti itseäkin.

Ja RADE on pahana..Sotken jatkuvasti päivät ja viikot ja menee tapaamiset päällekkäin ja unohdan vastata puheluihin tai viesteihin. Lähden tekemään jotain, kuten kirjoittamaan asiaa muistilistaan, ja unohdan, mitä piti muistaa. HIHHII.

Nyt jos saisi rauhoituttua...Ehkä haen jotain hyvää ja herkuttelen hyvin menneen ultran kunniaksi.
 
Noi voi hitsit! Onnittelut hyvin menneistä ultrista Ssalla ja Maiza... Nyt alkaa melkeinpä ottaa päähän että ollaan päätetty olla selvittämättä sukupuolta. Just tänään tullessani ruokakaupasta ulos, pulpahti yks nimi päähän. Plop. Siinä se nyt on. Hmm... tuleekohan sille käyttöä? Mies ei tyrmännyt.

(.) ja nyt se miestäni vaivannut flunssa iski minuun [:@] Olen aika sitkeä tyyppi enkä usein saa perus syysflunssia. Tänään vaan just ennenkuin lähdin töistä, niin alko sattumaan nielussa (kuten miehellä 4 päivää sitten) ja sattumaan silmäluomiin. Voi halvatun 16 sanon vaan. Onneksi mies on nyt paranemaan päin, hän saa hoivata minua [:)] Aika liikkis oli kyllä kun kyseli että eihän flunssa vahingoita pikkusta [:)]

Ai niin, jotain positiivista sentään: muutimme n vuosi sitten uudisrakennukseen. Tuli joku kuukausi sitten tyytyväisyyskysely, johon vastasin. Nyt oli tullut sitten kirjattu kirje rakennusyhtiöltä ja ihmettelin mitä se oli. Olimme voittaneet kaikkien vastanneiden kesken järjestetyssä arvonnasta 200 euron lahjakortin stockalle! Jei! Sehän tuli sopivaan saumaan. Eikös yhdet turvakaukalot alustoineen irtoa tuolla hinnalla!
 
ONNEA Maizalle ja ssallalle Tytöistä ja vielä Mimmu87 onnea Pojasta!![:)][:)][:)] Lisätty: Madille myös onnittelut pojasta!
Pakko oli tulla katsahtamaan kuinka mennyt.

Kiitos iisi hehkutuksesta [:D]

Yönsäde lista oli hyvä, siitä voikin suoraan poimia ostoslistaan merkintöjä.

ja kaikille hyviä vointeja tai ainakin parempia[;)]
 
Olipas kiva yllätys Jenni74! Ja tosiaan tuli kyllä erittäin hyvään aikaan tuollainen voitto [:)] Onnittelut!
 
Olihan taas mukava lukea ultrakuulumisia! [:)] Itsellä pitäis vielä kärvistellä hieman päälle viikko [8|] Menis aika nyt nopeesti! Haluisin niin kovin lähteä jo katselemaan/ostelemaan vauvalle tarvikkeita, mies vaa on sitä mieltä että vasta rakenteen jälkeen. Ja hän haluaa erittäin kovasti tietää kumpi on tulossa, meinasi että jos ei pikkunen rakenneultrassa näytä kumpaa sukupuolta on niin hän varaa yksityisultran [:D]
 
Tänään ei pikkunen oo potkinu yhtään, heti oon huolesta kipeenä! [&:] Kävin eilen toimintakykytesteissä työpaikan puolesta ja siellä piti tehdä vatsa- ja selkälihasliikkeitä. Kerroin toki olevani raskaana ja hän jätti yhden liikkeen testaamatta. Nyt sitte mietin,että jos pikkuselle käyny jotain kun ei tänään ole potkinu? [:o] Eilen kyllä potki testien jälkee, illalla tuli pistävää kipua tonne alavatsaan ja tänään hieman kivistäny. [&:] Täytyy nyt katsoa josko illasta kaveri ilmottais ittestään..
 
Hyviä vointeja kaikille! [:)]
 
 
mullaki yks päivä jäi potkimiset väliin.. silloin olin kans huolissani. mut seuraavana päivänä taas jatkui kunnon monotukset.
Eilen ja myöskin tänään on potkinu niin kovasti että pahaa välillä tekee.

Hui että aika on hurahtanu nopeesti huomenna ois jo 18. viikko :o ei oo ku enää pari viikkoa rakenneultraan.
Ja seki viel nopeentaa aikaa kun oon nukkunu ihan mahdottomia määriä.. työttömänä kun olen niin voi nukkua ihan mihin asti vaan mutta ei ny kummiskaa haluis nukkua siihen yli puolenpäivään asti. Onneks sain nyt tasattua hiukan rytmiä.. ja rytmi varmaa tuleekin kun vauva alkaa enemmän meuhkata masussa.
 
Jenni: Wou, mikä tuuri! Mä en ikinä voita mitään [>:] Niinhän sitä sanotaan, että lapsi tuo leivän tullessaan [:D]

mmj: Toivottavasti tulee illalla monotusta [:)]

Flunssa ei oo vielä iskenyt. En yleensä näin syksyisin sairasta. Jännittää vähän, kun alkutalvesta on yleensä tauti iskenyt...toivottavasti ei tarvi kipeenä synnyttää.

(.) Tänään soitin neuvolaan, kun oli jo eilen alkanu vasemmassa lonkassa jomotusta...ennen ei ole ollut noin voimakkaana. Tästä se varmaan lähtee [:)]
Nyt illalla tuli jo selkeää monotusta etuvatsaan. Ärsyttää vaan, kun on aika yksittäisiä liikkeitä. Ja ultraankin vielä yli pari viikkoa... Joo, siis mä oon hirveän malttamaton ihminen. Mulle kaikki heti! [:D]
 
[:)] MOIKKA RAKKAAT PALSTAYSTÄVÄT [:)]


MAIZA: Tännekin vielä suuremmoiset ultra onnittelut
Ja onnea TYTÖSTÄ [:)][:)].Tytöt ja pojat ovat ihania [;)][:D]
P.S.Pakko on taas uteliaana kysyä,että mitäs sulle se Kiinalainen kalenteri lupaili [;)]?


SUKRIS: Pidän täällä sinulle ihan hirmuisesti peukkuja,ettei selkäkipusi vaan kovin pahaksi tule [:)][:)][:)]
Onko sulla mahdollisuutta käydä fysioterapeutin luona näin raskausaikana?
Hältä saisi varmasti hyviä venytys ja harjoittelu ohjeita tuohon selkävaivaan.
Ellei sinulla siis jo ole niitä ( varmaan onkin [:)] ).
Ja sitten muistat kyllä käydä tutkituttamassa tuon selkäsi,kun vauva on vähän isompi ja pääset käymään lääkärillä.
KIITOS tuosta listakehusta [;)]..Kyllähän siitä ainakin puuttui vielä kantoliina ja/tai rintareppu sekä vaunut [;)]


JONKURA: Mulla on joka raskaudessa kuulunut vauvan sydänäänet hienosti rv 10-12 ensimmäistä kertaa.
Nyt tässä raskaudessa,kun kävin neuvolassa toisen kerran rv 14+0,niin sydänääniä ei meinattu saada millään kuulumaan.Täti kuunteli ja kuunteli ja vaihteli anturan paikkaa.
Paniikki oli kova.Sitten täti sanoi,että mene istumaan vähäksi aikaa ja sitten kokeillaan uudestaan.Noin kymmenen minuutin päästä kuunneltiin uudestaan ja kas kummaa..heti alkoi kuulumaan jumputus [:)]
Vauva sattui olemaan ekalla kerralla vain niin hyvässä piilossa,ettei heti löydetty sydänääniä.
Jospa sulla ei neuvolan täti vaan osannut etsiä oikeesta paikasta sydänääniä [8|]?
Kannattaa vaan sitkeesti yrittää löytää sydänäänet ja jos ei millään heti löydy,niin menet istumaan vähäksi aikaa ja sitten yritätte uudelleen kuunnella!!
Eiköhän teidän vauvalla kaikki ole hyvin,kun ultrassa näkyi syke ja eläväinen yksilö [:)]


IISI: KIITOS [:)]..Hyvä,että lista kelpasi [;)]
Siihen voi siis lisätä sen kantoliinan ja/tai rintarepun sekä ne vaunut [:)]
Ja varmaankin siitä uupui vielä miljoona muuta asiaa [;)]


SSALLA: Sinullekin MAHTAVAT ULTRA-ONNITTELUT [:)][:)][:)][:)]
Niin ja TYTTÖ onnittelut [:)]!!
P.S. Pakko sinultakin kysyä,että kumpaa teille se Kiinalainen kalenteri lupaili [;)]


TÄHTIYS: Hyvä,jos siitä mun väsäämästä listasta on edes jotain hyötyä [:D]


VAUVATARVIKELISTA: Lisään siis vielä viime kertaiseen väsäykseeni tuon kantoliinan ja/tai rintarepun sekä vaunut.Kuinka minä nyt ne oikein unohdin [8|][:D]
Siis meille on ollut ihan ehdoton kantoliina+rintareppu.Kun asutaan täällä maalla ja minä käyn navetalla ja ulkona töissä,niin on huippu hyvä systeemi ottaa vauva mukaan töihinn joko liinaan tai reppuun [:)][:)]
Ja vielä,kun me olemme kovia metsässä kulkemaan,niin rintareppu on ehdoton vauvan kuljetuksessa [:)]
Vaunuja me ei täällä maalla niin edes tarvitakaan;tosin on meillä sellaisetkin olemassa [;)]..nimitän niitä navettavaunuiksi [:D].Ovat sen verran rähjäiset [:D][:D]


( . ) Oksensin eilen yhtäkkiä yllättäen ja pitkästä aikaa.
Vein koiria aamulenkillä,kun ihan yhtäkkiä kesken lenkkeilyn oksensin pari kertaa [:'(]
Koirat olivat ihmeissään,kun kesken lenkin kyökin.


Eilen kävin sitten lääkärissäkin,kun tuo olotila eli hengenahdistus paheni [&:]
Lääkäri määräsi heti kortisonilääkityksen eli Beclometi.Ja sitä otan nyt säännöllisesti 2x/vrk.Ja sen lisäksi on sitten vielä se Ventoline tarvittaessa.
Eli nyt on sitten kunnon astmalääkkeet käytössä.
Harmittaa vaan itseäni,kun joudun käyttämään kortisonilääkitystä raskausaikana.
Vaikka lääkäri vakuutti,että se on turvallinen lääke.
Mutta toki ymmärrän,että tässä nyt ajatellaan vain ja ainoastaan äidin ja vauvan parasta!!

Hitsti..mulla on rakenneultra vasta 11.10. eli rv 21+6 [:'(]
Ennen mulla on ollut aikaisemmin.
Johtuu vissiin nyt siitä,että ylilääkäri tekee ultran..ehkä tai sitten ei [;)]


IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 19+2
 
Takaisin
Top