Syyskuun supinat

Meillä kesti viikon yöheräilyt, nyt on taas nukkunut täysiä öitä. Toivotaan että teilläkin tasottuisi taas yxvaan !
Ai että mua ottaa päähän mun tyhmyys... Ostin eilen pojalle kengät ja kaupassa oli olevinaan niin hyvän kokoiset. Kotona otin laput pois ja kirjoitin niihin nimen... Ja tottakai kotona kokeillessa ne olikin sitten pienet. Ja ei voi enään palauttaa... :D sinne meni 50e. Tarvii yrittää myydä ne eteenpäin, että sais edes osan rahoista takasin. Ärsytystä kyllä lievensi se että löysin kirpparilta tänään pojalle kumpparit, karvavuorella 3eurolla :)
Ainiin, poika oppi toissa päivänä osoittamaan kädellä :P nyt osoitellaan kaikkea ja äiti nimeää esineitä :D taputuksesta ei vieläkään tietoa...
 
Kyllähän minä lopulta sitä tissiä "sorruin" antamaan, sen jälkeen unet jatkuivat seitsemään. Tänään tosin todettiin hammashoitajan kanssa, että ylös on jo viereen uusi hammas tuloillaan, eli toivotaan sen jälkeen pääsevämme edes hetkeksi takaisin normaaliin rytmiin :).
 
Nukkuuko muilla vaavit jo omassa huoneessaan? Me vaihdettiim tänään huonejärjestyksiä ja tehtiin tytölle oma huone. Tyttö nukkui välillä yöt tosi levottomasti, havahtui lattian narinaan, miehen herätyskelloon tai muihin ääniin. Toiveena olisi että nyt yöt rauhoittuu ja kaikki saisivat paremmin nukkua. Mutta.. minua vaan silti mietityttää miten tämä tulee sujumaan. Entäs jos joudun toisesta huoneesta joka yö juoksemaan imettämässä tai tuttia nostamassa. Jos vaikka meneekin yöt vaan levottomammiksi kuin ennen. Huoh, aikahan sen näyttää miten käy. Sitten vaan uusi huonekalujen roudaaminen jos ei näin onnistu :O
 
Kannattaa kokeilla! Meillä on nukuttu useampi kuukausi omassa huoneessa. Tosi hyvin on nukkunut. Kun vielä imetin, olihan se hommaa juosta siellä toisessa huoneessa, mutta itsekin nukuin paremmin näin. Välillä itseä surettaa, että siellä pimeässä ne pikkunen nukkuu ihan yksin, mutta sitä pikkusta ei tunnu haittaavan :)
 
Wuhuuu! Vihdoin pääsin tänne takasi!
Olin sukukokouksessa laivalla 3vk sitte ja mulla hävis puhelin. Luulin et se varastettiin joten itkupotkuraivaritpaniikkiahistus tuli kun KAIKKI kuvat meni jne. Noh, oon nyt käyny perheneuvolassa juttelemassa ja tuli puhetta tästä puhelin episodista niin laivayhtiö oli laittanu hänelle s.postia (sen käyntikortti kadonneessa puhelimessa) et se on löytyny! Ja nyt! Mulla on vanha puhelin takasi ja uus puhelin käytössä ja sain tänne salasanan ja aaaaaaaa en kestä! :D tää on ihmeellistä, vielä löytyy niitä hyviä ihmisiä :Heartred
 
Meillä neiti muutri omaan huoneeseen 6vko iässä ja yöt rauhoittui jo silloin tosi paljon sekä äidin että vauvan osalts. Nyt nukuttu jo 4kk kokonaisia 11h öitä (lukuunottamatta satunnaisia poikkeamaöitä). Ja nyt nukuttaminenkin hoituu jo sekä isin että äidin toimesta unimusiikin ja iltasadun avulla :)
 
Meillä pinnis vielä meidän sängyn kyljessä kiinni, laidat korkeina tosin. Mutta toinen aiheeseen liittyvä kysymys, käytättekö yövaloja?
 
Meillä ei oo. Kun menee nukkumaan, pidän päällä, mutta kun nukahtaa, sammutan. Ei tunnu haittaavan. Oon kyllä välillä miettinyt olisko tarvis. Mutta vaikka pimeässä välillä heräilee tai muutan vääntää, ei pelästy että on pimeässä.
 
Ei meilläkään ole mitään valoa. Pimeään huoneeseen käy nukkumaan ja pimeässä herää :)
Apua! Mulla on viiminen vapaapäivä ! Huomenna töihin ja poika päiväkotiin ! :eek: Ja aivan ristiriitaiset tuntemukset. Toisaalta olen innoissani ja toisaalta paniikissa :D
 
Meidän poika se sitten on taas kuumeessa ja flunssassa, hyvä kun edellisestä ehti toipua. Varmaan saa taas "turhan takia " käydä terveysasemalla jonottamassa. Poika on lisäksi tosi väsynyt ja ei halua / jaksa yhtään olla itsekseen lattialla leikkimässä, mikä on outoa häneltä.

No, oli kuitenkin huippuhauska vkl muuten, kävin työkavereiden kanssa seinäkiipeilemässä ja sitten meillä oli varattuna saunatilat kattoterassilla sijaitsevine paljuineen... Ihanaa! :)
 
Niin ja meilläkään ei ole yövaloa, poika nukkuu enimmäkseen omassa sängyssään meidän huoneessa. Aluksi mä laitoin yövalon kun imetin tms mutta kyllä sitä nykyään toimii niin automaattisesti että liekö sitä silmiäkään aina aukaisee kun pojan nostaa viereen :D monta kertaa oon herännyt ja hämmästynyt kun poika nukkuu vieressä :D ei hajuakaan, milloin oon pojan viereen ottanut, oonko syöttänyt vai en...

Omaan huoneeseen siirtoa mietin aikaisintaan vuoden iässä. Tällä hetkellä ei meillä toimisi yhtään. Sitten kun yösyötöt loppuu niin vois harkita. Varmaan teen sen niin, että aluksi nukun pojan kanssa muutaman yön siellä sen huoneessa... Tai isänsä saa nukkua pojan kanssa. Saa nähdä. :)

Mukavaa ja stressitöntä työn ja päiväkodin aloitusta teille Ronja! :)
 
Kehnosti meni meidän aloitus omaan huoneeseen kun juuri ekana yönä tyttö alkoi yskimään eikä saanut nukutuksi. Toinen yö vähän helpompi mutta sitten tietää kun tuo flunssa helpottaa. Tänään oli sitten jo kuumettakin ja nenä vuotaa ihan solkenaan. Voi pientä raukkaa :-(
 
Niin ja meillä on pieni yövalo käytössä, joka antaa sen verran valoa että näkee tutin yöllä etsiä ja on mukavampi tarvittaessa imettää. Tuttia saakin välillä oikein etsimällä etsiä, varsinkin unenpöpperössä :-D Esikoisella ollut myös yövalo pitkään käytössä. Itsekin nukun paremmin jos jostain tulee vähän valoa kuin ihan pilkkopimeässä.
 
Tsemppiä päiväkotiin ja työelämään paluuseen Ronja!! Voin kuvitella juurikin nuo fiilikset! Varmasti kivaa ja jännää samaan aikaan. Ja tsemppiä flunssapotilaille! Nyt on ihan hirveesti tautia liikkeellä :sad001 Meilläkin toinen nuha ihan vähään aikaan. Onneksi on toistaiseksi nuhaan jäänyt. Nenäimuri on kovassa käytössä!
Ja nyt rasti seinään! Kökköruokaa syötiin tänään ekaa kertaa ilman oksuja. Jee :)
 
Ei oo meilläkää yövaloja käytössä :) ja mullon pojan 5 tuttia yöpöyvällä jos hävittää yöllä tuttisa, niin ei tarvii ku pöyvältä ottaa ja laittaa suuhu :D aamulla kun petaa pedin, niin siinä löytyy samalla kaikki tutit :D Oon kyllä tosissani miettiny kans omaan huoneeseen siirtämistä, ku kuitenki nukkuu koko yön (tutti episodeja lukuunottamatta), mut en kyllä vielä raaski sitä tehä xD ehkä vuoden iässä sitten vois sen siirron tehdä :) eikä siihenkään enään kauaa ole :eek:
 
Sama homma Lilliputtis. 49m2 kaksio. Ei tarvi miettii :D Paitsi muuttoa ehkäpä ensi kesänä..
 
Eniten tässä pojan flunssassa harmittaa se, että ruoka ei taaskaan maistu. Edellinen flunssa alkoi n. 3 viikkoa sitten ja ruoka ei maistunut kahteen viikkoon, nyt kun vihdoin ja viimein ruokahalu palasi, niin taas sama homma alkaa alusta. Muutenkin poika on niin pieni ja painoa pitäisi saada lisää... Tänä aamuna poika sitten söi oikein innoissaan desin verran puuroa, niin eiköhän kohta oksentanut kaiken ulos :sad001 tuo limaisuus sen todennäköisesti siis teki, en usko että on oksennustauti.

Paranemisia myös teille velvetia! Kurjaa kun nämä pikkuiset on kipeänä :Heartred yritätte sitten uusin voimin sitä omaan huoneeseen siirtymistä, kunhan tyttö paranee!
 
Meillä palaa makkarissa hämärävalo niin kauan kun me mennään nukkumaan. Typy ahdistu nukuttaessa pimeestä huoneesta, niin jätettiin se päälle ja avot nukuttaminen helpottu. Ei tarvii sit herätä yksin pimeessä huoneessa jos sattuu heräämään ennen kun mennään nukkumaan.

Omaan huoneeseen olis tarkoiutus siirtää marras-joulukuussa. Keskeneräinen on vielä kauttaaltaan huone. Kovasti ootan sen sisustamista :)
 
Takaisin
Top