Syyskuun supinat

Lilliputtis

Puuhakas puhuja
Se on syyskuu! :)

Mulla tänään vaaka kertoi, että viiden kilon pudotus on nyt totta. Se tarkoittaa siis myös sitä, että painan nyt vähemmän kuin silloin, kun aloin odottaa tyttöä. Ylipainokiloja on tarkalleen vielä 8,6 kiloa. Kyllä mä ne vielä selätän.

Luin, että toisilla kilot ei imettäessä lähde, ei sitten millään. Mullakin oli aika pitkä rupeama tuossa, kun ei tapahtunut mitään vaikka koko ajan söin samalla tavalla. Nyt sitten alkoi pudota taas. Näissä tunnelmissa eteenpäin siis.

Mulla on tänään fysioterapeutin aika, lonkan vikaa selvitellään vissiin koko syksy. Röntgenissä ei näkyny mitään, mut ei se kaikkia rustomuutoksia näytäkään. Pitää vaan käydä tietty "byrokraattinen polku" läpi ennen ku ne antaa lähetteen magneettiin...
 
Mulla ois tänään kehonkoostumusmittaus. 5kk on nyt yhdessä PTn kanssa treenattu ja -10,3 kg. Tänään nähdään mitä treeni ja ruokavalio on tehny kropan rasva-luhastasapainolle ja paljon on vielä matkaa ihannetulokseen.... kilomäärällisesti vielä 10kg. Mutta kyllä se siitä.

Meillä pikkuneititippui eilen rahilta naamalleen alas (n. 20cm korkeudesta). Ja vertahan siinä ikenistä tuli ja huuli turposi. Onneks ei käyny pahemmin. Rapatessa roiskuu... :sad001
 
Vau, hieno Lilliputtis ja Mama :) minä sain keväällä pudotettua ruokavaliolla 5 kg, kaikki on tullut takaisin :sad001 on sitä tullut kyllä herkuteltuakin. Paino nyt sama kuin ennen raskautta. No, jos sitä sitten joskus onnistuisi. Nyt ei ole jaksamista ja motivaatiota tarpeeksi.

Kävin eilen näöntarkastuksessa ja ostin uudet lasit :) kuulemma oli näkö "muuttunut " reilusti, edelliset lasit hommattu 2008. Tiedä sitten paljonko raskaus ja imetys on vaikuttanut näköön ja palautuuko näkö entiselleen kun imetys päättyy. Ennestäänkin jo -4 näkö, sitähän on kohta sokea kuin lepakko. :D olen kuitenkin tyytyväinen uusiin laseihin, ehkä vähän trendikkäämmät kuin nämä 7 vuotta vanhat :D

Joko täällä ekat aloittaa päiväkodin/työt? :) tsemppiä syksyyn :Heartred
 
Heipparallaa kaikki! :greet025

Täällä poju jo 10,5kk vanha, pituudesta ei oo tän hetkistä tietoa (käyttää 74cm sisävaatteita) ja kotipuntarilla käydessä painoi n. 8,5kg. :) Pitkä ja hoikka.. Reipas on syömään, touhukas ja iloinen vesseli. Saattaapi vierastella jos äiti ei oo lähellä.
Hampaita on alhaalla 2 ja ylhäällä 1 ja näyttäis toinen laita ylhäällä vähä pullottaa taas.
Vuosi on menny ihan hurjaa vauhtia! :excited001 äitiysloma loppui ja nyt ollaan kesälomalla vielä pari viikkoa ja sitte alkaaki hoitovapaa. Ite haaveilen että voisin pojan kanssa olla kotona vielä vuoden, jos talous sallii (ainaki mies ei ihan hirveesti oo pistäny vastaan. ) En vaan vielä raaski pistää hoitoon..
Toisesta lapsesta ei vielä haaveita (välillä tuntuu että haluaako ees enempää kuin yhden! ) vaikka poika onkin ollut tosi "helppo" ja tyytyväinen poika koko pienen ikänsä.

Viikko sitten lopeteltiin yömaito.. ja nyt onkin aamut alkanu aiemmin.. Oisko kellää vinkkiä miten saisi yöunta pidennettyä vaikka tunnilla aamulla? Poju menee unille 18:30-20:00 ja heräilee viimestää klo 7.. Tää oiski ihanne jos pysyis noin, mutta nyt alkanu tuon yömaidon lopettamisen jälkeen heräileen jo ennen kuutta, (tänään mm. 5 ! ) Saattaahan tää olla vaan vaihe, mut oltiin jo yhillä pitkillä päikkäreillä pitkän aikaa ja nyt viikon sisään muuttunu taas kahtiin päikkäreihin.
Toisaalta, eipä tuo muuten haittaa.. Sais vaa aamusta nukkua pikkusen pitempään, tuntuu ettei ehi aamusta oikeen mitään alottaa ku toinen on jo päikkärivalmis.. :sleep011

Vähän tulee täällä käytyä.. välillä kuitenkin käyn katteleen mitä tänne kuuluu! :smiley-ashamed005

Ihanaa alkavaa syksyä! :smiley-angelic003
 
JEE, lonkkavaivan syyksi selvisi paikoiltaan ollut SI-nivel! Nyt se on paikoillaan, mutta fyssari kertoi että raskauskormoneista johtuen se voi pysyä siinä puol tuntia tai päivän, ei voi tietää. Uus käsittely ens maanantaina.

Selvisin muuten yllättävän hyvin siitä, että seisoin maharellukkani ja raskausarpieni kanssa ekaa kertaa kokovartalopeilin edessä alusvaatteisillani. Tosin keskityin ehkä hieman vaan toisen puolen katsomiseen, oli toinen puoli lantiosta 1,5 senttiä korkeammalla ja nivel liikkumaton kumartuessa. Nyt vaan syviä vatsalihaksia...
 
Mä olin tossa elokuun alussa 9pv puhdistuskuurilla ja kiloja lähti 4 ja senttejä yhteensä yli 20. Nyt ku jatkanu terveellisiä elämäntapoja ja muistaa syödä niin 0.5kg lähteny per viikko. Eli yhteesä nyt n 6 :) vielä on paljon jäljellä, mutta en tuijota nyt vaakaa vaan peiliä. En niinkään halua laihtua vaan mielummin korvt sen läskin lihaksella. Niin hääpäivänä voi sitten olla tyytyväinen, onneksi on vielä 9kk aikaa :D
 
Mä painan tällä hetkellä saman verran kuin ennen raskautta. Tyytyväinen olen nykyiseen vaa'an lukemaan. Tai noh, ehkä 1-2kg vois vielä pudottaa, mutta ei sen enempää. :)
Meillä on huomenna ensimmäinen päiväkotiin tutustuminen edessä. Jännittää kauheesti. Toinen tutustumiskerta on sitten lähempänä päivähoidon aloitusta johon on enään kolme viikkoa. :)
 
Mulla paino tänä aamuna 6,5 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Enää ei kyllä tarttis tippua :).
 
Mulla on 10kg jäänyt mutta jääköön. Aikaa tai energiaa tai kiinnostusta mihinkään laihduttamiseen ei tällä haavaa edes ole. Hyvännäköinen olen jokatapauksessa, että ei noi liikakilot onneksi itsetunnon päälle käy :D
 
Joo siis tuo munkin paino on siis sellainen et painan vähemmän kuin ennen raskautta. Raskauskilot tippu kuukaudessa kun oli oikeastaa pelkkää nestettä.
 
Mullakin tippui raskauskilot supernopsaa, noin kuukaudessa. Nyt kun imetys on vähäisempää, huomaa, että kilot hiipiikin pikkuhiljaa ylöspäin. Pitää alkaa lopettelemaan tuota herkuttelua. Paino kävi jo raskautta alempana, nyt ollaan samoissa kun ennen raskautta. Tosin kaikki lihakset on mennyttä... Että jonkilainen treeni olis ihan paikollaan.. Aika vähäiselle on jäänyt.
Selkä reistaa täälläkin. Varmaan vanhat vaivat ja löystyneet paikat ja olematon keskivartalon tuki. Jos sais nyt Pilateksen avulla kuntoon. Tosin voi olla tuo samainen si-nivelkin.
Että summa summarum, pitäisi saada vähitellen taas mamma kuosiin :D Paino ihan ok, mutta treeniä treeniä :)
 
Voi meijän pikku neiti oli ihana kun laitoin nyt illalla nukkumaan, nukahti ja pian sängystä alko kuulumaan "ääiiitiiii, äiiitääää, äiiiitiii.." Taitaa se pienen eka sana olla äiti :Heartred unissaan höpötti.. Rakas kultapallo :Heartred

Mä olen kans nyt päässy takas lähtö painoon, mutta huomaan että lihas on muuttunut läskiksi... piru vie.. Edelleen oon siis isommassa kunnossa kuitenkin. Pöh. Tarttis saada lihakset taas kuntoon, ja kun emmää millää jaksais :D tarttis saada se alku sykäys ni sit lähtis taas urheilu rullaa..
 
Joo mullahan on ylipainoa se 15 kg, sille kyllä tarttis tehdä jotain, mutta tässä sit taas istutaan sohvalla syömässä suklaata :D Stork, sulla on hyvä asenne, pidä toi :wink onhan sitä itekin niin hyvännäköinen että jos ois vielä laihakin niin kateellisia akkoja pyörisi ympärillä kyräilemässä ja kiinnostuneita ukkoja haitalle asti :D
 
Muokattu viimeksi:
Niin ja piti onnitella painoa tiputtaneita! Siinä on aina hommaa, hienoja saavutuksia! Ja todellakin Stork, oikea asenne! En mäkään mikään laiha ole, tyytyväinen tällä erää kuitenkin :) Paitsi tosiaan näihin löysiin lihaksiini :D
 
Mulla ne raskauskilot jäi synnärille, mutta kun olin raskauden alkaessa jo kymmenen kiloa ylipainoinen! Ja muutama kilo tuli tossa ekan puolen vuoden aikana. Nyt kuoletan kaikki. Toki motivoi tässä terveelliset elämäntavat ja niiden ylläpitäminen muutenkin, kun marraskuussa on sokerirasituskin sit edessä...
 
Päivä alkoi hyvin. Heräsin ajoissa. Kävin rauhassa suikussa (pesin jopa hiukset). Meikkasin ja käytin koirankin ennenkuin pikkumies heräsi. Sitten jäbäleissön nousi ylös ja aamutoimet sujuivat sutjakkaasti ennen muskariin lähtöä. Muskarissa oli ihan huippukivaa ja pikkujäbä nauroi iham hirveästi! Huippu vetäjä kyllä! Syötin välipalaa ja käytiin vielä kaupoilla. Prismasta kävin hakemassa tarpeet kanavuokaa varten. Tultiin kotiin. Laitoin nuoren herran syöttikseen istumaan. "Laitan nopeasti uunivuokaan ruuat ja uuniin niin on sitten päikkäreiden jälkeen valmis ruoka." --- syöttötuoli 3cm liian lähellä pöydän reunaa--- arabian ihana uunivuoka pöydän reunalla kanat jo valmiina sisällä ---- käännyn hakemaan mausteita --- käännyn takaisin --- pienet tahmatassut ovat kiinni uunivuoan reunassa --- pieni katse tarkentuu --- käsi vetäytyy taaksepäin ---- "EI" huudahdan --- räks ! ----- onneksi ei sattunut mitään! Uunivuoka räsähti tuhannen pillun päreiksi ja ajatus pikaisesta ruuanlaitosta ja päiväunista uusiksi. Lapsi pinnasänkyyn, imuri esille ja hommiin. Nyt viimein sängyssä, nukkuva pieni vieressä, mutta maha kurnii, enkä tiedä mitä nyt laittaisi ruuaksi. Ehkä mun lounas on sitten eilistä mustikkapiirakkaa. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
 
Mä olen itkeny täällä vähän väliä kun nää jossain uutiskuvan siitä hukkuneesta pakolaispojasta. Mun sydämeen sattuu niin paljon. Aina valitetaan siitä miten huonosti itsellä menee, minäkin sorrun siihe, mutta kun se tosiasia on että jollain menee aina huonommi ja todellisuudessa se oma tilanne ei yleensä edes kaihean huono, jos nyt ei hyväkään. Niin ainakin edes kohtalainen. Miettikää sitä äitiä joka on pukenut lapselleen viimeistä kertaa päälle siinä toivossa että kohta jossain olis hyvä elää.
Mä niin rakastan tuota mun juuri nyt uinuvaa rakkauspakkausta, joten voin vain kuvitella sen äidin tuskan.
Joo suomen talous kusee ja tiukkaa enemmä ku muutamalla kansalaisella, mutta ollaan me sentään onnekkaita että systeemi edes jotenkuten yrittää pitää meistä huolta. Aina/usein ei mene ihan niiku haluttas, mutta eipä sentään tarvitse lillua lasten kanssa keskellä merta toivomassa parempaa elämää ja pelkäämässä pahinta.
Ei mulla muuta. Oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin.
 
Mä en edes halua katsoa sitä kuvaa, enkä muutenkaan lue uutisista esim. ISISn tekemiä kauheuksia otsikkoa enempää. Mulle riittää tieto siitä että maailmassa tapahtuu kauheuksia, ihan joka puolella, ilman kuviakin. Musta on jopa ikävää että ihmiset jakaa sitä kuvaa sosiaalisessa mediassa kun se voi ihan oikeasti herkimpiä järkyttää :sad001
Asiasta toiseen... Tuli tänään se mun tilaama toppapuku. Ajattelin jo avatessani että näyttää kovin pieneltä, olihan se lapsen päällekin pakko tunkea. Oli sopiva, melkein jopa pieni. Tarkistin sitten lapusta koon. Olivatkin lähettäneet 68 kokoisen 80 sijaan. Murr! Palautukseen menee.
 
Takaisin
Top