Syyskuun supinat

Tsemppiä Jonsku täältäkin! Aika hurja juttu! Onneksi näyttää siltä, että on jo paremmat fiilikset :) Meillä nyt ei varsinaisesti kauheita hulinoita ole, mutta muutamana yönä herännyt itkemään ihan kunnolla. Tätä ennen nukkunut jo 2,5 kk putkeen yönsä. Että jos tosiaan jotain tähän ikään. Viime yönä kyllä paukutteli ihan huolella kun heräs. Nukahti onneksi pian takaisin. Ei pliis mitään hulinoita tänne... Tsemppiä jälleen kerran yöheräilijöille!
Apua, mä en kyllä odota toista synnytystä :D Mies on sitä mieltä, että lisää vaan, mä en oo kyllä ihan vakuuttunut :D Enkä ainakaan missään nimessä vielä. Raskausaika meni tosi helposti, nythän sitä miettii, ettei toinen voi mennä yhtä hyvin. Ja synnytys oli sellainen etten oikeasti aio kyllä enää alakautta synnyttää. Hyvä että on edellisestä vieläkään kokonaan selvinnyt. Saapi siis nähdä, kuinka täällä läy toisen suhteen :)
 
Olipa täälläkin taas melkoinen hulinayö! Tsemppiä Ronja, raskasta yöllä kantaa pikkuista ja kuunnella itkua. Meillä se levottomuus on taas tasaisesti pahentunut, viime yönä taisi poju herätä paukuttamaan jaloilla sänkyä tai Konttaamaan ja rauhoittui vain tissille ainakin seitsemän kertaa aikavälillä 21-04.30, kunnes luovutin ja otin pojan viereen, sitten nukuttiinkin puoli kasiin asti rauhassa. Kuulostaa niin monella jopa aiemmin hyvin nukkuneilla olevan jotain levottomuutta ilmassa, että oisko taas joku kehitysvaihe, ehkä eroahdistusta.

No, oli kuitenkin kiva herätä kun poika ryömi ensin minun kainaloon halimaan ja sitten könysi ihan oma-aloitteisesti mammahörpyille, oli kyllä huvittava asento kun olin kyljellään ja poika roikkui siinä "ylemmässä " tississä :D ja ihana aamukävely raikkaassa ja aurinkoisessa ilmassa, nyt poika torkkuu sohvalla :Heartred selvitään tästäkin päivästä.
 
Kyllä se varmaan ikään liittyvää on, kun muillakin samaa ilmassa. Tsemppiä meille, sitä tarvitaan ! Nyt sitten nukkui 45min päikkärit äskön. Yritän kyllä vielä saada nukkumaan toiset iltapäivällä, eihän toi voi millään riittää, kun on kuitenkin jo 7 herännyt :eek: Noh, saas nähdä suostuuko nukkumaan toisia, kun on sitkutellut jo monta päivää vaan 1-1,5h yksillä päikkäreillä... Onneks pojan kummitäti lupautui ens viikolla tulemaan lapsenpiiaksi niin pääsen shoppailemaan ITSELLENI vaatteita ja pojalle tarvittavat kamppeet päiväkotia ajatellen :P
Niin ja vaikka onkin hieman raskas vaihe menossa nyt kun omaa aikaa ei juuri ole, niin olen aivan super onnellinen siitä että pojan isä on nyt käynyt tutustumassa lapseensa ja on jopa innoissaan isyydestä :) Sunnuntaina olis tarkoitus mennä käymään isän puolen vanhempiin tutustumassa. Kamala kuinka jännittävää, minäkään en ole heitä koskaan tavannut! :)
 
Täälläkin on unihulinoita ollut pari viikkoa, tosin osittain ainakin flunssasta johtuvaa. Viime yö oli viimeinkin ihan eri luokkaa, 9,5 tuntia yhdellä tutin nostolla! Ja tänään vain yhdet päikkärit 2,5 tuntia. Näitä lisää kiitos :-)
 
Sanokaas nyt viisaammat joilla on/on ollut lapsia päivähoidossa että mitä mun nyt kannattaa viedä sinne päiväkotiin vaippojen ja vaihtovaatekertojen lisäksi? Mietin et helpointa varmaan olis viedä sinne kuravaatteet ja sit vaan tuoda kotiin tarvittaessa pesuun ? Ja varmaan vaihtohanskat ? Mä oon kyllä ihan pihalla kaikesta... :D Entäs villasukat? :P jos vaikka onkin kylmempi ku olen lähtiessä kotoa arvioinut :D Apuja kaivataan :D Niin ja sit se ikuinen kenkä ongelma mistä täälläkin on puhuttu... Sellaset pitäis kans metsästää jostain. Ne pitäis tietysti olla vedenpitävät, mut tarvii varmaan lisäks ostaa kumisaappaat... Tehdäänkö näin pienelle jalalle edes kumppareita? :D
 
Esikoisen päiväkodissa oli omat hyllyt kuravaatteille ja käytettiin niitä tosiaan vain pesussa kotona aina välillä. Meillä ei edes ollut toiset kengät vedenkestävät vaan ihan normilenkkarit tms. Lisäksi lasten omaan kaappiin mahtui säilöön varahanskat ja muita varavaatteita. Mieluummin laittaa varalle ne villasukatkin :-) Päiväunille mennessä sai olla aina oma kotoa tuotu unikaveri mukana. Muuta en muista että ois tarvittu.
 
Mukavaa kuulla Ronja :) teki varmaan terää nukkua välillä hyvin. Jospa se teillä ois ainakin toistaiseksi pahin vaihe selätetty!

Päiväunet on meillä kyllä sujuneet koko ajan ihan hyvin, yhdet pidemmät ja yhdet tai kahdet lyhyemmät... Mutta nuo yöt! Viime yönä otin pojan viereen kun oli taas niin levoton, ajattelin että vieressä nukkuis hyvin... Kaikkea muuta! Poika kääntyili koko yön, parahti sitten itkuun jos ei ollutkaan hyvä asento, kävi välillä hereillä höpöttämässä, tiputti tuttia... En edes tiedä monesti herättiin, pisin unipätkä varmaan joku reilu tunti... Paras yö nyt viikon aikana oli neljä herätystä. Alkaa kohta usko loppumaan että meillä koskaan nukutaan hyvin. :sad001 Ei vielä yhtään kokonaista yötä ja vain muutama kahden heräämisen yö.
 
Toivottavasti olis takana päin Justiina! :) Ootteko te kokeillut minkäänlaista unikoulua yöheräilyihin ?
 
En ole kokeillut, jotenkin olen toivonut, että vauva pikkuhiljaa vähentäisi yösyömisiä, niin kuin kävikin ennen kuin tuli taas joku kehitysvaihe. Olen ajatellut niin, että kunhan vauva on 1 v, voin turvallisemmin jättää yösyötöt pois vaarantamatta imetystä. Tuntuu, että tähän tilanteeseen ei unikoulu edes auttaisi. Varmaan sitten talvella jotain sellaista voisi kokeilla jos vielä tarvetta :) Meillä kyllä käydään kaikki oppikirjojen vaiheet läpi ja perusteellisesti :D poika on tosi herkkä ja melko suuritarpeinen. Mutta eiköhän tämä tästä :)
 
Tsemppiä Justiina! Meilläkin oli illat ja yöt ennen mun sairaalareissua yhtä tuskaa, mutta kun mua ei ollut ni tuli vähän kuin tahaton unikoulu, jota nyt yritetään jatkaa. Illan puolentoistatunnin nukutusrumba on lyhentynyt noin 15minuuttiin, yön 4-6 herätystä yhteen JA nyt isä hoitaa nämä kaikki. Toki takana vasta kolme yötä, mutta toivotaan nyt että "ei niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin" :)
 
Onks teil muuten sellasta fiilistä joistain foorumilaisist ett ihanku ne ois 'kavereita'? Mä kun oon tässä ryhmässä ollu mukana ihan alusta saakka niin tuntuu joskus ett tää ois ihan oma mammakaveriporukka. Ja sit joitain melkeen ikävä ketkä on 'tippunu matkasta' pois vauvan tultua... ihme juttu.
 
Onnea Lilliputtis! Ja vähän samat fiilikset Stork! On se niin mahtavaa kun on täällä asiallinen porukka, jolle voi purkaa tai kysellä neuvoja!
 
Mä en ymmärrä. Meillä on nukuttu tähän asti tosi hyvin jo jonkin aikaa, vähintään 10 tuntia putkeen. Nyt kitistään _taas_ viisi tuntia nukahtamisen jälkeen, vaikka pitkään tulossa ollut hammas tuli jo läpi. Tissiä en mielellään antaisi, kun tiedän pärjäävän ilmankin, eli tassuttelua koitan ja eikös mieskin alkanut osoittamaan mieltään, hirveällä kolistelulla lähti viereiseen huoneeseen nukkumaan. Puuh, ei mulla muuta.
 
Takaisin
Top