Hanimami: Kyllä muutama hengenvato jäi väliin, kun luin ekan viestisi. Onneks sydänäänet pamppailee ja muutenkin uskon, että kaikki on kunnossa [:)]
Alkoholista: Ite olen ollut melkoinen punaviinin ystävä. Siis mitä järkeä on tehdä ihana illallinen, jos sen seurana ei ole hyvää viiniä... Tälleen olen ajatellut, eli kyllähän hippasen plussattuani pelkäsin, että mitenkä jätän punkun pois aterioilta. Mutta sitten kas kummaa, koko litkun ajatteleminenkin saa mut voimaan pahoin, eli ei ole ollut mitään ongelmaa. VOipi olla, että alkoholittomuus jatkuu raskauden jälkeenkin...
Alkoholin suhteenhan on se ongelma, että kukaan ei osaa sanoa, mikä määrä on turvallista raskaanakin nauttia. Kun asiasta ei oikein voida tehdä tutkimuksiakaan. Onneksi [;)]. TIedetään, että alkoholilla on vaikutuksia sikiön kehittymiseen, mutta määrästä ei tiedetä. Eli voi ihan hyvin olla turvallista ottaa lasillinen kerran viikossa, mutta sitä ei vaan voi kukaan sanoa varmaksi. Jokainen oman fiiliksensä mukaan.
SIkapiikistä: Kävin ottamassa sen alkuviikosta, kun joudun olemaan välillä sosiaalisessa ammatissa ja lasten kanssa tekemisissä. Lisäksi vauva saa samalla suojan mahdollista syksyn aaltoa vastaan. Oon kyllä aiemmin aatellut, etten mitään rokotetta ota ja pistänyt epidemiat median ja lääkefirmojen rahastuksen piikkiin. Nyt neuvolassa puhuin asiasta lääkärin kanssa ja päätin rokotuttaa itteni. Käsi on ollut kipeä ja rokotuskohta punoittaa, mutta muuten en oo oireillut rokotteesta mitenkään.
Omaa ja parisuhteesta: Meillä on miehen kanssa aika jännittävää tämä kaikki, koska kummallakaan ei ole ihan lähipiirissä raskauksia ollut. Mies on ihan kympillä kaikessa mukana, ei se edes päästäisi mua yksinäni ultriin tai valmennuksiin. Se haluaa ehdottomasti olla osa tätä raskautta. Eli me molemmat ollaan raskaana [:D]. En kyllä jaksaisi ilman hänen tukeaan, toivottavasti mies jaksaa mun pahoinvointirutinoitani ja mielialanvaihteluitani vielä syyskuuhun asti...[;)]
Odotan jo kauheasti, että alkaisi massu kunnolla kasvaa. Nyt on vielä lähinnä turvotusta ja kenties ihan pienenpieni kumpu... Voi, kun malttaisin olla kärsivällinen [8|]