Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt pelottaa aikas paljon. Heräsin tuossa tunti sitten siihen, kun jotakin valui pöksyihin. Vertahan se oli. Ei siis mitään pientä tiputtelua, vaan kunnolla verta. Pulssi nousi ja käde tärisemään. Nyt odotellaan, että pääsee lääkäriin 12.30. Nyt tosiaan pelottaa. Toivottavasti kaikki on hyvin. Verta vuosi sen kymmenisen minuuttia, eikä sen jälkeen ollenkaan, ainakaan vielä. jospa se oli vaan joku mikälie. Kai niitäkin voi olla? Kirjoittelen myöhemmin, mitä kuuluu.

HaniMami se voi olla ihan mitä tahansa. Oli kirkasta verta vai? Mä nyt en osaa ku toisen käden tietoja, mut kaverilla oli sama toisen lapsensa kohalla, tosin vuosi pidempään ku 10 min, eikä se sit onneks mitää vakavaa ollukaan. Etuajassa se tyttö tais loppujen lopuks syntyä.Mut yritä rauhottua ja lepäillä. Pidetään peukkuja ettei ollu mitä vakavaa.

HaniMami: Se voi olla ihan normaaliakin. Yritä olla hätääntymättä!
Mulla tuli kuopuksesta paljon verta rv10, niin paljon, että pyyhe piti laittaa housuihin ja taksilla päivystykseen.
Kuitenkin löytyi vauva ja kaikki oli kunnossa. Nyt se on kohta 6 vuotias ukkeli[:D]
Eikä koskaan löytynyt sata varmaa syytä moiseen..

TSEMPPIÄ!!

Seulonta ultrassa tuli käytyä maanantaina ja siellä se vauva kovasti liikkui, ei halunnut paikalla millään pysyä. Ei oikein vielä niskajuttuja näkynyt, mutta sai paljon kuvia. Seuraava ultra huhtikuussa. Koko viikon oon kärsinyt myös kovasta flunssasta. Tiistaina kun yritin siivota keittiötä, niin vuosin vähän verta, sitä sattui myös kun odotin kolmatta, joten pieni verenvuoto ei ole pahasta, jos on runsasta, niin sit pitää olla huolissaan. Mutta kyllä kolmannen kanssa vuosin tosi runsaasti verta ja luulin, että keskenmeno tuli, mutta ei vauvalla ollutkaan mitään hätää. Pitää vain muistaa ottaa rauhallisesti. Vauvankoko vastasi täysin laskettua aikaa!

Heippa kaikille!

Mie siirryn tuolta lokakuun odottajista tällepuolen :) LA 30.9 tänään varmistui kun kävin alkuraskauden uä:ssä. viimeisten kuukautisten mukaan viikkoja kasassa tällä hetkellä tasan 9. kuvien pituuden mukaan 9+1 yhdessä 9+3 :) hieman jo pieni liikkuikin! ja syke näkyi oikein hyvin :)

Yritystä meillä takana vain yhden kierron verran, mikä on ihme! sillä vuoden vaihteeseen saakka kiertoni on mm. pco:n takia ollut sellaista 50 päivää. Olimme varautuneet että voi vierähtää vuosikin ennen kuin mitään kuuluu...

Tammikuun lopulla odotin ovulaatiota saapuvaksi ja plussasinkin sen. Kun sitten oireet kestivät yli viikon, tein raskaustestin joka näytti niin selkeää postiivista. Olohan oli kuin halolla päähän lyöty [:)] Mieskin tokaisi ettei onni osu kohdalle kahta kertaa että menipähän lottorahat hukkaan! (silloin oli voittona se seitsemän miljoonan potti)[:D][:D][:D]

Noh, tässä sitä nyt sitten ollaan, sairaslomalla aivan jumalattoman pahoinvoinnin takia [:'(]mikään ei tunnu pysyvän sisällä ja oksentelua on aamusta iltaan...

Tervetuloa meidän puolelle piia84[:)] Sulla on kova lukeminen edessä, jos kaikki sivut aiot lukea läpi [:D]

Se pahoinvointi lieventyy pian.. tai toivottavasti lieventyy pian[:)] Mulla on nykyään vaan iltaisin huono-olo ja siitä tietääkin aina mennä nukkumaan[:D]

Jännittää hirmuisesti toi HaniMamin lääkärissä käynti.. pitää varmaa kone jättää päälle kun lähden ite sinne ultraan, ku tarkotuksenani ois lähteä sieltä sitten suoraan töihin.. riippuen tietty siitä kauanko siellä menee, mut jos taas menee se puol tuntia, ni sitten en käy kotosalla lukemassa uutisia. Mut illalla on kyllä pakko tulla kattomaan, et kaikki on kunnossa.

Tervetuloa piia84! Ja isot onnittelut Plussasta!!!

Mä kanssa jännään tuota hanimamia kovasti, vaikka eihän TIETENKÄ mitään ole vialla!!!

Purrille kiitokset itis vinkistä, saatanpa piipahtaa.

Kiitos, että jännäsitte mun puolesta. Heti pitää tänne tulla päivittämään tilanne.

Yhden yösiteellisen verran vuosin. Oli jo vähän paniikki, kun sitä tuli samaa tahtia, kun ois pissannu housuun. Sitten vuoto lakkas yhtä nopeesti kun alkoi. Lääkärissä ei enää ollut vuotoa ja rööritkin oli puhtaat. Sydänäänet kuulu tosi vahvoina. Ei mitään hätää, epäili, että istukka saattaa olla alareunassa tai jotakin. Tässä odotellaan ensi viikon ultraan, missä katsotaan sitten tarkemmin istukan sijainti ja onko hyytymiä kohdussa. Mutta näillä tiedoilla haluan uskoa, että kaikki on kunnossa, koska oon päättänyt, että tän lapsen on aika meille tulla, ilman keskenmenoakin ollut jo riittävästi tapahtumia tälle vuodelle. Nyt vaan rauhassa loppupäivä ja viikko. Taitaa olla totta, että ei pahemmin kannata stressailla, kun tää viikko on ollut itselle vähän kiireinen, nyt on vaan pakko hidastaa, ettei sen takia mitään käy. Ainakin sydän lyö edelleen, eikös se ole se tärkein asia[:)]

- Helpottunut odottaja

Minzkuli: On aika hurja tarina teidän tyttärellä - ihmekään jos elämää vastaan pitää kapinoida, jos äiti noin laittaa uransa lapsen ohi. Itselle on aina ollut selvää uraihmisenäkin, että jos jollain perheenjäsenellä on hätä - minä tulen ja autan niin kuin suinkin vain voin. Työnantaja saa luvan ymmärtää tuossa vaiheessa - ja sama tulee pätemään jatkossakin, tosin tässähän tulee olemaan tämä "äiti-hössötystä" -painoarvo. Välillä olen murahtanutkin, että se on kumma kun miehet saavat työyhteisössämme jäädä pitämään isyysvapaita, ylitöitä tai kuumepäiviä - mutta meille naisille se ei ole niin itsestäänselvää - kun ei muuten selviä tai "tee ainakin etänä"... No, enpä stressaa tästä sen enempää - pääasia että saa olla töissä ja on tarvittu sielläkin. =0)

Tuo on sangen totta tuosta miehesi uupumisesta, sillä elämään puuttuva ex ja pojastaan irtipäästämätön anoppi on aika huikea yhtälö. Koettakaa kestää. Uskoisin, että vauvanne luo teidän oman perheen raamit selkeämmiksi myös ulkopuolisille. Tytär on sitten haastavampi tapaus, kun ei voi tietää mihin hän ajatuksineen kääntyy. Täytyy toivoa, ettei hän koe itseään ulkopuoliseksi ja siitä syystä kapinoi kauemmaksi. Ajan kanssa hänestä saattaisi sukeutua ihanakin isosisko kun huomaa että perheen / vanhempien turvaa ja syliä löytyy heille molemmille ja omista kokemuksistaan saattaisi muotoutua voimavara. Saahan hänkin tässä tapauksessa uuden roolin isosiskona. Onko liian uskaliasta kysyä, kuinka hän on suhtautunut raskauteesi?

HaniMami: *Täällä tuuletetaan puolestanne!*

piia84: Tere tulemast joukkohon! Toivotaan, että pahoinvointisi helpottaisi pian. Saatko jollain pidettyä verensokerisi tasaisena?

Ihanaa nyt on EEG ohi ja pää on kuin palanutta paperia. Piti kuitenkin tulla lukemaan kuulumisenne ennen kuin menen vähäksi aikaa päiväunille. Tuon toimenpiteen aikana piti olla mahdollisimman rento ja miettiä mukavia asioita - onneksi oli eilen ultra niin sitä mietiskeli eilisiä ihmeellisiä näkymiä. Voi kun pian alkaisi tuntemaan liikkeitä!

joo tällä mammalla oli jännä päivä tänään... Työhaastattelussa kävin mistä palasin erittäin positiivisella mielellä :) ens viikolla pitäis sit saada tietää sainko paikan :) Hiukan viel jännittää et mitä sit jos saan paikan ja kun tulee ilmi et olen raskaana mut eiköhän se siit sit ajan kans selvii :)

Huomenna olis sitten vielä jännempi päivä ku olis ensi tapaaminen nappulan kanssa :) jännittää ja pelottaa ihan kauheesti. Mies tossa on yrittänyt vakuutella et kaikki on hyvin mut itsepäinen kun olen ni ei vaan meinaa toista uskoa.

Tänään ollut ihmeellinen olo koko päivän on huipannu ja ollu semmonen heikko olo vaikka oon yrittäny syödäkin säännöllisesti ja terveellisesti. Nyt itseasiassa tekis ihan hirveesti mieli kalaa ruuaksi. Jauheliha on tällä hetkellä pahin vihollinen hajun ja maun takia ei pysty paistaa eikä syömää [:'(]

Taivas!!! Tämä Syyskuisten keskustelu on kuin jännitysromaanista konsanaan[;)]

Hanimamin aamuisen viestin jälkeen jännitys tiivistyi tiivistymistään, kunnes tuli aivan ääneen syvä huokaisu.Hienoa,että kakki oli kunnossa,Halituksia!
 JA Sellanen juttu, ettei täältä noin vaan lähdetä!! [:D]

Tervetuloa Joukkoon vallattomaan piia84, täällä ei tuomita ja huumori on ehdottomasti sallittua.
 (Mietin tätä naurua katkeamispisteessä tietokoneella, ja mielikuva esim. 38 viikolla samassa tilanteessa naureskelemassa...hmm..saattaa olla että lirahtelee housuun yhdellä jos toisella)

Tänään sain vasta itsestäni irti, ja lähetin postitse äidilleni tulostetun kuvan ultrasta ja lisäksi kirjoitin siihen kauniin runon. Eli muutoma ystävä tietää, mutta ei meidän omat vanhemmat[:)] Toivoisin myös tuota HaliOnnittelua, en mitään hössäämistä...sellaista aitoa "olen onnellinen teidän puolesta". Tuota tuskin saan mieheni sukulaisilta, äitini varmasti halaisi, jossei olisi 400km päässä minusta. Huoks...

Noh, mutta jätetäänpä tihruttaminen ja nyt menen syömään itseni ähkyyn, ja valloitan sohvan peittoineen[:D]

huh!! kylläpä tälle päivälle on ollu jo tarpeeksi jännitystä. Onneksi pääsit niin pian tarkistukseen Hanimami ja mikä parasta että pikkuinen oli siellä kunnossa[:)] kyllähän tässä matkanvarrella tulee yllätyksiä, vaikka kuinka yrittää lukea ja kerätä tietoa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. nyt ei kyllä tarvii enää niin surffailla netissä kun tänne on tiensä löytänyt, jos joku askarruttaa tai huolestuttaa tai vaikka muuten vaan haluaa pölistä niin täältä löytyy lääke melkeen kaikkeen[:D] Ja tervetuloa joukkoon piia84[:)]

Maya_L en oikein ole saanut pysymään :/
kaikkeni teen että tämä olo helpottais mutta esim. aamulla sängynvierusruokakaan ei asiaa helpota... tämän päivän saldo ruoan suhteen onkin sitten 100g minttusuklaata ja kivennäisvettä päälle. Oon niin paljon kokeillu erilaisia ruokia että enemmän löytyy inhokkeja (oksentamisen takia) kuin mielitekoja [:D] se on vaan jännä, ettei paino ole pudonnut juurikaan vielä... mulla tosin on tätä vararavintoa käytettäväksi [;)]

Kiitoksia teille kaikille lämpimästä vastaanotosta! [:)] Täälläpä minäkin sitten alan pyörimään [:D]

Hanimami: Kyllä muutama hengenvato jäi väliin, kun luin ekan viestisi. Onneks sydänäänet pamppailee ja muutenkin uskon, että kaikki on kunnossa [:)]

Alkoholista: Ite olen ollut melkoinen punaviinin ystävä. Siis mitä järkeä on tehdä ihana illallinen, jos sen seurana ei ole hyvää viiniä... Tälleen olen ajatellut, eli kyllähän hippasen plussattuani pelkäsin, että mitenkä jätän punkun pois aterioilta. Mutta sitten kas kummaa, koko litkun ajatteleminenkin saa mut voimaan pahoin, eli ei ole ollut mitään ongelmaa. VOipi olla, että alkoholittomuus jatkuu raskauden jälkeenkin...

Alkoholin suhteenhan on se ongelma, että kukaan ei osaa sanoa, mikä määrä on turvallista raskaanakin nauttia. Kun asiasta ei oikein voida tehdä tutkimuksiakaan. Onneksi [;)]. TIedetään, että alkoholilla on vaikutuksia sikiön kehittymiseen, mutta määrästä ei tiedetä. Eli voi ihan hyvin olla turvallista ottaa lasillinen kerran viikossa, mutta sitä ei vaan voi kukaan sanoa varmaksi. Jokainen oman fiiliksensä mukaan.

SIkapiikistä: Kävin ottamassa sen alkuviikosta, kun joudun olemaan välillä sosiaalisessa ammatissa ja lasten kanssa tekemisissä. Lisäksi vauva saa samalla suojan mahdollista syksyn aaltoa vastaan. Oon kyllä aiemmin aatellut, etten mitään rokotetta ota ja pistänyt epidemiat median ja lääkefirmojen rahastuksen piikkiin. Nyt neuvolassa puhuin asiasta lääkärin kanssa ja päätin rokotuttaa itteni. Käsi on ollut kipeä ja rokotuskohta punoittaa, mutta muuten en oo oireillut rokotteesta mitenkään.

Omaa ja parisuhteesta: Meillä on miehen kanssa aika jännittävää tämä kaikki, koska kummallakaan ei ole ihan lähipiirissä raskauksia ollut. Mies on ihan kympillä kaikessa mukana, ei se edes päästäisi mua yksinäni ultriin tai valmennuksiin. Se haluaa ehdottomasti olla osa tätä raskautta. Eli me molemmat ollaan raskaana [:D]. En kyllä jaksaisi ilman hänen tukeaan, toivottavasti mies jaksaa mun pahoinvointirutinoitani ja mielialanvaihteluitani vielä syyskuuhun asti...[;)]

Odotan jo kauheasti, että alkaisi massu kunnolla kasvaa. Nyt on vielä lähinnä turvotusta ja kenties ihan pienenpieni kumpu... Voi, kun malttaisin olla kärsivällinen [8|]

tervetuloa joukkoon piia84!

Hanimami: ihanaa että vaavi voi hyvin [:)]

Omaa: tämä viikko on ollut todella raskas! Aivan kaamea väsy ja tuntuu etten saa tarpeeksi happea. No tänään syy selvisi, hb vain 104. Nyt sitten rautaa keihiin jos vointi kohenenisi.

Tietääkö kukaan saako raejuustoa syödä? Kun ainakin mulle sanottiin neuvolassa et kaikki (!) tuorejuusto, feta, homejuusto ja mozzarella pois.. ??? Ai niin, ultrassa kävin ti ja kaikki kunnossa, nauratti vaan ainakin äippää ja ehkä pikkustakin kuka sieltä tuijotteli.. =)

Raejuustoa saa syödä, ja saa syödä aurajuustoakin kunhan se on kunnolla kuumennettu, esim. pitsan päällä/kastikkeessa. Näin kerrottiin neuvolassa.
Ja älkää hyvät äipät olko niin kovin hysteerisiä ruokien suhteen, tervettä maalaisjärkeä [;)]  

Tervehdys!!

No itku meinas tulla kun luin hanimamin tilannetta. onneks nyt kaikki kunnossa!

Mulla on vatsassa vilkas vauvanalku ja ollaan molemmat hyvin onnellisia tästä. Ultrassa oltiin tänään ja kaikki kunnossa.

Kävin tänään taas ostoksilla, kirpparilta pari vaatetta tuli mukaan. Suurin osa mitä ihmiset myy on aikas nukkasia ja kuluneita, oonkohan nirso, harmittaa :) Ostin kahdet farkut vauvalle, käyttääkö vauvat oikeesti farkkuja ? :)
Otin myös sen sikapiikin tänään joten ilmottelen jos tulee jotain oireita. Mutta kyllä vähän pelotti ku rupes liikaa miettimään asiaa, että onko nyt turvallista ottaa mut mietin kanssa sitä syksyä sitten..

Tosta raejuustosta: Ymmärsin että kaikkia maitotuotteita jotka on pastöroitu saa syödä. Mut ite oon jättäny sen homejuuston raakana syönnin. Valion tuorejuustot taitaa olla kaikki syömäkelpoisia. Kannattaa käydä niitten nettisivuilla lukemasa asiasta. Muuten kyllä yritän syödä kaikkea kohtuudella esim. salmiakkia ja lakritsaa , niin varmaan.. :)

Nyt täytyy pysyä rauhallisena seuraavaan neuvola aikaan joka on kuukauden päästä.. pitkä aika.

Lumiterveisiä "uusille" ja "vanhoille" mammoille!!

Takaisin