Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervehdys kaikille[:)]...nyt on sitten olo helpottunut kun on käyty hammaslääkärissä...vanhan paikan alle oli muhinut reikä ja juurihoidoksi meni...hyvät puudutukset laittoi kun aika oli 9.00 ja vieläkin on puutunut ja kello on puol 3[:)]Nyt kuitenkin toooosi paljon parempi olo vaik hampuli arka onkin mut se hirmunen särkyjomotusolotila on pois[:D]Nyt seuraava odotuksen etappi on ensviikon ultra, jospa vaikka sitä jännittäs sitten aikansa kuluks...itellä on hyvä olo...pahoinvointi ilmeisesti loppunut kokonaan ja edelleenkin ainut asia mikä vaivaa on nuo paisuvat taikinapallukat tuossa leuan alla...eli rinnat...ne on kyllä tosi kipeet...ja pienet satunnaiset vihlomiset kohdussa...eli näistä päätellen pitäisi vissiin kaiken olla ok...ruokahalu on edelleen jossain teillä tietymättömillä,mutta siitä en murehdi kun painon on kyllä varaa tippua[:D]

Mukavaa kun kaikki on positiivisella mielellä ja kyllähän se on niin et mitä lähemmäks tuota maagista 12:sta viikkoo päästään niin helpottaa olotila...ihanaa ja aurinkoista päivänjatkoa kaikille[:D]

Niin ja tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet "pulisijat"

Oi kauhistus! Te olette täällä pulissut ihan hirveästi, kun itse en ole joutanut/kyennyt/jaksanut koneelle...Oli aika väsyttävä aamupäivä, ja ruuan jälkeen otin nokoset[:)]

Siispä TERVETULOA iines76, Minzuli ja unikeko pulinoihin.Toivottavasti en unohtanut ketään?(noloa)

Pippula! Kiitos valaisevasta tiedosta verikokeiden suhteen. Oletko kenties terveydenhuollon ammattilainen tai jotain sinnepäin?

Childishfear
: Sydän ehti mennä kurkkuun ja tulla sieltä vatsalaukkuun,huh. Halituksia sulle!!

HaniMami ja Tami: Onnea ja tervetuloa keskitielle [;)]

Purri ja masuasukki terroristi-RistoRaija[:D]Voi jehna,onko tuo nyt se työnimi? Meillä vielä hakusessa, mutta eiköhän sekin vielä...

PojanÄiti: paranemisia sinne lapsukaiselle. Ja hyvä tietää,etten yksin paini parisuhde juttujen kanssa. Itse olen käytännössä 3 viikkoa yh, kun mies reissaa leipää huusholliin. Viimeiset kaksi, mieheni vapaa viikkoa meni siihen,että makasin "krapulassa" sohvalla, ja olin kaikkea muuta kuin ihana vaimo, itseäkin hirvittää... Juteltu ollaan paljon netin ja puhelimen välityksellä, mutta kyllä sitä kaipaa toisen läheisyyttä valtavasti. Ensi viikolla siis en käy kuin satunnaisesti moikkailemassa teitä, kun "hoidan" parisuhdettamme[:D] (niitä k-18 juttuja)

Kaika: Tuo "ei vois vähempää kiinnostaa mikään"-olo...voin sanoa vain että Ymmärrän. Sitkeydellä ja pirujen seinille nakkelemisella muutomat päivät enään odottelua. ja varmasti kaikki on kunnossa. Tsemppiä!!!

Chaos74: Hienoa, että hammas on taas kunnossa. Itse en tiedä mitään niin kamalaa, kuin hammaskipu ja migreeni.

Täälläkin tuo Aurinko möllötteli taivaalla tänään, toisin kuin tuolla Etelä-Suomessa jossa kiroili ukkoni lumisadetta,teitten liukkautta ja auton ikkunoitten jäätymistä.
Neuvola tuli aamulla tosiaan hoidettua, ja siellä lekurille odottaminen vei voimia siihen malliin,että kotiin kun pääsin, tein ruuan,söin ja heittäydyin sohvalle.(koska "vuokralainen" oli sitä mieltä)[;)]
Nyt jatkan ihan levon merkeissä loppu illan...

Minzkuli: Tervetuloa minunkin puolestani joukkoon! =0)

Kaika: Huomasin kanssa, että vaikkei raskausmahaa vielä näy eikä kuulu, niin "polvien leukaan veto" tai istua polvet koukussa edessä alkaa jo painamaan epämukavasti. Vielä saa Helmi olla piilossa kun sisko tulee perheensä kanssa vierailulle ensi viikonlopulla - niin saadaan salaisuus pysymään vielä piilossa. Tosin isännälle tuumasin, etten yhtäaikaa saunaan näiden "dollyparttoneitten" kanssa uskalla mennä - sillä se kavaltaisi tilanteen mennen tullen. ;0)

ChildishFear: Helpotuksen huokaus, että Teillä molemmilla on onneksi kaikki on kunnossa.

HaniMami ja Tami: Onnea 12 rv:lle! Tuota etappia meistä odottelee itse kukin. :0)

PojanÄiti: Täällä toivotaan Teille myös pikaista paranemista ja "kainalokana"-hetkiä miehen kanssa. Hienoa, että olette saaneet juteltua asioita auki. Loma on varmasti loistava idea - oikein kunnolla hemmottelua Teille kaikille. :0)

Meillä jännitys tiivistyy. Ultra on huomenaamulla kahdeksalta ja huomaan vähän väliä ajattelevani, että josko kaikki ei olekaan niin kuin pitäisi. Uskallanko koko operaatioon kohta edes mennä tältä jännitykseltä? Onneksi isäntä on mukana, niin se saa kammeta minut huoneen ovesta sisään...

Heissan!

PojanÄiti ja Mamma_76 on toi terroristi varmaa mun puoleltani työnimi.. miehen kanssa siis puhutaan vaa vauvasta [:D] Mutta jos se lapsi yhtään on vanhempiinsa tullu, ni kyllä se sitte ainaki omaa perhettään terrorisoi [:D] Ja aiheuttaa huolta ja murhetta.. ja sit kun vielä mun isoveli oli lapsena onnettomuusaltis ja mun mieheni on edelleenkin, niin kyllähän se tulee varmaa jossai vaiheessa jonkun näkösen turbaanin päähänsä saamaan[:D]

HaniMamille ja Tamille onnittelut rajapyykistä! Perässä tullaan!

HaniMami, pystytkö sä syömään marinoitua lihaa/kanaa? Mä tavallaan pystyn, mut se marinadi maistuu läpi ja musta tuntuu aina et se itse liha on sen marinadin takia pilalla, ja sit jätän syömättä. Ja hyi olkoon, ku tänään tuli duunissa aika paljon tuoreita yrttejä mun kassani läpi [:'(] teki niin mieli huutaa jonolle et "jos teillä on tuoreita yrttejä kärryssänne, olkaa hyvät, ja valitkaa joku toinen kassa".. mut en onneks sit tehny sitä. Samaten ku appelsiinien näkeminen etoo. Pystyn kyl syömää niitä ja juomaan mehua, mut se ku nään ne kuoret ni yöks.

chaos74 mä muistan, ku pari vuotta sitten kävin hammaslääkärissä ja oli reikä, ni se lääkäri kysy multa, et haluunko muovipaikan vai amalgaamin. Sit ku tiedustelin, että mitä eroa niillä on, ni se sano että muovi kestää viis vuotta ja amalgaami 15 vuotta. Ei ollu kovin vaikee mun päätökseni. Mulla on siis yleensä aina reikiä hampaissa, mut en oo onnekseni koskaan vielä juurihoitoon joutunut. Nyt ei ollut reikiä mutta käskivät hammasvälejä hinkkaamaan langalla.. inhoan sitä yli kaiken, mut pakkohan se kaiketi sitten on, ettei tuu mitää mätiä tonne.

Ja muuten hyi hyi hyi!!!! Näin tänään ku tulin töistä, yhden miehen ulkoiluttamassa koiraansa. No koira sitten kakki jalkakäytävälle, niin tää omistaja otti paljain käsin niitä kikkareita lumesta ja viskas hankeen. Hyi yök [:'(] ja se lemusi vielä kun mun ohitseni kävelivät [:'(]

Purri: Toi koirankakkajuttu- meinasin oksentaa pelkästään lukemalla sen..[:'(][:'(][:'(]
Hyi yök!

MayaL: Tsemppiä huomiseen ultraan! Voi olla aikas vähäuninen yö[;)]
Mamma_76 kirjoittelikin jo johonkin, että meistä ei sitten kukaan enää tipu pois ja eihän sitä selvää käskyä voi olla tottelematta, kun on kotikasvatuksen saanut[;)][;)]

Mamma_76: Joo täällä tosiaan piisaa tota lumityötä..kahteen kertaan jo tänään tehnyt..
Ja huomenna olis katolle meno toistamiseen tänä vuonna!
Meikkis on kanssa käyttänyt vuokralaista monasti syynä levon tarpeeseen..[;)] Ja tottahan se onkin!

OMAA: Perkele! Ei toi 7-vuotias mitään neuvolatarkastusta enää saa..seuraavaksi koulussa syksyllä[:@]
Sitte toiveikkaana tota toista tarjoamaan 6-vuotis tarkastukseen..mutta sanoin täti, että sitten lähempänä kesää..
HMPH!! Sinne meni mun mahkut kuunnella dobblerilla sydänääniä ennen ultraa ensi viikon perjantaina...
Mutta kyseli kyllä kuulumisia...

Mun tekee mieli herkutella kokoajan..siis kaikkea makeaa..VOI MIKSI??!! Mä en kestä!

Kaika ajatteleppa kui vaikee mun oli kulkea siitä sen miehen ohitse, ku se lemus! Ja sit viel kuvittelin, et jos se menee esim. kauppaan tai muualle missä sen pitää koskea johonkin [:'(] Pesenpä vielä huolellisemmin kaikki rehut jatkossa... Mut siis tosta makean himosta.. mä syön ihan surutta salmiakkia ja jäätelöä viimeks ku mummilla verenpaineet mittasin ni oli 112/60, et uskallan sitä salmiakkia vähän kerrallansa kyllä syödä. Ja mun äiti söi mua odottaessaan ihan kauheesti salmiakkia, eikä mulle mitää käyny [:)]

Ei hitsit oikeesti toi We are the world 2010 biisi.. tuli just telkkarista, ni eiköhän mulla padot auennu.. onneks ei mies ollu kotona.. ois makeat naurut saanu, ku vaimo itkeä pillittää musiikkivideolle. Eikä se ees oo mitenkää surullinen biisi. Ja tietty se nyt sitten tuli kotiin, kun siitä kirjotin [;)]

MayaL Hyvin se menee! Eikä jännitä enää sitten ku sinne sairaalaan menee. Tai mua ei jännittäny... Olin vaa nii pihalla ja unessa, etten mitää mistää tajunnu [:D] Toimiva keino! [;)]

Kiitokset kaikille tervetuloatoivotuksista,

En vielä teitä kaikkia nimimerkeillä muista mutta niilla joilla on ollut pahoinvointia ruuista tai hajuista niin suosittelen noita pahoinvointirannekkeita. Ne perustuu akupunktioon, en tiedä vaikuttaako ne itseeni puhtaasti psyykkisesti vai onko niistä oikeasti jotain fyysistä hyötyä mutta kakomisen ja yökötyksen ne katkaisevat muutamassa minuutissa kuin seinään. Käytän niitä toisinaan jos ollaan sukulaisilla tai vierailla/ravintolassa syömässä niin maistuu kummasti ruoka eikä tarvii panikoida et mitäs jos alkaa yököttömään. Pari kymppiä apteekkiin noista oli pieni raha siitä ilosta ettei töissä tarvitse kassalla pitää muovipussia haarojenvälissä et mitä jos tuleekin paha olo.

Nimimerkki jolla oli ollut vuotoa, itse koin Prahassa samoja kauhunhetkiä kun housuihin oli tullut pari suurennuslasilla suurinpiirtein nähtävää viirua.. Googlasin kanssa kaikki mahdolliset palstat ja pikkasen olo huojentui. Sen jälkeen ei onneksi ole pöksyihin mitään tullut. Tosin vieläkin juoksentelen paniikissa vessassa vähän väliä vaikka tiedän että se on vaan runsaampaa valkovuotoa mitä välillä tulee.

Mä innolla odotan tota 12 viikon maagisen rajan täyttymistä ja sitä 5.3 ultraa. Onnitteluni niille joilla se jo täynnä on.

Huoh, mun ei oo mitään makeeta tehnyt mieli mutta suolaista senkin edestä, ja valkosipulia (?). Ennen en sitä oo voinu ruuissani sietää ja nyt oon et jooo laita vaan.. Outoa..

Mä oon noita tekonimiä miettiny kans; niitä on ollu nyt ainakin Mini ja Ötö.
Mä lähen laittelee pimulle iltapalaa ni pääsee nukkumaan kun näyttää olevan ihan poikki.

Kakat Kädellä!!! [:'(] Tuli heti lukiessa sellainen kyök...koittaa tässä vedet silmissä...puh,huh!

Olen viime aikoina kyynelehtiny millon mistäkin, ja jep, tuo musiikkivideo sai padot aukenemaan. Kyyneleet silmässä luin neuvolassa artikkelia murrosikäisen ärrin murrin päivistä, ja että kun oikein tuntuu vanhemmista, että voi He***ti...niin pitäis ajatella/muistella niitä aikoja kun oli vielä pieni ja suloinen, ja sain tietysti mielikuvan omasta esikoisesta nukkumassa n.1v, kun oli vielä vaaleat kiharat... Siinä sitten nieleskeltiin kyyneliä.

Nyt tuntuu siltä,että käsky käy pikku hiljaa nukkumaan. Noin pieni, ja siltikin hirmu paljon valtaa äitiinsä jo [:D]

Hyviä Unia Kaikille Mammoille, ja Onnea ultriin ja neuvolavisiiteille. Niin ja Kaika Pysyy Pois Sieltä Katolta!!!

Juuh, minäkin olen samaista musiikkivideota katsellessa niiskutellut ihan kunnolla. Ihan alkuraskaudesta vielä enemmän. Itkunpurskaus kaverin nähden ihan tyhjästä herättikin vahvat epäilykset raskaudesta ennen testin tekemistä. [:)]

Tänään olin iltavuorossa ja voi yök! Työaikaa oli kestänyt 20 minuuttia, kun piti jo pikkupojan oksennukset siivota. Yritä siinä nyt olla ammattimainen, kun tekisi mieli yökkäillä ja laatottaa lattiaa vielä lisää. Kunnialla sain homman hoidettua, mutta iltapala ei jostain syystä maistunut. [:'(]

Yksi kysymys mulla olis. Onkos kenelläkään kokemusta hyvin itsetietoisesta pikkukoirasta ja vauvan tulosta kotiin? Kuinka koira ottanut uuden laumanjäsenen vastaa ja mitä varotoimenpiteitä tehty etukäteen?
Meillä chihu, joka on pelokas mutta tyhmänrohkea isottelija, jota on pakko alkaa valmistamaan vauvan tuloon. Oma "mökki" ostettiin jo, jossa koiralla on oma rauha, jonne kenelläkään ei ole asiaa. Siis semmonen isohko kantokassi. Lapsikin opetetaan, ettei koiran leluihin kosketa ja mökkiin ei saa mennä kurkkimaan. Mitäs muita asioita voitaisiin miettiä varuulta? Uskon kyllä, että koira hyväksyy vauvan, mutta haluan silti ottaa asiat harkintamyssyyn kaiken varalta.

Kiitoksia jo etukäteen ja hyviä unia [:)]

Onnea kaikille kovasti iloisista ultra-tuloksista!![:)] Niin ja kovasti tervetuloa kaikille uusille!!! [:)]

Itse vielä odottelen treffejä sintin kans... Tänään kävin verikokeissa ja tulokset saan tietää sitten vasta 12.3... Sitten oliskin jo heti lähtö Thaimaan lämpöön 2 viikoksi.[:D] Saa nähdä, että millä mielin...[:)][:o]

Omaa taas... anteeks...
Nyt on pakko kertoo tämmönen tosi nolo juttu.. Katoin äsken leffan joka kertoi  taitoluistelusta..
Hormoonit tekee kummia asioita kuten sai mut itkemään, en ees tiiä, ilosta vai surusta, vai ikävästä sitä lajia kohtaan...[:(][:D] Olen siis luistellu koko pienen ikäni.[:)] Mutta siinä leffassa kaikki vaan oli kuvattu niin oikeella tavalla.. Kuinka raakaa se elämä on ja mitä kaikkea sitä tekee ollakseen paras.[:D]
Anteeks nyt tällänen hölmöily, mut nyt en voinu ittelleni mitään... heheheheheheh[:D] Nyt tarvii lopettaa tää vollotus ja painuu unille!![:D]

Niin ja muuten se massu-kuva oli kyllä hyvä!![:D] Toivottavasti sais jo itekkin pian olla ylpee omasta mahasta...[:)]

Niin ja vielä noista mama-vaatteista.. nyt on täälläkin ekat housut ostettu!!! Jee!![:D] Huomattavasti miellyttävämpi olla. Mies kovasti naureskelee mun epätoivosille yrityksille ja ähinöille ja puhinoille yrittää pukea vanhoja farkkuja jalkaan..[:D] parissa kuukaudessa kaikki pieniä... prkl...[:D] tulee kalliiks..[:D]

Mahtavaa helmikuun jatkoa kaikille mammoille!!![:)]

Huomenta!

koulussa reippaana Muutaman tunnin unilla jotka sain olkkarin lattialla koisattua. Poika paranemaan päin, mutta noi yöt on painajaista, kun yskii ja vuotaa.

Kaika Motivaatiot on kanssa nollissa, koulu ei kiinnosta pätkääkään, väkisinraahaan itseni koululle ja suoritan tehtävät lähes ala-arvoisesti. Myöskin olen poissa justniin paljon kuin kela antaa periksi... Odotan kovasti kesäloman alkua jolloin aloitan myös äippäloman. kaikki keskittyminen jo tulevassa perheenlisäyksessä. plaah.

mamma_76 Ihanaa kun joku tajuaa parisuhde ongelmia!!! Meillä isäntä on kyllä kotona normaalisti, mutta itse huomaan menneeni sellaiseen vauvakuplaan jonne miehen on vaikea päästä. Ollaan kummatkin niin kaukana toisistamme ajatusmaailmoissamme, että työtä kyllä riittää. Tsemppejä teille ja reppukaupalla lempeä!!!

Nyt pitää taas mennä suorittamaan niitä tehtäviä!!!

Kiitos kaikille tsemppauksesta - vieläkin aika "höntti" olo, mutta hyvä sellainen; ei tiputtu pois vaan mukana menossa ja "Valtakunnassa on kaikki hyvin"!

Purri: Ikävää näkyä jouduit todistamaan - vaikkakin puollan kikkareiden keräämistä pussilla / pussiin - niin tuo on jo kuvottavaa. Ei ole tainnut hygieniaopit ihan mennä jakeluun tuolla kaverilla. Koiruli parka - mitähän se haistelee omassa ruokakupissaan...

Aurinkoista helmikuun päivää kaikille mammoille!

Huoh, onpas tänne tullu taas tekstiä, ahkeraa porukkaa :)

Muutamalla on täällä ollu niitä vuotoja. Itellä kanssa on tullu muutamina päivinä semmosta ruskeeta ja välillä ihan hiukan punertavaa. Sitten on aina useemmaks viikoks loppunu. Oon päättäny olla stressaamatta ajatuksella.

Itellä on jotenkin hassu olo tän raskauden kanssa. Tai jotenkin tuntuu, että kaikki muut haluis siitä jauhaa ja jauhaa, mut jotnekin ite oon sen viimesen viikon aikana aikalailla unohtanu. Lapsi on enemmän kun toivottu ja alussa olin ihan fiiliksissä. Nyt vaan on jotenkin olo parantunu, hässäkkää töissä jne. ja aina välillä sitä unohtaa olevansa raskaana. No ehkä se voi olla parempikin, kun ei sitä kokoajan mieti, kuluupahan aika paremmin. Toisaalta taas oon sitte päässäni miettiny, että voiko tää johtua siitä, että keho ja alitajunta koittas valmentaa mua keskenmenoon tai jotain. Ens viikon tiistaina olis ultra eli sitte saa tietää onko kaikki vielä kunnossa.

Onnea Tami, saavutettiin rajapyykki samana päivänä[:)]

PojanÄiti: Toivottavasti teillä parannutaan pian.

Parisuhteesta: Huomaan kanssa, että on jotenkin etääntynyt miehestä, vaikka hän kovasti on mukana tässä ja kyselee vointia ja tekee kotihommia ja hakee mielitekoja kaupasta, niin silti tuntuu, että olisi etääntynyt. Suurin syy on varmaan se, että puolen toista kuukauden pahoinvoinnin aikana ei ole hirveästi mitkään petipuuhailut huvittaneet. Läheisyyttä kaipaan, jospa tän pahoinvoinnin helpottaessa sekin puoli taas toimisi.

Purri: Pystyn syömään miedosti marinoituja, muutaman kerran oon syönyt hunajamarinoitua kanaa. Kaikki mitkä on marinoitu punaisilla mausteilla jäävät kyllä kaupan hyllylle. Pelkkä ajatuskin saa aikaan etovan olon [:'(] Nyt kun pahoinvointi on vähän helpottanut, tekee enemmän mieli mausteisia ruokia. Pahimpina viikkoina alas ei mennyt mikään muu kuin hedelmät, kasviskeitto ja maustamattomat lihat. Nyt jo saanut vähän nauttia taas ruoasta.

Minzkuli: Täällä on myös hommattuna noi pahoinvointirannekkeet. Ei ollut apua kuin yhden päivän, jolloin kuitenkin halailin pönttöä pari kertaa. Kun toisena päivänä laitoin rannekeet käteen, niin taisin käydä voimassa pahoin peräti kuusi kertaa, jolloin totesin, että ei niistä suurempaa apua ole. Olen tosin käyttänyt niitä kanssa silloin, kun olen liikkeellä, mutta kotona en. Koska niistä ei tuntunut suuremmin olevan apua.

Ei täälläkään tee mitään makeaa mieli. Suklaa on kaikista pahin, saman tien tulee paha olo. Oon tainnut syödä tämän vuoden puolella peräti kaksi suklaapatukkaa, vaikka jatkuvasti tekee mieli maraboun suklaalevyä, niin ei pysty. Suolaiset maistuu ja tavallista sipulia laitan joka ruokaan. Valkosipulin makua/hajua en voi sietää ruoan syömisen jälkeen ja jos mies on syönyt päivän aikana jotakin valkosipulista, niin haistan sen vielä illalla sängyssä[:D]

Uuden herkun keksin eilen, kun tein hedelmäsalaattia iltapalaksi, en tiedä miksei aikaisemmin oo tullut mieleen. Namille maistui vielä aamullakin.

Mukavaa loppupäivää kaikille!

PojanÄiti: Sopiiko kysyä, mitä opiskelet ja missä vaiheessa ovat opintosi?

Amanda85: Eihän tossa mitään noloa ole, itsekkin itken mitä kummallisimmissa tilanteissa.

KittiKatti: Tohon koira juttuun- mä jotenkin ajattelen, että kyllä emäntä koiransa tuntee! Teet siltä pohjalta päätökset ja esittelet vaavin sitten niin..
Mutta tuolla jossain yleisessä keskustelussa on just tämmöinen topic, jossa puhutaan koiruuksista ja uusista perheenjäsenistä- josko sieltä löytyisi vinkkejä?

Sellaista, että meidän tässä ketjussa ei olla puhuttu tupakoinnista lainkaan..moniko meistä polttaa?
Itselläni sellainen historia, että olen aina polttanut ja sitten raskauden ajaksi lopettanut (ja imetyksen ajaksi myös..).
Esikoisen kanssa tosin poltin tupakan viikossa tai siis sallin torstai tupakan itselleni..se sitten jäikin usein polttamatta..
Toisen kanssa lopetin heti alku viikoilla.
Ja edellisen keskenmenneen raskauden alussa taisin polttaa pari tupakkaa päivässä rv 6 saakka..
Ja sittemmin en alkanutkaan polttamaan enää, muuten kuin illanvietoissa..
Hyvä minä![:)][:)]
Ja tässä vuoden alussa meni hermo mieheeni, niin painuin hermosavuille, mutta ei se tupakka maistunutkaan.
Plussasin päivän- parin päästä.
Elikkä en siis polta.
Ja nyt on ollut ihanaa, mutta myös yllättävää, että en edes ole ajatellut tupakkaa. Taidanpa lopettaa kokonaan koko ruman ja tyhmän tavan.

Kymmenen vuotta tuli poltettua.
Tupakoinnin päätin lopettaa vuoden vaihteessa keskellä uudenvuoden juhlintojen. Tuli vain yksinkertaisesti semmonen olo, että nyt on sen aika. Eikä olis voinu parempi aika ollakkaan, kun samana päiväna hedelmöittyi tyyppi. [;)]
Olin aikasemmin pitkin syksyä lupaillut monet kerrat, että lopetan pian. Ei siitä kuitenkaan mitään tullut, koska ei ollut oikeasti intoa siihen. Syksyn aikana sain kyllä vähennettyä yli puolella, joka sekin oli jo huippua itselleni.
Näin jälkikäteen ajateltuna ehkä se uuden vuoden päätös kaikkien ystävieni keskellä oli oikea aika, koska niin moni oli mukana onnittelemassa hyvästä päätöksestä ja myöskin koska niin moni näki sen päätöksen, en kehdannut olla pitämättä sitä. [:D]

Ensimmäinen viikko oli helvettiä ja toisella viikolla aloinkin jo miettimään enemmän raskautumista kuin tupakointia, joten täys nappi ajoitus. Enkä siis aijo alottaa tupakointia enää ikinä.. aikamoinen pirulainen se tupakka on ja onnellinen tästä vapaudesta vihdoinkin. [:)]

*Munttaa suklaata* [:)]

Juupati juu, tästä syntyi aikaisemmin sellainen syyllistämisen tulva yhdessä topicissa, etten ole viitsinyt asiasta mainita... Mutta Kaika ja KittiKatti urheana tulivat kaapista ulos, niin kyllä minäkin sitten [:D]

Tupakoin jo äitini kohdussa n.3 askia punaista norttia päivässä. Kotona äitini poltti sisällä, vaikka olin lapsena astmaatikko. Uhmasta aloitin tuon kääryleen polton n.12-13 vuotiaana. (siinä yläasteelle mentäessä)
Esikoisersta vähensin 3 päivässä, syy etten lopettanut oli silloin "käpykylässä" oleva lääkärini kielsi lopettamasta kokonaan, ettei vaaville tule vieroitusoireita. Jep jep! *Hakkaa Päätä seinään*, toisesta alle 10 päivässä...

Viime kevät-kesänä pystyin olemaan kolme kuukautta polttamatta, kunnes meni kesken. Oli sellainen shokki,että.... olin liian heikko.[&o]
Syyllisyyden tuntemuksia oli...tuli aivan uniin asti. Mutta en siittä sen enempää jauha.

Nyt jotenkin vain tiesin Joulun jälkeen,että on kyytiläinen mukana, vaikkei kuukautiset olleet vielä myöhässä. Aloin vähentämään tupakointia, muutomassa viikossa olin jo yksi/päivä, ja Loppiaisena en enään polttanut ainuttakaan. Tuon jälkeen olen melkein oksentanut tupakan hajusta, vaikka välillä tulee olo, että voi hittolainen kun maistus rööki...menee tuokin muutomassa sekunnissa ohi, kunhan on sitkee.
Päiviä en ole laskenut...ja aikomukseni on,etten koskaan enään aloita moista käärylettä. Tosin vannomatta paras.[;)]

Tsemppiä Kittikatti ja Kaika, ja tottakai kaikki muutkin asian kanssa taistelevat.

Tervehdys!!
Monta sivua oli tullu tekstiä viikonlopun aikana, mutta se on kiva.

Tänään oli mulla eka lääkärikäynti ja sydänäänet kuulu vieläkin..huomenna on nt-ultra ja jänskättää ku mies tulee nyt mukaan, että miten se reagoi kun näkee pikkusen..

Tänään kävin myös ostoksilla: kahdet rintaliivit, mammahousut ja vauvalle potkupuku. Oli eka vaate vauvalle joten meinas tulla itku kassalla niin ku myös siellä housuja sovittaessa ku se on nyt jotenki todellista tää raskaus joten on aika herkällä.. Joten täälläkin itkua joutuu joka käänteessä pidättelemään:)

Tosta tupakan poltosta..ite lopetin heti kun plussasin ja yllätyin ku pystyin heti mutta kyllä välillä tekee ihan hirveesti mieli. Ite en pysty tuomitsemaan raskausaikana polttavia ku ei koskaan tiedä mitä ite tulee  elämänsä aikana tekemään, joten kannustan vaan lopetuspuuhiin!!!

Nyt pitäs lukee kokeisiin mut ahaa täällä oon vauvajutuissa vaan. Ei kanssa vois vähempää kiinnostaa koulunkäynti ja harmittaa vähäsen. Meen vielä vähäks aikaa kesätöihin ku koulu loppuu ja sit pari kuukautta lomaa ennen laskettua aikaa.

Just muistin, huomenna on inhottava sikapiikkipäivä. Nyt uskallan hakee sen ku toi maagiset 12 viikkoa takana:) Ei tätä raskautta kyllä vieläkään usko todeks..huhhuh nyt naurattaa ja itkettää samaan aikaan!!

Paljon hyviä vointeja yökötysoloisille ja tsemppiä muillekkin mammoille!!

Takaisin