Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millä viikolla sä Juicyfruit kävit ultrassa? Mulla oli 7+2 ja toisen sydän näkyi selkeesti ja toista ei saanut kunnolla edes näkyviin, kun on jossain katveessa. Kyl mä nyt oon asennoitunut siihen, että kaks tulee, koska meillä lääkäri vaan sanoi että on mahdollista ja yleistä, että toinen lopettaa kasvunsa.

Ens tiistaina olis eka neuvola, ja toivon, että näillä tiedoilla ne tekis jo nyt mulle uuden ultran. Vaikka mun gyne suosittelikin tulemaan vasta kahden viikon päästä uudestaan, mikäli neuvola ei mulle ultraa tarjoa.

Juicyfruit: vielä se, että tuliko sulle ihan yllätyksenä nuo kaksi? Itse osasin hormoonien takia asiaan varautua.

Nyt kun oli vapaapäivänä paljon aikaa, niin löysin tällaisia appelsiini+kala- reseptejä:

http://www.kotijakeittio.fi/ruoka/kalajaayriais/_a48016/ 
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/marokkolainen-appelsiinikala
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=2314&rname=appelsiinilohi
http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/paaruoka_a_c/fi_FI/appelsiinilohi/

Toivottavasti linkit toimii, mutta on siis ihan appelsiinikala- nimikkeellä googlesta löytyviä... Enkä ole noita itse kokeillut, kun en kauheasti välitä minkäänlaisesta kalasta, mutta jos joku kokeilee ja tykkää, niin hyvä juttu [:)]

Voi harmi, Iltatähti71, osanottoni! Haetaan yhdessä vauhtia tuolta kuumeilijoista ja palataan toiseen kuukausipinoon, vai mitä!?

Kaikille muille tarrasukkia ja enkeleitä matkaan! Varmaan jonkin aikaa käyn täälläkin kurkkimassa ja toivomassa ettei kukaan muu enää tipu odottajista!

Thänks Purri, Loistavaa!!! Kuvittelin ettei appelsiineista ja kalasta saa mitään järinhyvää aikaseksi.
Heti pannaan nui tuotantoon!!!!

Paha olo jatkuu, puuroa syödään nyt urakalla. Kerroin kakille koulussa, kun en jaksanut enään hymyillä oksennus kurkussa, niin saan nyt avoimesti voida pahoin[:D]. Myöskin ihanaa kun saa jutella ihmisille eikä tartte miettiä lipsauttavansa. Jos tulee komplikaatioita niin joudun toki kaikille laatimaan raportin asian tiimoilta, mutta otan se riskin sillä niin paljon kevyempi taakka.
Onko kukaan muu kertonu jo eteenpäin?
Huomenna tulee oma äiti kylään ja ajattelin hänellekin kertoa, sinnekun ekana juostaan jos menee raskaus  poikki...

Odotuksen iloa kaikille ja mahtavaa viikoloppua!!

Huomenta...tänään on sitten terveyskeskukseen aika lääkärille puol 11...sitten tivaan sen lähetteen verikokeisiin...kuukautisia ei näy eikä kuulu ja itellä on kyllä joku hassu tunne että jotain pientä saattaa kyytiä tuola ottaa...mutta sekin voi tietysti olla toivovan harhakuvitelmaa...tänä aamuna on ollut lievä etova olo ja muutaman kerran on saanut nieleskellä...ilmeisesti iltapäivällä sitten saa kokeitten tulokset...tai sitä ei kyllä täälä meidän pitäjässä tiedä kuinka hitaasti asiat etenee...joskus tuntuu et jos puhuis ruotsia niin asiat etenis huomattavasti helpommin...mutta mukavaa perjantaipäivää kaikille ja ilmoittelen sitten kun jotain ilmoitettavaa on...;))

PojanÄiti: joo mä oon kans kertonut raskaudesta läheisimmille. Noh, on aika vaikee pitää mölyt mahassa ja uutiset omana tietona, kun lähimmät tietävät että on pitkään yritetty. Pari edellistä kertaa oon kyllä joutunut kertomaan keskenmenostakin, mutta ihmiset on suhtautunut niin ymmärtäväisesti eikä sen kummemmin ole tarvinut selitellä syitä tms. Työkavereille tosin en ole kertonut, mutta epäilen että aavistelevat..... Äiskälle oli sitä paitsi ihan pakko kertoa sykkeestä ja se ei oikein tiennyt kuinka päin olisi kun kuuli, heh :)

Muutoin tää pahoinvointí senkun jatkuu ja jatkuu. Porevesi on muuten uusin kikkani öklötykseen.

Mukavaa viikonloppua ja hyvää vointia kaikille syyskuuta odottaville!!

Huomenia.

Voi tuska taas edellistä yötä ja sitä hien määrää! Ihan kuin 10l ämpärillinen olis ollut vettä kaadettu sänkyyn. Onko teillä muilla tätä hikoilu ongelmaa? En mä päivällä mutta yöllä.

Hyvää päivää!!

Röyhkeästi heti omaa napaa:
Multa löytyi 1 6 mm "pitkä" alkio, jolla oli syke. Ja ihan oikeesta paikasta [:)][:)]
Voihan kiesus, että tultiin iloiseksi.
Mutta vasta seuraavassa ultrassa pystytään aloittamaan istukan tehotarkkailu.., siis jos silloin löytyy myös syke[8|]
Mulla on ensimmäinen neuvola 8+ viikolla ja sain jo ajan nt ultraankin 5.3. Itseasiassa olivat tarjoomassa aikaa rv 11+3, josta kauniisti kieltäydyin ja ymmärsivät hyvin, kun muistutin, että edellinen keskenmeno oli 11+2..joten nyt sitten ollaan ultraan menossa sen maagisella 12. rv:lla.

Tami- ei mulla kyllä tuommoista hikoilua ole..

chaos74: mitäs sinne kuuluu?

Kertomisesta- Meillä tietää jo lähimmät kaverit ja sukulaiset..Mutta kait jotkut opiskelukaverit jotain epäilee, kun olen niin turvoksissa...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Liitynpä minäkin tänne.

Eli esikoisen odottelija, ikää 23 vuotta. Laskettuaika heittelee tuossa elokuun ja syyskuun vaihteessa. Neuvolassa annettiin 30.8, mutta mulla on melko pitkä kierto, joten kyllä uskoisin syyskuun puolella tupsahtavan esiin lapsosen. Toivottavasti saan silti tulla tänne syyskuun LAn keskusteluihin, kun täällä odottajat tuntuvat enempi olevan samassa tilanteessa kuin ite olen.

Eka neuvolakäynti takana. Vähän huuli pyöreinä miehen kanssa siellä oltiin kaikesta uudesta ja ihmeellisestä. Raskaus tuli suhteellisen yllättäen, olin juuri vasta jättänyt pillerit pois. Nyt koitan soitella aikaa ultraan, mutta ei siellä näemmä ehditä vastaamaan puhelimeen.

Pahoinvointi on ollut rajua ja monimuotoista. Öisin ramppaan pissalla, päivät nukun. Vatsaa velloo koko ajan. Painokin on hieman pudonnut, kun en ole saanut syötyä tarpeeksi. Odottelen jo kovasti, jos vaikka alkaisivat pahimmat oireet helpottaa.[;)]
Tsemppiä kaikille kohtalontovereille!

Onnittelut kaika!

Omaanapaa; tänään tuli mulla valkovuodon joukossa vähän vaaleanpunaista. Se oli se muutama kerta vessassakäynnin jälkeen kun vessapaperilla pyyhki. Nyt ei ole vuotoa tullu, mutta alavatsaa nippailee aina välillä. Toivottavsti masussa olisi kaikki hyvin. Aikaistin ultraa ja meen maanantai aamulla tsekkaamaan tilanteen. Pitäkää peukkuja!

En jaksa kommentoida nyt muita, antakaa anteeksi.

Kaika...onnittelut...tuo on ihana olo kun sieltä tosiaan löytyy jotain konkreettista...odotuksesta tulee vielä todellisempi...mulla ei mennyt niin hyvin...verikokeissa hcg-arvo oli alle 1...eli sen mukaan en ole raskaana...täytyy odotella seuraavia kuukautisia ja jos nyt jotain oireita tulee niin tilata aika sitten yksityiselle sektorille...mä olin kyllä ihan varma että olisin raskaana ja vaikka tuo arvo oli alle 1 niin ei se oikeastaan hirveesti edes hetkauttanu...aina vaan on tunne että raskaana ollaan...mutta voihan kuukautiset jäädä pois vaikka aina olisikin ollut ihan säännöllinen kierto...onnistuin pääsemään taas lääkärille(mies)joka ei ymmärtänyt yhtään mun kysymyksiä joten en sitten saanut niihin myöskään vastauksia...joskus keljuttaa tämä ruotsinkielisessä kunnassa asuminen...kun tulee sit tuollaisia tilanteita ettei lääkäri ymmärrä puoliakaan...mutta mukavia viikonloppuja kaikille ja ramppaan tässä katselemassa mitä teille plussanneille kuuluu...[:)]

Tsemppiä Iltatähti71 ja chaos74. Mielelläni olisin teidät täällä matkassa pitänyt.

Kaika: IHANAA että masusta löytyi elämää.

Tänään ollut kaamea väsy eikä asiaa auta yhtään se että mies on aamusta yöhön töissä. Kaikki kotityöt kaatuu mun päälle. Oheesa vielä täytyi pestä ja laittaa yksi koira näyttelykuntoon. Huomenna vaihteeksi koiraharrastuksen pariin Turkuun.

Heissan! Mulla oli eka neuvola takana, ja oli kyllä niin hassu täti ettei tosikaan [:D] Periaatteessa kaikki minkä voi kirjottaa väärin niin kirjotti väärin [:D] Nimet meni miten sattu, sodut meni ihan omaa matkaansa ja hän sai moneen kertaan tarkastaa että ymmärsi oikein tai että hän on kirjottanu asiat oikein[:D] Mutta ei sinänsä, sain selville kaiken mitä pitiki ja sain kasan papereita ja vihkoja kotiin luettavaks. Harmitteli vaan, kun ei englanninkielisiä lehtisiä ollu, että oisin mun miehelleki saanu jotain luettavaa. En kehannu sille sanoa ettei mun mies kuitenkaa niitä ois lukenu, kun mieluummin odottaa että mä selitän sitä mukaa kun tarvitaan. Sikainfluenssarokotus pitäisi käydä ensi viikolla sitten ottamassa, kun ei se täti muistanut sitä mulle tänään tökätä, toisaalta oli ihan hyväkin ettei tökännyt, kun meidän aika meni muutenkin puol tuntia yli sovitusta. Nyt mä jään vaan sitten odottamaan, koska mulle tulee ultraan kutsu. Ja tämä täti laskeskeli mulle laskettua aikaa 5.9. mutta ultrassa kuullaan sitten varmempi tulos, sano itsekin että saattaa heittää kun mun kierto on kuitenki 30-35 päivää ollu. 

Kävin ensimmäisessä neuvolakäynnillä ja ultrassa. Vielä ei sydänäänet kuulu, mutta ultrassa pystyi näkymään pienen pieni sydän joka pumppasi. Tuntui kivalta nähdä pienen pieni toukka sisällä. Kaikki tällä hetkellä hyvin.

Huomenta! Voi kauhistus kun oli paljon luettavaa, en ala kommentoimaan erikseen kaikille, vaan otan osaa kaikille "pois tipahtaneille", voimahaleja!!!
Ja Tervetuloa kaikille uusille odottajille, olen päivittänyt tuon listan tänä aamuna. Jos joku puuttuu, niin laittakaa listaukseen selkeät tiedot,kiitos [;)]

Voi Kaika! Oli varmasti huojentavaa nähdä syke, halituksia sullekkin. Ja jestas, mitä pikaiseen luin, on kaksosia ehkä tiedossa! Huh! Enpä muuta osaa sanoa...

Omaa napaa: Turvottaa, pierettää,valkkaria... päätä jomottaa, ja taivas että olen väsynyt, olen nukkunut jopa kahdet päikkärit ja sammunut sohvalle jo klo.22. mennessä.
 Äklöstystä on jep [:'(] Mikään ei maistu, mutta jotain tekee mieli, en vain tiedä mitä... Jäin eilen kiinni mieheni sukulaiselle, katsoi mua silmiin, ja sanoi:"Oletkos raskaana, sun silmistäs näkee, ja olet kyllä kasvanutkin..." Enkä sitten voinut valehdella päin naamaa, joten myönsin...sanoin kuitenkin että en tahdo siittä vielä kertoa. (tietää miten kävi kesällä)

Nyt poistun syömään jotakin,ennen kuin ällötys iskee...

[:)]

Huomenta!

Eipä ole se hehkein aamu tänään...huonosti nukuttu yö ja paha olo illalla ja aamulla..
Toisaalta kylläpä tämän kestää, vaikka jatkuis sinne viikolle 12 + [:D]..sen verran on hyvä syy.

Vähän jännittää, miten ens viikon alun jaksaa, kun olisi oikean arjen paikka- pojat tulevat reissultansa kotio ja koulu on jo
kunnolla käynnissä...
Eihän musta ole kurinpitäjäksi tässä kunnossa[&:]

Taidan käydä riipimässä jotain aamupalapöydästä..

Hyvää lauantaita kaikille!

Täällä ollaan vielä[;)] Vuotoa ei ole tullut eilisen jälkeen, jos sitä voi edes vuodosi kutsua. Vessapaperiin jäi vähän vaaleanpunaiseksi värjäytynyttä valkovuotoa. Onko muilla valkovuotoa ja kuinka paljon? Mulla ei nyt yhtään valkkaria ja voisi sanoa että emätin on aika kuivahko. Toivottavasti masussa kumminkin olisi elämää. No maanantaina se selviää!

Tarrasukkia ja liimaa ämpärikaupalla meille kaikille![:D]

Kaikalle paljon onnea! [:D] *halaus*

Lauantai päivää kaikille. Tuon kipukohtauksen jälkeen ei ole ollut mitään kummaa. Perjantaina olisko ollut puolen päivän jälkeen taas pientä nippailua, mutta ei mitään vuotoja. Valkovuotoa on ollut jonkun verran, mutta ei mitään järkkyä. Vieläkin on semmonen huonovointinen olo ja standardi väsy nyt on tietty. Perjantaina meinasin nukahtaa iltapäivällä palaveriin. [:-] Tunteen heittelee ja vie mukanaan. Mulla olis tuolla yks testi käyttämättä. Pohdin tässä, että pitäiskö sitä kusasta kuppiin ja kattoa mitä se näyttää. Ehkä huomenna... ei viitsis masentaa itteensä kun on näin nätti päivä.

Hyvää sunnuntaita kaikille!

orkidea- Loistavaa, että siellä hommat jatkuu hyvin! Valkouodosta; ei mullakaan sitä nyt mitenkään erityisen paljon tule ja kaikki oli kunnossa perjantaina.

Omaa: Kuvotus alkaa illalla ja jatkuu heiti aamusta.Pitännee alkaa ruokkimaan itseään jo sängyssä, ettei pääse liian pahaksi olo..
Liekö ikä tälläistä tuo tullessaan? Ei mulla aikaisemmin ole mitään oloja.
Mutta olihan ihanaa, kun meillä kaikki nukkui lähes kellon ympäri ja minäkin kahdessa osassa 10 tuntia[:)]
Aamiasta pitää mennä laittamaan.

Mahtavaa sunnuntaita täältäkin!

Aamupalaa nautittu, tosin paljon muuta uskaltanu syyä kuin puuroa. Iso möykky mahassa kokoajan, mistäköhän johtuu, onkohan ummetusta? Onko muilla samankaltasia oireita? En oikein pysty syömään kuin pikkasen kerrallaan ja mahdollisimman jotenkin kuitusta että tulee joskus uloskin.
Viime raskaus oli paljon helpompi, pikkasen hajut vaan haittas, sanovat että tyttö olis tällä kertaa kun näin yököttää, mikä tietty olis kiva, olis sit kumpaakin merkkiä.

Mutta nyt siis möykkyä sulattelemaan ja kohta uimahallille äiteenkanssa jauhamaan vauvajuttui. Äiti pomppas kattoon uutisista ja nyt silläkin siis hymy korviin asti!!

Takaisin