Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
malina2 Mä nukun ihan miten päin sattuu [:D] Mahallani, selälläni, kyljelläni... oon todennu, että eiköhän se maha sitte ittestään tuu tielle, sitten kun ei enää voi mahallaan nukkua. En oo sen kummemmin asiaa miettiny.

Moikka taas!

Väsy painaa, mutta pakko pinnistää..

malina2: Mä olen Purrin kanssa samoilla linjoilla, että nuku miten vaan pystyt- kyllä ne vaikeudet sitten tulee myöhemmässä vaiheessakin[:D][:D]

Itse en ole pystynyt pariin viikkoon nukkumaan vatsallani., Onneksi toi kylkiasento on muutenkin enemmän käytössä.

Iltapäivää kaikille [:D]

Purri: Ostin tänään greippilimsaa, ainakin toistaiseksi maistunut hyvälle, eikä ole pyrkinyt takaisin päin[:)] Ja samariinissa taitaa lukea, että ei raskauden aikana tai jotakin, mutta rennie ja gaviscone ilmeisesti sallittuja.

Tami ja muut masukkaat[:D]: Täälläkin alkaa masu pömpöttää jo. Nyt löydän jo itse sen kohdunkin tunnustelemalla. Aikaisemmin en ollut varma siitä, missä se on, mutta nyt alkaa selvästi erottua. Onhan tuossa tuota vararengastakin ja turvotusta välillä edelleen, mutta vähitellen masu pyöristyy. Tykkään kovasti silitellä sitä jo nyt[:D] Otan masukuvan ja laitan tuonne masukuvaketjuun, heti kun mies vaan jaksaa sellaisen ottaa.. Onhan sitä hauska sitten itsekin seurailla kuinka masu kasvaa tulevien kuukausien aikana. Niin ja siitä kutinasta. Yhtenä päivänä puhuin kaverin kanssa, jolla nyt pikkuinen tyttö siitä, että välillä tuntuu kuin olisi elohiiri tuossa kohdun kohdalla. Kaveri sanoi, että saattaapi tuntua ne liikkeet. Ultrassa en tosin tuntenut, vaikka pikkuinen silloin poukkoilikin koko ajan.

Leisa: Jaksamista kovasti teille!

Maya_L: Toivottavasti pääset pian takaisin töihin!

Malina2: Nukuin ennen raskautta vatsallani. Enää en oo pitkään aikaan nukkunut, kun tulee sellainen ilkeä paine alavatsaan. Nukkuisin kyllä vatsallani, jos pystyisin. Nykyisin kyljelläni pötkötän ja muutamana yönä huomannut, että siihen asentoon alkaa vähitellen tottua.

Kuitaako jollakin teillä nännit? Mulla ei muuten arista rintoja, mutta nännit suorastaan syyhyää välillä. Ärsyttävä  vaiva, varsinkin kun on menossa nukkumaan. Toinen oire on käsittämätön vilu. Iltaisin saisi pukea päälle vaikka pilkkihaalarin ja mennä peiton alle ja silti olisi kylmä[:o][&:]

Sitten tyhmä kysymys: Saako mämmiä syödä. Tekee sitä ihan hirmuisesti mieli, nyt kun paketit on taas tulleet kauppoihin. Ei siinä mitään ihmeempiä ainesosia näyttänyt olevan, mutta ajattelin vielä kysäistä.[:D]

Nyt on asioita hoidettu ja leivontatarpeet ostettu, kun mutsi tulee viikonloppuna kylään. Huoh. Loppupäivän vaan oon, illalla käyn vielä katsomassa miestä sairaalassa. Viim. yli huomenna pääsee taas kotiin. Tuntuu, että nää sairaudet ei ota loppuakseen tässä perheessä. Toisaalta otan sellaisia hoidettavissa olevia sairauksia vastaan, kunhan vaan pikkuinen on terve.

Tervehdys....pikaisesti ultrakuulumisia...tänään oli ultra aamulla ja sielä laskettu aika siirtyi sitten reilusti lokakuun puolelle...eli nyt olis ollu menkkojen mukaan 11+2...mut vastas viikkoja 8+5...eli on hedelmöittynyt paljon myöhemmin ja siksi plussasinkin kunnolla vasta kp 44/28...mutta pääasia oli että kaikki oli papusella hyvin...pieni sydän jumpsutti reippaasti ja sai äitin kyyneliin[:)]Taidan siirtyä tästä pikkuhiljaa sitten tuonne lokakuisten puolelle...[:)]

Mä nukun oikeastaan vallan vasemmalla kyljellä. Mahalla en voi nukkua kun tissit on tiellä, selällä olessa tulee alavatsalle outo olo ja oikealla kyljellä iskee pissahätä. Eli aika yksipuoleinen on tää asento valikoima.

chaos74 käy joskus täällä meitä moikkaamassa. Pääasia että masuasukilla kaikki kunnossa vaikka lokakuisiin menetkin.

Mä jäin loppuviikoksi kotiin potemaan tätä flunssaa. Päässä on tukala olo kun räkää täynnä, mitään nuhatippoja ei voi käyttää. Keittosuolatippoja vain...

Mä kans tunnen selvästi jo kohdun yläreunan,on jo lonkkaluiden tasolla. Taitaa olla vähän tavallista isompi. Niin mulla oli viimeksikin mutta tasoittui sitten loppua kohdin.

Hei kaikille! En ole hetkee kirjotellut, lukenut kyllä melkein päivittäin. Nyt tuli niin läheltä liippaavaa asiaa, että kynä käteen ja kirjottamaan!

HaniMami
tosta nännien kutinasta, niin olen huomannut ihan samaa. Mulla tulee ainakin monesti silloin, kun ei satu olemaan rintsikoita (esim. illalla, suihkun jälkeen jne.) Ja sitten on kyllä aivan pakko kutittaa niitä, mutta onneks tota miestä se ei haittaa, ihmettelee vaan että mitä oikein teen[:)]!

Malina2: Nukkumisesta sen verran, että ite pyörin aika paljon ja mahalla on tullut ennen kyllä nukuttua suurimaksi osaksi. Musta kanssa on nyt alkanut tuntumaan välillä, että kohtu tuntuu jotenkin paineena alamahalla, eikä toi mahalla nukkuminen enää tunnu niin hyvältä, saattaa tehä pahan olonkin. Niin nyt on sitten tarttenut hakea uusia nukkumisasentoja, ainakin vasemmalla kyljellä pystyy hyvin nukkumaan ja puoliksi kyljellään/mahallaan. Mitenkähän sitten, kun se maha oikeasti alkaa kasvamaan... (pyörähdän pian sittenkin mahalleni vielä...[:D]!)

Tossa aikasemmin oli puhetta siitä, että ympärillä näkyy vaan vaunuja ja isoja mahoja. Mä olen huomannut tän saman kanssa. Etenkin noita vaunuja musta tuntuu, että on ihan jokapuolella ja varmasti enemmän kuin joskus aiemmin. Mahoja huomaan kanssa, ja tietysti kaikki pikkuvauvat erityisesti (esim. kaupassa tms). Toi mahojen ja vaunujen huomaaminen mulla alkoi kyllä jo yritysaikana, kun toivoi niin tätä omaa pientä (Virna meillä raskautuminen kesti 4 yrityskiertoa, tosin ajallisesti 5kk, kun menkat haki rytmiä pillereiden jälkeen).

Leisalle pahoittelut ja jaksamista!

Omaa lisää..: Tossa laskin ultran jälkeen sitä ajankohtaa, millon ekan kerran kuultiin kotidopplerilla (angelsounds) sydänäänet, niin sain 9+3. Meillä oli tasan viikko sydänäänten kuulemisesta nt-ultra, jossa viikot tarkentui 10+3, eli onpas tosiaan kuulunut mulla aika aikasin! Laitteen laatikossa kuitenkin lukee, että sillä voidaan kuunnella rv vko:lta 14-16 alkaen. Ja noi meidän kuulemat sydänäänet oli varmasti sikiön, koska sykettä laskemalla saatiin sillon rv 9+3 177krt/min ja esim. eilen illalla kun kuunneltiin niin n. 165krt/min. Netistä kyllä jostain luin, että jo kymmenennellä rv voi kuulla kotidoolerilla sykkeen (riippuen istukan paikasta, kohdun kallistumisesta ym.)..Hyvä tuuri mulla tuon kanssa sitten käynyt, kun kuulu noin ajoissa! Kokeilemaan siis kaikki kanssasisaret, kun vain mahdollista!

Maha on täällä kanssa ruvennut pömpöttämään ja ruoka maistuu oikein kiitettävästi. Siis välillä on ihan jatkuva nälkä...[:)] Opinnot myös hieman stressaan täälläkin, kun pitäs tehdä kanditaatin tutkielma valmiiksi nyt keväällä ja motivaatio aina ajoittain hukkuu jonnekin.. Vuoden verran jää opintoja odottamaan, kun tää pieni syntyy..

Onko muita opiskelevia äitejä? Miten olette ajatelleet loppuopinnot järjestää (otatteko esim. vauvan mukaan kouluun/pidättekö välivuoden tms)? Itse tässä juuri pohdin tuota valmistumista ja opintojen järjestämistä...

Malttia kaikille ultraan menijöille! Ja hyviä vointeja ihan kaikille syyskuulaisille[:)]

Celina: Jaksamista suhteen hoitamiseen. Alkuraskaus on muutenkin parisuhteelle herkkää puhumattakaan jos siihen tulee välimatkaa ja työpaineita päälle. Puhukaa avoimesti ja halatkaa rohkeasti - niin yhteys säilyy matkallakin. Onneksi teillä on tämä hieno yhdistävä asia, joka onneksi sitoo edetessään Teitä tiukemmin toisiinne.

Onnea myös ultratuloksesta!

malina2: Nukun vielä kylki-mahallaan ja välillä ihan mahallaankin. Toisina iltoina tuntuu enemmän kuin toisina, mutta ajattelen myös, että kylläpä asentoa vaihtaa kun alkaa liian ikävälle tuntumaan sekä vaaville että äidille. Tuo vesi vaimentaa monta asiaa - myös tätä. =0)

HaniMami: Nänneistä - kutiaa harvemmin mutta pakkasella nipistelee tujakasti - kuin olisivat neulatyynyt. Isäntä nauraakin kun venyttelen kaulaliinan päät rintojen suojaksi ja kylmässä autossa istuskelen vänkärin penkillä hieromassa "rintoja" tumput kädessä kaikkien vaatekerroksien läpi. Mahtaa olla vastaantulijoilla ihmettelmistä. Isäntä kyllä tarjoutui hieromaan, mutta se nyt oudolta jo alkaisi näyttämään. ;0)

Tuota mämmin syömistä en ollut edes sen kummemin ajatellut - kun iskin lusikkani roveeseen silmät kiiluen. Ei siinä mitään kiellettyä ole, jonkin verran runsaammin sokereita.

Chaos74; Onnea ultrasta mutta ikävä menettää Sinutkin tuonne lokakuun puolelle. Ihania odotushetkiä Teille!

Pikaista paranemista kaikille pöpöjen uhriksi joutuneille.

Jaahas, se alkaisi olemaan kauppareissun aika - valmistautua viikonloppuun siskon perheen, 2 aikuista ja 4 lasta, kanssa. :0) Vauhtia ja "vaarallisia" tilanteita tulee piisaamaan. Huomenna täytyy siivoilla kaikki vauvautumisesta piiloon ja pimentoon - josko vielä menisin "vanhoilla mitoilla". =0) Jännittäväksi käy...

Niin ja se työhön meno siirtyi taas puolellatoista viikolla eteenpäin... Sitten jälleen uusi yritys - kyllä se joskus tärppää!

Mä olen kanssa mahallaan nukkuja ja nyt huomannut että enemmän tulee nukuttua sillee puoliks kyljellään/mahallaan. Huomenna sitten tulee se 12 täyteen [:D]

Tänään mennyt päivä hyvin kiireisesti kaupungilla asioilla rientäen. Tosin otin itselleni omaa aikaa ja menin pitkästä aikaan oikeen ravintolaan syömää ja ai että oli mukavaa ja hyvää ruokaa :) Naapuri pöydässä oli kaksi äitiä joilla molemmilla n.puoli vuotiaat lapset mukana ja monta kertaa huomasin katsovani vaan lapsia kun oli niin suloisen pieniä ja rauhallisia.Jalat kyllä huutaa nyt kuolemaa tän päivän liikunta annoksen jälkeen kun ei näin paljon ole tottunut liikkumaan taas.

Kävin myös ensimmäistä kertaa katselemassa mammavaatteita ja sitten niitä ihania pikkuisia vauvan vaatteita. Teki myös mieli mennä katselemaan lastentarvike liikeeseen, mutta sain pidettyä etten mennyt kun tiedän, että ei meidän tarvitse mitään hankkia ku kaikki on tallessa tuolta ensimmäiseltä.

Malina2 Määkin nukun mahalleen, mut aloin kyl melkein heti plussan jälkeen varomaan ja käännähdin puolkyljelleen, sillä asennolla mennään kunnes ei taivu, loppuraskaudesta on kuitenkin tyytyväinen että edes saa nukuttua, asennosta viis :)

Purri en ole aikaisemmin kuullu greippilimun maagisista voimista, mutta on ollut pysyvänä ruokavaliossa jo pitkään koska ainakin mulla tehos huonovointisuuteen ja närästykseen. selvisi kun leffaan sitä ostin ja tulin ulos paljon parempana[:D][:D]

chaos74 Onnea ultra-uutisista!!! Mutta millään ei haluais luopua yhdestäkään meistä. pysyttelehän linjoilla!!!

Tami paranemisia sinne!!!! Ja tsempppejä räkävuoren kanssa[:D]

haniMami Nännit kanssa kutisee kovasti ja joudun aina vetäytyy välillä jonnekin piiloon hieromaan kun niin kovasti kutkuttaa, plus huomasin et jos jää vaikka aamusuihku välistä niin tissit alkaa nopeesti tuoksahtaa maidolta !?!?![8D][&:]

Omaa: Kiva päivä!!! Tyttöjen juttui ja massu täynnä leffanaposteltavaa. väsyny mutta iloinen! Öitä mamit!!

Iltoja!

Jo pari viikkoa vierähtänyt viimesimmistä pulinoista, mutta kerennyt kuitenkin lukemaan teidän kuulumisia. Onnittelut kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille [:)]

Leisalle voimia ja jaksamista!

Hanimami, todellakin kutiaa!! Oon jo miettinyt mitkä rasvalaput tai raspin asentais rintsikoihin että ei olis koko ajan syyhyä.. mies kyllä tarjoutuu avuliaasti auttamaan [;)]
Mutta jos jollakin on jotain konsteja, miten saa tuota kutinaa hillittyä niin mielellään neuvoja otan vastaan..

Ja mukava kuulla että PojanÄitilla oli kiva päivä ja kotiin on selvitty bussien huonoista kuluista huolimatta [:)]

Ja omaa.. ensi viikon nt-ultraa odotellessa. Vielä viikko. Töitä paljon, niin muuta ajateltavaa, mutta tuntuu että aika matelee. Välillä putkahtelee ahdistusta, mutta ei pitäis murehtia etukäteen [&:] Helpommin sanottu kuin tehty.
Töissä kiirettä ja ei jaksa enää seisoa reilua kahdeksaan tai yhdeksää tuntia niinkuin ennen.. onneksi pääsee välillä istahtamaan. Selkä on nyt alkanut vihoittelemaan rankoista työvuoroista. Onneksi pääsee perjantaina hierojalle ja viikonloppuvapaille [:)]

Öitä!

Iltakuulumisia kaikille..

Kyllähän noihin mahoihin ja vaunuihin kiinnittää huomiota. Tänään töissä kiinnitin huomiota kun työkaverilla oli pahoinvointirannekkeet käsissä.. hmm.. työkaverini tuli vuoden alussa takaisin mammalomalta ja aloin jo ihmettelemään että joko taas. Kai se jossain vaiheessa selviää [:D]

Kaikille nännikutisijoille; mulla kans kutisi nännit alussa aivan jumalattomasti, ukko nauroi että nännit on ku mopon tulpat.. ja ne oli.. jopa tyttö sen saunassa huomasi.. Rasvailin niitä iltaisin punaisella apobasella varmaan kk päivät ni ei oo kutissu enää. Mulla taas kutisee enemmän tuolta alhaalta, oon tottunu ajelemaan viidakkoa ja nyt jotenkin kun tulee normia enemmän tota valkovuotoa ni voi jestas. Aattelin jo että voiko olla hiivaa tai likalla on ollu koulussa kihomatoja että niitä mut madoissahan kutisis peffakin eikös vain?

Mä oon kanssa mahalla nukkuja ja nyt tullut nukuttua kylkimahaltaan tyyny kainalossa. Tyyny vähän pönkkää pehmustetta vatsaa vasten.

Meillä ei kauhean pitkään bingoa odoteltu mutta todellakaan kertalaakista tai vahingosta ei ollut kyse. Lopetin pillerit elokuun lopulla ja "ilman" ehkäisyä mentiin marraskuun alussa.. silti siinä jo yhdet menkat ehti tulla ennenkuin tärppäs.. kai senkin takia oon niin hermona tosta perjantaista ultrasta kun todellakin tätä niiiin paljon toivon.

Nyt Top Cheffin pariin, sitä katsoessa saa aina hirmu nälän..

ps eilen ennen nukkumaan menoa seisoin pimeässä keittiössä ja höyläsin oltermannista siivuja suoraan suuhun jääkaapin valossa.. Sain hirveän naurukohtauksen et mitäköhän ihmiset tuumais ku näkis :)

Auts! Onnistuin koiran kanssa pihalla käydessäni pyllähtämään kumoon (vaikka oon yrittäny olla extra-varovainen).. "Onneksi" laskeuduin kuitenkin pyrstölleni, mutta siitä huolimatta mielessä on että eihän vaan pikkuiselle käynyt mitään?? Kellään muulla kokemuksia raskaana ollessa kaatumisesta?

Hey Darlings! [:)]

Nyt on tultu kaapista ulos ja voi neuvotella teidän kanssa täällä vähän julkisemmin työpäivän lomassa, mikäli nyt ihan tarvetta koen. Hysss... elkää kuitenkaan kertoko pomolle kiitos. [;)]

Rintapuoleista kommenttia: Mulla välillä kutisee rinnat ja nännit niin, että järki meinaa lähteä. Erityisen ikävät on pitsirintsikat. Koko aika pitäis olla kyhnäämässä ja pyörittelemässä. Täällä töissä pojat vois olla jossain määrin innoissaan, joten en ole käyttänyt pitsiunelmia vähään aikaan. [:D] Mulla on itsellä semmonen tutina, että jossain määrin helpottais tuo aiemmin mainittu rasvaaminen. Ainakin tuohon nännien ihistykseen. Ihanaa olis kyllä saada ihan rintahierontaa - ja paljon! [;)]

Tunnetteko te muut jo satunnaisia liikahteluita tuolla kohdussa? Muistelin, että joku kirjotteli tuossa muutama sivu sitten, että hällä tuntuu jotain ja kanssa semmosena kihelmöintinä ja kutinana. Olisko ollut Kaika?

Mulla tuntuu tuon jätkän elämä semmosena kevyenä kutinana kanssa kohdussa. Nt-ultran jälkeen illalla menin suihkuun ja saippuoin ja paijasin masua kun tuntui sitä kutinaa ja pientä muljahtelua, niin siinä tuntu semmonen kupru. Eka kelailin, että mitä ihmettä siinä nyt. Sitten se sama tuntui uudestaan kättä vasten. Kyl se vaan tais tuo jätkä pistää mamselle yläräpylää takasin! [:)] Siinä sitten pikaseen pesut loppuun ja miehen räpylää mahalle. Tais hänkin tuntea siinä pientä liikehdintää. Vielä nukkumaan mennessä se mylläsi tuossa... ja nyt taas.

Mmmm... Mämmiä. Vähän jotain lammasta ja perunaa, ehkä yksi ateria kalaa. Ja tietysti täytekakku, joka täytetty persikoilla ja banaanilla, päällä suklaakermavaahto ja pääsiäisrakeita. Ei tietenkään saa unohtaa mämmiä kerma-maidolla. [8D] Onko teillä muilla minkälaisia pääsisäisruokaperinteitä? [:)]

Elkku: Yritän saada opinnot valmiiksi syksyyn mennessä. Eli gradun teen palautuskuntoon nyt kevään aikana ja suoritan viimeiset jäljellä olevat kurssit. Olis vaikeeta palata uudessa elämänvaiheessa yliopistolle näpertelemään jotain muutamaa esseetä enää... Ja proffa sanoi, että gradu ei saa jäädä kesken, koska vauvelin kanssa ei sen kirjoittamisesta (kuulemma...) tule yhtikäs mitään [;)]

Malina2: Mä olen ihan mahdoton ton masullani nukkumisen kanssa. Olen vuosikaudet nukkunut vain ja pelkästään masullani, ja nukahtaminen on välillä vaikeeta muissa asennoissa. Oon nytkin yrittänyt nukkua mahallani, mutta vatsaa puristaa sen verran, että on pakko kääntyä kyljelleen. Muutenkin joudun pyörimään öisin kyljeltä toiselle, kun sattuu ja puristelee vatsaa. Semmonen puolikylki/vatsallaan on ollut helpotus. Niin kauan kuin olo antaa myöten, niin nukun kyllä miten päin haluan...

Meillä raskaus putkahti ekalla yrittämällä, sillä olin sivuoireitten vuoksi jättänyt pillerit pois ja masennuslääke aiheutti haluttomuutta. Eli en edes ajatellut pahemmin peuhaavani miehen kanssa... Mutta kumpikin oli sitä mieltä, kun sitten yllättäen alkoikin tehdä mieli seksiä, että jos on vauva tullakseen, niin saa tulla [:)]. Ja heti tärppäsi. TUntu oudolta, kun tietää toisten yrittävän pitkiä aikoja raskaaksi tuloa ja sitten ite tulee heti raskaaksi... Molemmat oltiin kyllä plussauksesta hurjan iloisia, toivottu yllätys siis!

Meikäläinen mussutteli jo mämmiä, kun teki niin kauhiasti mieli. Mitään makeeta en ole saanut syötyä viikkoihin, mutta sitten yhtäkkiä tuli ahaa-elämys, että mämmiä mulle ja heti! Oli kyllä hyvääää. Namnam.
Alkaa pikkuhiljaa tehdä tiukkaa vaatteiden kanssa, kun paitojen helmat nousee ja housuissa tarttee pitää ylimpiä nappeja auki...

Toiselta palstalta vierailulta,

KAIKA: KIITOS vielä tännekin puolelle [:)]!!
Pidän sinulle peukut ja varpaat pystyssä,että masuvaavilla on kaikki hyvin np-ultrassa [:)][:)][:)]!!!
Ja aivan varmasti vaavilla kaikki hyvin onkin!!!!

Ja kaikille muillekin masunkasvattajille ihanaa ja onnellista raskausaikaa [:)][:)][:)]!!!

Yönsäde kp 26

päivää!

Tällä mammalla on tänään nälkäpäivä!!! ruokaa,ruokaa ja lisää ruokaa!!! eilen tuli syötyä niin huonosti että tänään maha on pohjaton. Olen nyt syönyt jo kaksi ateriaa lounaaksi ja lisää tekee mieli ja telkustakin tulee pelkkiä ruokaohjelmia!!! No ainakin ruoka maistuu pitkästä aikaa[:D][:D][:D] Toivottavasti paino pysyy kurissa, pitää määrän sijaan panostaa laatuun.

elkku yksi opiskelija mamma ilmoittautuu! Mä vietän välivuoden tai jopa kaksi. Voi olla etten vielä alle 1veetä halua tarhaan jättää joten olen varautunut siihen kahteen. Onneksi opinnot vielä niin alussa ettei välivuodet valmistumista kuin venytä.

ihanaista torstain jatkoa!!!!

Ja täälläkin yksi opiskelija ja äiti!
Aion pitää ens lukukauden vapaata, koska yksi lapsi aloittaa koulun ja yksi syntyy ja yksi aloittaa esikoulun.
Niin, jotenkin tohon pakettiin haluan panostaa kunnolla koko loppuvuoden[:)][:)][:)]
Sitten olin suunnitellut jatkavani normaalisti opintoja..tosin suurimmanosan virtuaalisesti..mutta parina päivänä voin mennä kouluun muutamaksi tunniksi, koska mies tekee etätöitä ja pystyy olemaan tuolloin lapsen kanssa..
Ja tiedä vaikka anoppi haluaa jo siinä vaiheessa tulla avuksi- mikäs siinä!

Mutta tää oli nopee käväsy täällä- nyt takas opintojen pariin ja sitten HUOMENNA on THE DAY[:o]
Aika klo 9.30.

Niin ja joo, minäkin olen tuntenut niitä muljahduksia tai mitä lie jo jonkin aikaa..

Hyvää päivän jatkoa!

täälläkin yksi mamma jolla valmistuminen ammattiin siirtyy etiäpäin.

Eilen oli eka neuvolalääkärin aika ja siihen loppui samalla myös pahoinvointi. [8|] huoh... Epäilen suuresti et tämä minun nykyinen pahoinvointi johtuu jännityksestä, ettei mun maha kestä pienintäkään hermoilua. Saa nähdä miten menee viikonloppu kun maanantaina ensimmäinen ultra. Mieskin haluaa tulla mukaan, mutta pahoin pelkään että hänellä on niin kiire töissä ettei jouda tulemaan kaveriksi ja tueksi.[:(]

Neuvolassa sain kuulla pienen ihanat sydänäänet ja oli niin sydän pakahtua itsellänikin. Laitoin miehellenikin heti teksiviestiä, et "se elää". Mies ei ihan heti ymmärtänyt minun erikoista huumorintajua.

Kaika: Teillä on melkoisen muutosrikas syksy tiedossa!

Minzkuli: Kyl niissä kihomadoissa taitaa kudita sieltä takaa enemmän kuin edestä. En ole sitä kokenut itse mutta näin muistelisin. Mulla epäillään kanssa hiivaa, kun alapäätä kutittaa. Neuvolalääkäri sanoi, että jos siltä tuntuu, niin apteekin itsehoitotuotteita voi käyttää.

Elmeri: En ole kaatunut, mutta toivon kovasti ettei teille käynyt mitään. Taitaa se tulokas olla kuitenkin kohtuullisen suojatussa paketissa siellä kohdussa.

Celina: Pääsiäisruokia.. Ei muita perinteitä taida olla kuin mämmi ja suklaamunat. Erityisesti fazerin mignon munat[8D] Saa nähdä pystyykö niitä tänä pääsiäisenä syömään, kun ei tuo suklaa tahdo maistua. Pienenä aina äiti piilotti suklaamunat, että muka pääsiäispupu olisi käynyt kylässä yöllä ja sitten niitä etsittiin..kylmää.. polttaa,polttaa[:D] Sitä perinnettä kyllä jatkan lasten kanssa. Lammasta alkoi tehdä mieli, kun sen mainitsit.

PojanÄiti: Täälläkin on välillä tuollaisia nälkäpäiviä[:D] Kun olin miehen kanssa yhtenä päivänä sairaalan kanttiinissa, niin otin itselleni vähän useamman sämpylän ja makean vielä päälle. Mahtoivat muut ihemetellä, kun mies ei halunnut mitään ja tää tyttö pisteli kirjaimellisesti kahden edestä[:D][8D] Ja kyllä tuota laatua tarvii alkaa seuraan. Kaveri, jolla epäiltiin raskausdiabetesta ja sitä, että vauva syntyisi liian isona, sai ohjeet, että pitää jättää hedelmätkin pois ruokavaliosta, kun sisältää liikaa sokeria. Ei ollut kuulemma mukava loppuodotus sellaisella karsitulla dieetillä. Itse yritän jo nyt vähentää ne karkit ja muut herkut pois, jos se riittäisi pitämään verensokeriarvot kurissa sitten, kun joudun sokerirasitukseen.. Tulipas kärpäsestä kirjoitettua härkänen[:D]

Täälläkin yksi, toivottavasti tulevaisuudessa, opiskeleva äiti. Eilen juuri täyttelin hakupapereita uusille urille. Jo pidemmän aikaa ollut suunnitelmissa vaihtaa alaa, koska nykyinen ala on itselle niin täysin väärä[:'(]. Jos sattuisin pääsemään ensi syksynä kouluun, niin aloitus siirtyisi vähintään sen lukukauden ellei koko lukuvuoden. Toivon saavani hyväksilukuja kuitenkin, kun on jo yksi tutkinto takataskussa.

Niitä kutiavia nännejä oon kanssa rasvaillut punaisella apobasella. On kuitenkin niin kuiva iho muutenkin, ettei aina auta, varsinkaan kovilla pakkasilla iho ja nännit ihan ritisee kuivuutta[&o]. Toivottavasti pikkuinen perii isän eikä äidin ihon, kun isukilla ihan normaali iho.

Tulipa mieleen, että onko teillä muilla sellaisia hölmöjä ajatuksia, että toivottavasti tulee isukin silmien väri ja mun alahuuli ja isukin kulmakarvat ja mun korvat..[:D][:D][&:] Vai oonko ihan yksin näiden ajatusten kanssa?

Soittelin kummitytön äidin kanssa, joka sanoi, että sillä on meille useampi pussillinen vaatteita, sitten kun käydään kylässä, niin saadaan. On kuulemma montaa eri kokoa. Ilmoittauduin äitiysjoogaan, joka alkaa huhtikuussa. Ajattelin, ettei silloin vielä oo liian myöhäistä. Sit jos ei pysty joogaileen, niin ei pysty. Muuten ollutkin ilkeä päivä. Sisällä ei oo pysynyt mikään muu kuin 2 karjalanpiirakkaa. Kovasti yritän miettiä, että mikä maistuisi, kun ei tunnu saavan mitään kurkusta alas, vaikka on kuinka kova nälkä[&:]

Paranemisia nuhanenille, peukut pystyssä ultraan menijöille ja onnittelut ultrassa jo käyneille ja kaikille rauhallista melkein viikonloppua[:D]

Moikka!

HaniMami: Peukut pystyyn, että pääset sisään!
Ja äitiysjooga on ihan paras juttu- mulla se helpotti synnytystä viimeksi jäi monta hyvää vinkkiä mieleen.
Joogailen siis vieläkin aina hetkittäin.
Sitä muuten pystyy joogaamaan ihan viimemetreille asti, jos normaali raskaus- kuuntelee vaan, mitä keho kertoo.
Aaah se on niin mahtavaa!

Täällä myös mititään noita mitä keneltäkin olisi hyvä periä..

recto: Aikun kiva, että kuulit sydänäänet- turvallisin mielin voi mennä maanantaina ultraan, kun sulla on noi riskiviikotkin jo takana!
Itse olen varhaisultrassa viimeksi saanut varmuuden raskaudestani (rv 6+3), joten mä olen ihan paskat housussa huomisesta..

Pääsiäisruoista: Eipä kummempia perinteita, mutta huomaan aina valmistavani kunnon juhla-aterian pääsiäismauista[:D]
Alkoikin mämmiä tehdä mieli..

Nyt multa katos ajatus, joten palaan sitten huomenna joko hyvillä tai huonoilla fiiliksillä[&:]

Takaisin