syyskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bluerose
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia Jonsku87 migreenin kanssa! Voin vaan kuvitella miltä tuntuu kun päätä särkee jatkuvasti ja lääkettä ei saa ottaa.. Tuossa tilanteessa en yhtään ihmettele jos haluat käynnistyksen lähelle laskettua aikaa tai turvallisille viikoille. Käynnistyksen suunnittelussa onneksi huomioidaan myös äidin henkinen jaksaminen. Ei ole kenenkään etu jos vauva on täysin valmis maailmaan ja äiti on henkisesti loppu jo ennen kuin vauva on edes syntynyt.. :(

Kiitos Unikko, nyt tosiaan onneksi helpompi jakso menossa, fyssariko sen aikaan sai vai mikä, en tiedä, mutta siis tämän hetken jaksaminen on hyvä. Toivotaan toki että näin jatkuukin :)

Vähän positiivisia uutisia syyskuuhun. :Heartpink Pikkuinen kummityttöni (ikää n.11 kk) lähti tänään ensimmäistä kertaa kävelemään ilman tukea. Aika on mennyt ihan hurjan nopeasti. Musta tuntuu, että vastahan pitelin pikku typykkää sylissäni ristiäisissä. Pitää muistaa nauttia tuosta vauva-ajasta täysin siemauksin, kun nuo tuntuu kasvavan niin älyttömän nopeasti.

Neuvolalääkäri kirjoitti 2 viikkoa sairaslomaa, ihanaa rupesin jo olemaan niin väsynyt ja kipeä että itku meinasi tulla töihin lähtiessä. Sokerit pysyneet ruokavaliolla kurissa eikä onneksi aloitettu insuliinia. Lastenhuone on valmiina ja melkein kaikki tavarat hankittu, pesänrakennusvimma ei ota laantuakseen kova tohina päällä ja tekisi mieli laittaa koko koti uusiksi :). Tänään rentouduin kasvo- ja jalkahoidossa, nyt tuntuu että elämä on ihanaa kun saa levätä silloin kun haluaa eikä stressata miten jaksaa töissä.. tuleva synnytys kyllä jännittää ja paljon.

Meilläkin alkaa olla tavarat jo hommattuna, vielä muutama pikku ostos ja sit muuten vaan vauva juttujen hipistelyä :D oi ihanalta kuulostaa nuo hoidot.. :)

No niin nyt se tapahtuu, mun valivalivalipäivitys :grin Tähän asti, kun kaikki on ollut niin kivaa, mukavaa, ihanaa, mikään ei vaivaa, olo on energinen, mä oon lenkillä, mä oon salilla, mä teen sitä ja mä teen tätä...juu, en tänään.

Tänään olin pakotettu lähtemään töistä kesken päivän, olo kamala. Oksetti, päätä särki, olo voimaton, kaikki pielessä. Kävin neuvolan itsehoitopisteellä mittaamassa verenpaineet, ne oli ok. Ja kyllähän mä tiedän mistä tää johtuu, että lakosin totaalisesti sohvalle klo 14 enkä tästä ole kuin vessaan ja jääkaapille kävellyt...kahden edellisen päivän aikana 20 tuntia töitä, tiukkoja neuvottelua, uneton yö...siinä se, ei se muuta tarvi. :confused:

Onneks alkoi viikonloppu. Nyt levätään ja ulkoillaan rauhakseen, nautitaan meren äärellä. Ja ensi viikkoon uusin voimin. Sitten saakin huokaista, perjantaina saa jättää työkalenterin ja -puhelimen odottamaan seuraajaa. Sulkea toimiston oven ja unohtaa henkisesti raskaan työn hetkeksi. Mun aikalisä töistä alkaa ja me "tynnyrityypin" kanssa aloitetaan rakentamaan uutta tulevaisuutta :Heartred

Täällä jo heräillä vaikka esikoinen olis yökylässä ja mahdollisuus kunnon pitkiin uniinkin olis, mutta PYH, mihis minä niitä tarvitsen :D
Tänään meillä juhlitaan sen 2-v synttäreitä, pieni täyttää oikeasti maanantaina kaksi. Vastahan se syntyi? Aika menee niin vauhdilla! Muistetaan nauttia kaikki vauva ajasta iloineen, suruineen ja väsymyksineen. Se on niin lyhyt :(
No jospa sitä menis vaikka väsäämään miehelle herkku aamiaisen ja puhaltelee ilmapalloja :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Lauantai-aamun huomenet täältäkin.
Eilen tuli käytyä äippäpolilla tarkastuksessa kun toissayö meni lähes kokonaan valvoessa kipeitten suppareitten kanssa. Tilanne oli kuitenkin suht sama kuin edellisessä tarkastuksessa. Kaulaa jäljellä puoltoista senttiä, pehmee ja kahelle sormelle auki. Painoarvio oli eilen rv 34+1 2300g ja jos laskettuun aikaan menis niin alle 3,5kg oli arvio. Tiedä sitten taas kuinka tarkkoja noi arviot on....
Lääkäri oli nyt kuitenkin sitä mieltä että ruvetaan olemaan jo voiton puolella viikoissa, että viikko lepoa vielä ja sit sais ruveta jo vähän liikkumaankin, jee. Aika on kyllä madellut tässä makoillessa joten odotan innolla et pääsee vähän liikekannalle :-)
Supparit on kyllä nyt muuttaneet "muotoaan" ja niin kipeetä tekee että pitää nojailla seinään ja huohottaa. Mutta näillä mennään. Mieli on on kaikesta huolimatta ihan hyvä ja tyytyväinen :-)

Täällä poksuu tänään rv30+0! Hurjaa, miten tuo aika kuluu, äskenhän sitä vielä jännitettiin 13. raskausviikon alkamista ja sen jälkeen odoteltiin malttamattomina ultraäänitutkimuksia.. 10 +/- 2 viikon kuluttua pieni rakas on sylissä :Heartpink.

Uusimmassa vauvalehdessä on synnytyksessä käytettävistä kivunlievityksistä juttua!

Aika menee hurjan nopeasti. Miten voi olla että tätä raskautta on jo kestänyt 33 viikkoa, se on yli 7 kuukautta!

Vastahan sitä plussasi, vastahan vauvan näki ekan kerran ultrassa, vastahan tunsi ekat liikkeet...ja kohta hänet saa jo syliin. Hurjaa!

Terveisiä synnyttämättömien osastolta.
Täällä ollaan sitten tarkkailussa ainakin ensi yö. Aamulla alkoi aaltoileva menkkamainen kipu, mikä voimistui säännöllisesti. No lääkäri käski tulla tarkastettavaksi ja sillä tiellä ollaan. Syy ilmeisimmin supistelu vaikka vatsa ei kovettunutkaan.
1000ml ringeriä ja äsken sain jotain supistuksia ehkäisevää lääkettä mikä selvästi alkanut helpottaa.

Vaavilla kuitenkin kaikki hyvin, sydän tykytteli kauniisti ja kohdun suu vielä kiinni, sentin lyhentynyt. Painoarvioksi tuli 1800g ja rv 31 + 0. Toistaiseksi liikkuminen täysin minimissä ennen kuin lääkäri antaa lopullisen päätöksensä liikkumisen suhteen. Kuitenkaan ei pitäisi akuuttia ennenaikaisen syntymän riskiä olla. Mies ihanasti tukena koko päivän, nyt lähti kotoa hakemaan tavaraa mulle ja huomenna lupasi tulla heti kun heräilee :) Että tällainen lauantai täällä.

Huh, tsemppiä tttiuhti!!! Toivotaan että oli vaan väärä hälytys ja vauva malttais odotella vielä monta viikkoa!

Tsemppiä Tttiuhtille, toivottavasti vauva pysyy vielä muutaman viikon masussa <3

Täällä nämä yöheräilyt tai pikemminkin valvomiset on mennyt jo ihan mahdottomiksi. Viimeiset pari viikkoa oon lähes joka yö herännyt vähintään yhden kerran valvomaan pariksi tunniksi. Joinakin öinä heräilen ihan koko ajan, tai tuntuu niin kuin en nukahtaisikaan kuin pari kertaa yön aikana muutamaksi tunniksi. Lopun ajan sitten pyörin sängyssä, vaihtelen asentoa kyljeltä toiselle ja käyn vessassa. Ennätys taitaa olla 8 vessareissua yön aikana. Kyllä, kahdeksan! Ei siinä välissä paljon ehdi nukkua. Muutama yö ollut välissä, jolloin olen saanut nukuttua ilman pitkiä valvomisjaksoja välissä ja vessareissut jääneet alle kuuteen. Onneksi olen saikulla ja saan siis nukkua pitkään, en tajua miten jaksaisin töissä näillä unilla! Päivälläkään harvemmin saa unen päästä kiinni ja silloinkin saa ravata kusella useamman kerran.

Nytkin siis heräsin tuossa neljän maissa ja aikani pyörittyä tulin keittämään kupillisen teetä ja syömään leipää :D saa vain toivoa olevansa yhtä virkeä sitten kun vauva syntyy.

Jaksamisia tttiuhti, toivottavasti kaikki hyvin. Mulla on kanssa yöunet käyneet katkonaisiksi, viime yönä vessareissuja 7 ja uni ei tosiaankaan tule heti reissun jälkeen. Onneksi on myös saikkua ja ensimmäistä ootan niin saa päivisinkin levätä.

Mä oon vissiin ainoa joka on päässy vähällä, en käy ku kerran yössä pissillä. :o *koputtaa puuta*

Täällä toinen, joka käyttää vessahelpotusta vain kerran yössä klo 02-03...mut mä heräänkin sen jälkeen sitten yöuniltä viimeistään klo 7, mut normisti klo 6...katotaan muuttuuko rytmi, kun äippäloma alkaa viikon päästä:grin

Minullekin on riittänyt 1-3 kertaa yössä pissillä käynti. Kuulostaa ihan hurjalta tuo 8 kertaa yössä! Ja tuo 7 myös! Tsemppiä ttiuhtille, kerrohan lisää kuulumisia :)

Minulla vaavi ollut noin kuukauden verran masussa poikittain, ja nyt muutamana yönä kääntynyt vain yön ajaksi eri asentoon. Ja heti aamulla kun nousee ylös taas potkii itsensä takaisin poikittain.. Onko muilla ollut tällaista? Minulla viikot nyt 32+6, ja näillä viikoilla ilmeisesti pitäisi jo tila käydä vähiin mutta ei siltä vaikuta :)

Takaisin