SYYSKUUn höpinät ja höpötykset

Mä taas mieluiten ottaisin vieraita esim sairaalan päiväsaliin (en huoneisiin huonerauhan vuoksi) vauvaa katsomaan esim päivä synnytyksen jälkeen. Siitä ajatuksesta en pidä että kotiutuessa meille tulee yövieraita (koska isovanhemmat asuu kaukana) moneksi päiväksi rivarikolmioon. Voi kun olisikin vaan mahdollisuus järkätä noita max parin tunnin kahvitteluja :) mut uskon että meilläkin isovanhemmat ymmärtävät antaa kotiutumisaikaa ja tulevat tätä toistakin katsomaan vasta kun noin 2vk ikäinen :) ja silloinkaan en kokkaa tms, pizzat voin tilata ellei mies ruoki vieraita :grin

Ainaki oys:ssa on et ei saa muut ku isä ja vauvan sisarukset tulla katsomaan. Mun mielestä se on ihan ok. Kolmen hengen huoneita suurin osa, en jaksais sitä et toisilla ramppaa siinä yhtenään porukkaa, enkä kyllä itekään jaksais sinne siinä vaiheesa muuta ku mies ja lapset. Tietenki päiväsaliin voi mennä mut sieläki monesti niin porukkaa. Sit ku kotona ollaan ni saa tulla pika käynnille kattomaan pientä vaikka seuraavana päivänä jos oma vointi on sen mukanen :)

Meiän sairaalassa on tunnin vierailu aika. Mulle on ylipäätään se sairaalassa olo jotenkin ahdistavaa. Edelliset on syntynyt sektiolla ja nytkin se on edessä, eli tiedän että oon myös kipee, niin mielummin oon rauhassa sen pari vuorokautta. Koti-vierailijat on yleensä käyneet aika pikaisesti, en mäkään mitään yövieraita siinä vaiheessa huolisi.

Ällö olo kun ulkona on kuuma ja ne otti ihan kauhean monta putkea taas verta tuolla :( vastauksiakin saa taas odottaa ku osa näytteistä lähtee Helsinkiin tutkittavaksi.. No ehkä ne neuvolasta sit osaa soittaa tuloksista..

Meillä kävi esikoista sairaalassa katsomassa isovanhemmat, tällä järjestelyllä eivät paukanneet heti ekoina kotipäivinä meille. :grin Nyt tietenkin eri asia, kun on tuo isosisarus ja toivon, että päästään uuden vauvan kanssa mahd. pian kotiin sairaalasta.

Esikoisen ollessa ihan pieni, oli imetys vielä niin uutta ja hämmentävää, että en osannut sitä tehdä muiden kuin mieheni ja oman äitini läsnäollessa. Muistan kyllä jonkunkin kerran, kun anoppi on ollut kylässä ja minä vauvan kanssa suurimman osan ajasta makuuhuoneessa tissittelemässä, kun oli tiheänimunkausi. Mutta kuten Kotimamallakin, minullakin samaa kokemusta, että lapsen kasvaessa imetys helpottuu (ja nopeutuu!), ja sitä myöden imetin kyllä poikaani vähän missä vaan. Imetys kesti lopulta 1v5kk ja olen oikein tyytyväinen siihen. Toivon, että tämän kakkosenkin kanssa päästään yhtä pitkälle ja miksei pidemmällekin, esikoinen itse lopetti tissillä käynnin nyt kesällä siis.

Tulipa mieleen et esikoisen kans ko olin synnärillä ni entinen työnantaja olis halunnu tulla kattoon meitä. Jep, entinen työnantaja! Ketä siinä vaiheessa kiinnostaa nähä jotaki joka ollu muutama vuosi sitte oma pomo :eek::grin olin erittäin tyytyväinen ko hoitajat oli sanonu et ei pääse osastolle. No oli laittanu sit kukkapaketin hoitajien mukana mulle.

Hei, mitä kannatti syödä ennen sokerirasituksen paastoa? Mulla tämä toimenpide huomenna 7:20. Oi miksi otin vapaapäivälle niin aikaisen ajan -_-

:D Mietin samaa, mutta totesin lopulta, että haluan nähdä mitä ne arvot on ihan mun perussyömisellä eli en ajatellu muuttaa sen kummemmin.

Jotain pitkäkestoista.. Esim ruisleipää, täysjyvää.. Lasi maitoa päälle ja pysyy hyvin tasaisena yöllä arvot :)

Tuo on kyllä totta, että oikealla sapuskalla varmaan pystyy pitämään olon parempana paaston aikana!

Sillä just aattelin että jos meinaa että paistosta tulee huono olo jo alkuunsa niin kannattaa syödä just jotain tollasta hitaasti sokeria vapauttavaa.. Jos tarkemmin haluaa tietoa niin low GI food tms hakusanaksi Googleen :) mitä pienempi gi niin sitä hitaammin vapautuu sokereita eli pitää myös sokerit tasaisena :)

Remontti edistyy jee! Isä ja mieheni aloittivat viikonloppuna lisähuoneen teon meille ja vauvalle. Lattia on koolattu ja osin villattu. Viikoloppuna viimestään levyt ja sit pääsee tekeen seiniä :) minä pesänrakennus vimmassani ostin jo tekstiilit ja valitsin tapetin ym :P

Kuulostaa kivalta! Ite pitäis kans saada toi lastenhuone kuosiin pikku hiljaa.. Joku lipasto/työpöytä sinne ja verhot ikkunaan ja ehkä kirjahylly.. Pitäis kyllä myös eteiseen joku pöytä tai joku että saa vaikka postit siihen ja sit keittiöön lipasto tai kukkapöytä tai jotain :D

Juu sillä kysyin, kun ajattelin jos ois osannu syödä jotain joka pitäis nälän poissa. Mut söin jotain Meksikonpataa, juustosarven. Ja viinimarjamehua. Tuleepahan totuus julki minun tottumuksista :D

meillä oli ihan perusruoka seiskalta ja jälkkäriksi vedin vielä kasilta jugurttia ja sillä pärjäs musta hyvin aamuun, ei oikeestaan ollu juuri edes nälkä! Aika tujakkaa huoneenlämpöistä sitruunalientä oli, mutta kyllä sitä nyt sen 3 dl joi. Nyt lehtiä, neuletta ja kirjaa!

Huhhuh, ku tekis mieli repiä maha auki. On niiin paksu olo. Tai sit se johtuu eilisestä hiilareitten popsimisesta :D
Huomenna olis joku hölinäilta äippäneuvolassa aiheella "parisuhde muuttuu lapsen tultua". No shit Sherlock xD Ajattelin mennä vast sitten, ku käydään läpi synnytyksen käynnistymisen merkkejä ja et millon pitää lähtee sairaalaan.

Takaisin