Käytiin nyt sitten siellä TAYS:n esittelytuokiossa, joita siellä siis järjestetään aina torstaisin. "Kalvosulkeiset" ne vaan oli, mutta kyllä siinä ihan hyvää infoa oli, ainakin osalle tuntui olevan aika paljon kyseltävää, sellaisista asioista, jotka minä olen sattunut kaivamaan jo netistä ja TAYS:n omilta sivuilta. Siellä oli kuitenkin aika paljon väkeä, kaiken ikäisiä pariskuntia ja ainakin yksi naispari, joka nähtiin hedelmöityshoitoklinikallakin. Eivät kyllä varmaankaan meitä tunnistaneet :)
Hoksasin eilen, että olis varmaan hyvä tallentaa se synnytyspäivystyksen numero puhelimeen, kun en ollut aiemmin tajunnut, nyt löytyy sitten sekin, jos/kun tulee tarve soittaa sinne. Onneksi TAYS on tuttu paikka, joten osataan mennä oikeaan paikkaan siellä. Tosin nytkin oli erilainen ajoreitti sinne synnytyksen oville kuin ennen, kun tekevät niitä isoja rakennustöitä siellä.
Miehen kanssa mietittiin, että ei varmaan pyydetä perhehuonetta, kun mies totta kai käy välillä kotona, ja kun nuo elikotkin pitää hoidella. TAYS:ssa joutuu sitoutumaan siihen, että mies on sitten miltei koko ajan paikalla, välillä toki voi käydä asioilla ja kotonakin, mutta ei meidän tapauksessa ole pitkän matkan vuoksi järkevää koko ajan mennä edes takaisin.
Mulla on myös jotkut tietyt ruoat sellaisia, mitkä on jääneet pois just oksentamisen takia. Glögi ja yksi valmis tuore kurkku-vihannessalaatti on pannassa ollut jo toista kymmentä vuotta. Maito taas jäi pahan olon takia, en ole juonut maitoa yli 20 vuoteen, kun siitä tuli kerran paha olo, taisi olla vähän vanhaa, en tosin oksentanut, mutta se huono olo riitti jo "kammoon". Käytän kyllä maitoa esim. kaakaossa ja murojen kanssa, mutta en sellaisenaan kyllä juo ollenkaan.