Syyskuiset

Voimia Santra87!

Mulle terkka sanoi sillon edellis kerralla syyskuussa, että heillä on siellä ultra ja voidaan katsoa samalla miltä toukka näyttää :) en ajatellut ryhtyä sikiöseulanta tutkimukseen.
Kävin tänään apteekista nuita vitamiineja. Siinä sitten innosta sädehtien kerroin farmaseutille olevani raskaana ja tarvitsevani vitamiineja. Siinä se katsoo minua kuin olisin häntä häirinnyt ja kävelee vitamiini hyllylle ja näyttää siitä muutaman purkin. Yrittää siinä nyt sitten jonkun valita :D onkohan nuista minisunin raskaus ja imetys vitamiineista mihinkään?

Ite söin minsunin raskaus vitamiinii ja tykkäsin:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Voi ei Santra :sad001 Hirveän paljon voimia ja jaksamista! Itseä helpotti ajattelu siitä, että pikkuinen ei vain ollut valmis tähän maailmaan ja hänen on varmasti parempi näin <3

Plussanneille sen sijaan paljon onnitteluja ja tarrasukkia.

Itsellä alkaa taas huomenna opinnot joululoman jälkeen, enkä todellakaan tiedä, miten jaksan. Viimeisen 1,5 viikkoa olen lähinnä nukkunut päivät ja illalla tietty sitten pyöriskellyt sängyssä, vaikka väsyttääkin. Olisiko ehkä yksi päivä, jolloin en ole tarvinnut päikkäreitä ja silloinkin sammuin illalla jo aikaisin petiin.. Noh, onneksi ei ala ihan täydellä tohinalla koulu ja lupasivat jo talvisempia kelejäkin, niin josko se valkoisuus sitten piristäisi.

Mäkin oon miettinyt tota, miten ja missä vaiheessa kerron töihin. Olen siis ollut monenmonta vuotta samassa työpaikassa ja tällä hetkellä opintovapaalla. Teen kuitenkin keikkaa siellä silloin tällöin, joten jossain vaiheessa raskauteni varmasti huomataan. Lisäksi meiltä on ensi vuoden aikana jäämässä kolme muutakin äitiysvapaalle, tulee mielenkiintoinen vuosi :wink Itseä myös mietityttää oma koulunkäyntini, sillä haluaisin valmistua mahdollisimman nopeasti, mutta pienen vauvan jättäminen kotiin vaikka vain koulupäivien ajaksi, tuntuu hirveältä eli oletettavasti opintoja on lykättävä. Myös kaikki raha-asiat mietityttää täälläkin (enemmän ehkä miestä), mutta koitan pitää mielessä että asioilla on tapana järjestyä :)

Me ei olla vieläkään kerrottu kuin niille muutamille, jotka tiesivät meidän yrittävän ja saamastani aiemmasta keskenmenosta. Omien ja miehen vanhempien reaktiot jännittää todella.. Heille ajateltiin antaa vain ultrakuvat ekan ultran jälkeen käteen ja sitten katsoa mitä tuleman pitää :p En vain malttaisi odottaa, että pääsen kertomaan!

On tää vaan niin hienoa ja jännää :happy093

Mulla myös mietinnässä mitä teen koulun kanssa. Oon tosiaan lukiossa ja nyt keväällä olisi tarkotus saada lakki päähän, tosin musta tuntuu, että opo on vähän luullut liikoja kun näin on mulle sanonut. Kursseja uupuu vielä vähän turhankin paljon ja kirjotuksien tulisi mennä läpi. En kyllä yhtään tiedä miten maltan lukea muutamiin kirjoituksiin, kun ainoa asia mikä toisaalta päässä pyörii on se, mitä mun massussa tapahtuu :) Tosin, jos nyt ottaisin oikein viimehetken tsempin ja yrittäisin toden teolla saada kurssit kasaan, niin asiahan olisi sillä selvä... jos taas ei, niin ehkä sitten voisin siirtyä aikuislukioon, jolloin olisin ylioppilas nopeammin ja varmemmin... en tiedä, täytyy pohtia asiaa:)

Olen töissä lähtöselvityksessä, ja meillä on pieni ja tiivis työporukka. Esimies on perhetuttu ja työvuorot menee toivomusten mukaan. Ajattelin kuitenkin pitää tätä raskautta "pienissä piireissä" mahdollisimman kauan, joten luultavasti kesällä sitten kerron jääväni lomailemaan. En tiedä, täytyy tätäkin vielä miettiä!

Mä ja tuleva isi ollaan kerrottu nyt vasta vain ja ainoastaan mun äidille. Poikaystävän vanhemmat saa tietää varhaisultran jälkeen ja samoin mun muu perhe. Äiti otti (jälleen) asian erittäin hyvin ja tosi onnellisesti. Ollaan sovittu, että kavereille kerrotaan sitten, kun epäilykset herää :) Eli ollaan tosi varovaisin meiningein liikenteessä.

Noista vitamiineista sen verran, että mulla edellisen raskauden yhteydessä lääkäri määräsi foolihappoa suojaamaan pientä kaikelta "pahalta", ja nyt aloitin niiden syönnin heti plussattuani. Täytyy katsella apteekista tms. jotain muitakin vitamiineja vielä.

Kolmen viikon päästä varhaisultra, jaiks!

Mulla myös mietinnässä mitä teen koulun kanssa. Oon tosiaan lukiossa ja nyt keväällä olisi tarkotus saada lakki päähän, tosin musta tuntuu, että opo on vähän luullut liikoja kun näin on mulle sanonut. Kursseja uupuu vielä vähän turhankin paljon ja kirjotuksien tulisi mennä läpi. En kyllä yhtään tiedä miten maltan lukea muutamiin kirjoituksiin, kun ainoa asia mikä toisaalta päässä pyörii on se, mitä mun massussa tapahtuu :) Tosin, jos nyt ottaisin oikein viimehetken tsempin ja yrittäisin toden teolla saada kurssit kasaan, niin asiahan olisi sillä selvä... jos taas ei, niin ehkä sitten voisin siirtyä aikuislukioon, jolloin olisin ylioppilas nopeammin ja varmemmin... en tiedä, täytyy pohtia asiaa:)

Olen töissä lähtöselvityksessä, ja meillä on pieni ja tiivis työporukka. Esimies on perhetuttu ja työvuorot menee toivomusten mukaan. Ajattelin kuitenkin pitää tätä raskautta "pienissä piireissä" mahdollisimman kauan, joten luultavasti kesällä sitten kerron jääväni lomailemaan. En tiedä, täytyy tätäkin vielä miettiä!

Mä ja tuleva isi ollaan kerrottu nyt vasta vain ja ainoastaan mun äidille. Poikaystävän vanhemmat saa tietää varhaisultran jälkeen ja samoin mun muu perhe. Äiti otti (jälleen) asian erittäin hyvin ja tosi onnellisesti. Ollaan sovittu, että kavereille kerrotaan sitten, kun epäilykset herää :) Eli ollaan tosi varovaisin meiningein liikenteessä.

Noista vitamiineista sen verran, että mulla edellisen raskauden yhteydessä lääkäri määräsi foolihappoa suojaamaan pientä kaikelta "pahalta", ja nyt aloitin niiden syönnin heti plussattuani. Täytyy katsella apteekista tms. jotain muitakin vitamiineja vielä.

Kolmen viikon päästä varhaisultra, jaiks!

Mä oon miettiny noita vitamiinijuttuja. Joskus yritysaikana ostin näitä: http://www.minisun.fi/tuotteet/multivitamin/minisun-mama ja monet kerrat epäilinkin jo olevani raskaana, vaikka testit näytti muuta. Mutta jossain vaiheessa yhdistin, että joka aamuinen pahoivointi ja oksentaminen johtui juuri tuosta vitamiinista. En siis ole nyt sitä syönyt ollenkaan, vaikka ehkä pitäisi. Mutta enhän minä tiedä, millon ne oikeat pahoinvoinnit alkaa, jos noiden takia oksentelen joka päivä.

Täytyisi varmaan käydä apteekista kyselemässä jotain toista valmistetta, vaikka sinänsä hiukan sääli heittää melkein täysi purkki roskiin, mutta en kyllä ihan huvikseni oksennakaan joka aamu.:confused: Nyt otan siis vaan pelkkääö d-vitamiinia purkista, mutta syön kyllä monipuolisesti eli en usko, että aivan kauheita tapahtuu vaikka en heti vitamiineja purkista otakaan :)

Heippa! :)

Täältä ilmottautuu mukaan myös tänään 23-vuotias, muutama päivä sitten plussannut, tuleva mamma :) LA olis laskureiden mukaan 8.9.2014. JÄNNÄÄ!! Ei sitä millään meinannut uskoa todeksi että testi näyttää selkeää plussaa ja menihän siinä pari päivää sisäistää, että mitä on oikeen tapahtumassa, vaikka ihan ruvettiinkin yrittämään lasta :) Nyt sitä alkaa pikkuhiljaa ajatukset "selkiytyä", että sisällä kasvaa pikkuinen. Selvät raskauden merkit kyllä tuli ja tietenkin vielä niin että oltiin Kanarialla, rinnat superarat ja hyvä että mahtu reissulla liiveihin :D no, ei kuitenkaan haluttu ostaa sieltä espanjol raskaustestiä vaan aateltiin jännätä kotiin asti ;)

Testin jälkeiset fiilikset oli kyllä itsellä sekä miehellä ihan samanmoiset, kummatkin vaan hyöri ja pyöri ympyrää ja katteli toisiaan että MITÄ :D Nyt on kerrottu molempien äideille ja oma isäni tietää, miehen isä saa odottaa siihen asti kunnes mennään kyläilemään. Kovasti ovat jo muutenkin miehen sukulaiset vihjailleet ja oli kyllä anoppi niin riemuissaan, että ei tiennyt miten päin olis ollut.

Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin ja kaveri pysyy matkassa syyskuulle :)

nipistykset ja muut ymmärrän, mutta onko muilla ollut semmoista kummaa vatsan aristusta.. varsinaista kipua ei tunnu, mutta esim vessassa käydessä tuntuu, ettei oikein pysty "auttamaan" vatsalihaksilla.
vai pelkäänkö vain jossain alitajunnassa, että vauva humpsahtaa ulos jos yhtään ponnistaa :P

Elikkäs tuli tossa plussattua viimeviikolla, tuli aika puskan takaa tämä tieto, mutta alku hämmennyksen jälkeen ollaan päästy tähän mammafiiliksen alotteluun jo mukaan (: ..
Eli nyt ois menossa rv5+6 ja tänään varattiin ensimmäinen aika neuvolaan :)
Esikoinen siis kyseessä ja yllätysvaavi. Vanhemmille en malttanut olla kertomatta, vaikka niin aluillaan koko homma, joten hyvinhän tämä uutinen otettiin vastaan ja pari päivää olen jo linkkinä saanut äidiltäni jos jonkillaista vekotinta (mulla on siis viisi sisarusta, eli äidilleni hyvin tuttu aihe tämä vauvan tulo)
Katsotaan maltanko olla ostelematta ennen tämän ensimmäisen kolmanneksen loppua tilpehööriä :love7
On tämä vaan niin ainutlaatuinen ja ihana juttu :smiley-ashamed005

Onnea ja tarrasukkia nispu ja kyfi8432630!
Mie en ole pystynyt pitämään osteluhalua kurissa vaan tilasin doplerin itselleni :p pitäisi tällä viikolla tulla postissa. Sitten oottelemaan malttamattomana että sydän äänet alkaa kuulumaan :) Onneksi en ole yhtään aikasessa kun rv 5+3 menossa :D oli vain pakko saada jotain raskaus juttuja!

mie varasin tänään meille ekan neuvola ajan . Sinne onkin vielä aikaa, kun on vasta 7.2. No saapahan hyvän synttärilahjan kun heillä on siellä uä niin nähdään toukka! Omat synttärit onkin sitten 8.2. :)

Eilen lähdin huonosti nukutun yön jälkeen aamuvuoroon. Laitoin varmuuden vuoksi siteen pikkuhousuihin. Kuukautisten olisi siis pitänyt alkaa eilen aamupäivällä. Päivän aikana kävin sitten monta kertaa vessassa tarkistelemassa joko side on punainen. Töissä teki pahaa, tissejä kivisti ja oli koko ajan kylmä. Pääsin töistä ja kerroin miehelle että ei oo menkat alkanu. Mies painosti tekemään testin heti mutta ite halusin oottaa ainakin seuraavaan päivään. Illalla jännitti ja pissatti kuitenkin niin paljon että kaivoin testin kaapista ja 2 viivaahan siihen pamahti! Siinä meni sitten tunnin verran kun vain halattiin toisiamme ja itkettiin onnesta!

La ois siis edellisten menkkojen mukaan 16.9. Ja oviksen mukaan 15.9.

Olemme uusioperhe, molemmilla edellisistä liitoista 2 lasta eli tämä uusin vauvalainen olisi siis viides mukelo.

Ja haluamme pitää raskauden salassa. Siksi siis juttelisin mieluummin tällä foorumilla kuin fb:ssa.

Onnea plussasta! :)
Fb ryhmä on salainen. Sitä ryhmää ei näe kukaan muu kuin siellä ryhmän jäsenet!

Tänään soittelin neuvolaan. Sainkin ajan jo alle kahden viikon päähän ti 21.1. Olisin saanut jo aikaisemmin, mutta tuo oli kellonajaltaan parempi aika, jos mieskin haluaa lähteä mukaan ja tuo sopii hänelle paremmin. :) En vielä tiedä lähteekö mies mukaan ensimmäiselle käynnille, kun ei siellä neuvolantädin mukaan tehdä muuta, kun haastatellaan elämäntavoista, sairauksista ja keskustellaan yleisesti raskaudesta. Ei siis vielä mitään ihmeellistä.

Onko kellään tietoa, saako hiivatulehduslääkkeitä käyttää raskausaikana? Unohdin neuvolaan soittaessa asiasta kysäistä. Hiukan hiivan oireita ollut pari päivää, mutta ei ole kunnolla vielä puhjennut, joten en ole apteekkiin jaksanut lähteä kävelemään. :grin

Aamupäivästä oli hiukan pahoinvointia ja muutaman kerran yököttikin, mutta ei oksennus kuitenkaan tullut. Kahvia en ole juonut tänään ollenkaan, kun ei vaan tee edes mieli.

Tuossa iltapäivällä nukuin yli kahden tunnin pikku päiväunet :grin ja nyt olen aivan töttöröö koko ajan!:grin Saa nähdä miten illalla nukuttaa.

Käsittääkseni ainakin emätinpuikkoja (ilman asetinta) ja voidetta voi käyttää. Noista suun kautta otettavista en oo ihan varma mitä niistä sanotaan...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Hitto, taitaa muistikin mennä tässä raskauden myötä! :D Kävin apteekissa ostamassa vitamiinejä ja arvatkaa vaan unohdinko kysyä niistä hiivalääkkeistä. Onneksi tuo apteekki ei kuitenkaan ole hirmu kaukana, että pääsen sinne kyllä kävellen päivällä, kun mies on autolla töissä. Koitin kysellä apteekissa, että mitkähän olisi kaikkien pienimpiä tabletteja noista vitamiineistä ja ihan samanlaisia jättikokoisia ovat nuo ostamani Multivitan raskaus ja imetys vitamiinit kun nuokin Minisun Mama, joita minulla on jo ennestään.

Hitsi, kun meinaa migreeni tulla ja eipä taida saada migreenilääkkeitä käyttää odotusaikana.

Mulla hävisivät kaikki yövalvomiset, vatsan kramppailut, yökötys, väsymys yms. oireet kuin taivaan tuuliin.....Nytpä sitten pelko ja se tunne että kaikki ei kyllä enää ole hyvin...vuotoa ei ole alkanut, vielä..Oireetkaan ei olleet mukavia, hyvä että pääsi sängystä aina ylös ja ei saanut nukuttua - mutta kun tuollaiset loppuu kuin seinään kroppa taas normaali niin kyllä ahdistaa....tuskinpa ihan normaaliakaan on :(

Takaisin