Syyskuiset

Mulla laskettu aika 15.9. Eli alussa ollaan :) ensimmäinen on jo 10-vuotias. Jouluna alettiin yrittää uutta vauvaa ja heti tärppäsi! Mitään oireita ei vielä ole. tänään tein testin.

Meijän syyskuisen matka taisi sitten päättyä, vuoto alkoi runsastumaan oikein urakalla ja kipujakin alkaa olla sen verran, että panadolia tarvitsee :(

Voi Santra87 - pahoittelut.

Itselläni on paljon vahvemmat pelot keskenmenon suhteen kuin ensimmäisen kohdalla. Mietin, johtuuko se siitä, että on jo yksi ja menettämisen pelko on kasvanut hurjasti tämän esikoisen myötä.

Paljon Voimia Santra87! <3

Minullakin on nyt vajaa vuorokauden koskenut vatsaan tosi kovaa, mutta vuotoa ei ole ollut. Harmittaa kun se kipu on niin dominoivaa että ei saa oikein mitään tehtyä.:confused:

Mä syön purkista foolihappoa, D-vitamiinia ja calsiumia, lisäksi monivitamiiniporeen joka aamu; sitä olen nauttinut aina ennen raskauttakin. Ihan samanlaisia alkuraskauden oireita tuntuu kaikilla olevan.. rinnat on ihan älyttömän pinkeet ja kipeet. Vilu ja väsy tulee ja menee. Mielialakin vaihtelee päivästä toiseen (välillä hetkestä toiseen :) ) yksi päivä on hirveän reipas ja energinen, toinen taas niin lässähtänyt.. ei jaksa mitään, mikään ei kiinnosta jne. Pahoinvoinnin olen toistaiseksi välttänyt.

Me ollaan kerrottu vauvauutiset molempien vanhemmille, mun kahdelle parhaalle ystävälle ja 18v tyttärelle. Muut saavat odottaa uutisia tuonne vk:lle 12 :)

Aloitin uuden vakityön vuoden alusta 4kk:n koeajalla. Tuskin pystyn salaamaan raskautta niin pitkälle. Se vähän jännittää, että vaikka raskaus ei saisikaan työsuhteen jatkumiseen vaikuttaa, vaikuttaako se silti? Miten tuonkin pystyisi varmistamaan että työt jatkuvat koeajan jälkeen? Tämä tuo pieniä paineita ja toivon että pysyisin ainakin työkuntoisena raskauden osalta. Ja toisaalta työskentelen sellaisessa paikassa, että raskaus pitää ottaa huomioon esim. väkivaltatilanteissa joita toisinaan tulee, eli en todellakaan ehdoin tahdoin halua olla niissä mukana jos vain mahdollista. En työn takia halua vaarantaa sentään lapseni turvallisuutta. Työyhteisössä huomioidaan aina raskaana olevat työntekijät, eli toisaalta olisi hyvä kertoa.. mutta tämä koeaika.. ja raskauskin on niin alussa ettei haluaisi koko maailmalle vielä kuuluttaa. Työsopimuksen tein ennen positiivista raskaustestiä.. en tiedä olisinko sitä tehnytkään jos olisin tiennyt? Ehkä, ehkä en. Tarjolla olisi ollut muitakin vakipaikkoja, turvallisempia, mutta viitsiikö sitä tässä vaiheessa enää vaihtaakaan..

Papu, raskautesi ei vaikuta työsuhteeseen millään tavalla. Koska raskaus, EI ole irtisanomisen syy.:) ELÄ MUREHDI! Tuttavapiirissa on monta kenellä on ollut määräaikainen työsuhde, ja ovat raskaana ollessaan hakeneet virkaa/toimea niin he ovat sen saaneet, koska muuten se todetaan syrjinnäksi mikäli työnantaja ei sitä tarjoa. Tämä mainitaan ihan laissakin!:wink

Niinpä Henttu, tottahan tuo on. Kuitenkin sitä miettii että mahtaako (epäsuorasti) vaikuttaa.. toisaalta mulle on tarjottu tuota paikkaa varmaan jo puoli vuotta, olen tehnyt siellä töitä freelancerina pitkään eli olisihan se aika selvä juttu että raskaus on työsuhteen purkautumisen syynä jos mua ei yhtäkkiä enää haluttaiskaan siellä pitää ;)

Tänään on muuten taas semmonen päivä etten saa näköjään mitään aikaiseksi. Edelleen aamutakki päällä täällä :) No, vois kait sitä vapaapäivää huonomminkin viettää :)

Me ollaan otettu avoimet kortit tämän kertomisen suhteen ja kerrottu kaikille läheisille ystävälle ja sukulaisille, joita tässä ollaan joulun jälkeen nähty. On niin iso asia elämässä, ettei pysty tätä asiaa salaamaan. Samaa ajattelin kuin joku jossakin kirjoittanut, että jos jotain tapahtuukin, niin tukeakin ja ymmärrystäkin on helpompi saada. Aika monet myös tiesivät, että yritämme lasta.

Nuo raskausoireet on toisaalta paha juttu, kun koko ajan kuulostelee itseään esim. "ai, nyt rinnat eivät olekaan niin pinkeät - onkohan jotain sattunut". Mutta kai sekin on ihan luonnollista, että nuo oireet vaihtelee - menee ja tulee :-)

Papu, sama täällä just just sain kammettua itteni lenkille, kun aamupäivän maannut vaan sohvalla yöpaidassa :wink

Minäkin vaan makaan :D tosin töitä on tosi paljon ja ensi viikolla alkaa taas koulu, todellakin makoilen silloin kun on mahdollista.

Mulla oli esikoisen kanssa myös niin että olin juuri saanut vakituisen työpaikan ja siis koeajalla kun tein positiivisen testin. Stressasin kauheasti kertomista ja menetin siinä samalla monet yöunetkin. Raskauden takia ei saa antaa potkuja tai muuta, mutta koeajalla voivat keksiä jonkun muun tekosyyn esim. että ei sovellu työhön. Siitä pitää kuitenkin olla hyvä perustelu ja harvemmin niin pahasti mokailee että sellainen perutelu löytyy.
Kerroin ennen kuin koeaika oli ohi, ja ihan turhaan stressasin silloin! :)
Nyt on taas vähän stressin poikasta, kun olen luvannut töihin palata maalis-huhtikuussa töihin ja tuossa uuden vuoden aikaan tein positiivisen testin.

Hei ketkä ette ole vielä fb ryhmässä ja haluatte mukaan, niin laittakaa sähköpostiosoitteenne minulle täällä yksityisviestinä tai sitten tuonne ryhmään, missä pyynnöt ovat.
Se on siis salainen ryhmä, ketkä ei siihen kuulu eivät tiedä edes sen olemassa olosta :wink Ryhmässä tämä kirjoitteleminenkin on vähän nopeampaa..

Voi ei Santra87, pahoittelut täältäkin! :(

Tänään oli tarkoitus soittaa sinne neuvolaan, mutta soittoaika sinne oli klo 12-13 ja sopivasti siihen aikaan oli kaksi kaveria käymässä. En uskaltanut itse juoda edes kahvia, vaikka heille keitinkin, ettei tule yökötysolo! :grin Meinasin heille kertoa, mutta en sitten saanut aikaiseksi kuitenkaan. Täytyy huomenna soittaa se neuvola-aika, ettei menisi kuitenkaan kovin kauas ensimmäinen käynti. Haluaisin ottaa miehen mukaan sinne vaikka siellä nyt ei taideta ensimmäisellä käynnillä mitään ihmeellistä tapahtuakaan. Miehen hankala työaika + puolen tunnin työmatka suuntaansa hiukan vain rajoittaa. :) Lähteekö muilla isukit mukaan ekalle käynnille?

Äh, pitäisi laittaa viimeiset muuttotavarat paikoilleen, siivota ja lähteä asioille, mutta en minä jaksa! :grin Kamala väsymys ja kylmyys koko ajan! Voinko mennä vain nukkumaan, voinko?

Santra87 jaksuja "hug"!

Täällä ollut nyt jo 3 yönä kipuja mutta kun päivä valkenee, on olo hyvä. Eli mulla sattuu vatsaan nukkuessa tai sitä siis yrittäessä...nyt taas ihan kun elämäni kunnossa. On tää vaan tälläistä jännäämistä tosiaan joka hetki.

Sain sentään aikaiseksi käydä kaupassa ja kirjastossa :)

Mä luulen että menen ensimmäiselle neuvolakäynnille yksin, ei kait siellä mitään haastattelua kummempaa eka käynnillä ole? Ja eka käynnillä saan lähetteen ultraan, sinne mies haluaisi mukaan. Mitä ensimmäisessä ultrassa käytännössä katsoen "näkyy"? Missähän vaiheessa sukupuoli on nähtävissä? Aijotteko mennä sikiöseulontatutkimukseen? Meillä on miehen puolelta downin syndroomaa ja tottakai mahdolliset kromosomimuutokset huolestuttavat. Mulla taitaa ikääkin olla jo sen verran että lapsivesipunktiota suositellaan.

Muistaakseni siellä käytiin läpi (neuvolassa) päihdekysely ja sen sellaiset, että ei mitään ihmeellistä. Ekassa ultrassa katsotaan niskaturvotus eli juuri tuo downin syndroomaan viittavaat asiat tai jos joku muistaa tarkemmin, niin kertokaa. Rakenneultrassa sitten viikon 18-20 tienoilla katsotaan mahdolliset rakenneasiat, jolloin myös sukupuoli voidaan selvittää.

Takaisin