Mä syön purkista foolihappoa, D-vitamiinia ja calsiumia, lisäksi monivitamiiniporeen joka aamu; sitä olen nauttinut aina ennen raskauttakin. Ihan samanlaisia alkuraskauden oireita tuntuu kaikilla olevan.. rinnat on ihan älyttömän pinkeet ja kipeet. Vilu ja väsy tulee ja menee. Mielialakin vaihtelee päivästä toiseen (välillä hetkestä toiseen :) ) yksi päivä on hirveän reipas ja energinen, toinen taas niin lässähtänyt.. ei jaksa mitään, mikään ei kiinnosta jne. Pahoinvoinnin olen toistaiseksi välttänyt.
Me ollaan kerrottu vauvauutiset molempien vanhemmille, mun kahdelle parhaalle ystävälle ja 18v tyttärelle. Muut saavat odottaa uutisia tuonne vk:lle 12 :)
Aloitin uuden vakityön vuoden alusta 4kk:n koeajalla. Tuskin pystyn salaamaan raskautta niin pitkälle. Se vähän jännittää, että vaikka raskaus ei saisikaan työsuhteen jatkumiseen vaikuttaa, vaikuttaako se silti? Miten tuonkin pystyisi varmistamaan että työt jatkuvat koeajan jälkeen? Tämä tuo pieniä paineita ja toivon että pysyisin ainakin työkuntoisena raskauden osalta. Ja toisaalta työskentelen sellaisessa paikassa, että raskaus pitää ottaa huomioon esim. väkivaltatilanteissa joita toisinaan tulee, eli en todellakaan ehdoin tahdoin halua olla niissä mukana jos vain mahdollista. En työn takia halua vaarantaa sentään lapseni turvallisuutta. Työyhteisössä huomioidaan aina raskaana olevat työntekijät, eli toisaalta olisi hyvä kertoa.. mutta tämä koeaika.. ja raskauskin on niin alussa ettei haluaisi koko maailmalle vielä kuuluttaa. Työsopimuksen tein ennen positiivista raskaustestiä.. en tiedä olisinko sitä tehnytkään jos olisin tiennyt? Ehkä, ehkä en. Tarjolla olisi ollut muitakin vakipaikkoja, turvallisempia, mutta viitsiikö sitä tässä vaiheessa enää vaihtaakaan..