Syyskuiset

Hoblaa!
Tässä ilmoittautuu syyskuisiin 27-vuotias nainen helsingistä. Joulun jälkeen sain tietää olevani raskaana ja varmistelin vielä toisella testillä asian : raskaana ollaan. :) Laskettu aika olisi testien mukaan 5.9 ja huomasinkin, että listauksessa ei tuolle päivälle ole "ilmoittautuneita". Tässä siis ilmoittautuu yksi.

Olen tätä foorumia seurannut jo jonkin aikaa ja nyt vasta uskaltauduin itse tänne. Moni asia jännittää ja mietityttää vielä, mutta ihan iloisin mielin tässä ollaan. Oireita ei kummoisemmin ole vielä ollut, pientä menkkamaista kipua/nipistelyä ja väsymystä mutta ei muuta. Toivon hartaasti ettei pahoinvointia tulisi - toivossa on hyvä elää ;)

Jaya_2014

Tervetuloa taas uusille ja onnea plussista!

Täällä ei alkanu päivä ihan niin kuin olis toivonu, aamusta asti tullu veristä vuoto, ei mitenkään paljoa, mutta kyllä sitä pikkuhousunsuojaa tarvitsee...
Toivottavasti menee ohi, muuten soittelen tiistaina neuvolaan...

Voi ei Santra87, toivottavasti vuoto loppuu eikä ainakaan ole mitään vakavaa!!

Minulla se aamuinen niukkaakin niukempi vuoto loppui yhtä nopeasti kun alkoikin, onneksi! Ja todella toivon, että pysyykin poissa! Tänään olen koittanut ottaa vähän rauhallisemmin, etten ainakaan kokoaikaisella rehkimisellä saa mitään kamalaa aikaiseksi. Vaikka ei kai sitä keskenmenoa voi itse aiheuttaakaan omalla normaalilla toiminnalla, mutta tottakai sitä tulee nyt pienenkin vuodon jälkeen vähän mietittyä mitä tekee ja miten. :)

Joo, ei oo ihan voittajafiilikset tänään kyllä, eiköhän se tästä... Ainakin toivottavasti!

Heippa!

Täällä 23v esikoistaan odottava tuleva mamma ilmoittautuu! LA 1.9.2014 ja tällä hetkellä siis rv 5+6.
Pohjois-Helsingissä asustellaan miehen ja kahden kissan kanssa, vauvaa ollaan yritetty viime kesästä ja joululahjaksi saatiin jouluaattona selvä plussa :)
Oireita on ollut (jokatoinen päivä, normaaliako??) kuvotuksen tunne, alavatsan turvotus ja pieni väsymys. Aluillaanhan tässä vielä ollaan, ettei kauheesti kannata huudella vielä, mutta isäpuoli, sisko ja yksi ystävä tietää. Omalle äidille kertominen onkin sitten hieman jännempi homma, omasta mielestään aivan liian nuori isöäidiksi..

Neuvola-aika on 28.1. ja mies tahtoo ehdottomasti tulla mukaan :)

Hirmuisesti onnea kaikille plussanneille ja toivotaan parasta, että raskaus sujuu kaikilla yhtä ihanasti hehkuen kuin telkkarissa ja ilman ilmavaivoja ja pukamia!
(Niin siis vitsit vitseinä ;))

Tarrasukkia,

Millis & "Eino" 5+6

Mikä on tilanne, Santra87? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Tervetuloa mukaan Millis90. Ihana työnimi teidän pienellänne :-)

Tervetuloa Millis90 minunkin puolestani! :)

Mulla on kauheasti hajuaisti herkistyny. Tuntuu, että haistan sellaisetkin hajut mitä en ole edes tiennyt olevan olemassakaan. :D Tänä aamuna tuli ekat yökkäilytkin, kun menin miehen jälkeen aamulla vessaan ja hyi kamala sitä pissan hajua ja deodorantin hajua. En oksentanut, mutta tulis sellainen yökkäys olo ja piti hetken nieleskellä pahaa oloa pois. Hyi! Kahvikaan ei ole eilen ja tänä aamuna oikein maistunut, vaikka normaalisti juon aina aamulla 1-2 kuppia kahvia. Siinäkin oudon voimakas haju.

Joku kyseli aiemmin, että miten kukakin aikoo kertoa pomolleen. Itse en ole tällä hetkellä töissä. Teen lastenhoitajan sijaisuuksia päiväkodissa ja menen aina kun soittavat, että apua tarvitsee. Välillä on kuukausi, ettei soittoa kuulu ja välillä on kuukauden ajan liki joka päivä. Saattaa siis olla, että joudun joskus kieltäytymään töistä, jos pahoinvointi tulee pahempana, kun vain yökkäilynä. Sillon olisi ehkä ihan hyvä kertoa vaikka voi olla, etteivät sen jälkeen enää kauheasti minua töihin soittele, jos en pysty ihan täysillä töitäni tekemään. Saa nähdä. Jos kaikki menee hyvin, eikä töistäkään tarvitse kieltäytyä, voi olla etten kerro ainakaan vielä nyt kevään aikana.

Huomenna ajattelin soitella neuvolaan. Jännittää kauheasti, kun en vieläkään voi uskoa, että MINÄ olen raskaana. Eihän se vaan voi olla mahdollista! :grin

Miulla tuli kanssa tänä aamuna ihka ensimmäiset yökköoireet.. kahvin juonti loppu seinään.. ja yleensä juon monta kuppia päivässä, jos en juo niin voi sitä päänsärkyä mikä siitä seuraa, en tiiä mitä keksin tilalle jos en pysty juomaan edes aamukahvia? :sad001 ja viimeyön aikana kipeytyi rinnatkin! Tsemppiä muille :p

Muokattu viimeksi:
Täällä ollut vähän huono yö. Vatsaa väännellyt ja jomottelee. huono olo ollut myös yöllä ja aamusta. Mistähän oire, ettei vaan mene.....

Nukuttua ei kunnolla saanut, yhtään missään asennossa ei ollut hyvä olla. Paleltaa ja onpa töhnänen olo. Huoh..

onnittelut uusille plussanneille :)
täällä käytiin tänään ensimmäistä kertaa lääkärillä, saatiin ensimmäinen ultrakuvakin vaikkei pikkuinen itse siinä vielä näykään :grin koko ajan alkaa enemmän ja enemmän tajuamaan, että tämä kaikki onkin totta! välillä tuntuu, että eihän ehdi edes valmistautua syyskuuhun mennessä, välillä taas iskee huoli kun tajuaa, miten alussa tässä vielä ollaankaan...
pientä pahoinvointia on ollut täälläkin, ja jatkuvasti röyhtäyttää.. tietääpähän ainakin, että kehossa jotain tapahtuu :smiley-ashamed004

Sukey, ei vieläkään isompaa vuotoa tai kipuja, mutta edelleen tihkuu... Soitan vielä huomenna neuvolaan jos jatkuu...

Kahvista kun oli puhe, niin mulla tulee kahviata etova olo, eikä kahvi edes maistu yhtä hyvälle kuin aikaisemmin vaan paljon laimeammalle :D

Nuo hajut on kyllä mahtavia, miten voi kuvottaa niin paljon? :laughing002 Kaupassa kun joku mies kävelee ohi hempeän tuoksun omaavana niin hyi että tai kun mies tulee jäävuorolta kotiin ni se käsien haju räpsän jäljiltä, vaikka ois pessy kädet ja käyny suihkussa ja vaikka mitä niin haistan sen monen metrin päästä! Toivottavasti sitä vois käydä salillaki vielä niin ettei oksu tuu jokaisen liikkeen jälkeen. Täytyy alkaa testailla mikä pitäis pahoinvoinnin parhaiten poissa salin aikana :help

Moikka

Mulla kans yö meni vähän niin ja näin. Rintoihin sattu aamuyöstä aivan uudella tavalla, jotenkin kireän tuntuiset olivat myös. Jotenkin on tosi vaikea tarttua toimeen aamulla/ päivällä. Illat menevät sitten paremmin. :) Myös pahoinvointi/ kuvotus tuntuu olevan hetki hetkeltä läheisempi kaveri, muutamaa syömisen jälkeistä poikkeusta huolimatta,

Tänään ajatuksiin tuli myös huoli - miten sitä pärjää? kuinka vauvan saaminen vaikuttaa parisuhteeseen ja muuhun elämään.. Mitä jos -lauseita tuli miljoona mieleen.

Semmoista tänään, nyt taidan siirtyä päiväunille, jos helpottaisi oloa :)

Jaksamista muille, päivä kerrallaan eteenpäin mennään :)

Jaya, mulla kävi kaiki pahimmat skenaariot parisuhteen, taloudellisen tilanteen ja niin monen muunkin asian kanssa mielessä, pakko vaan jotenkin järkeillä, että kaikki menee hyvin.
Onhan ne isoja muutoksia, mut kaikkeen sopeutuu kyllä :)

Mua on tänään paleltanut aivan kamalasti. Ei auta vaikka miten paljon laittaa vaatteita ja peittoja päälle. Aivan tärisen kylmyydestä! :confused: Ja tänään on iskenyt kaksi kertaa aivan järkyttävä väsymys. Ekalla kertaa oli pakko lähteä koiran kanssa pihaan heittelemään palloa ja se raitis ilma onneksi vähän piristkin. :) Ja toisella kerralla en voinut enää muuta, kun mennä hetkeksi torkkumaan sänkyyn. Muutenkin on kyllä mennyt jo useampi päivä haukotellessa vaikka ei edes varsinaisesti nukuta, mutta haukotuksia tulee ihan koko ajan. :grin

Minullakin on paljon pyörinyt mielessä, että miten pärjätään rahallisesti ja muutenkin. Miten parisuhde muuttuu?! Miten läheiset ja ei-niin-läheiset suhtautuu? Ehdittiin kuitenkin juuri joulukuun lopussa ostaa tämä iso omakotitalo ja muutama päivä sen jälkeen tein positiivisen testin. Kesällä oli tarkoitus tehdä sauna- ja kylppäriremontti ja mahdollisesti koko alakerta, joten nyt taitaa kyllä remontointi siirtyä aika pitkälle. Etenkin jos töitä on yhtä vaihtelevasti, kun tähänkin saakka. :confused: Aika näyttää, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin!

Tuo hajuaistin parantuminen on kyllä jännä, mullakin on parissa raskaudessa käynyt niin. Ei vaan tällä kertaa. Pitäiskö huolestua, kun ei oo minkäänlaisia oireita, olla möllötystä vain? :D

Tottakai parisuhde muuttuu lapsen myötä, joillakin enemmän ja joillakin vähemmän. Mut onneksi vielä on monta kuukautta aikaa viettää ihanaa ihan kahdenkeskeistä aikaa ;-) Ainakin oma aika muuttuu lapsen syntymän myötä kultaa kalliimmaksi. Meillä on miehen kanssa kisaa siitä, kumpi saa viikonloppuisin laittaa nuoremman lapsen päiväunille: silloin on oikeus jäädä sänkyyn makoilemaan ja tekemään mitä haluaa, kun toinen jää viihdyttämään vanhempaa lasta.

Läheisten ja ei-niin-läheisten suhtautumisesta ei kannata välittää, kun eiväthän he elä teidän elämäänne ;-) Vaikka tietenkin esim. isovanhemmilta toivoisi löytyvän halua olla osana lapsenlasten elämissä.

Käytiin tänään lasten kanssa HopLopissa, ja nyt oon ihan poikki. Harmi, ettei ko. paikalla ollut samanlaista vaikutusta lapsiin kuin muhun..

Tännekin on tullut kaveriksi tuo pahoinvointi. Tänä aamuna ennen aamupalaa ja tunti sen jälkeen oli tosi huono olo. Rinnatkin menneet entistä kipeemmäksi. Ja siinä missä illalla on pirun kylmä, kaatuu hiki töissä päälle. Söinpä tuossa eilen työpaikan seisovasta pöydästä fetajuustoa, ennen kuin muistin että taitaapa tuokin olla niitä pehmeitä juustoja kuten aurajuusto :/

Oletteko alkaneet syömään joitain vitamiineja? Mie syön kalsiumi ja d-vitamiini valmistetta, kun en juo maitoa ollenkaan. Saapipahan toukka ainakin tarpeeksi :) luin tuolta vau.fi sivulta, että tällä viikolla toukka targittis fosfaattia. Otatteko purkista vai saako sitä ravinnosta tarpeeksi?

Hiljaa hissukseen nostan käteni ilmaan ja huudan jeeee... <3
viime viikon väsymys ja vellova-olo selittyi =)
Esikoisesta pahaolo alkoi vasta vko 8 joten en meinannut uskoa niitä viivoja ku testiin tuli =)

Mä syön raskausmonivitamiinipillereitä. Neuvolantäti sanoi aikaa varatessani, että nykyään suositellaan erityisesti alkuraskaudessa syömään foolihappoa. Sitä on juuri noissa raskausvitamiineissa, ja saa sitä ihan omana pillerinäänkin apteekista.

Muoks. Tervetuloa mukaan, muikku-12 :)

Takaisin