Syyskuiset

Paljon onnea uusille syyskuisille :angel1 :)

Minäkin varasin jo neuvola-ajan :) Sain sen raskausviikolle 8 :)

Ihan samanlaisia alkuraskaudenoireita on kyllä kaikilla! Kipeät rinnat, alavatsan nipistelyt, koko ajan kylmä ja mulla on kanssa koko ajan "pikkunälkä", joka tosin suurelta osin liittyy myös siihen että lopetin tupakanpolton ja korvaan sitä näköjään napostelemalla koko ajan jotakin.

Mä olen kanssa noihin ravintojuttuihin yrittänyt perehtyä. En usko että suurta ongelmaa on noudattaa suositusten mukaan vältettäviä elintarvikkeita, kahvia lukuunottamatta... mutta yritän pysytellä max 2 kupillisessa per päivä.

Me tehtiin miehen kanssa yhdessä raskaustesti sunnuntaiaamuna. Oltiin aloittelemassa kylppärin laatoitusta kun sanoin että on muuten menkat nelisen päivää myöhässä, pitäiskö tehdä testi? Testi tehtiin ja keittiön pöydän ääressä testi keskellä pöytää jännitettiin kun näyttöön tuli "pregnant" ja tiimalasi vilkkui. Ei oikein ymmärretty miksi se vilkkuu ja odotettiin että "pregnant" sanan eteen ilmestyy "not" :) Ei ilmestynyt vaan raskausviikot :) Testi oli pöydällä niin kauan kun teksti siinä näkyi ja näkyi muuten seuraavan päivän iltaan asti :) Välillä käytiin tarkistamassa että oliko se totta
laughing7

Mä aattelin varaa neuvola ajan samalla kun on tuon meiän neitokaisen 8kk neuvola lääkäri 10pvä:) hurjalta kyllä tuntuu olla taas raskaana vaikka synnytyksestä on melkee 8kk :O leikkauksella tulee tämä kans syntymään kun kaks edellistä ollut kiireellisiä sektioita: S

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mä sain vihdoin tänään varattua neuvolaan ajan, olis ihan hyvin voinu jättää myöhemmäksikin, kun aika on vasta 31.1 (9+4) Tuntuu melko pitkältä odotukselta sinne asti, mutta näillä mennään...

Ei sillä ensimmäisen neuvolakäynnin viikoilla ole niin väliä, kun harvassa neuvolassa varmaan ultrataan normikäynneillä ja sydänääniäkään tuskin kuunnellaan. Ei siellä ole kuin painon, verenpaineen ja pissan tsekkaus ja sitten saa ison kasan kaikkia lippuja ja lappuja.

Mulla ei oo vieläkään mitään oireita, onneksi :)

Meillä meni tän vauvan testaamisen kanssa niin, että itse heräsin ennen aamuviittä ihan jännittyneenä, et uskallanko testata vai en. Tein testin, menin takaisin sänkyyn ja sanoin miehelle, et tuli kaks viivaa. Mies hetken aikaa makoili, laittoi valon päälle, tarkasti testin ja lähti keittämään riisipuuroa aamupalaksi. EI mitään suuria tunteenpurkauksia tai muuta :D Auton vaihtoa tuo alkoi miettiä, mutta siitä on puhuttu jo ennen plussatestin tekoa.

Niin ja ekalla kerralla mies menetti yöunensa, kun sanoin, että testaan vasta aamulla. Oli kuin persuksille ammuttu karhu, ja mutisi, että miksi ihmeessä testiä ei voinut tehdä illalla. Testin jälkeistä reaktiota en enää muista, kun siitä on jo neljä vuotta aikaa.

Heippa! Täällä ilmoittautuu varovaisesti mukaan yksi pari päivää sitten plussannut. Ensimmäinen olisi haaveissa, jännittävää... :) la 7.9. Itsellä kovin epävarma tunne koko ajan ja jännittää menee kesken tai tuleeko muuta vastaavaa vastaan. Kaippa normaalia mietiskelyä tässä vaiheessa.

Kivaa kun tulee uusia plussanneita :) onnea plussista <3 joko oireita alkaa olla? Itellä on lonkat ja selkä välillä hurjan kipeät, tuntuu että kohta on otettava lääkettä apuun :( ja alavatsassa välillä vihlontaa.. ja mikä turvotus!!! :D ehkä tää tästä.. harmittaa tuo lonkkakipu eniten, tuntuu ettei missään asennossa voi olla.. Nyt siis 5+4

Mä "kehuskelin" jo ettei tunnu missään - mutta nyt parina iltana ja etenkin tänäiltana yhtäkkiä tullut ihan kauheen huono olo..Että missä ne kuuluisat aamupahoinvoinnit oikein on.. ja yöllä ei meinaa saada nukuttua sit oikein kun illalla kuvottaa ja ei saa ajoissa unta. Aamuyöstä sitten olo ihan ku ei mitää oiskaan ja sit väsyttää. Onneks oon nyt lomalla mutta entäs kun pitäis töihinkin lähtee näillä muutaman tunnin yöunilla :D 4+5 kutakuinkin menossa..ja paleltaa ihan mielettömästi näin iltaisin etenkin.

Muokattu viimeksi:
Täällä LA 4.9 ja esikoista odotellaan :) Tiistaina soittoa neuvolaan ja tästä se lähtee. Onnea myös teille muille syssyä ootteleville :)

Heippa! Täällä varovasti ilmoittautuu uudenvuoden päivänä plussaillut. Laskettu aika olisi 7.9. Viikkoja nyt olis siis kasassa 4+6. Ensimmäinen raskaus meni kesken tuossa syyskuussa viikolla 5+1 joten jännätessä miten tämän kanssa käy. Aika näyttää. Oireita on kyllä monta kertaa enemmän kuin viimeksi. Vatsaa nipristelee, vihloo ja menkkamaisia tuntemuksia on, nännit on tosi kosketusarat ja närästää koko ajan, pientä heikotusta myös.. :)

Terve! Täällä kans ilmoittaudutaan syyskuisten joukkoon. Olen tätä ketjua jo parisen viikkoa sivusta seurannut ja nyt päätin itsekin liittyä mukaan jännittämään. :) Tosiaan sain hailakan plussan jo 29 päivä liuskatestiin ja sit seuraavana aamuna piti vielä digillä varmistaa ja sieltähän tuli raskaana 2-3. Lasketuksi ajaksi voisi sanoa 7.9. Kierto ollut vähän sekaisin, koska lopetin vasta esikoisen imetyksen. Kolmas lapsi oli tervetullut heti kun mahdollista ja raskaus onnistui välittömästi kun lopetin imetyksen. Eli tosiaan minulta löytyy ennestään jo kaksi lasta. Odotan taas ihan innolla uutta raskautta, tykkään olla raskaana ja mikä ihaninta on saada se uusi ihminen syliinsä 9 kk päästä. Ei malttais odottaa! :) Raskausoireista sen verran et turvotus on ollut ihan järkyttävää mahan seudulla, älytön väsy ja palelu koko ajan päällä. Vaikka tosiaan nyt mennään vasta rv 5. Näistä aikasista oireista tuli mieleen et onko monilla tiedossa et on mahdollista että ois kaksoset tulossa? Itsellä saattais olla sellainen pieni kutina että entä jos sielä oliski kaksi, ei oo aikaisemmissa raskauksissa tällaista tunnetta tullut. Minulta suvusta löytyy äidin puolelta yhdet identtiset kaksoset ja miehen puolelta ei ollenkaan, eli en sitte tiiä mitkä meidän mahdollisuudet tupliin ois... mut vaan jotenki sellanen jännä tunne päällä :)

Nyt olisi meillä muutto hoidettu. Tai suurinosa tavaroista vielä laatikoissa, mutta kaikki kuitenkin uudessa kodissa! Ihanaa! ♥ Ja olipa kyllä ihana päästä OMAAN saunaan raskaan päivän jälkeen! Välillä on alavatsaa nippaillut kovastikin, varsinkin kun enemmän nostellut painavia laatikoita. Aina kuitenkin kipu helpottanut nopeasti vaikka todella ilkeästi onkin toisinaan vihlaissut. Palellut on monena iltana, mutta nyt olen kyllä _todella_ jäässä koko ajan.

Tänään muuton aikana muuttoporukalla on tullut monta kertaa vitsiä meidän mahdollisesta perheenlisäyksestä, kun nykyinen kotimme on siis iso vanha omakotitalo. Kauheasti olisi tehnyt mieli kertoa kaikille, mutta vielä maltoin mieleni. :) Millon muut on ajatellu kertoa? Parhaalle ystävälle ja samalla tulevalle kummitädille ajattelin kertoa ensi viikolla, kun hän tulee uutta kotiamme katsomaan. :) Jännittävää! En tiedä joko uskaltaisin vanhemmillenikin kertoa viikon päästä, kun he tulevat käymään pitkästä aikaa. Kukaan parasta ystävääni lukuunottamatta ei edes tiedä, että olemme yrittäneet. Siksi hiukan jännittääkin muiden reaktio. :o

Tervetuloa palstalle Babylove, Marru90 ja Kyfi9022630!

Onnea uuteen kotiin, Syystoukka! Mulla on kertomisen suhteen lähes päinvastoin, ei haluttaisi kertoa kenellekään. Mies taas haluaisi päästä jo keskustelemaan isänsä kanssa auton vaihtamisesta sun muusta, mutta niistä ei parane puhua ennen kuin halutaan paljastaa vauvauutiset, kun appivanhemmat kuitenkin kysyvät ensimmäisenä, miksi halutaan vaihtaa auto. Varhaisultra on tietty ongelma, että mitä keksitään syyksi lastenhoitotarpeelle. Jos sitä silloin sitten kertoisi.

IslaKaisla, pahoinvoinnista puhutaan kyllä tosi harhaanjohtavasti aamupahoinvointina. Toivottavasti olo helpottaa viimeistään ekan kolmanneksen jälkeen!

Kauhea paniikki iski äsken vessassa käydessä! Pyyhkiessä tuli pienehkö verihyytymä paperiin ja uudestaan pyyhkäistessä tuli vielä erittäin haalea verijälki, mutta sitten ei enää. Nyt tietysti nippailee mahaa vähän jo ihan perlkästään sen takia, kun säihkähdin että keskenhän tämä menee. :crybaby2Eipä taida auttaa soittaa mihinkään ja raskaustestin tekokin liene aivan turhaa. Tuskin siinä vielä negaa näkyy vaikka nyt olisi kesken mennyt?! Kovia kipuja ei ole ollut, mutta pientä nippailua kyllä lähes jatkuvasti.:crybaby2

Ei kannata panikoida, tuollaiset pienet hyytymät ei merkitse mitään suuntaan tai toiseen. varsinkin kun rehkit muutossa :) Raskaustestin teko ei kerro mitään, kun hormonitaso laskee vasta ajan kanssa, jos raskaus sattuu menemään kesken.

Tiedän, että tää on neuvoista huonoin, mutta koita saada ajatukset johonkin muualle, jospa nippailutkin siitä laantuisivat :)

Juu nyt oli jo pakko käydä tarkistamassa, että tuleeko vuotoa lisää eikä sitä tullut paperiin enää ollenkaan. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!! :sad001 Täytyy yrittää tänään ottaa vähän rauhallisemmin ja jättää kaikki raskaammat hommat miehen tehtäväksi.

Toivottavasti pikkuinen pitäisi tiukasti kiinni syyskuulle saakka! <3

Niin tosiaan esikoista täällä odotellaan.

Syystoukka: me ollaan kerrottu jo mun äidille ja parhaalle kaverille. Muut voi odottaa ns. varmemmille viikoille. Mulla km alkoi sillon syyskuussa hiljalleen voimistuvalla kirkkaan verisellä vuodolla. Päivän päästä sitä tuli jo paljon. Ei ollut hyytymiä ennen kuin vasta neljäntenä päivänä kun sikiö tuli ulos ja silloin oli tosi isot kivut myös. Ei kuulosta ainakaan samalle tuo sinun vuoto.

Milloin ajattelitte kertoa työpaikalla? Kerrotteko vain pomolle vai kerralla koko työ yhteisölle? Meillä on niin kamalan iso työporukka, että ajattelin kertoa ensin pomolle, mutta millon? :)

Mä kerroin esikoisesta pomolle muistaakseni viikolla 14. Ja pomo reiluna naisena meni kertomaan uutisen koko työyhteisölle, kun en tajunnut sanoa, ettei saa kertoa eteenpäin (ajattelin, että esimiehellä on automaattisesti vaitiolovelvollisuus). Nyt oon kotiäitinä, ja kun ei ole työpaikkaa mihin palata, niin ei ole esimiestä, jolle pitäisi infota kotona olemisen jatkumisesta :)

Kerroin omalle äidille eilen aamulla, itkun sekaisin soperruksin :D Ja siinä äidille murehdin, kun en tiedä milloin pitäis kertoa muille läheisille, mutta ehkä sitten vähän myöhemmin. Aletaan muuttaa parin viikon päästä ja himot ois kovat haalia jo vauvatavaraa, mutta mies pitää jalat maassa etten vaunuja osta heti viikolla 6 :D

Minun pitäs varmaan kertoa töihin aika piakkoin.. oon ensihoitaja, työ etenkin nostelut tulee tuottamaan ongelmaa.. sekä nyt jo tämä heikotus ja kuvotus.. välillä kiireiset päivät on tosi rankkoja kun sokerit tuppaa laskemaan eikä pääse kunnolla syömään.. ja itellä oon huomannut että kuvotus ja etova olo pysyy loitolla kun syö tasaseen tahtiin..:rolleyes:

Takaisin