Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Täällä protestoidaan ihan jo kylkiasentoakin. En tiedä miten päin pitäis olla :D

Saa nähä, kauan voin vielä nukkua mahallani. Puoliväli perjantaina ja mahallaan on vielä hyvä nukkua.

Mäkin oon yrittäny puolimahaa, mutta edelleen herään iha kokonaan mahallaan. Toivottavasti siitä ei oo haittaa...

Heippa! Liityin juuri tänne ja ajattelin lyhyesti näpytellä omia kuulumisia :) Olen kirjoitellut vauva.fi puolella, mutta ilmeisesti tipahdin pois fb-ryhmään pääsystä, kun en heti alkuraskaudesta liittynyt sinne. Onko tätä kautta perustettu syyskuun syntyville fb-ryhmää, jonne vielä pääsisi? :) Olen kuullut paljon hyvää ryhmistä ja moni kaverini tapaa viikottain omien mammatuttujensa kanssa, joten en missään nimessä haluaisi kokonaan jäädä paitsi! Tuon salaisen ryhmän ehdot ei varmaan ehdi täyttyä ennen kuin lapsi on jo sylissä ;)

Olen siis 33v esikoisen odottaja pk-seudulta. Raskaus on sujunut mukavasti eikä suurempia huolia ole ilmaantunut. Nukkumisen kanssa on vähän katkonaista (taitaa johtu muistakin asioista, kuin raskauteen liittyvistä), mutta onneksi kesä tulee pian eikä töihin tarvitse enää kauaa herätä :) Hassusti olen huomannut saman, mistä toisetkin kirjotteli, että vauva kyllä ilmottaa, jos vahingossa käännyn edes puoliksi vatsalleen. Nukkuma-asentona siispä jompikumpi kylki enää jäljellä.

Minäkään en kovin ahkerasti ehdi tänne kirjoitella, joten haaveeksi jäänee tuo salainen puoli tms, mutta äitikaverit Helsingin seudulta kelpaisivat kyllä! Olen myös kolmikymppinen esikoisen odottaja, eikä omassa ystäväpiirissä täällä juurikaan lapsia ole. :sad001 Kaikki ovat perheenlisäyksen myötä palanneet takaisin kotiseuduille, mutta itse aion pysyä täällä! (Tai no, niinhän ystävistänikin moni vakuutteli..) Meillä arki alkaa syksyllä vauvan kanssa kahdestaan, kun isä on viikot töiden takia muualla, joten siksikin seura kelpaisi! Saa nähdä kuinka suunnitelma lähtee toimimaan, mutta näillä ajatuksilla kohti syksyä. Hurjaa ajatella, että puoliväli on jo ohi.. :)

Tervetuloa! Minäkin tuota facebook ryhmää olen miettinyt kun kaverini kuuluu semmoiseen mutta en tiedä asiasta mitään, joku täällä asiasta kyselikin mutta ei ole kuulemma lupa puhua asiasta täällä, varmaankin salatulla puolella selviäisi asia? :)

Mullakaan ei oo kuukautta jäsenenä täynnä, mutta viestit riittää salaisen ryhmän ehtoihin. Silti vois hyvin liittyä myös fb-ryhmään, jos joku jaksaa sellasta perustaa tai tietää jo olemassaolevia :) Jos täällä ei asiasta oo lupaa puhua, saako yksityisviestein asiasta ilmotella jne?

Kävin tänään apteekista hakemassa magnesiumsitraattia, katsotaan onko siitä mitään apua. Mistä tuollaisia kompressiosäärystimiä saa, ihan normikaupoista?

Ainakin urheilukaupoista saa ja ehkä Prismasta. Ite ostin Intersportista, zero point -merkkiset. Kannattaa mitata pohkeen ympärys ennen ostoa, ni ostaa sopivan kokoiset.

Illallako olette ottaneet tuota magneesiumia? Mulla on kans suonenvetoja ja toisinaan levottomat jalat öisin. Suonenvedot on kyllä tuttuja ennestään, mutta toi jalkojen levottomuus ihan uutta. En edes oikein tiennyt mitä se oli, ennen kuin jalat oli todellakin levottomat. Hyllystä löytyis magnesiumia, joten sitä vois nappailla, jos se kerran auttaa. Lihasten palautumiseen olen sitä treenatessa käyttänyt, mutta nyt jäänyt kun treenitkin jääneet vähemmälle.

Minäkin tässä yritän saada viestit täyteen salaista ryhmää varten. Ei silloin aiemmin ollut niin paljon kerrottavaa tai kysyttävää. Nyt kun on raskaus pidemmällä ja tarve enemmän sille vertaistuelle, niin täällä ei oikein tapahdu mitään.

Mä otan iltaisin mammavitskut niin siinä samalla menee magnesiumitkin (jota en kyllä jaksa joka ilta ottaa). Mulla on ihan vaan ruokakaupasta ostettua magnesiumia, varmaan olis toi sitraatti parempaa. Mutta syödään tuo purkki loppuun kun sekin jo auttaa.

Kannattaa ihmeessä Tabarca liittyä tonne salaiselle puolelle, kun tulee kriteerit täyteen :) Tää foorumi on ihan lyömätön! Täältä löytyy aina vastaus viisaammilta ja voi muutenkin hehkuttaa pieniäkin iloisia asioita, kuten vaikka ekojen liikkeiden tuntemista. Kukaan muu näitä juttuja ei tässä määrin varmaan jaksais kuunnellakaan :D

Mut liitettii sinne salaiselle kai jo kans mut ei mulle o vaa ilmestyny mitää niitä keskusteluja :/ pitäisköhä kirjautua ulos ja takas sisään..

Minnicrue linkki sinne salaiselle puolelle näkyy tossa tän julkisen puolen yläpuolella :)

Mullakin ollut suonenvetoja (öisin), mutta mullekin ne tuttuja jo ennestään. Sen verran harvoin tullut etten oo niitä mitenkää lääkinny. Sen sijaan neuvolassa oli nyt Hb 119 ja terkka suositteli lisäraudan alottamista pikkuhiljaa. Pitää käydä apteekissa. Oon multivita raskaus ja imetys -vitamiinilisää nyt ottanu ja siinä on vähän rautaa, mutta se ei nyt riitäkään sitten.

Mulla on jo lähtökohtaisesti ollu huono hemppari. Laski entisestään niin ihan omatoimisesti aloitin Floradixin. Se on nestemäinen ja imeytyy paremmin. Hyvänmakuinenkin minusta.

Vähän kalliimpi kuin tabletit, mutta ei ärsytä vatsaa. Mulle myös erittäin hyvä siksi, että maha on kovana muutenkin. Olisin varmaan ihan tukossa jostain Retaferistä.

Takaisin