Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Mulla oli lähtötaso 124. Joskus aiemmin oon rautaa syöny ja tosiaan mullakaan vatsa ei tykänny. Saa nähä mitä nyt käy, toivottavasti vatsa sopeutuu. Pitää vaan kokeilla useampaa, kunnes löytyy sopivin valmiste. Aika monissa taitaa vaan olla muitaki vitamiineja raudan lisäksi ja kun ottaa jo valmiiksi monivitamiinin, tulis päällekkäisyyksiä. Se vähän rajottaa valikoimaa.
 
Mullakin alkanut silloin tällöin keskellä yötä vetämään pohkeesta suonta ja voi että kun se ottaa kipiää! Sitten pari-kolme päivää sen jälkeen on pohje kipeä. Mammavitamiineja syön ja mietin tässä et pitäiskö hakea viä magnesiumia lisäksi...

Mulle on yhtäkkiä muuten tullut kauhea hinku ruveta ostelemaan vauvalle jotain, mutta ei oo kyllä vielä mitään hajua että mitä kannattaisi ostaa :) Aattelin (yrittää) odottaa siihen asti kun äitiyspakkaus tulee niin näkee vähän mitä vielä tarvii, mutta olis niin kiva ostaa jo jotain :D
 
vanillacupcake: Mä olen ainakin ihan huoletta käyttänyt tuota Floradixiä, vaikka siinä on B-vitamiinia lisäksi. Syön myös raskaus-imetys monivitamiinia, mutta ainakin neuvolassa ei vastusteltu, kun sanoin Floradixistä.

Xeminalle ostoksista, että minä en ole voinut vastustaa pieniä hankintoja. Netistä etsin pari erilaista listaa, jossa on ns. välttämättömät tavarat vauvalle, millä selviää alkuun. Siellä oli kyllä sitteriä ja puuhamattoa, jotka nyt ei varmaan ihan ensimmäisiä ole. Niiden pohjalta kuitenkin tein sellaisen listan itselle, jota olen yliviivaillut sitä mukaa kun tulee niitä pieniä hankintoja tehtyä. Haluan välttyä siltä, että on hirveä pino jotain "ihania" bodyja ja sitten ei vaikka myssyjä juuri lainkaan. Tai toisinpäin.

Mut mä oonkin sellainen listoja tekevä tyyppi. Mies pitää ihan hupsuna, kun mulla on listassa kaikki vauvarasvat, harsot, tuttipullot ja pyyhkeet. Mut ei kai sen niin väliä, mikä omaa mieltä rauhoittaa :)
 
Mullakin varmasti syntyy lista tässä kesän aikana, kun syksy alkaa lähestyä. Helpottaa kummasti, kun kaikki tarvittava on listattuna! :)
 
Apteekissa suositeltiin ottamaan magnesiumsitraatti illalla, sillä on kuulemma unettava vaikutus. Silloin siitä voisi olla apua myös unettomuuteen, kun melatoniini on tällä hetkellä kiellettyjen listalla. Viime yönä nukuin sentään inasen paremmin, jospa nää uniongelmat rupeais pikkuhiljaa helpottamaan..
 
Moi! Kiva, että muitakin aloittelijoita on löytänyt tänne niin ei tämänkään puolen keskustelu kuole täysin. 26v ensisynnyttäjä tervehtii täällä kaikkia. Alkuraskaus meni varsin vähäoireisesti, niin ei verkkososialisoitumiselle silloin ollut vielä tarvetta, mutta nyt on ollut kiva alkaa seurata juttuja täällä.

Levottomilta jaloilta itse olen välttynyt, mutta yhdellä kaverilla oli aika häiritsevästi. Tsemppiä teille, joilla se on seurana!

Alkaako teillä muilla jo vatsa painaa ylhäällä kylkiluita, jos istuu vähän huonossa ryhdissä ja kun selän suoristaa tuntuu helpommalta? Mulla näin on ja tuntuu jotenkin aikaiselta, mutta jonnekinhan niiden suolten pitää kohdun tieltä tietty siirtyä.

Onko salainen ryhmä nimenomaan esikoistenodottajille vai syyskuun odottajille yleensä? Paljonko siellä on porukkaa (jos sitä saa udella?)

Hyvää viikonloppua kaikille ja terveisiä vauvoille :)
 
Salainen puoli on ihan kaikille syyskuun odottajille. Siellä meitä on monta kymmentä pulisemassa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: aBu
Oon tietoisesti yrittänyt siirtää stressaamista, hankontoja ja kaikkea kesälomalle, kun on aidosti aikaa keskittyä tulevaan pieneen. Nyt onkin välillä mattimyöhänen-olo, kun monilla täällä ja ystäväpiirissä tuntuu olevan pesänrakennus niin paljon pidemmällä :)
Tuollainen lista kuulostaa kyllä loistavalta! Täytyy laittaa korvan taakse ja koota itsellekin sellainen. Sellasen avullahan mäkin muistan sitten kaiken olennaisen ja otan lopukirin! :)

Muistilapusta tuli mieleeni: Ootteko ollu huomaavinanne, että ois muisti lyhentyny nyt raskauden edetessä? Mietin, johtuuko vaan töiden kevätpuserruksesta vai onko niin, että yöheräilyt ja raskaus muutoinkin lisää tätä hatarapäisyyttä :D
 
Tervetuloa uusille! :)

Bluewind mulla ainakin painaa jo maha kylkiluihin. Ihan on tukalaa jos istuu vähän huonossa ryhdissä. Oon muutenkin sen verran lyhyt, että tulee siksi varmaan nopeasti kylkiluut vastaan.

Ja tosiaan mulla kans ihan hattaraa pää nykyään :D Välillä huomaan jääväni lagittamaan, kun ei ajatus kulje. Vähän hitaalla käy pääkoppa :rolleyes:
 
Mullakin painaa alimpiin kylkiluihin ihan tosta edestä, jos istuu tosi lysyssä pidempään ja varmaan rintsikoiden kaarituet vaan provosoi sitä. Mäkään en ihan oo varma johtuuko unohtelu ja hajamielisyys raskaudesta vai jostain muusta :D

Tuntuu tosiaan mattimyöhäseltä hankintojen kanssa, kun monella tuntuu olevan jo kaikkee. Me ei olla hankittu mitään, mutta saatiin kassillinen vauvanvaatteita miehen siskolta. Ja luultavasti saadaan miehen siskolta vanha pinnasänky. Muuta ei olla ehditty hirveesti ees ajatella.. Eikä tänne opiskelijakämppään mitään mahtuiskaan. Mielessä on vaa "sitten kun ollaa uudessa isommassa kämpässä, niin..." Toivottavasti saadan muuttoasiat pikkuhiljaa etenemään.
 
Mekään ei olla ostettu vielä mitään. H&m ltä tilattu paketti on tulossa mistä muutama body ja housut tilattiin. Keskiviikkona rakenneultra meillä, sen jälkeen aletaan ostelemaan ja tutkimaan enemmän :)
 
Mulla on kyllä pää pehmennyt. Huomasin sen nimimuistista. Normaalisti ollu ihan hyvä, mut nykyään saa hakee ihan yksinkertaisiakin juttuja. Ei työn kannalta todellakaan parasta tää hataruus, mutta näillä mennään.

En edes uskonut, että raskaus oikeesti voi pehmentää pään, mutta uskottava se on. Onneksi se käsittääkseni palaa.
 
Mullekkin mies sano että oon nyt raskaana ollessa tullu vielä tyhmemmäks mitä ennen :hilarious:
Siis ihan tajutonta.. puhun sellasia mitä en tarkota, yritän kertoo jotain mut en saa oikeita sanoja, nimiä unohtuu. Huoh!
 
Mä oon kanssa ihan kypsä näihin raskausaivoihin. Unohtelen ja kadottelen asioita. Kaiken kukkuraksi töissä pitäisi olla nopea ja tarkka, ja raskaus on jo vieny multa sekä nopeuden että tarkkuuden. Lyllerän ja sählään. Kaikki työkaverit ja asiakkaat varmasti rakastaa mua.
 
Takaisin
Top