En tiedä onko tämä oikea osoite kirjoittaa, mutta voisin oman kokemukseni tänne kirjoittaa :) Ke päivällä olin koiran kanssa lähdössä liikenteeseen, koiran sain autoon kun tunsin että valun, ihan kuin olisin pissannut huosuun. Menin käymään vielä sisällä ja kauhukseni huomasin että farkut polviin asti veressä. ensimmäisenä miehellle itkuinen soitto että keskenmeno tuli

siitä sitten soittoa akuutti 24 jossa neuvoivat odottamaan että mies tulee kotiin (odotin miestä siis noin 10min) verta tuli solkenaan enkä voinut wc:tä liikkua mihinkään.
Mies tuli kotiin ja soitin itse ampulanssin, olin tässä vaiheessa jo rauhoittunut. Nopeasti tulivat ja lähtivät kuskaamaan päksiin, yrittivät tarjota kipu lääkettä kun eivät uskoneet että mihinkäään ei koske, ONNEKSI en niitä vahvoja sekä huumaavia lääkkeitä ottanut. Päivystyksessä sain sängyssä hetken odotella yleislääkärille pääsyä, otti verenpaineet ja verikokeet. Paineet alhaiset, mutta verikokeet ok. Soitti sitten gynekologin paikalle joita sitten tulikin kaksin kappalein, tutkivat ultralla ja kyselivät kivuista joita ei edelleenkään ollut. Lopulta kolme lääkäriä olivat kummissaan ja kertoivat että kohdunsuu täysin kiinni, syke löytyy vahvana ja istukkakin kunnossa. Veri vuotanut jostain kohdun ulkopuolelta :) Hetken jouduin olla seurannassa että verenvuoto laantuu ja että mies tulee hakemaan, Perjantaina vielä kävin neuvolassa ultrassa tarkistuksessa että kaikki varmasti hyvin :)
Eli veri vuoti kohdun ulkopuolelta, pikkuisella oli kaikki hyvin ja on edelleen sekä raskaus jatkuu normaalisti, mitä nyt joudun viikon olemaan vuodelevossa mutta ei haittaa yhtään kunhan pikkuisella kaikki hyvin. 5.3 on sitten nt-ultra, huonostikin olisi voinut käydä jos ampulanssissa olisin nuo lääkkeet ottanut, lääkärikin sanoin että ne olisivat voineet raskauden keskeyttää.
Halusin tämän teille kertoa ja myöskin että aina on toivoa vaikka huonolta näyttäisi :)