Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Meillä mies toteaa rauhallisesti, että kun vuotoa ei ole ja olot jatkuvat, niin kaikki on hyvin. Tosin lähinnä hermoilenkin sitä, että onko Putiainen terve.

Meillä tuo lohduttaa täysillä :) Jotenkin helpottaa, kun toinen on tukena ja ei sivuuta huolta. Mä olisin repiny jo pelihousut, jos mun huoltani yritettäisiin sivuuttaa..

Hyvä, että on tukea. Mä en ole vielä niin huolissani, että kaipaisin lohdutusta. Ja kun mies ei ole huolissaan, niin ei munkaan tartte olla :)

Mä en kai osais olla näin huolissani, jos se neuvolan täti ei ois tartuttanu mulle tätä huolta lupailemalla sydänääniä tuloksetta...

Mut asiat asioina, mun isä on aina sanonut, et yhelle ihmiselle annetaan p*skaa niskaan vaan sen verran, kun sitä jaksaa kantaa. Sillä se on meidän sisarusten huolet ja murheet kuitannu murtuneista varpaista sydänsuruihin, taloudellisiin ongelmiin ja sairasteluihin. Ja aina on selvitty, vaikka aikamoisia pohjakosketuksia on meidänkin perheessä koettu. :)

Huomenna luottavaisin mielin Sannis ultraan! Noilla viikoilla, kun ei tarvitse kuulua neuvolan laitteilla vielä mitään :) ja mullekin aina sanottu tuota, ettei yhdelle anneta enempää ku jaksaa kantaa. Ja niinhän se on!

Siis herranjestas onneksi soitin äsken neuvolaan siitä verenvuodosta... Vähän arvoin ku tuli kuitenkin vaan vähän!

Sanoi et joku uus juttu mitä tutkii verikokeista (en muista nimeä) mut et tulos oli se et vissii mulla ja vaavilla jotenki veret hylkii toisiaan et pitää käydä ottaa joku piikki pikimmiten ja enhän mä pääse sinne ku vasta keskiviikkona!! Eli siis siitä johtuisi verenvuodot et vauva hylkisi mun verta.. Nyt vielä suuremmalla jännityksellä ootetaan torstain ultraa!! Mut toivottavasti toi nyt ois se syy ja se kuitenki hoidettavissa :)

Lieneeköhän kyse siitä veren rhesus-tekijästä? Siis siitä onko veri + vai - merkkistä. Oon ymmärtäny, että jos äidin rhesus-tekijä on negatiivinen niin sillon on riski että vauvan plusmerkkisen kanssa ne ei kävis yksiin. Tai jotaki sinne päin. Mutta äidin negatiivisen veren takia joutuu tosiaan jonkun piikin hakee, mikä sitten auttaa asiaan.

Joo tuosta oon kuullu minäkin, et joku piikki pitää hakea jos veret ei natsaa... En tosiaan muista miten ne meni, mut taitaa olla vaaratonta, kunhan siihen sen vasta-aine piikin saa :)

Joo jotai rhd -ja + juttuja se selitti ja jouduin taas tyhmänä kysymään et anteeks mutä se tarkottaa kun en oo ikinä kuullukkaan!

Toivotaan et se piikki auttaa! Vissiin vaikeissakin tapauksissa on hoitokeinot mm. Verensiirtoa kohtuun et kyllä me tästä selvitään :)

Onneksi ei se keskenmeno nyt enää niin pelota!!

Jos äiti on -verinen (kuten minäkin) niin sitä veren hylkimistä seurataan verikokeilla ja jos ei aikasemmin oo ollu hylkimistä niin loppuraskaudessa saa sen piikin. Tosin nykyään pystytään jo neuvolan mukaan sikiöstä tutkiin veriryhmä joten jos vauvakin on - niin ei tarvi piikkiä ollenkaan

Jee, täällä tänään rv 12 :) Jotenki pysty huokasemmaan, mutta silti pieni pelko kokoajan että jaksaako pikku papu loppuun asti! Perjantaina kunnalliseen ultraan ja ensviikolla toinen neuvola aika :) Mites on muuten, onko teillä maha ottanu uutta muotoa? Alettiin ottamaan kuvia masusta rv9 ja seuraava otettiin sitten rv 11, ja huomas heti että kyllähän se on kasvanut! Tosin, varmaan vielä pikku turvotuksia sillon tällön :)

Joo, se on se rhesus tekijä!
Meillä ei mies oikein tykännyt kun ilmaisin pelkoni! Edelleen sama fiilis jatkuu, en tiedä miksi. Ehkä koska on muutaman päivän ollut helmpompi ja parempi olo!
Tänään mennään neuvolaan, katsotaan kokeileeko kuunnella sydänääniä, tuskin? :smug:

Minimami, (ja kaikki muutkin) mä olen elävä todiste siitä, että ihan olemattomilla raskausoireilla voi kyllä elämää kohdussa olla. Eli huoli pois, ennenkun toisin todistetaan. :)
Kertaakaan en oo oksentanut, edes yrittänyt. Välillä juilii niinkun menkat alkais. Hetkittäin etonut. Ja sit ihan superväsymys joinakin päivinä. Siinäpä ne suurimmat. Ummetusta yms mahtunut kyllä matkan varrelle, mut ei mitään sellasta, mistä oisin voinut sanoa et raskaana ollaan... :rolleyes:

tänään käyty sikiöseulonnan verikokeissa. 5 putkee verta näytti ottavan. onnex en ole piikkikammoinen :D mä en jaksais millää odottaa sinne ultraan.. reilu 2 viikkoa vielä. appiukko kyseli eilen vointiani mikä tuntuu musta jotenkin oudolta kun en tajua tätä raskautta vielä. jos se sitten siellä ultrassa iskisi tajuntaan. mahan kasvuu en ole vielä ihmeemmin havainnu paitsi pari kiloo kyllä on tullut ja järkkyy turvotusta välillä mutta vauvamasua ei mielestäni vielä näy.. toivon mukaan sekin pian putkahtaa että tulisi todellisemmaksi.

Mä tajusin et neuvola/lääkäri on jo ens viikon perjantaina, kamalan nopeesti menee aika. Ja silloin toivottavasti taas sydänäänet kuullaan :)
Mahaa ei vielä oo, eikä ihan äkkiä vissiin oo tulossakaan

Huhh... Nyt voi sit kai huokasta helpotuksesta; ensimmäinen kolmannes ohi ja kaikki hyvin. :smiley-angelic003 Itellä ei oo ollut aamupahoinvointeja yms., tosin illalla yleensä aina olo on niinkun ois vappupallon nielaissut... :wtf: Lääkärikäynnillä käytiin viimeviikolla.
Vauvveli vastasi viikolla 12+0 viikkoja 12+3. Lääkäri totesi, että teillähän on kiltti lapsi tulossa, kun sai kuvat otettua suoriltaan eikä tarvinnut rueta ollenkaan etsiskelemään. Sydänäänet kuului jo rv 8+6! :) Ps: ostettiin kotiin doppler- laite, ei tarvihe aina murehtia,että onko vauvvalla kaikki hyvin; voidaan kotona kuunnella sydämen ''humputusta'', jos huolettaa... Suosittelen! :signs003

Takaisin