Syntyneet syysvauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Neia <3 just katsoin et sinähän se olit kun eilen mulle kommentoit että kun tosiaan tapahtuis edes jotakin ;) no, sulla todellakin tapahtui!

Onnea Neia ja Koalatiara! :)

Nyt kun on tämä sairaalasta saatu yhteenveto paperilla niin lisään vielä vähän lukuja
- päänympärys 35,5 cm
- 1. asteen repeämä, eli se pienin: pieni haava sisemmässä häpyhuulessa ylhäällä
- epiduraali ja ilokaasu

Lapsivesien menosta 38 tuntia 35 min, mutta siitä, kun synnytys varsinaisesti käynnistyi kestoksi laskettiin 9 tuntia 50 min

- avautumisvaihe 7 t 30 min
- ponnistusvaihe 1 t 5 min (lopussa kun päälaki jo ulkona tehtiin se pieni nostoapu "kiwi-kupilla", koska vauvan syke alkoi laskea puristuksissa)
- jälkeisvaihe 1 t 15 min (tässä siis komplikaatio: repimistä, suunnatonta kipua, lopulta nukutus ja sen jälkeen vielä lisää kipua)

Me ollaan muuten Koalatiaran kans kämppiksinä Taysissa :)

Oli juu tosissaan nopeaa toimintaa. Lauantai-iltana 9 aikaan ei ollut vielä mitään tietoa mistään. Tuli vähän yllätyksenä (niinkuin p...kahätä vessassaistujalle). Kiva näin!
Ilokaasu on muuten kovaakin kovempi tuote avautumisvaiheessa!!

Ihania uutisia Koalatiara ja Neia :) Onnea mahdottomasti! Kuinkas monta niitä pienokaista onkaan jo syntynyt tästä syyskuun ryhmästä :)

Pitäisikö kerätä lista näistä syntyneistä? Pysyisi mukana kuka on jo pienensä saanut ja kuka vielä odottaa.. =)

Minun mielestä lista synnyttäneistä olisi kiva juttu. Ja laitettaisko siihen syntymäpäivän lisäksi se tieto, että milloin olis ollut la tai syntymäpäivän raskausviikot. Olisi hauska seurata kuinka suurta vaihtelua on ollut. :)

Tuolla Elokuun puolella on kivan näkönen lista :) käykää sitä kurkkaan. en tiiä, että pitääkö sitten sen ketjun avanneen päivittää sitä, että ois siellä ekalla sivulla. Mutta siellä on mukavasti myös laitettu, että pojat on sinisellä kirjattu ja tytöt punasella :)

Vois laittaa myös sen, monesko lapsi on kyseessä. Itse oon ainakin katsellut sitä elokuisten listaa sillä silmällä, että eniten kiinnostaa ensikertalaisten synnytyksen rv ja pituus... :)

Takaisin