Syntyneet syysvauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Poika tuli pe 13.9. rv40+0 klo12:32. Lapsivesi meni ti klo23, käynnistys cytotecilla ke klo 12:40, kipeitä säännöllisiä supistuksia alkaen 16:45, synnytys lähti hyvin käyntiin , suihkua, tensiä, akvarakkuloita ja hierontaa sovellettiin,mutta jäi to aamuna tökkimään 4cm tienoille -> oksitosiinitippaan -> myöhemmin kipulääkettä -> myöhemmin epiduraalia -> illalla 2h lepotauko oksitosiinista koska ei vaikuttanut kunnolla -> uudestaan tippaan -> lopulta avautuminen onnistui mutta oksitosiini-supistukset oli lähes tehottomia ponnistusvaiheeseen. Hyvillä neuvoilla ja miehen&kätilöopiskelijan tsemppauksella ja vatsalihaksilla ponnistelin kumminkin 1,5h ja imukupilla saatiin vauva ulos. Sen jälkeen yritettiin saada istukkaa ulos tunnin verran, ei tullut -> käsinpoisto/kaavinta nukutuksessa. Illalla vauvan luo ja lisäverta suoneen.

Mitat 3545g 51cm, pipo 36cm, eka lapsi, vesien menosta 2 vrk+13,5h

Univajeessa mutta muuten hyvillä mielin oltu osastolla. :) Imetystä harjoitellaan. Siitä ja univajeesta välillä herkistelyä, lääkärin kanssa jo juteltu synnytyksestä. Tänään ehkä kotiin :)

Voi elenna, onnea sinne. :)

Kuulostaa siltä, että oot tosiaanki saanu kaikki lihat listalta ja ananaksen kaupan päälle, mutta ei voi kun ihailla aina tuoreiden äitien tsemppausta! Toivottavasti itsekin on yhtä reipas ja rohkea, vaikka mitä tulis. :)

Paljon onnea elenna! Olet todella saanut synnyttää koko rahan edestä... hienoa että kaikki kuitenkin hyvin ja ihanaa jos pääsette kotiin!

17.9. Klo 21.51. Syntyi maailmaan ihanista ihanin pikkuinen tyttönen painoa huimat 2740g. Vaikka valvotusti sairaalassa käynnistivät synnytyksen niin kiire tuli silti eka vaihe kesti alle 2 h ja ponnistusvaihe 4 min. Synnytyssaliin kun minua kärrättiin niin päälaki jo näkyi. Kaksi pientä ponnistusta ja vauva oli syntynyt. Tikkejäkään en tarvinnut. Ja onneksi kaikki pienellä hyvin vaikka onkin hiukkasen pieni. Olen onnellinen <3

Meidän rinsessa näki päivänvalon 18.9 klo 4.27. Mitat 3105g/48.5cm/32.5cm ja Apgar-pisteet 9-9-9. Synnytystä käynnisteltiin kaksi päivää minun raskausmyrkytyksen vuoksi, tyttö syntyi lopulta normaalisti alateitse. Synnytyksen kokonaiskestoksi arvioitiin 10h 20 min (säännöllisten supistusten alkamisesta) ja ponnistusvaihe 37 min. Episiotomia jouduttiin tekemään kun aloin väsyä loppuvaiheessa. Synnytystä käynnisteltiin siis ballongilla (1vrk) ja kalvot puhkaistiin synnytystä edeltävänä päivänä klo 12.30. Eli vaikka synnytyksen kokonaiskesto kuulostaa lyhyeltä niin rumba on alkanut paljon ennen noita supisteluja! Kivunlievityksenä Oxynorm lihakseen, geelipussit ja epiduraali. Synnytyksen aikana oltiin hetki myös sectiovalmiudessa minun korkeiden verenpaineiden ja sikiön sydänäänten laskujen vuoksi mutta loppuhyvin kaikki hyvin ja saimme ihanan, terveen tytön <3

Pääsimme kotiin 2. synnytyksen jälkeisenä päivänä, imetys tuotti alkuun hankaluuksia mutta alkaa jo hiljalleen sujua. Vauva nukkuu 3h sykleissä, väliin syö ja jaksaa jo aika kivasti olla välillä hereilläkin. Nyt ehdin vasta ensimmäistä kertaa koneelle vaikka äitikin on ollut muutaman päivän arjen auttajana :D Kyllä se vaan tuo vauva tuntuu tuota aikaa vievän, ei voi mitään :) Mut ihanaa on !

Kaksi vuorokautta äitinä. Ihanaa, vaikka onkin tunteiden vuoristorataa. Pieni pojumme syntyi 19.9 klo. 21.58. Rv. 40+0. Ensisynnyttäjä. 3130g ja 50cm. Päänympärys 34cm. Vesien menosta 20h. Säännöllisistä supistuksista 19h. Ponnistusvaihe 19 minuuttia. Alateitse.

Onnea pikkuruusu!!! Ei ihme, että tunteet menee vuoristorataa, niin ne taitaa kaikilla sen hormonimyrskyn jälkeen.

Meille syntyi tyttö 13.9.

Elenna sinun tarinasi kuullostaa niin samalta kuin omani! Itse vain jouduin leikkaukseen, kun tyttö ei tullut ulos (ei olisi kyllä pystynytkään, kun oli napanuora kaulan ympärillä pitämässä paikoillaan). Kaavinnalta ja nukutukselta sentään säästyin. Yli 24 h kesti koko homma vesien menosta (to klo 00.40) ja muutenkin oli todella rankka kokemus. Ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Oksitosiinit ja epiduraalit olivat käytössä, ponnistinkin 1,5 h ja sitten kärrättiin leikkaukseen. Tyttö joutui vielä lastenosastolle kahdeksi päiväksi ja siellä käytiin katsomassa. Tuon rankan alun jälkeen onneksi kaikki on mennyt sekä tytöllä että minulla ihan hyvin. Tällä kertaa ei kyllä tullut onnellista äiti / olemme luoneet elämää / tässä on nyt minun lapseni / mikä ihme -tunnetta. Mutta jos tulee pikkusisaruksia, niin ehkä ensi kerralla.

Meidän pikkutoukka tuhisee kainalossa toista aamua, eli perjantaina 20.9. klo 13.58 syntyi meidän pikkumies suunnitellulla sektiolla :) 3810 g ja 50 cm, kaikki oikein hyvin. Mamma vielä toipuu leikkauksesta ja hb:kin pääs vähän liian alas, mutta muuten kaikki oikein mallillaan. Maailman onnellisin olo :) <3

Meidän "pikku" prinsessa syntyi perjantaina 20.9 kl.15.25 (rv 41+4). Paino 4,340 kg, pituus 53 cm ja päänympäryys 37,5 cm. Synntystä käynnistettiin puhkaisemalla kalvon klo 9.05 ja koko synnytys kesti 6h ja 20 min. Ponnistusvaihe oli 15 min. Sekä äiti että tytär voi hyvin <3

Onnea kaikille!

mä77, kuulostaa rankalta, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin sielläkin. En mäkään jaksanut olla iloinen tai kehittää mitään muitakaan tunteita (hyviä tai huonoja) vauvan synnyttyä, olin ihan lopussa ja keräsin vaan voimia...sitten ruvettiinkin rääkkäämään mua lisää sillä istukan poistolla. Vilkaisin kyllä vauvaa toki ja oli se ihollakin hetken. Taisin ajatella, että se näytti hassulta ja tosi isolta (vaikka vain 3,5kg). Joskus 4ntenä päivänä vasta olin virkeämpi ja aloin tuntea sellaista iloa vauvasta... :)

Takaisin