syntyneet "helmet" eli helmikuulaisten vauvat

Paljon onnea prinsessasta Sadetar! Kirjoittelehan kuulumisia synnytyksestä kunhan ehdit. Iso tyttö tuli! :)
 
Näköjään kirjoitin väärin aiemmin. Oli siis kiireellinen sektio eikä hätäsektio. Mulla ei oo pää toiminu kunnolla ja noi termit meni näköjään sekaisin, pahoittelen. Siis kiireelliseen sektioon päädyttiin vauvan virhetarjonnan vuoksi, ei olis päässy alakautta ulos vaikka yritettiin. Mä jouduin sit myöhemmin samana päivänä uudestaan leikkauspöydälle, kun havaitsivat sisäistä vuotoa. Aika rankka kokemus oli. Viikko sit keskiviikkona päästiin kotia ja sit oli perjantaille kontrollikäynti sovittuna. No sit jäätiinki taas sairaalaan, tytöllä oli biliarvot koholla niin pääsi valohoitoon. Sunnuntaina kotiuduttiin ja sen jälkeen mennyt ihan kivasti, paino lähteny tytöllä vihdoin nousuun. Tytöstä on kuoriutumassa aikamoinen ahmatti :)

Tänään tuli sit mulle uus keikka lääkäriin, kun sektiohaava alko tihkuttaa verta tms. Nyt on sit antibioottikuuri päällä. Ei helpolla pääse...
 
Jaksamisia sadettarelle. :love022
Kovemman kautta, mutta onneksi tyttö voi kuitenkin hyvin ja kyllä itsekin vielä toivut. :love2
 
No niin, täällä ollaan eilen kotiuduttu maailman suloisimman pienen pojan kanssa. Poika syntyi 29.1.14 klo 21:17, hän syntyi samana päivänä kuin enonsa. Painoa pojalla oli 3700g ja pituutta 50,5cm, päänympärys 37cm.
Synnytys ei mennyt ihan oppikirjan mukaan, ponnistusvaiheessa jouduttiin poikaa avustaa ulos imukupin avulla sydänäänten laskemisen takia, ja välilihaakin joutuivat leikata. Nyt on haarukka aiva törkiän kipiä ja istuminen ei onnistu kuin sellasen pienen kottikärryn sisäkumin päällä. Ei kyllä hetkeen tarvi olla sisarusta hänelle tekemässä :wink
Luojan kiitos tuo ponnistusvaihe kesti vain 17min, mutta silti kärsisin nuo alun avautumisvaiheen 12 tunnin supistelut mieluummin uudestaan kuin tuon ponnistusvaiheen. Sain kivunlievitykseksi ennen saliin menoa yhden kipupiikin reiteen ja sit mies lämmitteli mulle mikrossa sellasia vesilämpöpusseja alavatsan päälle sekä alaselkään. Molemmat lievitti ihan hyvin noita kipuja. Salissa sitten hengittelin hetken ilokaasua, mutta siitä en kokenut hirveesti apua olevan. Sitten sainkin epiduraalin ja heti helpotti oloa, Avauduin tosi nopeesti neljästä sentistä täysin auki salissa 2,5 tunnissa.
Nyt opettelemme uudenlaista ihanaa vauva-arkea koko perhe viikon ajan, kunnes iskän pitää mennä töihin. :)
Tsemppiä kaikille synnytykseen, kyllä tuo palkinto kamalasta uurastuksesta on vain niin paras mahdollinen!
 
Kaikki synnyttäneet tarkastakaa tämän aiheen ekasta tekstistä omat synnytystietonne ja kommentoikaa omalta osaltanne puutteelliset tai virheelliset tiedot, niin päivitän ne sitten tuonne listaan :)
 
Takaisin
Top