syntyneet "helmet" eli helmikuulaisten vauvat

Keskustelun 'Laskettu aika helmikuussa 2014' aloitti Dangel, 2 tammi 2014.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Dangel Tuttu foorumilla Helmikuunmammat 2014

Tehdäänpä tämä jo valmiiksi kun enää kuukausi jäljellä. Tänne voi kaikki laittaa tietoa maailmaan tulleista helmivauvoista :) niitä synnytyskertomuksia voi liittää myös samaan :)

Tässäpä listaa syntyneistä:

MINIPALLO
    Tyttö 5.1.2014 klo 14:57
    Painoa 3120g ja pituutta 50cm
    pään ymp. 34,5cm
    rv 35+2, alatiesynnytys normaalisti
    Synnytyksen kokonaiskesto 1H 57MIN, ponnistusvaihe 4MIN
    Toinen synnytys

MAMMA2014
    Tyttö 12.1.2014 klo 00.31
    Painoa 2980g ja pituutta 47cm
    Pään ymp. 35cm
    Rv 37+0, alatie synnytys normaalisti
    Synnytyksen kokonaiskesto 26h ja ponnistusvaihe kesti 15min
    Ensimmäinen synnytys?

NINE
    Tyttö 13.1.2013
    Suunniteltu sektio

DANGEL
    Poika 14.1.2014 klo 16.09
    Painoa 2220g ja pituutta 44,5cm
    Pään ymp. 33cm
    Rv 37+1, alatiesynnytys normaalisti
    Synnytyksen kesto noin 3t 25 min, ponnistusvaihe vajaa 2 min
    Toinen synnytys

SADETAR
    Tyttö 18.1. klo 12.50
    Painoa 4220g ja Pituutta 51cm
    Rv 37+6.
    Kiireellinen sektio

ONNELI
    Tyttö 19.1.2014 klo 19.34
    painoa 2396 g ja pituutta 45 cm
    päänympärys 33 cm
    rv 36+4
    synnytyksen kesto: 1 h 30 min
    ponnistusvaihe: 4 min

PIKKUNÖÖSÄ
    Poika 29.1. klo 21:17
    Painoa 3700g ja pituutta 50,5cm
    päänympärys 37cm.
    Rv 39+1 alatiesynnytys imukuppi apuna
    Synnytyksen kesto 10 h
    Ponnistusvaihe: 17 min
    Ensimmäinen synnytys

M_02
    Tyttö 4.2.klo.17.25
    Painoa 3200g ja pituutta 47 cm
    Rv 38+4
    Toinen synnytys

AAANNINA
    Poika 4.2 klo 21:25 Painoa 3140g ja pituutta 50cm
    Rv 38+1
    Alatiesynnytys
    Synnytyksen kesto 9h, ponnistusvaihe 20min

BLAUEBLUMME
    poika 5.2
    Painoa 3080g ja pituutta 51cm
    rv 38+5
    käynnistetty toksemian vuoksi
    alatiesynnytys
    synnytyksen kesto 14 h ponnistusvaihe 22 min
    1. Synnytys

SUME
    Tyttö 5.2.
    Painoa 3370g ja pituutta 51 cm.
    Rv 38+3

ESPU
    Tyttö 5.2.14
    Painoa 3150g ja pituutta 47,5cm
    rv 38+1Normaali alatiesynnytys
    Synnytyksen kesto 5h 25min
    Ensimmäinen synnytys

NINNANNA
    Tyttö 8.2 klo15.37
    Paino 3980g pituus 51,1cm päänympärys 36,2cm
    rv 41+2 hätäsektio

PANDA
    Poika 9.2. klo 22.59
    Paino 3,9kg ja pituus 52cm
    39+6

OLGAMARIA
    Tyttö 11.2 klo 16.40
    Painoa 3790g ja pituutta 51,5cm
    Päänympärys 35cm
    Rv 40+1
    Normaali alatiesynnytys
    Kesto supistusten alkamisesta 28,5h, kalvojen puhkamisesta 6h, ponnustusvaihe 50min

MMALJO
    Poika 12.2 klo 7.25
    Painoa 2890 g ja pituutta 49 cm
    Päänympärys 33,5 cm
    Rv38+5
    Synnytyksen kesto 4h 25 min, ponnistusvaihe 5 min.
    Normaali alatiesynnytys

ONNELLINEN
    Tyttö 19.2 klo. 16.20
    3875 g ja 51 cm
    Päänympärys 35 cm
    Alatiesynnytys
    Rv 41+3
    Kesto 5,5 tuntii ja ponnistus 3 min
    2. Synnytys

REGINAVERITAS
    Tyttö
    Painoa 3466g ja pituutta 51cm
    päänympärys 34cm
    synnytyksen virallinen kesto epäselvä. Balonkikäynnistyksestä syntymään kesti yli puolitoista päivää, ponnistusvaihe 45min
    alateitse, imukupilla
    rv 40 +2
    ensimmäinen

KIRPPULI86
    Poika
    Painoa 4050g ja pituutta 51cm
    pään ympärys 35,5cm
    Rv 40+0
    kiireellinen sektio, toinen lapsi

EMMILIZ
    Poika 1.3.2014
    Painoa 4540g ja pituutta 53cm
    päänympärys 36,5cm
    Synnytyksen kesto n. 5h, ponnistus 17 min

WILMUSKA
    Poika 27.2.2014 klo 10.20
    Painoa 3830g ja pituutta 52cm
    • Tykkää Tykkää x 5
    Last edited by a moderator: 16 tammi 2015
  2. Dangel Tuttu foorumilla Helmikuunmammat 2014

Tehdäänkö synnytyskertomuksille omansa, vai laitetaanko samaan?
  3. Minipallo Peruskäyttäjä

Dangel, ihanaa, just itekin ajattelin samaa. Meitä kun on niin pieni group, ni pitäiskö olla vain samassa?
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  4. Dangel Tuttu foorumilla Helmikuunmammat 2014

Helpoin näin mun mielestä ainakin olisi, ei tarvi muistella, että mitä asiaa mihinkäkin palstalle :D
    • Tykkää Tykkää x 2
  5. Minipallo Peruskäyttäjä

No niin. Täällä esittäytyy pieni tyttönen. En halunnut kuluttaa kamalasti aikaa synnytykseen, joten synnyin kahdessa tunnissa 5.1.2014 klo 14:57. Painoa minulla on 3120g ja pituuttakin löytyi 50cm. Olen tosi iloinen kun pääsin ulos kohdusta. :) ImageUploadedByVau Foorumi1388949083.413913.jpg
    • Tykkää Tykkää x 10
  6. Dangel Tuttu foorumilla Helmikuunmammat 2014

Voi kun hän on suloinen!! Onnea minipallo sinulle ja koko perheelle! :Heartred voiko pikku tyttö hyvin? Jaksaa imeä ja hengitellä ihan itse? :) ihana neiti kyllä! :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. ReginaVeritas Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2014

Onnea!
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. olgamaria Aloittelija

Onnea koko perheelle!! :)
  9. mmaljo Peruskäyttäjä Helmikuunmammat 2014

Ohhoh! Ooks Minipallo ihan varma, et se laskettu oli tuolla helmikuun puolella vasta, kun on niin hyvän kokoinen neiti jo? :) itsekin kun syntyessäni la:n jälkeen olen ollut 50 cm ja painanut 3330 g :)

Mutta onnea hirmuisesti! Kaunis pikku prinsessa :Heartred yksi kaverikin sai viime yönä pojan, päivää ennen laskettua :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. Nine Peruskäyttäjä

Minipallo, olit nopein! :) Onnea! Tyttöhän on hyvän kokoinen, toivottavasti voitte molemmat hyvin! Onnea!

Perässä tullaan! :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. Minipallo Peruskäyttäjä

Joo. Itse asiassa yllätttävän hyvin. Meinaa vain mennä hermo kun nämä vahtaa näitä sokereita ja pitää antaa lisämaitoa. Ahdistaa tällainen hösötys kun tiedän et luonto joitais tän kyl.

Neiti hengittelee itse ja on aivan täydellinen. :) ihan hassua kuinka äkkiä kaikki kävi ja kuinka hyvin meni!!
    Ei tätä meinaa uskoa todeksi!!!!
    • Tykkää Tykkää x 3
  12. blaueblumme Tuttu foorumilla

.
    • Tykkää Tykkää x 1
    Last edited: 10 huhti 2014
  13. Minipallo Peruskäyttäjä

5.1.2014 syntyi tytsymme painaen 3120g, pituutta 50cm ja päänymp 34,5cm
    Varsinaista synnytystarinaa mun on vähä "turha" rusata, kun kaikki kävi niin äkkiä..mut yritetään.

Vedet meni kotona 3:45 ja olin Hyvinkäällä kuuden maissa. Varsinaiset supparit alkoivat yhden maissa, (olin tuolloin auki 4cm) todella ärhäköinä ja siirryttiin synnytys saliin ja sain ilokaasua. Meinasin oksentaa ilokaasusta, kun ei ollut pitkä aika syömisestä, mutta kiitos oksennuskammon, sain pidettyä itseni kasassa.

Jatkoin kumminkin ilokaasun ottamista, aika varoivaisesti tunnustellen. Supparit tulivat jatkuvasti minuutin syötöllä, enkä ehtinyt näin levähtää ollenkaan ja keho tärisi kivusta.

Kokeilin myös aquarakkuloita, mutta kirosin niin perkeleesti, kun niitä laitetiin ja kätilö kysyi et kumpi sattui enemmän, niiden laitto vai supistus. Sanoin et aquat et ei enempää.

Siirryin seisoma asennosta vasemmalle kyljelle makaamaan ja melkein koko synnytyksen ajan pidin silmiä kiinni, niin ajattelin että edes silmäluomeni saavat levätä.
    Väsytti tosi paljon, mutta vain kerran tuli n. 1.5min tauko, jolloin pystyin rentouttamaan pieneksi hetkeksi koko kehoni.

Mieheni ehti kuin ehtikin synnytykseen mukaan. Tuli synnäri salille ja aistin hänen huolensa ja sanoin et tää on piece of cake. Paljon helpompi, kuin ensimmäinen ja on varmaan ohi kolmen mennessä. Tällöin kello tais olla 14:10. 7-10cm:iin avautuminen tuotti arvatusti eniten tuskaa.

Vaikeinta minulle oli, kun minua alkoi todella kovasti ponnistuttamaan ja taistelin tunteen, kivun ja itseni kanssa.
    Minulle laitettiin pikaisesti kohdunkaulanpuudute, koska ponnistamisen tarve alkoi olla ennen aikojaan ylivoimainen ja jeesasikin hetkeksi.

Voimakas ponnistamisen tarve palasi kumminkin todella nopeasti ja huusin kätilölleni et nyt on pakko alkaa ponnistaa, ei pysty enään pidätellä! Sit sanoikin et koklaa missä vauva on. Oli kuulema aika ylhäällä, mutta voisin varovaisesti kokeilla.

Ensimmäisen ponnistamisen myötä vauvan päälaki tuli näkyviin ja kätilökin oli et oho! Toisella työnnöllä tuli pää ja sitten piti pidätellä ponnistamista, vaikka olisin halunnut jatkaa. Napanura meni jotenkin hartioitten, niskan ja osittain pään ympäri.
    Kolmas ponnistus ja koko tyttö tuli maailmaan!!! Kello oli 14:57.
    (Alle viidessä minuutissa tuli myös istukka ja se oli ihan ok. Verta tuli vain 80ml! Eikä yhtään repeämää tai tikkiä.)

Olin niin ylpeä itsestäni ja vauvastamme, että olisin halunnut haljeta! Tunne ja tilanne ovat elämän ainutlaatuisimpia kokemuksia :Heartred

Jään mielenkiinnolla odottamaan, kenen synnytystarina luetaan seuraavaksi. Kiitos teille kaikille kun olette olleet tukemassa raskauttani ja vaikeita päiviä. Olen saanut TODELLA paljon vertaistukea teiltä. :)
    • Tykkää Tykkää x 9
  14. Pikkunöösä Rakastunut foorumiin Helmikuunmammat 2014 Heinämammat 2018 Heinämammat 2016

Ihanaa, paljon onnea Minipallo! Hän on tosi suloinen!
    Miten paljon viikkoja sulla nyt olikaan kasassa alustavan tiedon mukaan kun hän syntyi, jos ne nyt piti paikkansa?
    Ja kipuihin otit vain ilokaasua ja kohdunkaulanpuudutteen?
  15. Minipallo Peruskäyttäjä

35+2. Joo ne vain. :)
  16. Mamma2014 Aloittelija

Voi ei minipallo! Sylin täydeltä onnea!
    Ihana pieni neiti sieltä tuli!

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. msinari Aloittelija

Hienoja uutisia!

Onnittelut koko perheelle!
    • Tykkää Tykkää x 1
  18. M_02 Aloittelija

Oikein paljon onnea Minipallo!
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. Pampero Tuttu foorumilla

"Meinaa vain mennä hermo kun nämä vahtaa näitä sokereita ja pitää antaa lisämaitoa. Ahdistaa tällainen hösötys kun tiedän et luonto joitais tän kyl."

Pakko kommentoida tähän... Vauvasi on makrosominen viikkoihin nähden, ja makrosomisten vauvojen sokereita seurataan aina syntymään jälkeen 48h. Oliko sinulla raskausdiabates? Kai ymmärrät, että ilman seurantaa ja hoitoa alhainen verensokeri voi aiheuttaa vauvalle vakavan aivovaurion tai jopa kuoleman, viittaan tuohon "luonto hoitaa". Kyse ei ole siis hössötyksestä, vaan vauvaasi seurataan ja hoidetaan ihan syystä. Onnea vauvasi syntymästä! :)
    • Tykkää Tykkää x 4
  20. Mitla Peruskäyttäjä

Onnea Minipallo! :)
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu