syntyneet "helmet" eli helmikuulaisten vauvat

Hitaan alun jälkeen lähti meidän herra maailmaan tulemaan ja reilussa kolmessa tunnissa oli maailmassa klo 16.09. Herra on kovin pieni, vain 2220g ja 44,5cm pitkä. Mutta terve miehen alku, jaksoi tissiä heti syödä ja parkua jos ei sitä saanut :) saa olla vierihoidossa, verensokereita seurataan, sekä lämpöä, nyt kölllii lämpöpatjalla.
Synnytys oli uskomaton, klo 15.10 sain kipupiikin supistuksiin jotka tuli noin 3-5 minsan välein. Juuri ennen piikkiä olin reilulle yhdelle sormelle auki ja kohdunsuu ylhäällä. Vähän ennen neljää oli pakko sanoa miehelle, että soita kelloa, jotain tulee ulos. Kätilö tuli paikalle, rupesi tarkastamaan tilannetta ja totesi, että täällä vauvan pää on ihan kohta ulkona, ei saanut kun sormen ekaan niveleen sisään kun pää otti vastaan. Kätilö totesi että ala ponnistaa, itselle paniikki, en ala varmasti ponnistamaan,,epiduraali puuttuu.. Mutta tarve oli niin kova, että ei muuta kun puskemaan ja 16.09 herra oli maailmassa. Kätilö totesi, että ehti sentään edes hanskat laittamaan käteen :D tosi helposti sain ponnistettua, yllättävän vähän sattui ilman lääkkeitä. Olen ylpeä itsestäni, että pystyin siihen, kipukynnykseni kun yleensä on melkoisen matala. Kätilökin totesi, että harva pystyy synnyttämään pelkällä kipupiikillä. Minun pikkumieheni on pieni, mutta aivan ihana :Heartred ja ihan isoveikkansa näköinen,paitsi että hällä on tumma tukka :)(mikä ihmeellistä, miehen kanssa kumpikin pienenä ihan vaaleita ja esikoinen myös) toivottavasti hänen olonsa jatkuukin näin hyvänä, eikä tule ongelmia. Niin ja tämä mammakin voi hyvin, osaston kätilö jo tossa aiemmin toppuutteli, että nainen olet synnyttänyt reilu kolme tuntia sitten, miten olet noin reipas ja omatoiminen :D
 
Onnittelut molemmille, Ninelle ja Dangelille!

Dangelin poika vihdoin päätti, että nyt tulen ulos, eikä siinä sitten enää nokka turhia tuhissut. :wink
 
Onnellinen: minulla ei pätenyt tuo sääntö..
Esikoinen syntyi 11:sta tunnissta, josta ponnistusaikaa kesti tunnin verran.

Toisessa synnystys kesti 1h 57min, josta ponnistusta kesti 4min. Eli murto osan.

Et jos sinulla kesti esikoisen kanssa neljä tuntia.. Juttelisin synnytys sairaalasi lääkärin, ylilääkärin, tai kätilön kanssa asiasta..
Jokainen synnytyshän on erilainen. Hassua kyllä minulla oli pelko/tunne/huoli, että neiti saattaa tulla nopeasti, missä olinkin oikeassa, vaikka sitä ei etukäteen lääketieteellisesti voinut mitenkään todentaa.
En tiedä pystyinkö mitenkään tässä auttamaan sinua.. :/
 
Onnea Mamma2014! Onnea Nine! Onnea Dangel! Helmikuun helmethän alkaa tätä menoa muuttua pikkuhiljaa tammikuun helmiksi :)

Täältä myös isot onnittelut ja halit äiteille, perheille ja maailmaan tulleille vauvoille. :Heartred

Täällä on tapahtunut niin paljon!!!
 
Takaisin
Top