i-p onnea lasketusta ajasta. mulla vielä vähä aikaa siihen eikä täälläkää neitiä tunnu kiinnostavan asia. sais kyl alkaa hiljallee kiinnostaan, taitaa tehä samal taval ku esikko eli sitte ku synnytys käynnistyy ni saan ekat kunnolliset supparit ja sit onki menoa.
Eiliset supparit lopahti päivällä, yön sai nukkua onneks hyvi, ku toissa yönä tuli vaa 3h unta ja nyt taas tuntuu supparit alkavan. Tännää on poitsun synttärit ja niitä on tarkotus juhlia nii tännää ku huomennaki, et touhua riittää. Toivon kuitenki, et alkas kunnon säännölliset supparit et pääsis jo tositoimiin ja sais pikku nyytin syliin.
tsemppiä ninnee, voisin kuvitella että on niin paljo puuhaa että illalla ainaki tulis supparei kunnolla. täällä alko limatulppa tulemaa ilmeisesti ulos tänään josta oon iloinen. supparei on alkan tuleen enemmän kans joten josko tässä alkas edistyyn, nyt vaa oottelen et kuinka kauan menee. sainpaha selvyyttä tuoho injektiojuttuunki eli jos epiduraalia harkitsee tms ni 24h ennen ja muutenki on hyvä olla se vuorokausi ilman tuota injektiota mikä mulla on ettei ois niin pahaa vuotoa inshaAllah ohentaa verta.
Kyllä tää oottavan aika on tuskasen pitkä. Onneks ajatuksia saa vähä muualle kuha vieraita tullee. Pitäs vaa aatella, et kyllä se sieltä syntyy kuha valamis on, vaikka äiti ei ennee malttaskaa oottaa.
mul alko supisteleen suht tasasesti ku limatulppa irtos, saas nähä kuinka kauan menee ennen ku neiti päättää tulla. ukko varmaa alkaa et ei se nyt voi syntyä ku hänelle ei sovi. maanantaina ois sykeseuranta ja samana päivänä ois tulossa jotai ihmisiä käymään täällä ni ajattelee et kaiken pitää mennä hänen aikataulun mukaan, no valitettavasti vauva ei ota vastaan toiveita et millo syntyy vaan hän tulee kun haluaa.
Muistakaa kyykkyhypyt!!!
Mulla alkoi äsken limatulppaa valua, jee!! Selkää juilii.
Käyn kohta kävellen hakemassa esikoisen kaverilta ja teen matkalla muutamat yllätyskyykyt, ja sit saunaan. Seksi varmaan auttais, mutta nyt ei kyllä huvita yhtään.
Enpä olisi oikeesti uskonu, että neljäs lapsi pysyttelee mahassa pisimpään, mutta näinpä taitaa olla
oliko rosita sulla jo 36 viikolla syntyneitä?saako vauva jäädä heti vierihoitoon vai tarviikolisähappea yms..entäs 37 syntyneet...
jänniä hetkiä teillä sielä,jänskättää tein puolesta..jos tää meitin vauvva vielä ois viikon ni ois sit ees toi 37vkoa tays...eikös se silloin ole täysaikanen...viikon vielä toivoisin että nää supparit pysyis pois,hieman on ne helpottanut mm makuu asennossa olo auttaa parhaiten..
jolianna 37+0 lähtien syntyneet on täysiaikasiks luokiteltuja joten jos hengittää ite eikä muutenkaa tartte apua ni eiköhä vierihoitoon pääse. mulla nyt omien laskujen mukaa 37+3 ja ultran mukaa 38+4 joten iha tervetullut jo.
Kolmonen syntyi 36+2, 2700g. Pääsi vierihoitoon heti, mutta sokereita ja keltaisuutta seurattiin 5 pvää. Keltaisuus on noilla viikoilla niin yleistä ja ilmenee vasta 3-4 pvän iässä.
pitänee alkaa tekee kyykkyjä jne. tosin nyt ku mein vedenlämmitin ei ol käytössä koska rikki ni joutuu kumartuu, kyykistyy jne useaan kertaan ni tulee pesulla niitä tehtyä... vois akupainantaa harrastella taas vaihteeks ku se limatulppa lähti eilen josko huomen sais positiivisia uutisia sairaalassa inshaAllah. haluu pikku neidin syliin jo!!!
Täällä ei uutisia. Ei suppareita, ei lapsivesiä, ei limatulppia, ei mitään! Poika taitaa roikkua tiukasti kiinni napanuorassa. Kova myllerrys mahassa käy kyllä. Tänään on "suoritettu" SSS + kävelyä ja tulista ruokaa, ajatuksena jos tän sais huomenna ulos omien synttäreiden kunniaksi. Ei vaikutusta tähän mennessä.. RV 40+2
37+0 tänään ja joulukuu! Mukavaa ja kutkuttavaa lukea toisten vauvauutisia. Toivottavasti meidänkin vauva-arki alkaisi pian! :) Kaikki on valmista niin joulua kuin vauvaakin varten, saa nähdä kumpi ennättää ensin....
Eilen illalla alkoi menkkamaiset kivut, sitten,tuli taas supistuksia min. 7min välein ja osa kipeitä. Sitten taas harveni Menin nukkumaan ja heräsin taas kipeään suppariin ja taas pitää laskea.. Niin, tänään laskettuaika! Oisko tää pikkuinen niin täsmällinen, että syntyis tänään :)
Miten jännittävää I-P ja satru, teillä kun lähtö voi olla ihan hetkenä minä hyvänsä!
Mun vauva on jo iso ja valmis ja silti pitää sitä kuukauden vielä kasvattaa tuntuu niin kaukaiselta vielä...
Mä kattelin tässä aikani kuluksi näitä "taydenkuun lapsia" eli lueskelin juttuja, joiden mukaan täyden kuun aikaan syntyy enemmän lapsia kuin muulloin. Kattelins itten myös viime vuoden täysikuita, ja totesin että esikoinen on siinä paikkeilla syntynyt. ( 19.9. oli täysikuu ja Elli syntyi sitten 22.9. vähän käynnistettynä mutta ei kuitenkaan.....). No, seuraavat täysikuut sattuu nyt sitten itsenäisyyspäivälle ja tammikuun 5. Katsotaan osuuko Elmiina jompaan kumpaan, eli siis tammikuulle. Se olisi sitten 41+3 silloin..
no nii edistystä tapahtun 50% mut ei käynnistetä, puhu jotai 2cm:stä en tiä sit mikä on että on 50% valmis ja 2cm, inshaAllah perjantaihi mennes ois valmista täysin ja nyt pitäs kuulemma saada supparei aikaseks keinolla millä hyvänsä.
varmaanki. sais ny oikeestiki alkaa avautuun mä oon niin kypsä jo. no lääkäri sano et viimeistää 2vko kuluttua käynnistetään, laski sen kiekon mukaa että mulla rv 39 menossa vaikka kierto on 41 totes että ei se mitää vaikka kierto onki muuta normi raskaus... nyt on siis mun laskujen mukaan 37+5 menossa joten sais sit jossai 39+5 ajan käynnistykseen inshaAllah.
Kello on jo sen verran paljon, että haaveeksi jäi äitin ja pojan yhteinen synttäripäivä. Taitaa poika haluta ihan oman merkkipäivän. Ei edelleenkään minkäänlaisia oireita suuntaan eikä toiseen.. RV 40+3.