..Syntyisi jo!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mimaro: juu, toi kärttyisyys on kans tuttu ilmiö. Mulla palaa käämi pienimmästäkin asiasta ja kukas muukaan kuin oma mies saa kuulla kunniansa. Ja hällä itselläkin on tällä hetkellä stressiä paljon, niin ei paljon mun kiukutteluja niele vaan sitten se menee kiistelyksi. Ei puhettakaan, että just nyt kun eniten tarttis kaikenmaailman hellyyttä, että sitä irtois kun kiukuttelen kaiken aikaa. Oma vikahan se on.

Täällä sama! En oo joka päivä kiukkunen. Mutta kun oon, niin se poistuis parhaiten hellimisellä ja läheisyydellä. Mutta en ole kovin "halittava" kuulemma silloin. No, en mäkään sellasta kusipäätä menis lääppimään... joten on helppo ymmärtää miestäkin!

Tosin tämä satunnainen vittumaisuus ei valitettavasti poistu synnytyksen myötä. Mä vaan oon välillä raskas!

No mä mielestäni oon aika lepposa tyyppi, tai en ainakaan ihan heti käy päälle kuin yleinen syyttäjä jos jokin asia ei mene niinkuin haluan :) Mutta nyt on kyllä ollut pinna tiukalla vähän joka päivä ja tuntuu, että mies oikein ärsyttää mua tahalleen, vaikka oikeasti ei sitä tee. Ja toinen ääripää on sitten itkeminen, jos en kiukuttele niin itken jatkuvasti :D Oon mä kait joskus hyvälläkin tuulella, mutta huomaan kyllä itsekin hymyn hyytyneen tässä loppuraskaudessa aika paljon.

Täälä kanssa tuo pillittäminen tuttua puuhaa :D en ole varmasti koko elämäni aika itkeny niin paljoa kuin nyt raskauden aikana. Ja se että otan asioita helposti itteeni on ihan uutta mulle eikä kuulu mun "normaaliin" luonteeseen yhtään. Kyllä on saanut yllättyä näitä kaikenmoisia tuntemuksia mitä raskaus on mukanaan tuonut :D mut juu sori meni nyt kyllä ihan aiheen vierestä.

minä voin liittyä kans tähä kerhoon jo eli yleensä mulla suht pitkä pinna jne mutta nyt se kyl menee supernopeasti ja mulla olo on nimenomaa et ukko ärsyttää tahallaa ja sama esikolla joka taitaa ottaa ukosta mallia. mä oon sanonu monesti jo molemmille asiasta että pitää käyttäytyä hyvin ja kunnioittaa toisia jne. ni minä saan sit vielä enemmän kaikkea kestää ni palaa pinna ja meen rauhottuu makkarii. nyt sit ku anoppi on suunnitellu vähä sitä sun tätä ni menee siihe hermot koska sen suunnitelmia mun lapsen kohalta minä en hyväksy missää muotoa.
jokapäiväset kivuttomat mut hengenahdistust aiheuttavat supparit vie multa jo hermot, tuntuu et mieluummin tuntisin supparit ku haukkoisin henkeä ku kala kuivalla maalla supparin aikaan. esikosta ei ikinä ollu tälläsiä supparei ni nyt ku näitä ollu pitkää ni menee hermot et miks ei sit voi tuntea varsinaisia jos kerran pitää tulla supparei ku nää vie vaa hermot.

Kyllä täällä alkaa fiilis oleen aika kypsä jo tähän onneen. Niin paljon kipuja, epämukavuutta ja rajoitteita. Miehellekin menisi töiden kanssa paremmin että pääsisi aloittaan isyysloman n. Viikon sisään. Vaikka me kyllä otettiin riski ja hän lähti vielä pariksi viimeiseksi päiväksi Pohjanmaalle reissutyöhön.. Aloittaa kotikonttori päivät sitten ensiviikolla, että nyt torstaihin jalat tiukasti ristissä ja viikonloppuna yksi terve vauva kiitos! :) on tää jännää!! :)

mimael tunne on tuttu, minäki oon jo aika kypsää kauraa ja haluisin päästä pian jo tutustumaan tähän neitiin ja nauttimaan vauva-arjesta. ukko on innoissaan kans et kohta on täällä mut nyt alkan pelottaa että menee tässäki sinne rv 41+0 kuten esikosta ja ei todellakaan houkuta se ajatus. enää ois 8pvä täysiaikasuuteen inshaAllah ni alkaa oleen malttamaton olo jo.

Mä jotenkin koko ajan olen vaan asennoitunut siihen että tämä menee 2015 vuoden puolelle, vaikka oma mututuntuma sanoo että tulee pari viikkoa etuajassa, mä en käsitä miten se mahtuu tuolla vielä olemaan niin "pitkään", mullahan repee mahanahka kohta :laughing021 Kaikki on sanonut mulle että eka menee yliajalle, niin jotenkin siihen on itekkin tuudittautnut. Kovin suunnittelee vielä veronpalautusrahoilla menevän tekemään sitä ja tätä, mutta se voikin olla että on kotona imettämässä vaavia :laughing002

...mä valitan yhdestä että maha ratkee, mitä se on teillä joilla on kaksi matkustajaa mukana :laughing002

Ekan ei nyt niin ollut väliä koska tulee ja muutenkin niin yhtäkkiä lähti. Mutta nyt tää on paljon jännempää. On enempi liikkuvia osia. Äidilleni jo sanoin että pakkaa yökassin valmiiks , pitää bensaa autossa, virtaa puhelimessa ja äänet täysillä että pääsee vauhdilla esikkoa hoitaan kun soitto tulee. Isännän menot täytyy murehtia ettei tosiaan ole kovin kaukana ettei h hetki mene vallan ohi, ja oma sairaalassa olikin on iha erilainen nyt kun on esikko mistä huolehtia miten pärjäävät.. Onko kaupat käyty miehelle valmiiks ja pyykit tehty, ruokaa riittävästi& kämppä kunnossa.. Ja se ikävä meidän pikkuista, enhän ole ollut erossa hänestä kuin vuorokauden tänä 1v9kkn aikana... Hui!

mimael tästä saat kyllä naurut, meillä taas esikko on että hän malttaa tuskin odottaa että äiti menee sairaalaan synnyttään koska sit hän saa kämpän itellee, minä oon jo salaa miettin et kenet mä saan vahtimaa esikkoa tai sit pitää olla yksin sairaalassa että ukko voi olla esikon kans. minähä en esikolle anna sitä iloa että ois monta tuntia itekseen kotona ku tiedän mitä hällä on tasan mielessä...tyhjentää kaikki herkut laatikosta, ei syö kunnon ruokaa vaan herkuttelee karkilla jne, kattoo piirrettyjä koko päivän aamusta iltaan jne....
mä varmaa teen listan ja sit sanon ukolle et kirjottaa länsimaisilla kirjaimilla arabiaks asiat listalta jotta mä voin sanoa ne sairaalassa tarvittaessa. mulla tosin luonnistuu aika moni kieli tarpeenvaatiessa etenki jos oon kivuissa tai vihanen eli eiköhä mut ymmärretä inshaAllah.

Täällä meinaa pää levitä, jos ei koko ajan ole jotain tekemistä. Masu on iso, vauvan pää on jo kiinnittynyt ja painaa ihanasti. Nyt Rv 38+2. L-A siis 1. joulukuuta. En osannut aikaisemmin tänne kirjautua jostain syystä. Nyt ollaan jo loppumetreillä, mutta mukava silti lukea muidenkin oloja, varsinkin, kun itsellä ajatukset pyörii päivittäin synnytyksessä. Ei jaksais enää. Sais tulla jo.

Meilläkin toine tulossa ja esikoinen 1v7kk. Toisaalta pidän häntä vielä vauvana ja miettii, että miten sitten, kun meille oikeasti vauva tulee. On kyllä nuken avulla ym. yritetty valmistaa esikoista vauvan tuloon. Saapa nähdä miten käy. :rolleyes: Kotona kaikki suht valmiina.. Pitää vaan uusia projekteja koko ajan keksiä, että pysyy järjissään.. Ja pitäähän tuota arkeaki pyörittää. Varmaan pakko tästä lähteä taas lenkille, turhauttaa niin kovin. Olis edes hyvä kirja, pääsis hetkeks pois tästä "tilasta".

täällä on olo kans jo että ois iha valmis meneen synnyttään jo. vaikka olenki 36+1 nyt ni tuntuu että ois valmis meneen sairaalaa jo synnyttää neidin. onha se ihana tuntea liikkeet masussa jne mut muuten tilanne stressaa niin paljon jo että haluun vaan saada neidin syliin ja alkaa nauttia vauva-arjesta. tässä joutuu kokoajan miettii miten saa kaiken hoidettua siis kulut jne ja vielä puuttuu peti ja peitto neidiltä, pitää pakata sairaalakassi, otan ukon repun koska ei ol tuonu kassia. ja nyt ku on tunne että kohta voi neiti tullaki jo oikeest maailmaan ni tukea lähistöltä ei heru, kinuavat rahaa tässä tilanteessa. mä jo ärähin eilen ja tänää hiustenleikkuusta et onko iha pakko nyt just se hoitaa, mulle ei ol esim pullovettä sairaalaan ku tulee lähtö sen takia että hiusten leikkaus on tärkeämpi ku mun nesteytys synnytyksen aikana ja jälkeen.

siitzu tsemppiä loppumetreille, taidat kohta päästä tositoimiin. mulla ei menny vedet esikosta ollenkaa, olin jo monta senttiä auki ku menin sairaalaa ja puhkasivat kalvot ku muuten ei vedet ois menny.

tsemppiä koitokseen ! Täällä ollaan hengessä mukana! Kai se odottelu on kovin yksilöllistä ja tapauskohtaista..? Toivotaan oikein hyvää kokemusta jahka vauhtiin pääsette!

Edit. Niin ja siis yleisempää se kai on että vedet menee tai synnytys käynnistyy yötä vasten, että nyt kannattais mennä nukkuun ajoissa että saisi vähän levättyä jos ens yö on touhua täynnä!?! :)

Mulla esikoisen pää tuntui tuolla alakerrassa muutaman viikon ennen kuin synnytys käynnistettiin/käynnistyi. Siis lääkäri sen mulle totesi, että pää täällä tuntuu, ja isäntäkin sitten sitä kerran kokeili saunoessa ja "rapsutteli" Ellin tukkaa.

Takaisin