Meijän perheelle iski päin näköä eilen se kylmä tosiasia, että tää pitää joskus oikeesti synnyttääkin. Tähän asti oon pitäny sitä niin kaukaisena toimena etten oo liiemmin aikaani sen miettimiseen uhrannut. En tiedä johtuiko raju oksentelu ja pahoinvointi simasta vai mättämistäni munkeista, mutta olo oli aivan kamala. Viimeistä vatsahappoa myöten tuli kaikki ulos, rinnan alle puristi eikä saanut kunnolla happea. Sit alko pari tuntia kestävät kipeät supistukset ja olin jo valmis soittamaan synnärille, että mites nyt toimitaan.
Kävin sohvalle kyljelleni, koska se oli ainoa asento jossa kykenin olemaan. Nukahdinkin siinä sitten ja mies herätteli muutaman tunnin päästä siirtymään sängylle jatkamaan unia. Tämä ei tietenkään onnistunut, koska puristava tunne rintaan palasi ja vatsaa särki. Varmaan sain unta vasta viiden jälkeen ja tää päivä on mennyt kyllä ihan koomassa. Mutta kyllä sitä kaikenlaisia kauhukuvia kerkesi jo eilen päässä syttymään. Tajusin et mua pelottaa eniten se, etten tajua lähteä sairaalaan ajoissa, vaikka meiltä onkin vain 15minuutin ajomatka ja harva vauva syntyy yhtenä syöksynä, mut sit ku oon ite semmonen että vähättelen kipujani ja niin kauan ku pystyy jotenkin päin olemaan en huolestu. En myöskään pelkää itseni puolesta, vaan vauvan.
Onneksi edessä on vielä tutustumis käynti synnytyssairaalaan, jossa varmasti osataan antaa selkeät ohjeet siitä mistä tunnistaa, että synnytys on käynnistynyt ja koska tulee lähteä sairaalaan. Niitä me nimittäin tarvitaan. Mies oli eilen ihan paniikissa, kun ei voinut auttaa mitenkään ja tänään vielä ilmaisi pelkonsa siitä, että mitä jos vauva olisi oikeasti jo päättänyt tulla. Näillä viikolla olisi kuitenkin turvallista pysytellä vielä vatsassa.