Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No eipä siihen uskolla tai sanomisella pysty juuri vaikuttamaan, et milloin se vauva sieltä syntyy.

Mulle on kaikista lapsista sanottu, ettei mee pitkään, kun kohdunsuu on sellanen lörppänä ollut aina, mutta niin ne vaan on pysyneet mahassa täysiaikaisiksi ja ylikin.

Toi on totta, mutta lähinnä se ku me ei nytkään enää meinata mahtuu tähän samaan kroppaan ku mennää niin kaikkien käyrien yläpuolella ni mites sit päälle 3 vk:n päästä. Maha on revennyt kahtia ennen sitä. :wink No.. Vauvan päätöshän se on millon tulee ulos. Ei siihen voi kauheest vaikuttaa

Mulle lääkäri sano just tuota samaa et toiset voi olla monta senttiäki auki ilman et vauva tippuu mihkää. :grin Mun vauva ei näköjään haluu millään pysyä mahassa o_O

Ne uskomukset on kyllä niin koomisia- mulle kans joka kerta sanottu että kyllä se pian tulee, ei mee enää kauan kun on neljäs jne..vaan on mennyt kauan, aina- ja nyt viimein neuvolatäti joka samaa mieltä, että aiemmat pitkät kantoajat kyllä viittaa vahvasti siihen pitkään odotukseen, oli sitten toinen tai kymmenes!
Helpottaa omaa oloa kun ei tarvikaan odottaa ajoissa saapuvaksi vaan suosiolla ottaa kohtalonsa kantaa vauvaa KAUAN. Eikä kyllä mitään merkkejä ikinä avautumisista pehmenemisestä tms..kun vasta sitten h-hetkellä. mistä kyllä kiitollinen, mieluummin näin kun pää ulkona kuukausitolkulla-toimintakyvyn menetys ei vaan onnistuis tässä elämäntyylissä.(näin sanoen on tietysti pää kainalossa ja vauva syntymässä heti huomenna..)
Tuhinamurmeli, kyllä se mahan kiristys sitten kummasti helpottaa jos vauva laskeútuu lantioonpäin, on luonto järjestänyt hyvin sen loppuajan kasvun, ettei tarvi kurkusta jalkaa tunkea..

Mulla taas esikoinen laskeutui tosi ajoissa, oisko ollut rv 34-35 välissä ja nytkin ollut merkkejä siitä..
Poljin pyörällä vikaan neuvolaan pallo jalkojen välissä rv 38+3 ja 3 päivää siitä olin synnyttänyt.
Kyllä mulla oli jo silloin tietty kutina että tulee pian.. En ollut viikkoon syönyt kunnon ruokahalulla mitään ja se levottomuus jne..
Paikat oli ekassa pehmeät rv 35 lähtien ja kanava 2,5 cm..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla on alkanu jännittään tuleva synnytys. Esikoinen syntyi suht nopeasti (ei kuitenkaan syöksyllä) Koko ajan vaan odotin niitä sietämättömiä supistuksia ja sitten jo sanottiinkin että saa ponnistaa. Että osaankohan lähteä ajoissa. Kun sanotaan että seuraava syntyy nopeammin ja meiltä on synnärillekkin matkaa pari tuntia.

Hannan, Mulla on kans tuo sama pelko. Esikoisen kans mulla ei ollu kipeitä supistuksia ja sit pitikin ponnistaa. Nyt ku mulla on jo supistuksia paljon ja oon kaks viikkoo maannu jalat ristis kattoa kohti jo. Ni pelkään et kun se lähtee syntyy en tajuu ja oho hups se syntyyki kotii :confused: Mä uskon olevani niin tyhmä etten tajuu lähtee sairaalaan ajoissa :grin

Mäpä tein nopean ratkaisun ja päädyin tilaamaan TENS-laitteen itselleni. Valmistaja nimittäin myy yhtä mallia puoleen hintaan, joten sen tilaaminen omaksi Briteistä maksaa saman verran kuin AkSY:ltä vuokraaminen. Voin sitten itse kokeiltuani lainata vempelettä eteenpäin, ellen ole tän porukan viimeinen synnyttäjä!

Kaveri todellakin ylisti sitä: supistukset olivat tuntuneet, mutta eivät varsinaisesti sattuneet. Ilman laitetta ei olisi saanut nukuttua parina yönä ennen sairaalaanmenoa, mutta laitteen ansiosta oli saanut levättyä.

Voi vitsit ! Mua on kiinnostanu ton mun reumankin takia kun sitä on kehuttu et on siihen loistava kivun lievittäjä. Pitäiskö sitä itekki harkita hommaamista ku ois hyötyy muutenkin sitte eikä vaan tohon synnytykseen.

Täältä löytyy: http://www.babycaretens.com/acatalog/Femme_TENS.html
Lopullinen hinta postikuluineen oli vähän yli viisikymppiä, pari euroa vähemmän kuin AkSy:n vuokrahinta postikuluineen (ja ainakin meilläpäin AkSy:n laitteet on jo varattu melkein koko toukokuulle). Eiköhän ton saa myytyä ihan kelpo hinnalla eteenpäin jos itsellä ei ole enää käyttöä.

Kyllä varmasti saa myytyä jos varsinkin koet et siitä on synnytykses hyötyä. Täytyy kyl laittaa nyt heti mietintä myssyyn (tai sit innostun ja tilaan heti). Kiitos muute ku rupesit höpöttää :) Ite en ois ees täältä tajunnu asiasta kysyä :grin

Nyt alko muakin kiinnostaa toi aparaatti! Amazonista jo katselin tarjontaa, en oo sielt kyl ennen tainnu mitään ostella. Tolle olisi varmaan käyttöä lihaskrempoissa ja jos endokivut palaa niin kaiketi auttaisi niissäkin. HmmmHmmmm... Aina noita uusia tarpeita keksii kun pitää silmänsä auki :rolleyes:

Amazon UK:ssa on sama hinta, mutta isommat postikulut, siks päädyin ostamaan suoraan tuolta valmistajalta.

Mä kattelin tota Elle Tensiä, ja sitä en äkkiseltään löytäny muualta edullisemmin. Se on Suomessa vähän alle satkun, amatsoonilla 65 €, jos nyt yhtään tajusin mitään niin tuossa oli jo postikulutkin.

Tosta Ellestä löytyi käyttökokemuksia ja näyttäisi olevan sama laite kuin mitä moni paikka täällä vuokraakin.

Tuun kuokkimaan ;) Viime syyskuussa esikoista synnyttäessä mulla oli TENS käytössä synnärillä (siellä siis laitteita oli). Siirryin tosi aikaisessa vaiheessa saliin (synnytys siis käynnistettiin ja osastolta loppui kivunlievityskeinot) ja se oli loistava! Vie kaikki supistustuntemukset selän puolelta, toki muualle ne jäi. Ilokaasun ja TENSin kanssa pärjäsin hyvin avautumisvaiheessa yön yli :) suosittelen lämpimästi koettamaan!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Voi vitsi mäki innostuin, mut idiootti kun ei osaa enklantia, niin en oikeen edes tiedä mistä innostuin :oops: :grin

Mä oon niin iloinen, että jos nämä mun vasta-aineet pysyy tällä tasolla ja vauvan vointi yhtä hyvänä, niin saan synnyttää normaalisti ja omassa sairaalassa. Käynnistystä harkittaisiin vasta lasketun ajan jälkeen. :)

Tilanne tietysti harkitaan sitten uudestaan, jos vasta-aineet nousee tästä tai vauva alkaa olemaan aneeminen. Mutta peukut pystyyn, että näillä sais mennä.

Takaisin