Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
parempi vaan jos pysyis vielä mahassa, esikoisesta kyse niin ei ole kokemusta miten mikään vaikuttaa mihinkään :S LA muutenkin 1.5, katsotaan kumman kuun puolella syntyy

hurjan lähellä teillä jo nuo lasketutajat! oma kesäkuun synnytys tuntuu vielä tosi kaukaiselta.

Sain vihdoin neuvolassa puhuttua toiveista päästä äkkiä pois sairaalasta- luuli ensin että puhuin siitä 48h jälkeen kotiutumisesta, mutta haluaisin SUORAAN SALISTA kotiin.. kun asian kyyneltenkera ilmaisi, niin ymmärsi lopulta, että ihan tosissaan haluaisin olle menemättä osastolle. Lupasi ainakin selvitellä asiaa, eikä nähnyt es aiemman verenpaineen nousun vaikuttavan asiaan- saa nähdä, josko oikeasti pääsisi kotiin sieltä tuskastumatta hikilakanoissa:smiley-ashamed004? ainakin pilkahdus toivoa tuli asian suhteen..

Lambi mulla on myös toiveissa nopee kotiutuminen. Tietenkin jos ilmenee hotain ongelmia tai päädytään sektioon niin tiedän ettei se oo mahdollista, mutta jos synnytän alateitse ja kaikki menee hyvin niin en aio olla kun korkeintaan yhden yön sairaalassa. Voi olla että ne vähän vastustelee ajatusta ensisynnyttäjän kohdalla mutta tiedän että musta pidetään huolta kotona enkä tosiaan haluu jäädä sairaalaan yhtään sen pidemmäks aikaa kun on pakko!

meiän sairaalan sivuilla luki että pitäävät 3-4vrk :confused: en kyllä haluais olla yhtään pitempään ku on tarve (1-2vrk) -alun oon kuitenkin ihan kotipaikalla, jossa äiti auttaa... äkkiä pois sairaalasta, jos kaikki on hyvin pikkusella ja itellä

Itsekin haluan tällä kertaa heti kotiin, viimeksi viihdyin sairaalassa hyvin, mutta mitä sitä turhia öitä maksamaan sekä lapsetkin joutuvat olla sit hoidossa muualla sen ajan.
Ois kyl ihanaa päästä heti päivän päästä kotiin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Salista en haluaisi suoraan kotiin - pelkäisin että joku komplikaatio tulisi mulle tai vauvalle, nehän mittaa vissiin vielä seuraavana aamuna vauvan sokerit?? Ja mitä tutkimuksia se lääkäri tekee seuraavana aamuna ja ennen kotiutumista, tuskin heti vastasyntynyttä voi arvioida niin tarkasti.. :o

viimeks olin 5pvä synnytyksen jälkeen osastolla ja ne varmaan oli elämäni pisimmät.... nyt jos kaikki vauvalla ok, mä vaikka karkaan sieltä..

tuolla meillä ainaskee vauvan tarkistaa lääkäri 3vrk ikäisenä, mut polikliinisesti synnyttäneet menee sillon 3.päivänä kotoota vauvan kanssa sinne tarkastukseen :) niin iteki ajattelin jos kotio sieltä ajoissa pääsen...

liii-saaa jos kotiutuu jo samana päivänä niin sit pitää ite käydä vauvan kanssa sairaalassa näytillä seuraavana päivänä. Tai näin ainakin Taysin sivuilta luin :)

Jos vaan kotona asiat ok (kuten varmasti on), niin mua ei haittaa makoilla sairaalassa ja oon varautunut, et useampi päivä menee. Toivon, et ne pitää mut mielellään siellä, jos vauvan tarvii kuitenkin olla. En halua kotiutua ilman vauvaa.

Mulla on taustalla erittäin turhauttavia kokemuksia siitä sairaalassa pakkomakuuttamisesta- ja nuo karkaamisajatukset tunnen erittäin läheisiksi!
oikeen mielellään ajelen takaisin sairaalan vaikka joka päivä jos pakko, mutta niin hartaasti toivon pääseväni heti kotiin nukkumaan ja rentoutumaan! Ainoan kerran kun maito on noussut heti 1pv synnytyksestä oli kun pääsin kotiin yhden yön jälkeen!
se fakta etteivät mielellää tutki vauvaa ennen 3vrk ikää, on erittäin kurja syy pitää osastolla vasten tahtoa. apua on saatavilla vaikka vähän eri osoitteessa sen ajan olisikin.
vauvan sokereita ei mitata kun erityisestä syystä- suuri vauva, keltaisuutta tms..

Ok, no siinä tapauksessa meille tulisi halvemmaksi ollakin siellä 2 päivää, bensoihin menee vissiin enemmän kuin sairaalamaksuun :D

Onkoha mussa jotai vikaa!? Kaikki kuulostaa pakanneen sairaalakassin valmiiks tai ainaki jo monella on selvillä mitä se kassi tulee syömään. Synnytykseen on musiikit valittuna ja selvät sävelet siitä että sairaalaan ei jäädä jos kaikki menee ok. Ja mää en oikeesti oo uhrannu ajatustakaan! :confused: kammoan ajatusta sairaalaan jäämisestä mutta kammoan myös ajatusta kotiin lähtemisestä heti. En oo miettiny imetystä, miten voisinkaan kun pinnasänkyki on vielä pahvilaatikossa! Hoitopöytäki on vielä maalaamatta! Lastenhuone remppaamatta loppuun! Eikä mua ees hirveesti huoleta vaikka kaikki onki tekemättä. Mää vaa luotan et kyl kaikki ajallaan paikoilleen saahaan, lapsi syntyy ilman mun lempimusiikkiakin ja mä en kuole vaikka sairaalassa viikon joutusin synnytyksen jälkeen makaamaan. En tiijä oonko tosiaan niin väsyny etten yksinkertasesti jaksa ressata vai mitä tämä on ku yleesä oon "kaikki mulle heti paikalla nyt"-tyyppi..pitäskö mun jo huolestua tästä mun "käytöksestä"?? :confused: ei kuulunu kyllä tähä ketjuun mut kuiteski..

lyyti: mä mielelläni ottaisin ton sun "käytöksen" lainaan edes viikoksi :wink älä ressaa siitä ettet ressaa.... tää ei oo kivaa :sad001 mulla kaikki on valmiina ajatustasolla rippijuhlia myöten melkeen, mut mitään en oo konkreettisesti tehny asian eteen.... ja ressikäyrä nousee päivä päivältä.......

Mun stressivalmistautuminen loppuu tuohon yhteen mieltä stressaavan asian pyörittämiseen, siis että sairaalaan en halua jäädä! vaatteita ei ole vauvalle, ei hoitoalustaa, sänkyä, huonetta, vaippoja tai muuta tärkeää- valmistautumista on niin monenlaista (mä keskityn nyt siihen henkiseen puoleen..)
Ja olisin jopa valmis maksamaan kotiinpääsystä!

Lyyti, Ei oo outoo käytöstä :grin Mulla on kassi pakkaamatta vaikka sen pitäs olla pakattuna sillä mulla se lähtö nyt voi tulla ihan koska vaan. Eilen yritin kattoo asiaa, mut en mä saanu mitään aikaseks. Tuskailin vaa ja jätin homman siihen :oops: Vauvan vaatteet on pesemättä ja en oo saanu mitään valmiiks laitettuu. Ja muutenkaan en oo saanu mitään suunniteltua ja oikeestaan en edes haluu ku tuntuu et pääsen helpommalla kun en mieti liikoja ja aattele kaikkea valmiiks :confused: Et jos tästä nyt uudestaan sairaalaan päätyy niin voi ukko parkaa kun se joutuu kaiken valmistelemaan :grin

En miekään ole vielä yhtään ajatellu mitään sairaalakassin sisältöjä sun muita sairaalaan liittyviä juttuja. Äitiyspakkaus tuli 2 päivää sitten ja nopsaan vilkaisin sen vaan läpi ja laitoin sitte sivuun. Pesen ne vaatteet sitte ku jaksan ja kerkeen. Neuvolassa viimeeksi kyseli että oonko jo miettiny imetysjuttuja ni ihan huuli pyöreenä ihmettelin et pitääkö sitäkin jo alkaa suunnittelemaan. Mie jotenki uskon siihen et asiat menee omalla painollaan. Synnytyksen aikana käytettäviä kivunlievityksiäkään en oo sen tarkemmin aatellu, sen näkee sitte että kuinka paljon sattuu ja pärjääkö ilman vai tartteeko epiduraalit samantien. Kun on ekaa kertaa menossa synnyttämään niin ei oikein osaa vielä hahmottaa, että mitä on odotettavissa.

Tällä hetkellä on semmonen olo, että voisin jo synnyttää vaikka samantien. Sen verta paljon on alkanu ärsyttää tää raskaana oleminen kipuineen ja vaivoineen. Toisaalta taas en oo vielä valmis synnytämään kun tuntuu ettei työstressin ja väsymyksen takia oo vielä oikein sisäistäny sitä että kohta tässä on oikeesti vauva hoidettavana. Eli ainaki pari viikkoo sais vielä pysyy masussa niin et kerkee sitte äitiyslomalla alkaa vähän valmistautumaan tulevaan.

Olis kiva päästä nopeasti sairaalasta pois esikoisenkin takia, mut vauvan terveys nyt ykkösasia. Se keltasuuskin tulee esille vasta parin päivän ikäisenä, sit voi joutua vauva takasin sairaalaan... Nykyään on Taysissa semmosia valohoitopatjoja jonka voi saada kotiin. Vauvan täytyy olla sit siinä pedissä koko ajan, paitsi imetys ja vaipan vaihto. Kotisairaanhoitaja käy ottaa bilirubiini-verikokeet tai sit täytyy käydä sairaalassa.

Mun kokemus on et laittaavat sairaalasta mahdollisimman pian kotiin.

No mulla/meillä on kaikki vauvaan liittyvä valmiina. Mikä on sinänsä ihan hyvä, kun tällä hetkellä en jaksa oikein tehdä mitään ja ajatukset on kuopuksen sydänleikkauksessa, mikä on kahden viikon päästä ja siihen valmistautumisessa..

Mä en todella halua vielä synnyttää, kun ajatuksetkin on ihan muualla ja toivon että kaikki nämä raskauden seurannatkin antaa hyviä tuloksia, ettei tartte sitä synnytystä vielä miettiä.

Sarava, multa kysyttiin ekassa neuvolassa lokakuussa, et mitä sinä ajattelet synnytyksestä, toiveita, ajatuksia??? Olin vasta tottunut ajatukseen, et raskaana ollaan, kappas vain! Vastasin, et en ole vielä kuule suonut ajatustakaan synnytykseen liittyen, en tiedä siitä vielä mitään niin kuin en koko raskaudestakaan, kaikki on ihan uutta. Vastauksena oli ymmi himaaja -tyyppinen vastaus, että kuule kyllä sitä pitäisi nyt pikku hiljaa rueta miettimään, ei sitä synnytystä voi kukaan muu sinun puolesta miettiä... Tsiisus.

Vähän tietysti loukkaannuin, ja koin, että enpä taida osata tätä raskaus-asiaakaan kun en vielä höyryä synnytyksen suhteen niin kuin ilmeisesti pitäisi. Paah, kaikenlaisia terkkoja, onneksi oikea terkkarini oli sit seuraavalla kerralla ja kaikki on sujunut hyvin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin