Huomenta toverit - täällä ollaan edelleen yhtenä palana...
Supistuksia tuli yöllä oikein mallikkaasti noin kolmen minuutin välein, mutta niin tuli vertakin. Jorvissa oli sulku, joten neljältä lähdettiin Kättärille näytille. Muuten olisin pärjännyt kivun puolesta, mutta koska verta tuli noin siteellinen ja yhden supistuksen alkaessa sitä holahti niin että meni alkkarit vaihtoon, päätin haluta tutkittavaksi.
Otettiin käyrää, supistukset harvenivat neljään, viiteen minuuttiin. Kohdunsuu oli sormelle auki, mutta kaulaa jäljellä ja vielä niin ylhäällä, että kätilö joutui ihan kaivamaan. Käytiin kävelyllä ulkona ja supistukset palasivat. Nyt tuli ihan kunnon kajautuksia jo, mutta liian harvoin - ja edelleen olin liian kiinni.
Sain itse päättää, joten otin tarjotut Litalginit ja tultiin takaisin kotiin nukkumaan. Kömmittiin petiin aamukasilta. Joitain supistuksia tuli vielä unen ja lääkkeiden läpi, mutta viimeiset kolme tuntia olen kuulemma kuorsannut komeasti.
Kättärin kätilö oli sitä mieltä, että päästäisiin tänä viikonloppuna hommiin. Poika käänsi yöllä pehvansakin ilmeisesti oikealta vasemmalle, joten jotain tapahtuu...