Täällä ollaan Koksissa. Tultiin puolen päivän aikoihin tarkastukseen korkeiden verenpaineiden ja pissan proteiinin takia. Käytiin ensin labrassa jossa otettiin toksemia verikokeet ja sitten ooteltiin lääkärille pääsyä. Lääkäri sitten totesi, että verikokeissa oli jotain pientä häikkää ja koska verenpaineet koholla niin tilanne vaikuttaa alkavalta raskausmyrkytykseltä ja minut otettaisiin osastolle ja mahdollisesti käynnistettäisi synnytys. Hän vielä sitten soitti erikoislääkärille kysyäkseen käynnistyksestä ja sieltä tuli määräys käynnistykselle.
Pikkusen meni iteltä ja mieheltä pasmat sekaisin kun oltiin ihan varmoja, ettei kuitenkaan mitään olisi vialla ja päästäisiin lähtemään kotiin. Olin kuitenkin onneksi ottanut sairaalakassin mukaan vaikka meinasinkin sen ensin jättää kotiin.
Täällä sitä nyt sitten köllötellään osastolla ja ootellaan että jotain alkais tapahtumaan. Mies lähti kotiin ja tulee takasin huomenna aamupäivällä. Oon nyt saanut 2 annosta cytoteccia ja äsken otettiin vauvasta käyrää. Käyrällä näkyi muutamia epäsäännöllisiä supistuksia ja itekkin pientä juilintaa tuntenut mutta ei vielä mitään edistystä kuitenkaan.
Lääkäri teki sisätutkimuksen niin mulla on kohdunsuu vielä ihan kiinni ja kaulaa jäljellä 3cm. Eli voin varmaan varautua siihen että tässä kestää tovi jos toinenkin ennen kun vauva on pihalla. Vauvalla kaikki kuitenkin kunnossa ja kokoarvion mukaan painoa olisi noin 3300g.
Ei tän nyt ihan näi pitänyt mennä, mutta menköön. Vähän kauhistuttaa kuinka kipeiksi supitukset yltyy ja monta päivää tässä nyt joutuu kärvistelemään kun paikat ei ol yhtään kypsät. Toivottavasti viimeistään sunnuntaina olis vaavi pihalla.