Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen illalla, kun olin menossa nukkuun, isäntä kysy vierestä, että mikäs on? Kun niin tuhisin ja pyörin! Totesin vaan, että pahaolo. Isäntä kysy, että kuinka pahaolo? Totesin: oksettaa... Ja eikun vessaan oksentaan! Sitten sai parikerraa ravata kakallakin ja ihan maha löysällä! Makuulle ei pystynyt laittaan. Joten isäntä laitto peiton keinutuoliin ja haki rahin siihen, että saan jalat ylös <3 kiva selkä jomotus siinä kaverina ja supistuksia sännölisin välein pari tuntia ja sitten helpotti. Pääsin sänkyy nukkuun :) jossain vaiheessa heräsin, kun Ihan hiestä märkänä peitto ja lakana. Selkää jomottaa vielläkin ja vähän kuvottaa, muttei muuta. Hyvin palas synnytys muistot mieleen ja pien sellai o ou kävi mielessä. Mutta lopuks kuitenkin, että selvishän siitä ekastakin :D

Huihai, eilisen sienireissun päätteeksi sain oikein mojovan sarjan rasitus suppareita.. Ja lapsi laskeutui ihan selkeesti alas lähtökuoppiinsa. Hassua kun maha ei olekaan tossa enää kahvikuppitelineenä heti tissien alla :-)

Nyt arvon täällä että painaakohan se rakkoon niin että tulee pissiä housuun vai onko lapsivettä.. Hui kauhia.

Nauroin miehellekkin et olen niin tottunut kaikkiin näihin tuskiin et kaipa mä sen synnytän aamukakan yhteydessä pönttöön :-) :-)

Osaisko joku sanoo että onko ihan normaalia jos niitä kipeitä supistuksia tulee enimmäkseen vaan illalla ja nimenomaan levossa? Saatan yölläkin herätä kipuihin, mutta kun aamu koittaa ni kaikki on kadonnu, Supistuksia on ollu koko raskausajan ja jouduin jo saikullekin, mutta eipä ne enää haittaa kun alkaa jo viikot olla täynnä. Toinen raskaus jo kuitenkin niin vois luulla että tietäs jo näistä asioista, mutta tämä raskaus on ollu niin erilainen kun eka, että ei oikein tiiä mikä on normaalia. Vihlontaakin jonkin verran ja nukkumaan mennessä vauva tuntuu muksivan kovasti tuonne alas. Tuntuu että on pidettävä jalat ristissä ettei vaan ala pää näkyä. :D Tätäkään ei ekassa raskaudessa ollu, joten uutta tämäkin.

Mullakin kivuliammat oikeat supistukset on joka kert atulleet kesken yön, yleensä 5:30 paikkeilla.

Ja tietysti nyt, kun selvisi että vauva on isokokoinen ja pitäisi syntyä kahden viikon sisällä tai käynnistys, en ole näinä kahtena yönä saanut enää yhtä ainoaa kipeää supistusta. Arvasin, että siellä on itsepäinen tapaus. "Enkä tule, täällä on ihan mukavaa!"

Mä en oo saanu mitää painoarvioo, mutta sen verran on lääkäri sanonu että on todella alhaalla jo pää ja että kohdunkaula on pehmee ja lyhyt. Mietin tuossa jo eilen että oon tainnu aika hyvät oltavat antaa ku muuten ois kaikki paikat jo valmiina synnytykseen, mutta vauva vaan tykkää olla masussa. :) Kunhan ei vaan syntyessään sitten kiirehdi. :D

Eilen oli mullakin oksettavaa oloa (söin kyllä tosi huonosti koko päivän), mehukeitto maistui iltapalaks kun tuntu ettei mitää kiinteetä ois halunnu syödä. Tunnin verran reilunkin supisteli, samanlaisia napakoita ne on kun ennenkin. Yhtään kipeetä supistusta en oo kokenu vielä. Ja kipeeks luokittelen sellasen että joutuu jo huutaan perkelettä. Vai minkälaiseks te laskette kipeet supparit? Kyllä noi napakoita on mitä on tullu (viimeset 3-4kk...) ja sen lisäks ihan vaan tavallisia kohdun kovenemisia.

Mulla alkoi eilen illalla vähän ennen klo 22 tulla kipeitä supistuksia... Poltteli selässä ja aina kun supistuksia tuli ne alkoi alavatsasta ja säteili sitten selkään ja jalkoihin.. ensin tuli 6 min välein, sitten 5 min välein ja lopuks 4 min välein... tätä kesti 1,5 tuntia ja mies alkoi jo panikoida että "missä meillä on tavarat mitä pitää ottaa mukaan ja onhan sulla synnytysosaston numero" :laughing002 Itekkin alkoi jännittää kun tämä on eka raskaus ja ei oikein tiedä mitä on edessä.. Mutta sitten supistukset yhtäkkiä loppuivat ja minä nukuin sitten tänään aamulla klo 9.30 asti vaikka yleensä herään aina klo 4-6 aamulla.. On ne supistukset vissiin aika rankkoja kropalle :laughing002

Mulla on vielä hieman epäselvää mille ne supistukset tuntuu. Eilen poltteli parisen kertaa selkää.. Onkohan ne sitten ollu niitä?

Jokainen tuntee kivun niin erilailla. Mulla oli vaan samalla aaltoilevaa selkä jomotusta joka ei lähtenyt pois, mutta välillä jomotti kovemmin ja sitten taas helpotti. Siihen samaan tuli niitä supistuksia. Ei tarvinnu perkeleitä huutaa, mutta muistista tuli se miltä sillon ekankin oikeat supistukset tuntu. Niitä on vähän vaikee selittää, että miltä se tuntuu. Mutta se ei ole mitään tuikkimista tai vihlomista mulla. Vaan menee kans sillai aaltona ja tuntuu kuinka kohdunkaula venyy kun kuminauha tai puhallettava ilmapallo. Mulla on sitten viellä sellai kokonais Valtanen tukala/tuskanen olo.

Kaverin kanssa tuossa juttelin ja sillä on jo 3lasta ja se sano, että sen tokasta ei ollu mitää ennakoivia oireita ja sitten ekansupistuksen jälkeen 2h15min ja lapsi oli maailmassa! Ja sitten toi vika anto paljon ennakoivia, mutta lopulta kuitenkin yliaikasena käynnistettiin. Ettei nää ennakoivat kuitenkaan mitää kerro! Hän tulee kun hälle sopii :)

Mutta kyllä nuo supistukset vie ihmisestä voimat! Ite maannu ja torkkunu koko aamun. Ihan kuin ois krapula! Lihakset käsistä ja jaloista maitohapoilla ja todella hissukseen jakso koirien kans kävellä. Ja sellai kuvottava olo. Saanu viellä muuta syötyä, kun banaanin. Juoni vettä kyllä paljo.

Täällä on ollut eka päivä, kun supistukset on tuntuneet mahanpuolella. Viimeviikolla tuntui selässä (tai sitten oli vaan joku ultimate selkäjumitusviikko). Sais mun puolesta syntyä vaikka heti! Neuvolasta kotiuduin aamulla verenpainemittarin kera o_O. Mälsää. Terkkari kyllä sanoi, ettei määrää mua vuodelepoon, kun tietää että en sitä kuitenkaan noudata. Jospa mä nyt keskittyisin saamaan tän poistun ulos jotenkin mystisellä tahdonvoimalla, niin ei tarvis mitään tämän ihmeellisempää rumbaa verenpaineesta ottaa enää tähän loppuraskauteen...
*syntyis nyt...*

Mullakin on supistellu aina vaan kipeämmin, eilen illalla alko oikeasti jo puhalluttamaan kun supisteli niin paljon. Niimpä sitä kuitenkin sai unen päästä kiinni eikä yöllä vessareissulle herätessä enää supistellut, mutta on se ihminen ilonen hassuista asioista kun ihan riemuissani mietin kuinka ihanaa että alkaa tuolla alhaallakin tapahtua näitten supistusten myötä! :D

Tais limatulppaa alkaa irtoilemaan, vessareissulla huomasin kun oli tullu klöntti vaaleaa limaa :sick009! Mutta sitä ei ollut ihan kamalan paljon (teelusikallinen?) eikä yhtään veristä, niin empä ole yhtään varma. Koskaan ei mulla normi valkovuoto kuitenkaan ole ollut noin sitkeää/limamaista.. tarkkaillaan tilannetta :cool14

oioi!! Onnea kunusiini! Voiku lähtis kaikki nopeasti käyntiin ettei tartte kauaa odotella! Voimia! :)

Voi Kunusiini, tsemppiä! Innolla odotan minkäkokoinen se teidän poika nyt onkaan :) voimia, pian saatte pikkumurun syliin! <3

Miten minusta alkaa tuntua et mie en synnytä ikinä! Huoh. Täytyy kohta tukkia tuo ohituskaista kun pienemmillä viikoilla synnytetään tuosta vaan ;)

Juu, tsemppiä Kunusiini tulevaan koitokseen! Mielenkiinnolla täälläkin odotetaan, kuinka hyvin kokoarvio pitää paikkansa ;)

Huhhuh... Eilen illalla supisteli todella napakasti ja kuukautiskiputasolla 5-8 minuutin välein pari tuntia. Levossa supistukset vain pahenivat. Loppuivat sitten kuin seinään ja sain nukuttua yön. Olo nyt aamulla aika uupunut ja yhtäkkiä sellainen tunne, että voisi tehdä ne viimeisetkin valmistelut tänään :)
Rv tänään vasta 36+3, toivottavasti vielä hetken kypsyisi mahassa.

Kiitos ihanat! Klo 4 tosiaan yöllä lähti vedet valumaan. Nyt supistusväli 5 min mut aika kesyjä, ei katsota synnytyksen alkaneen. Alakertaan sattuu melkein koko ajan ihan julmetusti, kirosanoja pääsee ja yksi itkukin jo tuli. Kunpa pian alkaisi ja sais tavata vauvan. Sit tää kaikki on sen arvosta.

kunusiini, kaikkea hyvää teille sinne. Muista yrittää lepäillä tulevaa koitosta varten <3 ! :)

Takaisin