Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainii...kyllä se emmu_ma ihan just kohta sieltä tulee, pääsee viellä yllättään :)

Mulla alkoi polttavat menkkakivut viime yönä, joskus 3 maissa niihin heräsin enkä ihan kamalasti saanut sen jälkeen nukuttua. Aamusta nyt sitten hetken vielä olen torkkunut, mutta polttava tunne alamahalla jatkuu. Ei nyt varmaan suoranaisesti vielä viittaa synnytyksen alkamiseen, mutta jotain tuolla ehkä tapahtuu? TOIVEAJATTELUA!!!

Mua alkaa ihan naurattaa tää oireiden kyttääminen ja ajattelu että kohta kohta. No kai se syntyy kohta kohta kun nyt mennään rv 40+5 :D :D kiitos, ihanasti olette tsempanneet. Nyt ei taaskaan mitään oireita ja takana hyvin nukuttu yö. Onneksi saan nukkua! Nyt vauvallakin on lupa kölliä masussa vielä huomiseen rauhassa kun isi lähti töihin ja palailee huomenna aamulla. Oltiin jotenkin varmaan molemmat asennoiduttu et isyysloma olis jo alkanu niin oltiin vähän hämillään kun pitikin lähtee töihin :D

Ja puapru, todellakin jotakin tapahtuu! Täällä peukut ja varpaat pystyssä!

Oliko sulla puapru sellasta jatkuvaa se menkkajomotus, vai oliko taukojakin?

Mulla on kans sellasta aina öisin vessahädän yhteydessä, mut sit se menee ohi. Kuitenkin aika voimakasta välillä, ei siinä tule jäätyä sänkyyn lepäilemään, vaan vessaan on kömmittävä vaikka kuinka unisena. Yöt on ruvennut olemaan tosi katkonaisia. Mietin, että ehkä pitäisi taas panostaa aamupäiväjuomiseen ja illalla vähemmän. Mut odottelen sellasia lyhyitä suppareita taukojen kanssa, koska eikös niiden sellasia kuuluis olla.... mut ehkä niitäkin sit ilmaantuu jossain vaiheessa.

Elenna, yöllä oli taukoja kyllä tuossa polttelussa, koska varmaankin välillä aina hieman torkahdin. Kuitenkin tunne kesti useita minuutteja kerrallaan, eli ei varmaan varsinaisista supistuksista ollut kyse? Nyt on aika kivuton olo, oonkin kyllä vaan makoillut sängyssä tähän saakka tämän päivän.. järkyttävä nälkä on koko ajan, siihen tarvii varmaan seuraavaksi paneutua. =)

Kyllä se emmu_ma kohta tulee, kun sulla on oikeesti toi aika jo noin lopussa :D

Itellä taas supistellu koko päivän, ei mitenkään kauhee säännöllisesti, mutta tullut koko päivän ja välillä enempi kivuliaita ja välillä vaan mahan kovettumista ja selän jomotusta. Mutta tällästähän tää on ollu jo pidempään!!

Pisti kyllä aamulla miettiin, kun eilen illalla tuli kolme tuntia niitä säännöllisiä suppareita ja tuntu kohdunsuullakin jo ihan kivasti, mutta ei! Täällä sitä vielläkin ollaan. Niin nii tuli mieleen, että toisten synnytys kestää sen kolme tuntia! Ois ihan mielen kiintosta käydä lääkärissä kysyy, että onko tuolla ees tapahtuntu mitään, kun näitä supareita on tullut jo toista viikkoa! Vai kiusaako tää mun korppa mua vaan!!! Toisaalta ehkä kivempi olla tietämättä, että jos lääkäri sanois "Ei siellä mitää oo tapahtunut" Sais varmaa paska halvauksen. Mukavampi elellä toiveissa, että tää kaikki on eteenpäin :)

Mut sellaista sekavaa nyt tähän väliin :D

Täällä myös ihan järkyttävää menkkajomotusta ollu koko päivän ja pahenee koko ajan vaan :) Supistuksia tulee myös säännöllisesti 5 min välein. Ehkä siis ei menis ainakaa käynnistykseen asti? :happy093Ei varmaan kannata innostua vielä, mutta tän oireettoman jakson jälkeen kiva saada taas jotain muistutusta, että kyllä se synnytys sieltä lähenee :)

Me käytiin synnärillä kääntymässä kun olin varma että lapsivesi alko mennä, oon kyllä yhä siitä vakuuttunu mutta testi näytti negaa :/ Päästiin kotiin vielä ja sama lorina jatkuu, illemmalla saa kuulemma tulla takas jos jatkuu mut jos nyt hetken vielä malttais... inhottavaa kun ei oikein mitään huvita tehdä kun jatkuvasti tuntuu että tulee pissat housuun. Ihan kirkasta nestettä ja lotina vaan käy kotona mutta synnärillä joku näkymätön tulppa iskeyty paikalleen samantien :D Mulla on aina vähän hankalaa lähtee kipeenä lääkäriin kun tuntuu että odotushuoneessa kaikki oireet katoo ja niin näköjään nytkin... Supistuksia kyllä piirty tasasesti mutta ei oo kipeitä, selkää vaan jomottaa ties kuinka monetta tuntia. Toivottavasti tässä nyt kuitenkin jotain edistystä tapahtuis ja päästäis vielä tänään takas. 38+3 on viikot ja sais mun puolesta hyvinkin jo syntyä :)

Viikkoja tänään 37+2. Selässä ollut päivien ja iltojen mittaan kiputuntemusta, tekee mieli seisoa etukumarassa heijaamassa. Samalla ei kuitenkaan oo yleensä kohtu ollut pinkeenä. Oisko tää sellasta menkkajomottelua, mistä monet puhuneet? Mulla kun ei tosiaan oo menkat ikinä olleet kivuliaat, niin en voi verrata.. Eilen yöllä tuli sitten yhtäkkiä parit inhottavan tuntuset supistukset! Olin ihan ÄÄK, ei vielä, mä en oo valmis vielä synnytykseen!!!! Ja tää tunne siis siitä huolimata, että eka synnytys sujui ihan ok ja siitä jäi positiivinen fiilis "mä haluan kokea tän uudelleen". Päivisin oon ootellut synnytyksen käynnistymistä ja erilaisia merkkejä, niin tuli yllätyksenä tollainen olo sitten yöllä, että haluaisinkin perua koko jutun.. Hohhoijaa.. Kellään muulla tällaista kahdenlaista tunnetilaa??

Hannatuuli, kyllähän se yöllä jännittää/pelottaa ihan eri tavalla kuin päivisin. Tulee mulla ainakin sellanen olo välillä, että toivottavasti ei ihan vielä. Esim. jos yöllä tuo maha jomottelee. Päivisin taas kaikki tuntemukset on tervetulleita ja on paljon rauhallisempi olo...

Ja nyt jäi yö lyhyemmäksi kun pitää lähteä neuvolaan, joten toivon, että saan nukkua ainakin ensi yön vielä. Ja varmaan saankin... Silti mietin, että pitäiskö varmuuden vuoksi ottaa päikkärit tänään.

Hannatuuli, kyllä on! Oon miettiny koko ajan, että uuh aah, tulis jo se maanantai 9.9., jolloin on tasan 37+0, niin sen jälkeen saapi huoletta syntyä. Nooh, nyt sitte kun tää maanantai koitti ja mulla kans ollu tässä mielenkiintoisia tuntemuksia pari päivää, niin yhtäkkiä iski semmonen ahdistus/paniikki/pelko, että EI VIELÄ!!

Mulla olis muutenki vielä muutama juttu tekemättä, että sinänsäkään ei tarvii ihan just nyt tulla. Tällä hetkellä tuntuu, että joku 38+3 vois olla jees.. Aivan ko vois ite päättää? =D
Tuntemuksia kyllä on ihan koko aika, ja yöt senku huononee ja huononee. Ja tuleva iskäkin on selvästi valmistautumassa tulevaisuuteen, koska heräilee minun kanssa tuon tuosta. Sanoi aamulla, että kyllä hänkin varmaan vähän jännäilee jo, kun tietää sen lähestyvän. :)

Mamsi, ku mulla oli jotain 37 viikkoa, niin ajattelin, et olis mahtava aika syntyä sitten kun on vaikka 39+. Nyt ku on 39+4, niin aattelen, et ens viikolla olis kyllä paras :D Sitä myöhemmäks ei oikein viitsi "lykätä", kun sit tulee yliaikakontrolli enkä mä sellasta haluu miettiä.

Täällä mukuttu loistavasti viime yö! Nousin isännän kanssa samaan aikaan kuudelta viemään hevoset ulos ja menin sitten takaisin nukkumaan. Neuvola minullakin tänään, mutta normaalista poiketen vasta iltapäivällä. Siihen saakka siis jotain pientä tekemistä täytyy koittaa keksiä, eilinen meni ihan maatessa...Pientä menkkajomotusta nyt päällä, samoin kun oli illalla,mutta muuten ei mitään tuntoja. Sais kyllä alkaa jo syntyä, mun selkä sanoo muuten varmaan sopimuksen irti!!

mulla oli tosi huono yö... mut onneks pystyin nukkumaan sitten kun mies lähti töihin ja heräsin nyt vasta klo 10! eilen oli niitä menkkamaisia jomotuksia ja ajattelin ehkä nyt päästään synnyttämään.. mutta ei... Me ollan kyllä molemmat jutellet vauvan kanssa että tuu jo ulos sielt mut hän ei halua totella :laughing025ja olen kokeillut kaikki keinot että synnytys käynnistyis; kolme ässää, vadelmalehtiteetä, liikkuminen, portaissa käveleminen, nännien hierominen ym... Et se on kyl silleen et ei ne toimi jos kohdunkaula ei ole valmis synnytykseen. Mutta jos se olis valmis niin sitten ne varmaan käynnistäis synnytyksen.

Täällä kanssa yksi todella huonosti nukuttu yö :sad001 tuntuu että jokatoinen yö on hyvä ja toinen huono... noh tänään kanssa neuvolaan ja ens ma ois sitte synnytystapa arviointi :happy112 vaavi vaan tuntuu taas olevan toooosi ylhäällä ku tossa vasemmalla kylkiluissa sattuu ja tuntuu että tunkee peppuaan vaan ylemmäs..... =) noh , iltapäivällä ollaan taas piirunverran viisaampia=)
hannatuuli kyllä täälläkin alkaa "pelottaa" ja kaikkea pitäis vielä tehdä, yöllä ei tuntemuksia oo ollu ni en oo niitä pelästyny, mut päivisin mieliala menee ylös alas... =)

Vimeyönä joskus kolmen aikoihin alkoi kipeitä supistuksia tulla n. 6min välein! EDISTYSTÄ! :) Mutta reilun tunnin päästä sain unen päästä kiinni, vaikka olivat aika kipeitä. Noh ei lädetty ihan vielä synnyttämään!

Olihan taas jännä päivä eilen! Koko päivän supisteli, ei silleen säännöllisesti, mutta kyllä joka tunti tuli supistuksia. Illalla 6 aikaa rupes tulee jo tiheemmin ja 9 aikaa viellä tihemmin. Mutta kumminkin niin "mietoja, että sai pojan leitettu hyvin nukkuun ja ilta touhuilut tehtyä. Sit siinä puoli kympin aikaa, kun omaan sänkyyn kömmin, isäntä kysy, että närästääkö? Sanoin, että supistaa. Rupes tulee tiheeseen ja voimistu koko ajan! Yhtä äkkiä ihmettelin, että mitä mun rintaa pitkin valuu??... nii maitoahan tosta toisesta tissistä rupes tuleen!! :D Sitten kävi supparit nii kipeeks, että oli pakko nousta sängystä ja keinutuoliin ja kello käteen. Siitä seuraavan tunnin ajan tuli tosi mojovia supistuksia 2min välein. Aaltomaisesti selästä lähti ja siirty alavatsaan ja siitä suoraan tonne kohdun suulle. Tuntu kuinka vauva painu alas päin jokaisella supistuksella. Sitten viimeset 10min ne supistukset tuntu vaan ylävatsassa. pallea kylkiluu linjalla mahakovettu niikun harjotus supistuksessa, mutta oli paljon kivuliaampia. Sitten iski ihan kaamee väsy ja nukkuun ja tässä sitä viellä ollaan yhdessä koossa :D Mutta kyllä nyt tuntuu vauva alhalla. Isäntä aamulla töihin lähtiessä kävi kyseleen vointia ja on muutaman kerran soitellu. Mutta kyllä täällä muuten hyvin, mutta väsyttää ihan sikana. Pitää viellä mennä jatkaan unia...

Ajatukset aivan sekasin! Kovasti toivoo kääröä saapuvaksi, MUTTA sit taas on hetkiä että ei vielä, kuten muillakin täällä tuntuu olevan :)... Olin viime torstaina neuvola lääkärillä ja kanavaa oli jäljellä vielä reilu 2cm ja kohdun suu kiinni eikä pehmennyt... No eilen olin kokoarviossa ja sielä sanottiin että kanava kadonnut ja sormele auki... Eilen illalla oli tullut piiieni määrä rusehtavaa vuotoa ja nyt vuoto on jatkunut koko päivän... Soitin neuvolaan, kun vähän alkoi huolestuttamaan ja täti tuumasi että se saattaa olla nyt menoa tällä viikolla :) ? Mitään kipuja ei ole ollut, ehkä pieniä vihlaisuja ja pää tuntuu tosi alhalla... Viikkoja olis nyt 37+3 ja koko arvio oli että 3380g <3

Takaisin