Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Seinäjoella katottiin kans toi strepto semmosella pikatestillä. Lääkäri pyöritteli pumpulipuikkoa alapäässä.. Selvennyksenä vaan jos joku miettii että onkohan otettu vai ei.. Kuulemma nyt vasta pari vuotta ollu käytäntönä..

Sent from my GT-P5110 using Vau Foorumi mobile app

Täällä se tosiaan otetaan neuvolassa ja jos ei oo vielä ehitty ottaa kun pitää mennä synnärille, niin ottavat pikatestin siellä. Mutta noin se siellä neuvolassakin otettiin, pumpulipuikolla pyöräytettiin sekä emättimen seinämässä että peräaukossa. Ei mitenkään epämiellyttävä toimenpide minusta ja nopea. Mutta sen takia tehdään vikan kuukauden aikana, että tulos ois mahdollisimman tuore synnytyksen alkaessa.

Juu, täällä Kuopiossaki kattoivat sillä pikatestillä. Mulla otettiin se äitiyspolilla, että en käynyt viimeisessä neuvolalääkärissä.

Mielenkiintoista. En ole kyllä kuullut täällä Uudellamaalla koko streptokokkiasiasta. Eikä sitä ole missään kohtaa katsottu. Noh, täytyy luottaa, että ottavat sen testin synnärillä sitten, jos niin kuuluu tehdä.

Tavallaan lohduttavaa kuulla, että myös muilla on pelkoja ja pohdintaa siitä, että mitä sitten, kun vauva syntyy. Tottakai odotan todella paljon, että saan vauvan syliini, mutta kyllä samalla kaikki tuon uuden pikkuihmisen mukanaan tuomat muutokset hirvittävät. Itse en ole juurikaan ollut tekemisissä vauvojen kanssa, joten täytyy luottaa vahvasti siihen äidinvaistoon, saatavilla olevaan tietoon mm. synnärillä sekä neuvolan tukeen. Kyllä se varmasti siitä.

Taas on ilmaantunut uusia tuntemuksia... Heräsin aamulla viideltä käymään vessassa. Kun palasin sänkyyn, alkoi oikealla puolella ihan alavatsassa sykkivä ja viiltävä kipu. Kipua ei tuntunut kun vauva liikkui, mutta muutoin kyllä. Tätä kesti reilun tunnin, jonka jälkeen nukahdin uudestaan ja kipu siis hellitti pikkuhiljaa sen tunnin aikana. Koko päivän on maha ollut jotenkin hellänä muttei ole erityisemmin sattunut, kunnes nyt illalla taas alkoi, tosin ei niin kovana kuin yöllä. Eikä kestä kerralla kauaa, välillä vain sykähtää kipu alavatsalla. Ja tuntuu myös selässä. Soittelin jo tk:hon jossa kyseltiin oisko supistuksia mut itse en niitä ainakaan sellaisiksi tunnista vaikka voihan ne olla. Käskivät nyt sit vaan vielä seurailemaan ja jos pahenee niin soittaa sit suoraan synnärille. Onko kellään muulla ollut tällaista? Vauva kuitenkin liikkunut koko päivän tosi hyvin että sinänsä en oo kovin huolissani, mutta tosi ikäviltä nuo tuntuu...

Nyt on pitkin iltaa tullut, paineen tunnetta tuohon häpykummulle. Puskiskohan vauva päätä syvämmälle?! Välillä nipistelly vähän vatsaa ja muutama supistus tullut :) Ei mitään erikoisen kipeitä. Nyt on ollut muutama päivä suhteellisen "oireettomia" , että ei oikein mitään erikoisia tuntemuksia.

Täällä pitkästä aikaa supistellaan 5 min välein... Kohta kellottanut jo 2 tuntia ja ennen sitä jo supisteli pari tuntia. Toki näin käynyt ennenkin ilman sen suurempaa edistystä, nyt kyllä selkeästi ovat kipeämpiä... Odotellaan ja kohta kai pitänee soittaa synnärille joko saapi mennä näytille :)

Mitenköhän Eleonoralla menee? :)

Juuri huomasin, kun tuossa tunnustelin oloa, että aina kun tuonne alapäähän tulee tuntemuksia, niim maha on outona ja sit ns. palautuu normaaliksi. En kyllä tiedä onko supistuksia vai mitä lie.. Niin juu ja tässä ku yritän unta saada niin huomasin, että vauvalla ollessa hikka tuntuu se peppuun..... Onko ihan normaalii? :DD
Emmu_na, toivottavasti supistukset jatkuisivat niin pääsisit tositoimii ;)

Mä mun mielestä jostain luin että jos se hikka tuntuu hanuriin niin vauva olis sillon laskeutunut :)

Joo takapuolihikka on hyvä juttu :)

Tsemppiä emmu_malle! Toivotaan parasta :) Ja tuitille kans tsemppiä!

Huh mikä yö! 1g parasetamolin jälkeen sain jopa nukuttua muutaman tunnin pätkittäin, nyt taas pyörinyt hereillä kolmesta lähtien. Säännölliset supistukset laantui, mutta edelleen niitä tulee ja menee. Välillä aikalailla kipeitäkin. Tätäkö on sitten seuraavat puolitoista viikkoa luvassa?! Enkä ole mihinkään synnärille soitellut, tuskin tässä näillä näppäimillä synnytetään...

Oi vitsit, ihanaa lukea toisten tuntemuksia ja elää mukana jännäämässä, että JOKONYT?! :) Ja mielelläänhän sitä jännää teidän jo lähellä olevien puolesta. Itsellä vasta maanantaina 37+0, jonka jälkeen käytännössä vauva saisi syntyä ilman suurempaa paniikkia (..voiko niin sanoa?).

Oon itse orientoitunut niin, että ei vielä, mutta kuitenki vaikka ihan kohta. :D Epäsäännöllisiä kovetteluita ja suppareita mulla on ollut koko matkan ajan, ja esim. imurointi ja siivoaminen jne. saa niitä helposti lisää aikaiseksi.
Ja sen kyllä tuntee, kun tämä beibi tunkee itseään lähtökuoppiin lantioon. Mulla ainakin ollu välillä semmoset liitoskivut, että ou boy. Puhumattakaan selkäkivuista iskiaksen vuoksi. Silti tässä nyt muutaman viime yön oon saanut nukuttua _todella_ paljon paremmin, kun pitkään aikaan. En heräile ihan koko ajan, enkä ole itkun partaalla asennonvaihdossa kipujen vuoksi. Tää tila kelpaa hyvinki. ^^ :gen014

Jännä nähdä sitten h-hetkellä, että miten se itsellä lopulta käynnistyy! :)

Tsemppiä teille lähemmin synnyttäville!! <3

Toivotaan nyt emmu_ma että siitä se lähtee kuitenkin!

Mulla on tuo Monsterin hikka tuntunut jo varmaan kuukauden päivät omassa pepussa, eli vaikka se olisikin hyvä juttu laskeutumisen kannalta, ei se välttämättä tarkoita yhtikäs mitään.

Eilen illalla tuntui taas sitä kaivautumista alaspäin, ei niin kipeästi kuin edellisinä päivinä mutta kuitenkin. Ja yöllä pissalle lähtiessä taisin saada käsityksen, mitä tarkoittaa kun tuntuu että "istuu vauvan päällä"... Se teki kyllä vähän kipeääkin, mutta oli ohi jo siihen mennessä kun takaisin sänkyyn pääsin. Öiseen aikaan ei muuten jostain syystä voi olla ollenkaan selällään, kun tulee sellainen kipeä lihasveto tonne nivusiin ja alamahalle. Päivällä tätä ei ilmaannu ollenkaan, jännä!

No, me tästä lähdetään Heurekaa ja Ikeaa kohti kohta puoliin, mukavaa päivää kaikille! ;)

Ai niin, ja tuohon Streptoon piti kommentoida, että ei kait sillä ole väliä missä vaiheessa se otetaan? Multa otettiin jo about viikolla 24, ja positiivinen B se oli. Sanottiin, että ei se sieltä mihinkään katoa, joten testejä on turha uusia. Synnärillä laitetaan sitten ab-tippaa menemään, jotta se ei tartu vauveliiniin.
Tääkin käsittääkseni vaihtelee sairaaloittain, joten se kannattaa itse vielä muistuttaa ja vaatia. Uskon kylläkin, että alan ammattilaiset laittavat sen automaattisesti siitä tietäessään. :)

Puapru, ikeasta on ennenkin lähdetty synnärille ;)

Täällä oireet tuli ja meni ja odottaminen jatkuu. Suututtaa, itkettää ja pettynyt olo. Aamulla asiaa tarkemmin ajateltuna tajusin että k-18 jutut laukaisi nuo supparit, taitaa siis ne hommat jäädä jäähylle synnytykseen asti. En suostu tuollaista kärvistelemään enää yhtenäkään iltana ja yönä seksin takia! Piste.

Olipas negatiivista... Turhauttaa vaan, onhan tänään jo rv 40+3. Mutta olkoon, näyttää ulkona olevan kaunis aamu, me lähdetään miehen kanssa joen rantaan sadonkorjuumarkkinoille ja koetan unohtaa koko synnytyksen hetkeksi kun viimein sain tuon isinkin kotiin <3 ihanaa päivää kaikille!

emmu_ma, sentäs pystyitte ees harjoittaan niitä k-18 -juttuja. Itsehän tässä jo tuskailen, että kauanko siihen seuraavaan kertaan menee? :smiley-angelic006

Mutta positiivisesti ajatellen, sulla ei ole enää pitkään edes siihen käynnistykseen! :)

Tsemppiä emmu_ma, eiköhän se kuitenkin sieltä pikapuoliin synny. Toivotaan, että noistakin supisteluista on ollut kumminkin jotain hyötyä paikkojen kypsyttelyä ajatellen.

Joo ei se mahan laskeutuneisuus tarkota, että synnytys on nurkan takana... mut silti sitä, että tilanne on valmiimpi. Mua alkaa jo harmittaa, että miks ei se laskeudu?? Tätä menoa me ollaan siellä yliaikakontrollissa, ja sinne en yhtään halua. On alkanut myös huolettaa, että mahtuuko se vauva nyt tulemaan varmasti... Tulis nyt edes se tiistai, niin saisi valittaa tästä neuvolassa...

Lapshan voi laskeutua vasta synnytyksen aikanakin, joten älkää hyvät kanssasisaret sitä huolehtiko!
Nimim.
Kokemusta on!

Hannatuuli, hyvä juttu jos näin on. Muakin on mietityttänyt tuo laskeutuminen/kiinnityminen lantioon. Ens to LA ja ei ole kunnolla lähtökuopissaan. Terkkari kyllä sanoi että synnytys kuiteskin voi alkaa silti milloin vain. Jotenkin vain huolettaa, ehkä sen takia kun olen pienikokoinen, 154cm ja pelkään että poitsu ei mahdu tulemaan.

Siis mä en voi minkää mutta mä nauran ääneen joka kerta, kun joku mainitsee tän "peppu hikan!" :D siis tiedän tasan miltä se tuntuu, mutta silti se naurattaa ihan joka :D ja toi puaprun kommentti " istuu lapsen päälle!" aaashaha... Mä oon varmaa aivan liian väsynyt :D mut en vain voi minkää näille mielikuville :D

Mulla ei siis enää ole ollut sen kummemmin mitää tuntemuksia, kun tuo vauva pääs alas. Supistelee aina välillä, mutta kipuja ei ole. Jes!!
Ja ei se laskeutuminen tosiaankaan tarkota mitään. Esikoinen ei kerinny kunnolla laskeutuu, kun synty (38+5). Ja tää tällä hetkellä on ollut tuolla ihan alhaalla viikon ja mitää oo tapahtunut. Lähtö tietty voi olla vaikka kahden tunnin tai kolmen viikon päästä :) mut hei näillä mennään, kanssa odottajani <3

Takaisin