Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heii, olen nyt ihan uusi syyskuulainen. Olen kyllä seurannut tätä syyskuu-ryhmää jo jonkin aikaa, mutta nyt oli jo aivan pakko rekisteröityä! Olen nyt rv 38+5, ja tänä aamuna olin aivan varma että minulta lirahti lapsiveet housuihin, (lakanassakin oli kämmenen kokoinen märkä läntti) soitinpa siitä sitten synnärille, jossa tottakai minut tutkitiin, eikä mikään osoittanut lapsiveden menneen. Kätilö tutki minut ja vauva ei ollut vielä kiinnittynyt, kohdunsuu oli n. 1,5cm auki, mutta kohdunkaulaa oli vielä n. 1cm jäljellä. Hetken aikaa makasin käyrilläkin ja supistuksia tuli tasaseen tahtiin kuitenkin voimakuuksiltaan 30-60, kätilö tuli kuitenkin siihen tulokseen että voin mennä vielä kotiin odottelemaan ja nyt huomasin että minulta on tullut hieman ruskeaa/veristä, limaista vuotoa, ihan vähän kuitenkin. Joten jospa se kohta alkaisi syntymään.

joo ja paljo oon kuullu että "pieni vauva on tulossa" ja tullut yli 4kiloinen.. että siitä vain sitte veikkaalemaan :D

Tervetuloa AIRR, meillä näyttäis olevan sama laskettu aika, mutta taidat ehtiä ennen minua saamaan nyytin syliin :)

Eli eipä oo edelleenkään kummempia synnytystuntemuksia, eikä mahakaan oo laskeutunut.

Kärsimättömyys näyttää olevan aika monella muullakin syyskuulaisella pinnalla. Täälläkin tuntuu, että aika käy pitkäksi. 3 päivää laskettuun aikaan ja tänään ei taas tunnu yhtään miltään. Viime yönkin nukuin hyvin, eikä yhtään jomotellut tai supistellut. Vauva ehkä on laskeutunut vähän ja liikkuu mielestäni vähemmän, mutta sekin vaihtelee niin paljon päivästä ja kellonajasta riippuen.

Tavallaan harmittaa, kun ei ole tähän kohtaa sopinut yhtään mitään menoja tai asioiden hoitoa ja päivät mennä jolkottaa niin hitaasti. Ei auta kun lähteä vähän pihahommiin ja tehdä jotain hyvää ruokaa. Tätä ruoanlaittotahtia on kyllä kivasti ylimääräisiä raskauskiloja tiputettavaksi...

Kippu, jännä nähdä, kuinka lasketun ajan kanssa käy - meillä kun on tuo sama päivä. Onko sulla muuttunut olo mihinkään suuntaan?

PS. Tsemppiä ja onnea niille, joilla tositoimet on kyännistymässä

Voi ei. Sitä Mileä ajattelen. Toivottavasti on kaikki hyvin! <3 Kiva ku on tullut uusia foorumilaisiakin mukaan! :D Nyt on paremmin aika seurailla ja kirjotella kun ollaan kaikki mammalomalla!

Tervehdys, täällä myös uusi käyttäjä kirjoittelee. Laskettu aika on 12.9 eli viikkoja 39+0 tänään. Aika alkaa käydä tosiaan pitkäksi, mutta onneksi ei ole enää kuin max. 3 viikkoa. Limatulppaa on irtoillut reilusti 3 viikon ajan ja suppareita tulee päivittäin, ei kuitenkaan kovin kipeitä. Kovat ovat kivut lantiossa ja koko alakerrassa luultavasti sen takia koska poika ei ole kiinnittynyt ja tykkää puskea ja heilutella päätään tuolla alhaalla. :dance018 Tsemppiä kaikille viimeisiin päiviin/viikkoihin!

Tänään on kyllä ollut pinna kireellä ku viulunkieli. Saakeli ku alkaa kyllästyttämään jo tää jättimaha! Törmään jatkuvasti johonkin. Vessanpöntölle saa peruuttaa. Ylösnousemiset kestää vartin. Jos jotain pudotan maahan, sinne se jääkin, en yksinkertaisesti taivu enää. Iltaisin mies joutuu laittamaan mulle pikkuhousut jalkaan. Aamuisin mies saa pukea mulle sukat..
Pierettää ja röyhyttää.

Nauraminenkin aiheuttaa nykyjään supistuksia ja eilenkin jouduin ikeassa makaamaan mattopinon päällä kun kaverin kanssa hörhöiltiin ja ilmeisesti nauroin siis liikaa. Eli suurinpiirtein kaikki toiminnot mitä ihminen tekee aiheuttaa jotain tuskaa.
Alkaa jotain nuhaakin pukkamaan, eli sekin vielä.

Reisiin ja nivusiin tulee sellaisia hermotuikkimisa, tuntuu että menee jalat alta. Samantuntuisia kuin mitä on jos lyö kyynerpäänsä johonkin, tiedättekö? Sellasta sähköisku-kipua..

Yöt saa valvoa kun ei saa asentoa ja oikeeta asentoa hakiessa ehtii tulemaan jo uus pissahätä. Sit alkaa kipeet supistukset. Taas ylös ja sit onkin jo jano... ja liian pirtee nukkuakseen.... AAAAARRRRGGGHHHHHHHH!!! Mää en jaksa enää!!!!

Onneks mun ei tarviikkaan.. yks yö enää ja se on naiset menoa sitten !!! :smiley-bounce016

Mulla nyt 39+2. Mitään ei vaan tapahdu. Satunnaisesti vaan jotain kipeetä supistelua, joka vaan häviää. Mulla kans tota hermotuikkimista. Todella ärsyttävää! Välillä ku yrittää päästä kävelemään ni kyllä se kaksin kerroin kummasti minutkin taittaa, vaikka maha onkii eessä. Kipeetä tekee. Joskus tuota esiintyy jopa ihan vaan maatessakin. Selkäsärky on tässä illan mittaan pahentunu, että voiskohan tämä jo enteillä jotain? Jos ei suihku ja panadoli auta ni kai se sit ois jo merkkiä tulevasta. Toivotaan parasta! :)

TerhiJii, apua, huomenna jo saat vauvan syliin :) tsemppiä, koeta saada levättyäkin vähän ensi yönä. Tulethan sitten kertomaan kuulumisia kun taas jaksat ja ehdit? :)

Täällä pienenpientä menkkajomotusta alavatsalla, mutta eipä juuri muuta. Toki mulla oireet pamahtaa päälle aina öisin. Katsotaan miten ensiyö sujuu.

Eilen laskettuna aikana kukaan ei soittanut ja kysellyt vointia mutta tänään; on saanut puhelimessa raportoida päivän mittaan että ei, en ole synnyttämässä. Ihana toisaalta kun ihmiset huolehtii, mutta kyllä minä varmasti ilmoitan jos ja kun jotakin tapahtuu...

Mullakin on aina välillä sellasta iskias-tyyppistä vihlontaa pakaroissa päin ja vähän muuallakin. Kai se liittyy siihen, jos vaikka vauva laskeutuisi pikkuhiljaa.... erityisesti noita vihlaisuja ilmenee iltaisin niinä päivinä, kun on tullut oltua liikkeellä enemmän. Ja maha on melkein jatkuvasti kovana, mutta ei leensä satu: menkkamaista jomotusta on lähinnä yöllä vessahädän yhteydessä, ehkä joskus muulloinkin mutta aika harvoin...

TerhiJii, tsemppiä huomiselle! Toivottavasti ois kohta jo emmu_ma sinun vuoro....ja tais olla joku muukin jo lasketun ohittanut täällä...

Toivottavasti Milellä on jo vauva sylissä ja kaikki mennyt hyvin. <3

Täällä on eilen ja tänään tuntunut, että Monsteri laskeutuisi alaspäin. Tai kuvittelen tuntemusten johtuvan siitä. Siis tuntuu siltä, että kaveri kairaa päätään alaspäin. Muuten ei kyllä mitään erityisiä tuntemuksia ole, Monsteri muljuaa edelleen mahassa ahkerasti ja sitä rataa.. Kyllä odottavan aika edelleen on pitkä..

Jee, TerhiJii huomenna saat oman nyytin syliin :) Tsemppiä sinulle! Koitahan saada uni, vaikka varmasti odottaa jo, että koska se aamu tulee :D Itse ainaki varmasti kuikkaisin kokoajan kello, koska saa(tässä tapauksessa) herätä :)

Nyt on ollut sellasia valumistuntemuksia... eilenkin tais olla ja nyt taas... silti mitään ei oikein näy, kun menee vessaan katsomaan. Onkohan valkovuoto lisääntynyt, vai... :O En haluais laittaa sidettäkään, kun yritän välttää hiivan uusiutumista (toivottavasti tää ei johdu siitä).

Huh. Olin eilen illalla aivan varma että nyt tulee vauva pihalle :D kauheat supistelut ja päätä porailtiin alaspäin niin että alapäähän sattu aivan hirveästi.
Jännä miten aina päivällä tämä lapsi on niin hiljanen että joskus olen itkun kanssa laskeskellut liikkeitä kun ei saata koko päivänä kuulua mitään. Sitten tasan kello yhdeksän jälkeen en pysty tekemään yhtään mitään kun mahassa alkaa kauhea venyttely, potkiminen, supistelu ja tuo mun alapään pahoinpitely! :D

Täällä lirahti jotain ylösnoustessa housuihin. Soittelin synnärille, mutta koska streptokokki oli negatiivinen (jee!) niin ei tarvi mennä heti (en tällä hetkellä supistele) vaan illalla seiskan ja ysin välissä näytille. Paitsi jos jotain muuttuu (lapsiveden väri, nousee kuume, alkaa säännölliset supistukset 2-10 min välein). Jännää :)

Toivottavasti Eleanora, pääset tänään tositoimii :) Mitenköhän Mile voi? On varmaan jo nyytti sylissä :)

Voi että Eleonora, tsemppiä :)

Mie taas valvoin melkein koko yön, milloin kipuja, milloin oli vessahätä ja milloin mitäkin. Ei vaan jaksaisi. Nyt tavallisuudesta poikkeavasti menkkajomotusta jo aamutuimaan, ehkä poika sittenkin haluaa syntyä isänsä synttärinä! No, jos ihan rehellisiä ollaan, en paljon toiveita elättele, johan mie oon tätä syntymää odotellu sen kolmisen viikkoa tosissaan...

Takaisin