Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Mile! Mullakaan ei cytotecit tehny yhtään mitään muuta ku jatkuvan mahakivun. Mutta kun viimenen tabletti oli ehtinyt haihtua pois, käynnisti oma kroppa synnytyksen. Sit sain vielä oksitosiiinia lisäboostiksi, ja se oli menoa. Toivon sinulle samaa, joskin varoitan, että kohta saattaa tuntua ja lujaa!!!! :bom

Moi!

Kirjoitanpa tänne foorumille ihan ekaa kertaa. Paljon olen keskusteluja tähän mennessä lukenut, mukava kuulla samassa aikataulussa raskauden kanssa olevien tilanteista.

Itsellä laskettu aika on tulevana sunnuntaina ja olo alkaa olla aika odottava. Limatulppa lähti irtoamaan neljä päivää sitten, ja sitä on riittänyt joka päivälle. Viimeiset kolme yötä olen nukkunut tosi pätkissä, viime yönä menkkamainen jomotus selässä ja vatsassa yltyi niin pahaksi, että oli noustava kokonaan ylös. Jomotus kestää ja pahenee ja tuntuu, ettei mitenkään päin voi olla.

Mielenkiinnolla odotan, miten sitten oikeat supistukset suhteutuvat tuohon karmeaan jomotukseen, johon olen nyt herännyt öisin. Onko muilla vastaavia kuukautiskipumaisia tuntemuksia?

Kovasti toivon, että ollaan lähellä h-hetkeä. Näin päivä-/ilta-aikaan kuitenkin olo on piukeaa mahaa lukuunottamatta aika normaali, joten jännä nähdä, miten hyvin osuu laskettu aika kohdilleen vai mennäänkö yli. Neuvolassa tänään sanottiin, että vaikuttaisi olevan synnytys suht lähellä oireiden perusteella.

Tsemppiä kaikille odotukseen!

Remus, joo mulla on myös noita kuukautiskipumaisia tuntemuksia, mutta aika säälittäviä ovat vielä tähän mennessä olleet. Ne on kai just niitä supistuksia joten vaikuttaa siltä, että sulla on h-hetki ihan käsillä :) Tsemppiä :)!

Remus, mullakin on LA sunnuntaina, mut luulen että mulla menee pahemman kerran yliajalle. Lievät menkkamaiset tuntemukset valvottivat pari yötä sitten, mutta siihenpä nuo ennakkomerkit jääkin...

Onpas outo olo... Oksettaa? Tai on jotenkin kummallinen fiilis. Vatsaa kovottelee aikalailla usein, mutta ei nämä kipeitä ole. Nivusia pakottaa ja valkovuotoa on tullut jäätäviä määriä tänään. Toivottavasti tätä oloa ei jatku seuraavat kaksi viikkoa... Tai sitten olisko poika vaan niin täsmällinen että syntyisi laskettuna aikana...? :) katsellaan ja ihmetellään, ei kai tässä muukaan auta.

kirjotin aiemmin pitkänpätkän tänne.. muttei tekstiä täällä näy.. eli siis
rv tänään 39! neuvolaki oli sopivasti tänään.. tuntemuksia ei ole rv 36 jälkeen suuremmi ollut.. esikoinenhan olisi jo syntynyt rv 36+5... vesienmenoilla silloin... nyt odotellaanjaodotellaan...
mile! voimia sinulle.

Mile <3 kaikkea hyvää toivon sulle ja vaaville!!

Vitsi kun mulla onnellisella ei oo ikinä ollut mitään menkkakipuja, niin en tiiä, millaisesta jomotuksesta/kivusta puhutte.. Mulla menkkojen alkaessa tullut vain vatsaan sellaine outo tunne, mistä tiennyt rientää äkkiä vessaan laittamaan suojaa. Synnytyksen jälkeen ekat menkat alkoi esikoisen ollessa 9kk, siinä oli kolmen ekan kierron yhteydessä, ilmeisesti ovulaation aikoihin inhottavia vatsakipuja ja jomotuksia, muttei siis silloinkaan varsinaisten menkkojen aikaan mitään..

Hannatuuli niin onnellinen, kun ei tiiä menkka kivuista mitään. Muistan esikoista synnyttäessä ajatelleen, että kyllä tää on kivuttomampaa, kun kunnon menkka kivut. Itellä ainakin jos sattuu oikee särkee menkkojen aikaan on kolmen päivän kipu kooma ja se ei hellitä ollenkaa ja mikään ei oikeen auta. Synnyttäessä ne tuli kumminkin semmosina aaltoina ja loppu suht nopeesti ja sain epiduraalin hyvään kohtaa, niin tullu niitä loppu avautumisen kipuja niin koettua.

Täällä ei mitään synnytystuntemuksia.. :( Välillä vihloo tuolla nivusis ja ku vauveli liikkuu niin kohdunsuulla vihloo.. Mutta supistuksista en tiedä mitää ja hyvin helpolla on päässy.. Suhtautunu jo ajatukseen että taitaa mennä enskuunpuolella. LA 21.9.. :)

ei mullakaan oo mitään synnytystuntemuksia... Vaan kivuttomia supistuksia ja vihlomista.. Ja mulla olisi laskettu aika maanantaina eli 9.9... Tää menee varmaan yliaikaiseks... Noh, mulla on ohjelmaa nyt joka päivä täl viikolla joten aika menee ainakin nopeasti :) ehkä pienokainen tulee sopivasti maanantaina kun mul ei enää oo ohjelmaa :happy119

Mua tuskastuttaa... Olin täysin tyytyväinen ja kärsivällinen ja valmistautunut siihen, että syntymä voi hyvin mennä lokakuun puolellekin. Sitten nuo viikonlopun tapahtumat ja edelleen epäsäännöllisinä, ajoittain pelkkänä menkkakipumaisena tunteena selässä ja ajoittain reilumpina, jatkuneet supistukset on sohaissut tätä mun kärsivällisyyden muurahaispesää ja nyt en malttais oottaa että pieni päättää tulla ulos! Tänään laitoin vähä tiukemman paidan päälle, jos se savustais lasta ahtaasta sopestaan väljemmille vesille ;)

Kyllä mullakin tää kärsivällisyys/viilipyttymäisyys heilahtelee aikalailla! On taas se jokatinen päivä, että supistelee enempi ja tulee kaiken maailman vihlasuja lonkan seudulle. Eihän siinä muuten mitää, mutta kun tätä on jatkunu jo pari viikkoa.... Inhottaa, kun ei oikee saa tehtyä mitään ja aika käy pitkäksi. Ei siinä muuta kun lenkkeilyä päivät pitkät koirien kans. ainii mulla ois toi yks puu kuorma tuolla ladottavaksi varastoon. tarvii varmaa lähtee tekee sitä hissuksee, niin ei oo niin toimeton olo! Isäntäkin töihin lähtiessä toivotteli hyvää päivää ja ei saa murjottaa! Eli tää mun turhautuminen rupee näkyyn jo ulos päinkin... kiva!

Kaikki jankuttaa kokoajan että nauti nyt vielä kun voit! Mutta miten mä voin nauttia kun en oo voinut tehdä "normaaleja" asioita moniin kuukausiin. :( Esim. imurointi on meillä ollut miehen vastuulla jo monta kuukautta. Koiran kanssa pystyn käymään maksimissaan nurkan takana pikakäynnillä kun mun selkä ei vaan yksinkertasesti kestä pitkiä kävelyjä. Tiskikoneen tyhjennys ja täyttö on ihan yhtä tuskaa ja nykyään mulla on hellankin edessä korkea tuoli jolla istun kun valmistan ruokaa :D Tää ranne- ja sormikipu on uusin tulokas ja siitä kärsinyt jokusen viikon. Ja bonareina ne turvotukset... :D

Niin että voisin kyllä alkaa jo synnyttelemään niin pääsis taas tekemään normaaleja juttuja :) Et muuten kyllä mulle on toisaalta "ihan sama" tuleeko se vauva nyt vai neljän viikon päästä, alkaa vaan turhauttaa tää toimettomuus ja kohta mulla varmaan kasvaa juuret hanurista tohon sohvaan:D

Joo...kyllä täälläkin alkaa kärsivällisyys loppua, vaikka rv 36+2 vasta menossa....mahaa painaa ja potkut tuntuu kylkiluissa niin et välil tuntuu et ne menee poikki... o_O Mulla tosin ollu koko ajan semmonen fiilis että ajoissa vauveli tulee,mutta katotaan kuin käy...Supistuksii tulee ,muttei vielä mitään hirmu kipeitä eikä säännöllisiä... kävellä ei pysty ku lyhyitä matkoja ja istumisesta kipeytyy lonkat....plaah... noh, nä on taas tän pvän tuntemuksii, toiv huomen taas paremmin :happy112

Nyt kyllä täälläkin ollaan jo niin kärsimättömiä! Tänään rv 37+0 eli ollaan jo täysiaikaisia! :) iltaisin maha kovenee eli lienee jokinlainen supistus, pari kertaa ollut hieman kivuliaampia. Muuten ei minkäänlaisia tuntemuksia! Paitsi välillä vihloo alapäätä. Nämä päivät kun vauva on hiljaisempi olen kamalassa ressissä, kamalaa kun vauva on mahan sisällä eikä pihalla!!! Enkä sitten tiedä käydäkkö synnärillä vaiko ei. En kestä ajatusta että synnytykseen voi olla vielä 5 viikkoa!! ÄÄÄH!! Eikö vauva jo haluasi tulla ahtaasta kohdusta poooois!!

Hei hento, meille sattuukin sitten lasketut ajat samalle päivälle :)
Minä en ole tänne juuri kirjoitellut, mutta paljon lukenut teidän muiden juttuja. Meille on neljäs lapsi tulossa, ja kaksi on syntynyt pari päivää lasketun ajan jälkeen, ja yksi odotus meni reippaasti yli, joten täällä sitä jännitetään miten tällä kertaa. Nyt oli viime yö aika jännittävä, sillä ensimmäistä kertaa odotuksen aikana supistukset oli jo kipeitä, ja tuntui että supistaa koko ajan! Mutta siitäpä ne sitten otti ja rauhoittui... Uskon kyllä vakaasti että vielä sitä odotusta ainakin tuon kaksi viikkoa kestää, lapsi saisi vielä kasvaa hetken. Viikko sitten vauvan painoksi arvioitiin 2400 g mikä on mielestäni aika vähän?! Eritoten kun aikaisemmat vesselit on syntyneet nelikiloisina.. Voiko arvio tosiaan heittää paljonkin...?

Saa nähä auttoko toi puiden latominen mitään!? Pakko oli mennä jo jotain tekeen, kun vaan koirien kans kierrellä korttelia ympäri. Vähä reilu puolet puista sain ladottua, kun oli pakko lopettaa, kun rupes harjotussupisteleen ja tuli vähän huono olo. Nyt sitten toi vatsa kovetteleekin koko ajan. selkä tuli tieytty kipeeks siitä vähäsestäkin kumartelusta, mutta teki kyllä hyvää käydä oikeesti tekeen jotain. Isäntä laitto vaan töistä viestiä "Ei saa sitten ruveta synnyttään!" :D no ei nyt ainakaan tähän hätää tarvi lähtee :)

Iines - meillä arvioitiin 2viikkoa ennen synnytystä (synnytyspäivystyksessä ultralla) 500g painavammaksi kuin mitä oli sitten syntyessään, että aika lailla voi tosiaan arvio heittää..

Yöllä tosiaan alkoi supistelee ihan puskista ja neljän aikaan soittelin synnärille ja sanoivat, että voi olla kotona jos olo sallii. Viideltä supistukset kuitenkin voimistui ja puoli seitsemän aikaan tultiin synnärille. Siellä käyrille, kun käyrät oli valmiit siirryttiin raskaanaolevien osastolle odottelemaan etenemistä. Siellä alkoikin sitten tulla kunnolla kipeitä supistuksia ja pääsin takasin synnärille ja suihkuun. Akupunktiota kokeiltiin myös, se ei tehonnut. Suihkussa oli parempi, olin kaks tuntia siellä. Kolmelta sain epiduraalin ja äsken puhkastiin kalvot ja laitettiin vauvalle pinni, kun on niin kova menijä ettei käyrällä olo onnistunut muuten. Nyt odotellaan supistusten voimistumista, kun tuo epiduraali vei kyllä kivun täysin pois. Viisi senttiä olen avautunut, jospa illalla pieni käärö tuhisis vieressä...:) <3

Takaisin