Synnytystarinat ja onnittelut :-)

Hitsi kun rupeen pillittämään lukiessani näitä toisten synnytystarinoita![:(][:)]
Viimeinen kun mainitsi miehestään että teki just niin kuin halusit, niin kuulosti aivan mahtavalta ja varsinkin jos kerran on hänen eka lapsensa niin voin ymmärtää kuinka paljon tuo tytär merkkaa hänelle! [:D] Onnea vielä kerran!
 
Onnea Viimeinen ja ihana oli lukea synnytystarinaasi.. kyyneleet kirposivat silmiin täälläkin. Muistelin omaa synnytystä samalla... minunkin mies ansaitsee kymmenen pistettä ja papukaijamerkin synnytystuesta! Luki ajatuksiani hyvin pitkälti...en pitänyt hänen kosketuksestaan supisteluvaiheessa ja ponnistusvaihetta oottaessa kun seisoin sängyn vierellä hän seisoi vierelläni ja piti toisesta kädestä kiinni ja toisella hieroi ristiselkää. Se oli mahtavaa! Olen niin ylpeä hänestä, kesti kuin mies [:D] Ponnistusvaiheessa (minä jakkaralla ja hän istui takanani) hän piteli lujasti kiinni ja suukotteli päätäni [:)] tästä todisteena kätilön ottamia valokuvia... mies ei muuten pysty katsomaan noita kuvia näin jälkeenpäin!! Kätilö innostui kuvaamaan kun vauvan päälaki näkyi ja siitä eteenpäin aina kunnes vauva rinnalla.... heh!
 
Jaahas pitaisköhan yrittaa vasata toi synnytystarina ,kun on viela muistissa. Paitsi etta ei se nyt niin helpolla unohdu [;)]

26.2 Mentiin Reykjavíkiin sinne riskiraskaus tsekkaukseen koska verenpaineet ei ota laskeakseen vaikka laakitys oli ollut jo pariviikkoa paalla ja nyt oli lisaksi proteiinit plussa pissassa, mita ei ollut viela tahan mennessa ollu[&:].  Aika laakarille oli 10.30
Laakari aloitti mittaamalla paineet jotka oli
156/112 ja proteiinit siis plussalla pissassa. Sit se teki mulle sisatutkimuksen (ensimmainen koko raskausaikana[;)]) Olin 2cm auki . Laakari halusi etta raskaus kaynnistetaan alkaneen raskausmyrkytyksen takia tanaan, soitti osastolle ja saatiin aika kello 12. [:D]
Olin onneksi pakannut kaikki tavarat mukaan. Olo oli kumminkin aika uskomaton, siis meijan kaarö on kohta sylissa[:D][:D]

Kalvot puhkaistii kello 13 ja sit kateltii alkaisiko supistukset itsestaan ,kayraan piirtyki jonkin naköisia supistuksia. Lahettiin aina valilla kappaileen, etta saatais supistukset paremmin "kayntiin" ja kakan marjat ne siita mihinkaan koventunu , hiipu vaan jos jotain[&:] mut meilla oli hauskaa oli jotenkin ihan epatodellinen olo, ku ei mitaan kipuja ja kuitenkin ties etta se vauva kohta syntyy[:)] Onneks tsoukkailtiin ,koska jos oisin tienny mitka kivut oli edessa niin olisin varmaan juossu vaan karkuun[;)]

Tippaa ruvettiin antamaan siina kello 16 ku ei noi mun supistukset ollu tarpees vahvoja ,etta jotain ois alakerras tapahtunu[&:] Tippaa annettiin varovasti ton vanhan keisarileikkaus arven  takia. Sita lisattiin vahitellen.
Tassa valissa soittelin iskalle suomeen etta sain vahan jaakiekkomatsin tilannetta ku tekstiviesteissa luki vaan 5-0 enka ees tienny kumman hyvaks suomen vai usan [;)] Iska sanoi etta ala nyt mieti sita matsia ,ja etta sekin ottaa nitron ja menee nukkumaa... Joten sain ainakin matsin pois mielesta [;)][8D]
Kello 21 olin auennu vasta 4-5 cm ja kaulaa jaljella noin 1-2cm  21.30 supistukset oli jo jarkkuja siis jotain ihan karseeta, Ne oli ihan epatavallisen kovia eika yhtaan sellasia mita muistelin edellisesta synnytyksesta. Niiden valissa ei mun mielesta ollut ku muutama sekuntti... voisin kuvitella etta tolta tuntuu ihmisista jotka on kiinni sahkötuolissa ja saa sahköiskuja jatkuvalla syötölla...

Nukutuslaakari oli tulossa laittamaan epiduraalin, kun se saapui synnytyssaliin ja seuras vahan aikaa tilannetta , Niin se sanoi katilöille etta sammuttakaa tippa kokonaa, ei se ois edes saanu laittettua piikkia mulle koska karvistelin niin kovasti niissa supistuksissa. Erikoislaakarikin tuli kattomaan tilannetta ja oli samaa mielta nukutuslaakarin kanssa. (luojan kiitos) Ja tippa sammutettiin viis yli kymmenen. Supistukset laimeni sen verran etta laakari sai epiduraalin laitettua ja mulla oli pian taivaallinen olo[:D][:D][:D][:D]
Toinen katilöista halusi laittaa tipan uudestaan paalle ,mutta erikoislaakari sanoi etta on parasta antaa mun toipua vaan rauhassa, luulen etta se naki etta en ois kestany samanlaista meno uudestaan . Ja mun verenpainekkaan ei ollut mitenkaan hyvilla lukemilla ennen epiduraalia, mutta sen laiton jalkeen verenpaine laski ihan hyviin lukemiin.
Siina sitten seuraavat pari tuntia" puserrettiin kaaröa alemmaksi" kello 24.00 olin auennu 8-9cm ja siita 15min paasta aloin punnertamaan kaaryletta ulos. en tiennyt mitenpain olisin ollu punnerrutti niin hirveesti ja valilla tuntu etta repean kahtia[:'(] Olin kylkiasennossa vaikka valilla luulin etta olin ilmassa ,mies oli siina vieressa ja sain puristettua sen katta (luultavasti mun kynnet oli porautunu sen ranteeseen .
 sitte 24.30 luiskasti meijan prinssi ulos [:D][:D] Sain pojan heti rinnalle ja voi vitsi mika fiilis se oli
 [:(][:(][:(][:(]<-onnen kyynelii [;)]
Iska leikkas napanuoran ja istukka tuli kolmen minuutin paasta. Yksi tikki laitettii joten hyvin siita sit loppujen lopuksi selvittiin. Synnytyksen kestoksi merkattiin 3h34min. Eli aika alkoi siita kun supistukset oli jo merkittavan kovia.

Sit sellainen lyhyt yhteenveto=mitka fiilikset jai:
Ei todellakaan heti uudestaa ja nyt ku olen kokenut 3 erinlaista synnytysta, synnytyksen loppuvaiheen kiireisen keisarin epiduraali avautumisvaiheessa  , normaalin nopeen ilman kivunvunlievitysta ja sit tan kaynnistetyn, kivunlievitys epiduraalilla. Niin supistusten kipu oli jarkyttavin tassa kaynistetyssa...ja kesti jotenkin tosi kauan etta jotain alko tapahtuu. Ja puistatti koko synnytyksen ajattelu viela paivien jalkeen[:'(]
Sit ku olin miettinyt kaiken maailman asentoja ja jakkaroita ,vahan suihkua ym , niin mitaan niista ei tapahtunu, ensinnakin olin suurimman osan ajasta kayrissa kiinni ja ponnistusvaiheessa ei kylla mitkaan jakkarat olleet mielessa... Ja Epiduraali rakastan[:D][:D][:D]

Taallakin mies oli siina mukana...Ei liikaa eika liian vahan vaan just sopivasti [:D] mulle taas ei sopis sellain liian paljon mukana oleva mies... siina kivuissa mun taytyy jotenkin saada olla yksin ,mutta on kuitenkin tosi tarkeeta etta mies on siina vieressa, siis etta se vaan on[;)][;)] oon ehka vahan sekava[8D]

Nyt meitin kaaryle on jo vahan yli viikon ikainen ja se on niin taydellinen paketti , etta valilla tuntuu etta sydan oikeesti pakahtuu, rakkaus sita kohtaan on jotain kasittamatönta[:)]

Tallainen siis meijan tarina [:D] Ja tallainen rakas kaaryle[:D]




 
piti viellä tännekin tulla laittamaan[:D] voi AKM kun hän on niin suloinen[:)] oon niin kateellinen teille kaikille joilla on jo ihanat omat vauvat sylissä... no tänään olis laskettuunaikaan 2vk ja 4pvä... toivon että tulis nopeesti se h-hetki meillekin [;)]
 
Tiedatkö maikkimai en usko etta makaan pystyisin kattelemaan synnytyskuvia nyt jalkikateen en ainakaan viela...pelkka synnytysstoorin  lukeminen aiheuttaa mulle puistatuksia ja sellaisen allön olon...mutta menee varmaan ohi [8D][8D][8D] [;)] ma vaan ihailen tata entista masuasukkia [:D] siihen ihailemiseen ei kyllasty[:D]

Ja kiitoksia ,olen ihan samaa mielta han on syötavan söpö  [:D][:D][:D][:D][:D][:D]
 
AKM74: kuvasit hyvin noita supistuskipuja... yhdyn siihen että voi samaistua johonkin joka joutuu sähkötuoliin... se oli jotain niin käsittämätöntä. Voisin paasata siitä kivusta vaikka ja kuinka [:D] itse välillä vilkaisen ohimennen noita synnytyskuvia kun ne sattuu olemaan samassa kansiossa kääryleen kuvien kanssa. On tosi epätodellinen olo että minä olen niissä ja että se vauvan pää joka näkyy on mun jalkovälissä... huh! Ja on epätodellista että minä olen moisesta toimituksesta suoriutunut kunnialla kaikesta huolimatta.
 
Tässä lueskelin AKM74:n synnytystarinan. Suloinen poitsu![:)]

Hurjaa touhua toi... mulla kun on molemmat aikaisemmat käynnistetty kans niin ei edes tietoo minkälaista olisi synnyttää ilman käynnistystä. Olen kyllä kuullut ennenkin että noi käynnistetyt supistukset olisi rajumpia ja kivuliaampia mutta saa nähdä miten tää meidän kolmas syntyy! Toivon että tulee omillaan pian!
 
Maikkimai, mulla on jo nyt etukäteen tuollainen olo, kuin kuvailet, että on epätodellista, että mä käyn synnytyksen läpi ja selviän siitä. Ajattelen, että en oikeesti tule käsittämään koko synnytysprosessia, en silloin, kun se on käynnissä, enkä jälkeenpäinkään. Tuntuu, ettei siitä voi saada "otetta" ajatuksellisesti. Taikka tunteen tasolla. Ehkä sitä tietää, mitä on käynyt läpi, mutta saako ne tunteet pysymään liitettynä siinä tarinassa...? Äh, en tiedä, onnistunko sepustamaan, mitä tarkoitan... Hmm, no nyt tää teksti on täällä, niin voi tulla tsekkaamaan synnytyksen jälkeen, vieläkö musta tuntuu samalta. Eli kuvittelinko oikein. [;)]

40+4
 
Amelielle ja rocksille suuren suuret onnittelut prinsessojen johdosta [:D][:D][:D]
 
onnittelut täältäkin petra^^lle, amelielle ja rocksille ja koko perheille! [:)] 
 
Jättionnittelut Petralle! [:D] Jo senkin takia, että jaksoit 40h! Mieletöntä!!

Ja onnittelut kaikille muillekin vauvan saaneille vielä tällä palstalla. Olen tainnut lähinnä tuolla peruspalstalla onnitella sitä mukaa, kun uutisia on tullut. [:)]

40+5
 
Takaisin
Top