Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo hurjan nopeeta mennyt tää aika, just vasta plussan tein ja nyt vauva voi syntyä minä hetkenä hyvänsä.. vajaa 5vko La.. odotan innolla mutta samalla hiukan synnytyksen käynnistyminen/ synnytys jännittää.. vaikka ei eka olekaan mutta näin melkein 9.v jälkeen on..

Meillä tänään vähän erilainen päivä takana. Eilen lähti irtoilee limatulppa, ja sitä seurannut vaihteleva kuitenkin suhteellisen niukka ruskeahko vuoto. Tänä aamuna tuli sitten ruskea vähän isompi hyytymä, joka vähän pelästytti. Soittelinkin sitten synnärille, josta rauhoiteltiin, mutta annettiin lupa tulla näytille. Päätin vielä, että seurailen, ja niin sitten aika pian kuin tyhjästä alkoi ilmaantua napakoita supistuksia. Päätin, että en uskalla jäädä odottelee jos supistukset yltyy nopeasti yhtä koviksi niin kuin kolmannen lapsen kohdalla tapahtui ja tuli kiire.

Sairaalassa käyrää ja supistuksia 7-5min välein edelleen napakoita. Siitä sitten tutkittiin vuodon syytä ja niinkun epäillä saattoi oli kyse kohdunsuun kypsymisestä. Kohdusuullakin oli tapahtunut "hurjasti" sitten viimekäynnin 35+0 jollon paikat vielä kiinteät ja kiinni, niin nyt oli täysin pehmeä, 2cm auki, mutta kanavaa vielä jäljellä. ( tänään 37+4 ) pari tuntia seurailtiin tilanteen kehittymistä, mutta koska kivut eivät yltyneet, päätin, että haluan kotiin vielä.

Nyt kotona mahaa polttelee ja supistelee napakasti, mutta epäsäännöllisesti. Tämä päivä sai todella tajuamaan, että tuskin tässä montaa viikkoa enään tarvitsee odotella. [emoji87][emoji86][emoji85] jännää!!

Kiitos, jännittää kyllä!! Vaikka voihan tässä vielä mennä vaikka parikin viikkoa ennen kun sitten kunnolla lähtee käyntiin. Älähän nyt äkkiä se tilanne sieltä alkaa elämään, tätä ennen mäkin jo tuskailin, että mitä enemmän viikkoja sitä vähemmän näköjään edes supistelee :D ja harmittelin myös kun monella jo viikoilla 35 hyvinkin kypsätilanne kohdunsuulla, mulla taas ei puhettakaan. Nyt sitten yhtäkkiä kuitenkin kääntynyt tilanne :)

Itellä tilanne vaan on lisäksi se että vaikka toi kohdunkaula on ilmeisesti lyhentynyt niin poju on viikkoihin nähden pieni.. Mut silti jotenkin odottaa että alkais tässä mielellään pikkuhiljaa tapahtumaan :)

Hei kun te puhutte niistä nivusten kivuista, niin onko se kipu selvästi lantion luustossa vai pehmytkudoksissa? Niin kuin tuolla rakon, emättimen tai kohdun alaosissa? Mulla takana sattuu lantion liitoksiin, mutta edessä tuonne pehmytkudoksiin, eikä ollenkaan häpyluuhun tai nivusiin.

Mulla on vähän niinku sekä että.. Mut ehkä enemmän pehmytkudos edestä.. Sivuilta ja takaa luut..

^Juu sama. Mutta häpyliitos kyllä kipuilee edestä myös. Sisuksissa tuntuu kohdunsuulle (oletan) ihan kuin joku nyrkillä painais sisältä ulospäin ja välillä tuikkais sormella myös.

Mulla on 2 päivän ajan ollut paineen tunnetta alapäässä ja "menkkakipukramppeja" /supistuksia vaihtelevasti. Eilen illalla supisteli n. 3h ajan josta viimonen puoli tuntia 5-10min välein. Ei kuitenkaan mitään sietämättömän kovia ja kesto max 20sekuntia, sattuivat kuitenkin. Sitten loppuivat kuin seinään ja nukahdin. Tänään taas aamusta alkaen silloin tällöin vihlaisuja ja limaa alkanut tulla vähäsen. Toivon todella että tää enteilis lähestyvää synnytystä eikä että 3 viikkoa härnäilee tälleen! Hui. Tänään 37+6.

Hei kun te puhutte niistä nivusten kivuista, niin onko se kipu selvästi lantion luustossa vai pehmytkudoksissa? Niin kuin tuolla rakon, emättimen tai kohdun alaosissa? Mulla takana sattuu lantion liitoksiin, mutta edessä tuonne pehmytkudoksiin, eikä ollenkaan häpyluuhun tai nivusiin.
Joka paikka varmaankin. On ihan pehmytkudoskipua eteenkin edessä, välillä tuntuu jopa kun joku lihas kramppais ihan huolella ja kaikki asennot sattuu. Sitten on tää "joku työntää sukkapuikkoja" luustokipuja jotka lähtee emättimestä suoraa ylöspäin. Ja sit on sellaisia yleismalkaisia kipuja joka puolella lantiota + liitoskivut.

Mulla eilen illalla tuli ainaki parin tunnin ajan supistuksia, tai semmosia ei kovin napakoita eikä hirveen kipeitä mut supisteli kuitenki. Jos olisin aikasemmilla viikoilla ni olisin ottanu panadolia mut en halunnu ottaa nyt, antaa kohdunsuun pehmetä. Ja melkeen koko viime yö, nukahdin siis kuitenkin aina, mut välillä heräilin niihin. Tänään ei oo supistellu ollenkaan.

Saatto osa syynä olla se ku malttamattomana jouluihmisenä halusin just heti eilen aamulla eteisestä joulusen ja kannoin semmosen betonipenkin takapihalta etupihalle ja eteiseen. Painaa melko paljon. Ei ollu kovin järkevä idea, jälkeenpäin tajusin että raskasta ku kantaa ni saattaa irrottaa istukan ja olin ihan hädissään loppuillan! Ja illalla kävin vielä pienellä lenkillä, lähinnä vähä tuulettumassa ja hengittää raikasta ilmaa. Mut enpä kanna enää raskaita.

Mulla oli kipuja alapäässä ja jaloissa eilisestä päivästä asti, iltaa kohti tuntui pahenevan.. kaikki pienikin liikahdus ja kävely sattui.. meinasin jo et mahtaakohan tulla yöllä lähtö sairaalaan.. ei kuitenkaan ollut mitään supisteluita sen kummemmin, kipua vaan ja välillä pientä paineen tunnetta.. en ottanut myöskään mitään lääkettä koska voin jo mennä sairaalaan jos alakerrassa alkaa tapahtua.. kipu helpotti jossain kohtaa yötä kun sain nukuttua.. tänään taas jatkuu kipu jaloissa ja hiukan pienempänä vielä alapäässä..

siistin tossa alapäätä peilin avulla ,kun en enää muuten sinne nää ja ai järkytys miltä siellä näytti:woot: :eek:paikat ihan turvoksissa . onkohan ihan normaalia ? ei olis pitänyt katsoa . Huomenna onneksi lääkärikin , en tiedä tutkiiko ,mutta kysäisen ainakin

Mie en oo kattonu mutta tuntuu kyllä ihan selvästi että on turvoksissa.. Tosiaan verenkierto hieman erilaista nyt.. Eilen esim en voinu pitää peittoa päällä lainkaan ku oli liian kuuma pelkästään yöpaidassa jo! Kesti tosi kauan ennen ku sain unta ihan vaan ton kuumuuden takia..

Takaisin