Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä luulen, että synnytän varmaan kotiin jos käynnistyy supistuksilla. Kun en ymmärrä supistuksista lähteä synnärille. Esikoisesta kun meni vedet :D

Kyllä mä uskon että kun synnytys käynnistyy niin sen kyllä tietää, ne kunnon supistukset kyllä sattuu! Ainakin itsellä, kaks lasta synnyttäneenä, muuutama tunti supistuksia kotona ja pakko lähtee sairaalaan.. toki alkanut suoraan supistuksilla ei ennen mitään merkkejä.. (illalla sairaalaan ja aamulla vauva sylissä).. nyt kyllä jännittää taas pitkästä aikaa :) pitkään ennuskalla seurailla jos taas supistuksilla alkaa..

Mulla on kohtuullisen hyvä kipukynnys, enkä esikoisestakaan käyttänyt supistuksiin kuin lämpöä, ilokaasua ja kohdunkaulapuudutteen sain. Ilokaasua ehdin käyttää 15min ennen kuin sekin vietiin pois. :D Ja tosiaan sairaalaan matkaa 50km josta tietyötä monta kilometriä.

Niin mietin kans just tota että jos onkin niin korkea kipukynnys.. Et syntyykö lapsi sit tosiaan kotiin vaan :D veljenkin vaimo on kyllä semmonen syöksysynnyttäjä että kaikki sen muksut on syntynyt matkalla sairaalaan.. Toki heilläkin on matkaa sairaalaan mut silti..

Joo en ihan sitä tarkoittanut :D mut yleisesti mietin tota kipukynnys asiaa jatkuvasti..

Mää kans oon sitä mieltä et ei sitä voi olla huomaamatta ku synnytys on käynnissä. Jos on monta lasta synnyttänyt jo ni asia on toki eri, synnytys voi olla niin nopea. Ja tietenki jos matka sairaalaan kestää monta tuntia ni mahollisuus on toki synnyttää autoon mut kyllä sen varsin hyvin huomaa ja tuntee millon synnytys on käynnissä. En halua mitään paineita lisätä, mut älkää ressatko sitä et ei tajua millon synnytys on käynnissä..

Vaikkei supistukset niin kovina tuntuisi, ihan varmasti ponnistamisen tarpeen tuntee! Ja tosiaan ne supistukset tulee säännöllisesti ja kovenee koko ajan :) ei se vauva sieltä vaan luiskahda ulos :joyful:

Varmaan lähinnä korkean kipukynnyksen omaavat miettii sitä, älyääkö lähtä sairaalaan ajoissa ennen ponnistusvaihetta. Ite en ois välttämättä kerenny sairaalaan saamaan epiduraalia kun kipujen kans pärjäs aika pitkään ilman. Moni voi vielä aatella ettei halua lähtä ainakaan liian aikasin ettei käännytetä takas :)

Joo just tota mietin! Tai niinku tolta kannalta että osaako lähteä ajoissa jne.. Ku sekin kaiketi vaikuttaa kivunlievitykseen että miten paljon on jo auki.. Tai ainakin neuvolassa vihjattiin siihen.. Ja aina ei esim oo anestesialääkäri tavoitettavissa just sillon ku tarttee jne..

Muutamia kipeitä supistuksia+ pitkään jatkuvia menkkajomotuksia ollu useampana päivänä. Toodella jännä nähä et mikä on tilanne lääkärineuvolassa viikon päästä. Nyt siis 34+1 , ei tarttis tulla säännöllisesti vielä supistuksia mut ei kyllä haittaa tommoset yksittäiset, vähän valmiimpi alakerta ois sitte h-hetkellä..:p

Varmaan lähinnä korkean kipukynnyksen omaavat miettii sitä, älyääkö lähtä sairaalaan ajoissa ennen ponnistusvaihetta. Ite en ois välttämättä kerenny sairaalaan saamaan epiduraalia kun kipujen kans pärjäs aika pitkään ilman. Moni voi vielä aatella ettei halua lähtä ainakaan liian aikasin ettei käännytetä takas :)

Juurikin tätä omalla kohdallani mietin. Esikoisesta olin salissa vain 4h ennen kuin ponnistin jo. Vesien menosta 7h.

^juurikin sama asia mietityttää täälläkin. Supistukset ja synnytyksen käynnistymisen kyllä huomaa, mutta meilläkin tilanne on se, ettei kotiin voi jäädä ihmettelemään. Esikoinen syntyi 7h eka supistuksesta ja silloinkaan sairaalassa ei kauaa ehtinyt kärvistellä. Neuvolassa jo juteltiinkin tästä ja täti varoitteli hommaamani tens-laitteen ihanuudesta juuri siksi, etten vain jää sen kanssa kotiin liian pitkäksi aikaa. Mieskään ei kuulemma ole valmistautunut kätilöhommiin.. jännä juttu.... ;)

Itseasiassa samaa pohdin minäkin. Vaikka tuttu juttu ja kahdesta synnytyksestä lähtenyt näil klassisilla 5min supistuksilla suihkun ja panadolin ja puhelinsoiton jälkeen. Nyt on ollu niin erilainen ja kipeä raskaus että tajuaako sitä lähteä ajoissa. Edellinen syntyi 4 tuntia ekasta supistuksesta ihan parilla pikku ponnistuksella alle minuutissa, että tuleekohan tämä vielä nopeempaa?

Juu kyllä se synnytyskipu/supistus on sitte ihan toista luokkaa kun ne kipeät supistukset joita saattaa välillä tulla, ei oikein voi erehtyä siinä kohtaa kun alkavat tulla kipeinä ja säännöllisesti että onko nyt tosi kyseessä.

Lisäksi mulla on tosiaan edellisestä synnytyksestä vajaa vuosi aikaa. Vähän jännittää ja hirvittää tilanne. No onneksi asutaan kaupungissa ja ambulanssi on tarvittaessa nopeasti paikalla. :D

Takaisin