Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ajoittain tommosta että liikkeet sattuu mut sekin selvästi enemmän sillon ku poju painaa alas tai suoraan lonkkaa.. Nytkin makaan sängyssä ja pienikin liikahdus sattuu just lonkkaan ku poju painaa sinne :(

Kaamee paine alapäässä, enemmän peräsuolessa... Tuntuu et olis joku seiväs tungettu takapuolesta rintalastaan saakka...

Välillä kyllä tuntuu häijyltä kun vauva tönii alapäätä kohti :D tänään myös tunsin kuinka se oikein hankasi päätään vasempaan lonkkaan.

Mun mahassa on tapahtunut jotain yön aikana :woot:

Ihmettelin yöllä kylkeä käänteessä, kun tuntui kääntyvän niin vaivattomasti. Kun nousin ylös, niin viime aikoina vaivanneista mahan kiristyksistä ei ollut tietoakaan! Yritin peilailla olisiko silmämääräisesti laskeutunut, mutta en osaa sanoa. Ainakin venytykset tuntuvat alempana kyljissä kuin ennen. Tosin minkäänlaisia kipuja ei ole ollut missään, joten pohdin voiko vauva laskeutua ilman, että missään tuntuu mitään :wideyed:

Mulla ei eilen tuntunut kuin satunnaista polttelua. Jännää kun toissailtana olin jo melkein lähdössä synnyttämään niin kovien supistusten takia :D taitaa vauva vain kiusata eikä halua tulla ulos vielä piitkään aikaan...

Multa taas neuvolassa kysyttiin supistuksista.. Ne on edelleen niitä kivuttomia... Tai niin ku en osaa sanoa onko varsinaisesti kipua vai ei.. :D

Oli taas viime yö kauhea. Ensinnäkin esikoinen flunssassa ja toiseksi 3-4 tuli todella kipeitä supistuksia, mitkä säteili reisiin asti. Itkua väänsin niiden aikana ja 7min välein tulivat. Meni ohitse 1g panadolilla.

Mulla oli eilen jotenki kummallinen olo mahalla. Menkkajomoja tuli paljon ja selkä oli tosi kipeä, rasituksesta varmaan. Sit tuli illalla varmaan 20min ajan tosi napakoita supistuksia, ei ihan kauheen kipeitä et pystyin kuitenki hengittää ja puhuu normaalisti mut tosi tuntuvia. Ja tuli aika tiheään, ehkä 5min välein ainaki. Sit loppuivat yhtäkkiä, en kerinny ottaa lääkettä ku aina aattelin et seuraavan supistuksen jälkeen..:grin

Mulla kans eilen tuli omituinen olo.. Ja tänään rupesin sit käytännössä parkumaan ku haluaisin vaan että tää on ohi. Ja sit vollotin myös sitä miehelle että miten noi kivuliaat supistukset oikeasti lasketaan ja mitä häh..

Tuntuu että oon ihan pihalla taas.. Ja koko maha ihan hellänä jostain syystä..

Voi ku oiski kipeitä nää.. supistuksia paljon ja pitkiä mutta eivät oo tarpeeks kipeitä. Oisin ihan kypsä jo synnyttään ja vauvakin täysaikanen...ahdistaa, jomottaa, järkyt liitoskivut ja univelka vaan kasvaa ja kasvaa esikoisen tehdessä kulmahampaita..

Mulla on tuntunut 2 päivää maha hassulta. Kova kun kivi ja kipeä. Vauva möyrii paljon, on kyl tosi ylhäällä.

Aivan kauhee pesänrakennusvietti päällä... Kokoajan siivoon ja valmistelen... Illalla tuli olo että pian mennään.

Ens to on mammapoli johon lääkäri käski varautuu sairaalakassin kans. Iik.

35+5

Käviköhän tässä nyt niin, että kun 38 viikkoa tuli täyteen, alko kaikki maholliset vaivat. Luultavasti kuitenkin saan kärvistellä vielä kuukauden näiden kanssa. Jouduin siis ensimmäistä kertaa viime yönä lievästi väkivaltaa käyttäen irrottamaan sormuksen. Vähän turvottaa.. aamulla se mahtui taas, mutta äsken melkein sama homma. Ehkä se on uskottava, ettei sitä voi nyt takaisin laittaa.
Ja sitten tuo kävely. Tähän asti sujunu ihan hyvin kun tarpeeksi rauhassa lyllertää. Tälle päivälle vasta 3000 askelta polarin mukaan ja sekin oli työn ja tuskan takana, kun älytön paineen tunne alavatsalla koko ajan liikkuessa. Kuitenkin +10 000 tullu ihan päivittäin.

Millaista valkovuotoa teillä muilla tulee? Mulla ollut näille viikoille asti vetistä ja yleensäkin tulee runsaammin yön jälkeen. Nyt kuitenkin eilen ja tänään vuoto ollut sitkeämpää ja kellertävämpää (kuin kananmunan kelt.). Marraskuisista luin että olisi merkki kohdunkaulan pehmenemisestä. Huomenna rv 35+0.

Takaisin